


هرچند که سانتافه های 2016 با فیس قدیم، به تعداد زیادی در بازار کشورمان وجود دارند، اما عرضه فیسلیفت سانتافه DM در ایران از همان مدل 2016 آغاز شد. سانتافه نیوفیس، عمده تغییراتش را در سپرهای جلو و عقب، مهشکن های جلو و عقب، چراغها و همچنین خطوط جلوپنجرهاش خلاصه کرد. از این تغییرات واضح است که هیوندای فقط میخواسته ظاهر سانتافهاش را اندکی اسپرتتر جلوه دهد و بدنبال تغییرات اساسی در آن نبوده. بعد از کمرنگ شدن فعالیت «آسان موتور» در سال 2016، اینبار شرکت «کرمان موتور» هم به بازی کرهایها آمد و واردات سانتافه نیوفیس را آغاز کرد. سانتافه های کرمان موتور، به لحاظ تجهیزات همگی مثل هم هستند و فقط باید چک کنید که دو آپشن «پدال شیفتر» و «دوربین 360 درجه» هم روی آنها نصب شده یا نه چراکه کرمان موتور، برخی از مدلهایش را به این دو آپشن هم مجهز کرده بود. اما سانتافه های آسان موتور، زمین تا آسمان باهم تفاوت دارند! این تفاوت به حدی است که حتی نمیتوان گفت که منظور از نیمه فولش چیست و چه آپشن هایی را ندارد! ولی یک نکته کاملا مشخص است؛ سانتافههای «فول آسان موتور» مجهز به 4 رادار (نقطه کور، رادار کمکی ماندن در لاین، پیشگیری جلو و پیشگیری عقب) هستند درحالیکه سانتافه های «فول کرمان موتور» هیچکدام از این رادارها را ندارند و حتی اگر هم داشته باشند، توسط مالکان نصب شده. به همین دلیل است که در سمت چپ داشبورد سانتافه های فول کرمان موتور تنها «5 کلید» میبینید اما سانتافههای فول آسان موتور، همگی «7 کلید» دارند.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای هیوندای سانتافه (ix45)
- بازار دستدوم
- پیشرانه GDi
- عملکرد فنی
- ردیف سوم صندلیها
- اضافه شدن رادارها (نسبت به مدل 2015)
-
معایب هیوندای سانتافه (ix45)
- دید محدود عقب
- پیشرانه MPi (کمیاب)
- مکث جعبهدنده در معکوسها
- قطعات متعدد پلاستیکی کابین
- آپشن های کمتر در مدل کرمان موتور (نسبت به فول آسان موتور)
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 2016 تا 2018
مشخصات فنی
- محور محرک دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی
- گیربکس 6 دنده اتومات با شیفت لاک
- پیشرانه 4 سیلندر GDi: سفارشی
- حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 188 اسببخار
- گشتاور 245 نیوتنمتر
- شتاب 11.6 ثانیه
- سرعت 190 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 8.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه شاسی بلند متوسط
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل سوم (DM) - فیس لیفت
- طول 4700 میلیمتر
- عرض 1880 میلیمتر
- ارتفاع 1690 میلیمتر
- فاصله محوری 2700 میلیمتر
- وزن 1650 کیلوگرم
- حجم باک 64 لیتر
- چرخ جلو 235/55R19
- چرخ عقب 235/55R19
- سایر ویژگیها (رینگ کرومی 19 اینچی: سفارشی)
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
- کروز کنترل هوشمند سفارشی
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
- اتو پارک سفارشی
- حالت رانندگی 3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)
- سایر ویژگیها مدیریت پایداری خودرو (VSM)
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
- رادار نقطه کور سفارشی
- رادار تغییرلاین سفارشی
- رادار تصادف جلو سفارشی
- رادار تصادف عقب سفارشی
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
- ترمز پارک برقی سفارشی
- ترمز اضطراری سفارشی
- سایر ویژگی ترمز (اتوهلد: سفارشی)
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو زنون
- سایر ویژگی روشنایی چراغ جدید جلو و عقب - چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقه
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
- پدال شیفتر سفارشی
- گرمکن فرمان سفارشی
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر - (سیستم پخش اینفینیتی با 10 اسپیکر: سفارشی) - هندزفری
- مانیتور (8 اینچی لمسی: سفارشی)
- نویگیشن سفارشی
-
هدآپ
- دوربین عقب سفارشی
- دوربین جانبی سفارشی
- دوربین 360 سفارشی
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - AUX
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر - قطب نما
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
- ایربگ زانویی راننده سفارشی
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
- ایربگ پردهای سفارشی
- ایربگ جانبی جلو سفارشی
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده 8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری
- صندلی سرنشین جلو 6 حالته برقی
- ویژگی صندلی عقب تاشو سه تکه ردیف دوم - تاشو دوتکه ردیف سوم - صندلی ردیف سوم
- گرمکن صندلی (جلو: سفارشی) - (عقب: سفارشی)
- سردکن صندلی (جلو: سفارشی)
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم مشکی یا خاکستری یا قهوهای یا بژ
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
- صندوق برقی با جک سفارشی
- صندوق پران هوشمند سفارشی
- سایر ویژگی کابین (تریم طرح چوب: سفارشی) - (اینورتر 110 یا 220 ولت: سفارشی)
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
- سقف پانوراما سفارشی
- سانروف سفارشی
- سایر ویژگی ظاهری شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتی ترپ - پرده جانبی عقب - (مموری آینه: سفارشی)
-
تویوتا راوفور
2018
-
رنو کولیوس
2018
-
سانگ یانگ نیو کوراندو
2018
shahriyar111
یه سوال موتور gdi خیلی فرق داره با mpi من موتور mpi دارم ۱۷۰ تا میرم
Javad62
موتور بسیار ضعیف، فقط قیافه و کلاس داره
Miladmokh
هرچیه موتور gdi ش از خیلی از رقبا مثل سورنتو و تیگو ۸ و .... بهتره میتونه ۱۰-۱۱ بزنه اونا که زیر ۱۴ نمیزنن
Sohrab1113
از سال ۲۰۱۶ یه سانتافه ۲۰۱۴ دارم ۱۰۳ هزارتا راه رفته ۶ ماه پیش یاتاقان زد روغن و سرویس هاش به موقع بوده و دو بار باطری عوض کردم مشکل دیگه نداشته منتهای شتاب ضعیف همه چی عالیه و اقعا مشکل دیگه نداشته یک بار هم گیج بنزنینش خراب شد
Bardia.s2020
هر صد هزارتا باید اویل پمپ عوض کنی تا یاتاقان نزنه برای موتورهای ام پی ای دیگه هیچ مشکلی نداره
Miladmokh
نود کاتالوگ ماشین گفته ۹۵ الی ۱۰۰ هزار باید اویل پمپ عوض شه من ۲۰۱۵ دارم تا ۱۷۰ تا ام میرم تو جاده هیچیش نشده ۱۰۶ هزارتا هم رفته
Hamid1980
امکان نداره. من ۳ ساله دارم بهش نرمال رسیدگی کردم تا الان هیچ ایرادی پیدا نکرده. فکر میکنم شما ماشین اوراقی داشتی
CHR208564
سلام دوستان. لطفا کسانی که سوار شده اند و تست کردند جواب بدن و کسانی که حتی سوارش نشدند جواب ندهند ببخشید..... آیا سانتافه واقعا ماشین کندی هست ؟ بعضی ها حتی میگن تریلی شتابش از سانتافه بیشتره. آیا این حقیقت داره که ماشین کندی هست ؟ البته سانتافه ۶۴ آپشن gdi رو میگم.
Mahan13
ماشین کند که نیست ولی مثلا تو سربالایی انتظار بنز و ب ام و هم نداشته باش بدیش اینه یکم خشکه
1Ams
سلام دوست عزیز اگر نسخه gdi مدنظرتون هست مثل بقیه هم کلاس هاش هست تازه از بعضی ها مثل سورنتو و کولیوس بهتر هم هست در کل راضی کننده هست اما در مورد سیستم تعلیقش از همه هم کلاس هاش نرم تره فقط سورنتو هست که با این یکیه ولی یکمی تکون های عرضیش زیاده من خودم تجربه سواری ۲۰۱۶ شرکتی سانتافه و کولیوس رو دارم به نظرم از کولیوس بهتره اگر ۶۴ اپشن باشه که دیگه خیلی عالی
Samanbeigi
منم chr هیبرید دارم نشستم پشت سانتفه ۲۰۱۷ احساس خشکی و تنبلی کردم به نسبت ماشین خودم
N77777
نه ببین نسبت وزن ماشین به قدرت موتور کمی بالاست و این قضیه باعث فشار بیشتر رویه موتور میشه شتابه سانتافه اصلا کم نیست و راضی کنندست اما خب اگه به همون علت که بالاتر توضیح دادم کمی این ماشین ضعف داره
Jkl
سلام نه سانتافه ماشین نرمی هست و شتابش هم خوبه
Jkl
این پیام رو برای saman beyg مینویسم داداش سانتافه خیلی نرمه البته ۶۴ آپشن منظورم هست Chr که نسبت به سانتافه خشک تره که
arianmask
تجربه دو ماشین در یک کلاس : رنو کولئوس شتاب ۹.۵، گیربکس و موتور نیسان ژاپن(عمری کار می کنه) با رخ بروزتر (کمتر در ماشینهای چینی کپی رنو کولئوس دیده میشه)، اتاق بشدت نرم و کم صدا هندلینگ سرپیچ بی نقص با پیچ ماشین سرجاش جمع نمی خوره ، سیستم صوتی و تصویری bose با مانیتور rlink که امکانات کامل اتصال به اتواندروید و پخش فیلم و ... با کیفیت omled بهتون میده و مهمتر بی خرج و بی دقدقه فقط روغن و فیلتر و لنت می خواد. سانتافه با شتاب ۱۲ که بعضا تا ۱۳ هم میره، موتور کره ای که بزرگترین مشکلش یاتاق زدنه ( همیشه تنت باید بلرزه) نرمی ماشین در حد معقول ولی هندلینگ سرپیچ در حد کولئوس به هیچ وجه نیست. شتاب ماشین بشدت روی مخه! کنسول وسط قدیمی و نمایشگر کوچک .
مرتضی هستم!
دوست عزیز ارادت. مشکل یاتاقان زدن موتورهای 2400 ام.پی.آی درست هست اما متاسفانه بیش از اندازه در این مورد، اغراق شده! فقط کافیه از فیلتر و روغنهای با کیفیت استفاده کرد، تعویض روغن رو به موقع انجام داد، سرویس ها رو جدی گرفت و هر 100 هزارتا اقدام به تعویض مجموعه اویل پمپ کرد.
V8V8V8
باهاتون موافقم کولئوس خیلی بهتره
CHR208564
دوست عزیز معلوم هست که شما از کولئوس طرفداری می کنید اما هیچ ماشین تو ایران به کیا و هیوندای نمی رسه از لحاظ (قطعات،بازار،محبوبیت)
1353hn
سلام دوست عزیز با این بنزین اشغال و روغن تقلبی هر ماشینی خراب میشه برو تیگوان چک کن ببین چه بلایی سرش آمده. نمایندگی میگه فقط سوپر. آخه تو شهرستان سوپر کجا بود.. واقعا سانتافه عالیه نه نیاز به مکمل داره نه بنزین سوپر.. فقط روغن و فیلتر خوب. خیلی کم خرجه حالا 100 هزار تا اویل پمپ عوض کنی بهتر
Hvdk
این پیام مخصوص 1353hn هست داداش پراید 300 تا رفته هنوز اویل پمپش سالمه بعد سانتافه 100 تا بره اویل پمپش مشکله؟؟
1Ams
Hvdk عزیز تعویض اویل پمپ سانتافه به خاطر طراحیش هست که به نحوی طراحی شده که کمترین لرزش رو موتور داشته باشه و جزو سرویس های دوره ایش حساب میشه پس از نظر شما چون بنز و بی ام و هم ماهانه اندازه یه پراید خرج سرویس هاشون میشه از پراید بدتر هستن
Jkl
دوست عزیز سلام اما سانتافه هم ماشین خیلی خوبیه و موتور کره ای داره کلیوس هم ماشین خوبیه اما موتور فرانسه رو داره اما کیلوس قطعاتش کم پیدا میشه یا اگه پیدا بشه قیمت قطعات بنز رو داره اگر چه کلیوس ماشین خوبیه اما شتابش در ۱۱ ثانیه هست و عقلانی نیست بخوای برای یک ثانیه تفاوت شتاب این همه آشکار بگیری
Hamid1980
سلام من تازه این خودرو رو خریداری کردم و یک سفر هم رفتم باهاش. ماشین نرم و خوبیه و هیچ چیزی کم نداره واقعا موضوع موتوری و باقی موارد مطروحه دوستان در صورتی که به ماشین اهمیت بدین به هیچ عنوان اتفاق بدی نمیوفته فقط مصرفی ها به موقع انجام بشه حداقل این ماشین تا ۲۰۰،۰۰۰ کیلومتر براتون کار میکنه
Alihastam
آقا تروخدا نظرات غیرمعقول ندید، چهارنفر دیگه رو هم گمراه نکنید. من ۲ ساله سانتافه GDI آسان موتور دارم خیلی خیلی راضیم. با کارکرد ۴۵ تا خریدم و فقط و فقط هزینه روغن موتور کردم. الانم ۱۵۰ تا کارکرده نه یاتاقان زده نه هیچ هزینه اضافی داشته. اینایی که میگن یاتاقان میزنه همه روی ۱۰ هزارتا روغن عوض کردن؛ خود کمپانی میگه بین ۵ تا ۶ هزار عوض کنید. به ماشین درست رسیدگی کنید عمرا یاتاقان نمیزنه بقیه حرفا همش چرت و پرت هست. شتابش هم خوبه و راضی کنندس و برخلاف چیزی که داخل نظرات نوشته از خیلی ماشین های موجود در بازار بهتره. اگر بزارید روی مود Sport در حد ۱۰٪ بهتر میشه که خیلی چشمگیر نیست ولی بهتر میشه سبقت گرفت و کنترل بیشتر میشه. البته کسی که شتاب بالا میخواد نباید شاسی بلند بخره اصولا! آفرودش مثل پرادو یا FJ نیست و من خیلی جاها رو نتونستم باهاش برم چون نمیشد. ولی در حد آفرود معمولی و ساده (در حد تپه و جاده های خاکی کج و کوله) میشه باهاش رفت. به نظر من این ماشین از RAV4 و پرادو نرم تره و آپشن های زیادی داره که برای خانواده خیلی مناسبه - خیلی پیش اومده که ۷ نفر سوارش شدیم و مشکلی نبوده. من بخاطر امکانات رفاهی و فضای زیادش و همچنین قیمت معقولش خریدم که خداروشکر راضیم. ظاهرش هم به نظر من جوان پسنده و خوشگله نسبت به کارهای تویوتا و کیا و نیسان. در کل گزینه معقولی هست بین SUV های شهری.
Ams24699314
دقیقا سانتافه از همه رقباش بهتره ولی تو نسخه mpi هم شما هر ۸۰ تا اویل پمپ رو عوض کنی دیگه مشکلی نداره
Ams24699314
سلام یه نکته برای دوستانی که قصد خرید سانتافه فول یا به اصطلاح ۶۴ اپشن دارند حتما موقع خرید از طریق صفحه نمایش داخل صفحه کیلومتر ((آپشن ترمز اضطراری و رادار تصادف از عقب و جلو )) و ((از روی فرمان دکمه کروز کنترل تطببقی ))رو چک کنن چون خیلی ها به اسم فول میفروشن ولی این ۴ تا اپشن رو نداره و چون از داخل صفحه کیلومتر فعال میشه با دکمه های روی فرمان خیلی ها اطلاع ندارن
Gdghffhffggd
بین سانتافه ۲۰۱۷ و کیا سورنتو ۲۰۱۷ کدوم بیشتر ارزش خرید داره؟
Ams24699314
سانتافه هم اپشناش بیشتره هم شتاب بهتری به خاطر وزن کمترش داره ولی سورنتو ماشین خاص تری هست و گرونتر
Samanbeigi
بنظر من تویوتا CHR هیبرید هم شتابش قابل قبوله هست ضمن این که فوق العاده نرمه و آپشن های بالایی داره به نسبت سانتافه ۶۴ اپشن، مثل رادار بین خطوط ، رادار پیشگیری از تصادف ، کورس کنترل تطبیقی که همه اپشن ها فعال هم هستند در نسخه لانژ و استایل شرکتی ، و پیشنهاد میکنم مدل شرکتی ۷ سال گارانتی رو بگیرید فقط ردیف عقب یکم کوچیک تر از سانتافه است برای سفر ۵ نفره ولی ۴ نفره مشکلی نداره
1Ams
دوست عزیز اپشن های سانتافه به مراتب بالاتر از chr هست این اپشن هایی که که گفتید رو همه رو داره
Gdghffhffggd
شما تا حالا سانتافه سوار شدی؟اخه تویوتا chr رو با سانتافه مقایسه میکنن؟ بعدشم از هر لحاظ سانتافه بهتره