مشخصات فنی هیوندای سانتافه 4 سیلندر دو دیفرانسیل سال 2014 - 2015
سال
نسل سوم هیوندای سانتافه (DM) را میتوان پدیدهای در بازار خودرو کشورمان توصیف کرد. هرچند قانون ممنوعیت واردات خودروهای لوکس، سانتافه را مجبور کرد که تنها با پیشرانه 4 سیلندر به ایران برگردد اما بهلطف محبوبیت زیاد نسل دوم، فروش نسل سوم سانتافه (که از مدل 2013 در ایران شروع شد) نیز همچنان چشمگیر بود و حتی در سالهای بعد
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
پیشرانه GDi
تنوع آپشن
بازار دستدوم
ردیف سوم صندلیها
نقاط ضعف
پیشرانه MPi
دید محدود عقب
مکث جعبهدنده در معکوسها
قطعات متعدد پلاستیکی کابین
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2013 تا 2016مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکیگیربکس
6 دنده اتومات با شیفت لاکپیشرانه
4 سیلندر MPi (موتور GDI سفارشی)حجم موتور
2.4 لیترعملکرد فنی
قدرت
174 اسببخارگشتاور
227 نیوتنمترشتاب
11.6 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
9.4 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل سوم (DM)طول
4700 میلیمترعرض
1880 میلیمترارتفاع
1690 میلیمترفاصله محوری
2700 میلیمتروزن
1650 کیلوگرمحجم باک
64 لیترچرخ جلو
235/60R18چرخ عقب
235/60R18سایر ویژگیها
رینگ 19 اینچ کرومی (سفارشی)سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
سفارشیحالت رانندگی
1 حالته (ECO)سایر ویژگیها
مدیریت پایداری خودروسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
سفارشیرادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
سفارشیترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
(اتوهلد: سفارشی)سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
سفارشیچراغ جلو
زنونسایر ویژگی روشنایی
چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سفارشیسایر ویژگی فرمان
فرمان 3 حالته (نرمال - کامفورت - اسپرت)مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - (سیستم پخش اینفینیتی با 10 اسپیکر: سفارشی) - هندزفریمانیتور
(7 اینچی لمسی: سفارشی) - (مانیتور ردیف عقب: سفارشی)نویگیشن
سفارشیهدآپ
دوربین عقب
سفارشیدوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر - قطب نماایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
سفارشیایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
سفارشیایربگ جانبی جلو
سفارشیایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
(8 حالته برقی با تنظیم برقی گودی کمر: سفارشی) - (مموری: سفارشی)صندلی سرنشین جلو
(6 حالته برقی: سفارشی)ویژگی صندلی عقب
تاشو سه تکه ردیف دوم - تاشو دوتکه ردیف سوم - صندلی ردیف سومگرمکن صندلی
(جلو: سفارشی) - (عقب: سفارشی)سردکن صندلی
(جلو: سفارشی)ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مشکی یا خاکستری یا قهوهای یا بژایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
سفارشیصندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم طرح چوب (سفارشی) - اینورتر 110 یا 220 ولت (سفارشی)آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سفارشیسانروف
سفارشیسایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتیترپ - پرده جانبی عقب - (مموری آینه: سفارشی) درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 1403/1/5
با این حجم موتور که بسیار مصرفش بالا هس اصلا خوب نیس،با این قدرت و گشتاور با توجه به وزنش شتاب فوق العاده نداره،،،،الان موتورهای ۱.۵ توربو عالی هس و همه خودرو سازها ی ژاپنی کره چینی، دارن استفاده میکنن چون هم مصرفش کمه هم قدرتش خیلی بیشتر تنفس طبیعی هس وهم سبک چابک،،،ماشینهای مثل سانتافه هم طراحی ظاهر هم طراحی موتورش دیگه منسوخ شده و از رده خارجه...
پاسخ
1
0
2
RMohammadi 1403/2/7
سلام،من با لاماری سانتافه بهم نمیرسه،هم تو کفی و هم تو سربالایی لاماری از سانتافه سر تره،قدرت،سرعت و شتاب بیشتری لاماری نسبت به سانتافه داره نمیدونم چرا پولتون رو به این ماشین میدید،بدون تعصب میگم جسارتا گول برند خودرو رو نخورید،این ماشین ها استهلاک زیادی دارن و موتور ماشین زود تر از خودرو های چینی جدید خراب میشه،قدرت و گشتاور کم نسبت به وزن و قیمت و آبشن های سفارشی شده و قیمت کذایی،به درد سرمایه گذاری میخوره اما سواری آرامی ندارد.
1
0
ناشناس 1402/9/25
سلام وقت بخیردوستان ممنون میشم راهنماییم کنیدlf 2017 یا سانتافه۲۰۱۵ توی دوراهیم کدومو بگیرم
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1402/9/29
صد در صد گزینه دوم بدون شک
1
0
Naser 1402/9/11
سلام ارادت ممنون میشم صادقانه راهنمای کنید.شنیدم سانتافته خیلی زود یاتاق میزنه و اذیت میکنه درسته؟
پاسخ
2
0
1
mohammadcolman 1403/1/8
شما ببین دلیل یاتاقان زدن چیه؟ چه ربطی به زود یا دیر داره. مگه لامپه که زود یا دیر بسوزه. همش بستگی به استفاده شما داره.اگر رانندگی پر فشاری دارید چون وزن ماشین تا حدودی نسبت موتورش ضعیفه ، فشار میاد روش و ممکنه اذیت کنه. و دلیل دیگه خرابی ماشین هم رسیدگی دیر به دیر به ماشین هست که ممکنه مشکل ساز بشه. بنده به هیچ وجه طرفدار سانتافه نیستم چرا که ماشین های بی دردسر تری رو میشه با همین بودجه خرید ولی بعضیا هم هرجور بلایی سر ماشین میارن بعد میگن چرا اینجور شد. موفق باشید
0
3
Hossini123 1402/9/12
یاتاقان زدن در کیلومترهای بالای ۱۰۰ هزار است. در واقع بعد از ۱۵۰ هزار کیلومتر اکثر خودروهای سانتافه نیاز به بررسی و تعمیر موتور پیدا میکنند
0
2
ناشناس 1402/9/3
درسته که این ماشین یاتاقان میزنه؟؟
پاسخ
1
0
1
Hossini123 1402/9/7
برای هر ماشینی میتونه این اتفاق بیوفته بستگی به شما داره
0
0
آرتین 1402/5/18
رقیب این ماشین چری تیگو 8 پرو هستش و به نظر بنده خرید تیگو 8 پرو عقلانی تر هست چون شتاب بهتری داره امکانات بیشتر و بروز تری داره سیتم صوتی اش سونی هست و قدرت موتورش بیشتر هست شما که میگین 1.5 خود هیوندای توسان 2022 موتور 1.6 فکر کنم میزنه الان خودرو های جدید حجم موتور کمتر میکنن در عوضش قدرت رو ارتقا میدن اگه تعصبی هستید برید هیوندای بخرید اگر اقتصادی و عقلانی فکر میکنید ماشین دست دوم نخرید و صفر بخرید امیدوارم نظرم مفید بوده باشه
پاسخ
3
5
1
mohammadcolman 1403/1/8
شما وقتی از یه موتور کوچیک ۱.۵ لیتری چنین قدرت و گشتاور بالایی میگیری یعنی داری روی موتور فشار میاری پس باید بنزنین با کیفیت و روغن خوب رو به موقع به موتور برسونی و گرنه مشکل ساز میشه. حالا با شرایط بنزین موجود در شهرستان ها که اغلب بنزین سوپر نیست مخصوصا در جاده ها خودت بگو تیگو ۸ پر درد سر هست یا سانتافه؟ تهشو بهت بگم؟ گول چارتا بزک دوزک ماشین توربو رو نخور. ماشین بی درد سر تنفس طبیعی بگیر و درد سر های توربو رو نکش.البته که اگر بنزین سوپر فت و فراوون بود ماشین های توربو ارجح تر بودند.موفق باشید
1
0
Miladmokh 1402/6/24
عزیزم از نظر اسب بخاری و گشتاوری فقط چند اسب فرق دارن که فرقی نمیکنه و این خودرو دو دفه که نباید انتظار شتاب داشت و از نظر مصرف سوختی این ماشین ۹ الی ۱۰ تا میسوزونه که تیگو ۱۶ الی ۱۷ تا میسوزونه و از نظر اپشنی هم اپشنهایی دارد که تیگو نداره مانند:گرمکن ردیف ۲.گرمکن فرمان.قفل دیفرانسیل تقسیم نیرو. تشخیص جهت فرمان.و..... و از نظر نمایندگی و قطعات هم بهتره و قطعات گسترده در شهرستان پیدا میشه پس هنوزم خیلی بهتر از تیگوه شماس
1
1
Miladmokh 1402/6/24
عزیزم از نظر استهلاک و مصرف سوخت این ماشین ۹ هست ولی تیگو ۱۷ یا ۱۶ تااا و از نظر افرودی و قفل دیفرانسیل این ماشبن که دو دفه انتظار شتاب نمیشه داشت و از نظر رفاهی هم اپشن هایی داره که تیگو نداره مثال: گرمکن ردیف ۲ و گرمکن فرمون و اوتوپارک.قفل دیفرانسیل.تشخیص جهت فرمان و...... و از نظر موتوری چند اسب فرق دارن و قطعات و نمایندگی گسترده تری دارن
1
1