بررسی مشخصات هیوندای سانتافه (ix45)
بررسی مشخصات هیوندای سانتافه (ix45)
بررسی مشخصات هیوندای سانتافه (ix45)

هرچند که سانتافه های 2016 با فیس قدیم، به تعداد زیادی در بازار کشورمان وجود دارند، اما عرضه فیس‌لیفت سانتافه DM در ایران از همان مدل 2016 آغاز شد. سانتافه نیوفیس، عمده تغییراتش را در سپرهای جلو و عقب، مه‌شکن های جلو و عقب، چراغ‌ها و همچنین خطوط جلوپنجره‌اش خلاصه کرد. از این تغییرات واضح است که هیوندای فقط می‌خواسته ظاهر سانتافه‌اش را اندکی اسپرت‌تر جلوه دهد و بدنبال تغییرات اساسی در آن نبوده. بعد از کمرنگ شدن فعالیت «آسان موتور» در سال 2016، این‌بار شرکت «کرمان موتور» هم به بازی کره‌ای‌ها آمد و واردات سانتافه نیوفیس را آغاز کرد. سانتافه های کرمان موتور، به لحاظ تجهیزات همگی مثل هم هستند و فقط باید چک کنید که دو آپشن «پدال شیفتر» و «دوربین 360 درجه» هم روی آنها نصب شده یا نه چراکه کرمان موتور، برخی از مدل‌هایش را به این دو آپشن هم مجهز کرده بود. اما سانتافه های آسان موتور، زمین تا آسمان باهم تفاوت دارند! این تفاوت به حدی است که حتی نمی‌توان گفت که منظور از نیمه فولش چیست و چه آپشن هایی را ندارد! ولی یک نکته کاملا مشخص است؛ سانتافه‌های «فول آسان موتور» مجهز به 4 رادار (نقطه کور، رادار کمکی ماندن در لاین، پیشگیری جلو و پیشگیری عقب) هستند درحالیکه سانتافه های «فول کرمان موتور» هیچکدام از این رادارها را ندارند و حتی اگر هم داشته باشند، توسط مالکان نصب شده. به همین دلیل است که در سمت چپ داشبورد سانتافه های فول کرمان موتور تنها «5 کلید» می‌بینید اما سانتافه‌های فول آسان موتور، همگی «7 کلید» دارند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای هیوندای سانتافه (ix45)

    • بازار دست‌دوم
    • پیشرانه GDi
    • عملکرد فنی
    • ردیف سوم صندلی‌ها
    • اضافه شدن رادارها (نسبت به مدل 2015)
  • معایب هیوندای سانتافه (ix45)

    • دید محدود عقب
    • پیشرانه MPi (کمیاب)
    • مکث جعبه‌دنده در معکوس‌ها
    • قطعات متعدد پلاستیکی کابین
    • آپشن های کمتر در مدل کرمان موتور (نسبت به فول آسان موتور)
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 2016 تا 2018

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی
  • گیربکس 6 دنده اتومات با شیفت لاک
  • پیشرانه 4 سیلندر GDi: سفارشی
  • حجم موتور 2.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 188 اسب‌بخار
  • گشتاور 245 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.6 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم (DM) - فیس لیفت
  • طول 4700 میلی‌متر
  • عرض 1880 میلی‌متر
  • ارتفاع 1690 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1650 کیلوگرم
  • حجم باک 64 لیتر
  • چرخ جلو 235/55R19
  • چرخ عقب 235/55R19
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ کرومی 19 اینچی: سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند سفارشی
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک سفارشی
  • حالت رانندگی 3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)
294 دیدگاه

shahriyar111

یه سوال موتور gdi خیلی فرق داره با mpi من موتور mpi دارم ۱۷۰ تا میرم

Javad62

موتور بسیار ضعیف، فقط قیافه و کلاس داره

Miladmokh

هرچیه موتور gdi ش از خیلی از رقبا مثل سورنتو و تیگو ۸ و .... بهتره میتونه ۱۰-۱۱ بزنه اونا که زیر ۱۴ نمیزنن

Sohrab1113

از سال ۲۰۱۶ یه سانتافه ۲۰۱۴ دارم ۱۰۳ هزارتا راه رفته ۶ ماه پیش یاتاقان زد روغن و سرویس هاش به موقع بوده و دو بار باطری عوض کردم مشکل دیگه نداشته منتهای شتاب ضعیف همه چی عالیه و اقعا مشکل دیگه نداشته یک بار هم گیج بنزنینش خراب شد

Bardia.s2020

هر صد هزارتا باید اویل پمپ عوض کنی تا یاتاقان نزنه برای موتورهای ام پی ای دیگه هیچ مشکلی نداره

Miladmokh

نود کاتالوگ ماشین گفته ۹۵ الی ۱۰۰ هزار باید اویل پمپ عوض شه من ۲۰۱۵ دارم تا ۱۷۰ تا ام میرم تو جاده هیچیش نشده ۱۰۶ هزارتا هم رفته

Hamid1980

امکان نداره. من ۳ ساله دارم بهش نرمال رسیدگی کردم تا الان هیچ ایرادی پیدا نکرده. فکر میکنم شما ماشین اوراقی داشتی

CHR208564

سلام دوستان. لطفا کسانی که سوار شده اند و تست کردند جواب بدن و کسانی که حتی سوارش نشدند جواب ندهند ببخشید..... آیا سانتافه واقعا ماشین کندی هست ؟ بعضی ها حتی میگن تریلی شتابش از سانتافه بیشتره. آیا این حقیقت داره که ماشین کندی هست ؟ البته سانتافه ۶۴ آپشن gdi رو میگم.

Mahan13

ماشین کند که نیست ولی مثلا تو سربالایی انتظار بنز و ب ام و هم نداشته باش بدیش اینه یکم خشکه

1Ams

سلام دوست عزیز اگر نسخه gdi مدنظرتون هست مثل بقیه هم کلاس هاش هست تازه از بعضی ها مثل سورنتو و کولیوس بهتر هم هست در کل راضی کننده هست اما در مورد سیستم تعلیقش از همه هم کلاس هاش نرم تره فقط سورنتو هست که با این یکیه ولی یکمی تکون های عرضیش زیاده من خودم تجربه سواری ۲۰۱۶ شرکتی سانتافه و کولیوس رو دارم به نظرم از کولیوس بهتره اگر ۶۴ اپشن باشه که دیگه خیلی عالی

Samanbeigi

منم chr هیبرید دارم نشستم پشت سانتفه ۲۰۱۷ احساس خشکی و تنبلی کردم به نسبت ماشین خودم

N77777

نه ببین نسبت وزن ماشین به قدرت موتور کمی بالاست و این قضیه باعث فشار بیشتر رویه موتور میشه شتابه سانتافه اصلا کم نیست و راضی کنندست اما خب اگه به همون علت که بالاتر توضیح دادم کمی این ماشین ضعف داره

Jkl

سلام نه سانتافه ماشین نرمی هست و شتابش هم خوبه

Jkl

این پیام رو برای saman beyg مینویسم داداش سانتافه خیلی نرمه البته ۶۴ آپشن منظورم هست Chr که نسبت به سانتافه خشک تره که

arianmask

تجربه دو ماشین در یک کلاس : رنو کولئوس شتاب ۹.۵، گیربکس و موتور نیسان ژاپن(عمری کار می کنه) با رخ بروزتر (کمتر در ماشینهای چینی کپی رنو کولئوس دیده میشه)، اتاق بشدت نرم و کم صدا هندلینگ سرپیچ بی نقص با پیچ ماشین سرجاش جمع نمی خوره ، سیستم صوتی و تصویری bose با مانیتور rlink که امکانات کامل اتصال به اتو‌اندروید و پخش فیلم و ... با کیفیت omled بهتون میده و مهمتر بی خرج و بی دقدقه فقط روغن و فیلتر و لنت می خواد. سانتافه با شتاب ۱۲ که بعضا تا ۱۳ هم میره، موتور کره ای که بزرگترین مشکلش یاتاق زدنه ( همیشه تنت باید بلرزه) نرمی ماشین در حد معقول ولی هندلینگ سرپیچ در حد کولئوس به هیچ وجه نیست. شتاب ماشین بشدت روی مخه! کنسول وسط قدیمی و نمایشگر کوچک .

مرتضی هستم!

دوست عزیز ارادت. مشکل یاتاقان زدن موتورهای 2400 ام.پی.آی درست هست اما متاسفانه بیش از اندازه در این مورد، اغراق شده! فقط کافیه از فیلتر و روغنهای با کیفیت استفاده کرد، تعویض روغن رو به موقع انجام داد، سرویس ها رو جدی گرفت و هر 100 هزارتا اقدام به تعویض مجموعه اویل پمپ کرد.

V8V8V8

باهاتون موافقم کولئوس خیلی بهتره

CHR208564

دوست عزیز معلوم هست که شما از کولئوس طرفداری می کنید اما هیچ ماشین تو ایران به کیا و هیوندای نمی رسه از لحاظ (قطعات،بازار،محبوبیت)

1353hn

سلام دوست عزیز با این بنزین اشغال و روغن تقلبی هر ماشینی خراب میشه برو تیگوان چک کن ببین چه بلایی سرش آمده. نمایندگی میگه فقط سوپر. آخه تو شهرستان سوپر کجا بود.. واقعا سانتافه عالیه نه نیاز به مکمل داره نه بنزین سوپر.. فقط روغن و فیلتر خوب. خیلی کم خرجه حالا 100 هزار تا اویل پمپ عوض کنی بهتر

Hvdk

این پیام مخصوص 1353hn هست داداش پراید 300 تا رفته هنوز اویل پمپش سالمه بعد سانتافه 100 تا بره اویل پمپش مشکله؟؟

1Ams

Hvdk عزیز تعویض اویل پمپ سانتافه به خاطر طراحیش هست که به نحوی طراحی شده که کمترین لرزش رو موتور داشته باشه و جزو سرویس های دوره ایش حساب میشه پس از نظر شما چون بنز و بی ام و هم ماهانه اندازه یه پراید خرج سرویس هاشون میشه از پراید بدتر هستن

Jkl

دوست عزیز سلام اما سانتافه هم ماشین خیلی خوبیه و موتور کره ای داره کلیوس هم ماشین خوبیه اما موتور فرانسه رو داره اما کیلوس قطعاتش کم پیدا میشه یا اگه پیدا بشه قیمت قطعات بنز رو داره اگر چه کلیوس ماشین خوبیه اما شتابش در ۱۱ ثانیه هست و عقلانی نیست بخوای برای یک ثانیه تفاوت شتاب این همه آشکار بگیری

Hamid1980

سلام من تازه این خودرو رو خریداری کردم و یک سفر هم رفتم باهاش. ماشین نرم و خوبیه و هیچ چیزی کم نداره واقعا موضوع موتوری و باقی موارد مطروحه دوستان در صورتی که به ماشین اهمیت بدین به هیچ عنوان اتفاق بدی نمیوفته فقط مصرفی ها به موقع انجام بشه حداقل این ماشین تا ۲۰۰،۰۰۰ کیلومتر براتون کار میکنه

Alihastam

آقا تروخدا نظرات غیرمعقول ندید، چهارنفر دیگه رو هم گمراه نکنید. من ۲ ساله سانتافه GDI آسان موتور دارم خیلی خیلی راضیم. با کارکرد ۴۵ تا خریدم و فقط و فقط هزینه روغن موتور کردم. الانم ۱۵۰ تا کارکرده نه یاتاقان زده نه هیچ هزینه اضافی داشته. اینایی که میگن یاتاقان میزنه همه روی ۱۰ هزارتا روغن عوض کردن؛ خود کمپانی میگه بین ۵ تا ۶ هزار عوض کنید. به ماشین درست رسیدگی کنید عمرا یاتاقان نمیزنه بقیه حرفا همش چرت و پرت هست. شتابش هم خوبه و راضی کنندس و برخلاف چیزی که داخل نظرات نوشته از خیلی ماشین های موجود در بازار بهتره. اگر بزارید روی مود Sport در حد ۱۰٪ بهتر میشه که خیلی چشمگیر نیست ولی بهتر میشه سبقت گرفت و کنترل بیشتر میشه. البته کسی که شتاب بالا میخواد نباید شاسی بلند بخره اصولا! آفرودش مثل پرادو یا FJ نیست و من خیلی جاها رو نتونستم باهاش برم چون نمیشد. ولی در حد آفرود معمولی و ساده (در حد تپه و جاده های خاکی کج و کوله) میشه باهاش رفت. به نظر من این ماشین از RAV4 و پرادو نرم تره و آپشن های زیادی داره که برای خانواده خیلی مناسبه - خیلی پیش اومده که ۷ نفر سوارش شدیم و مشکلی نبوده. من بخاطر امکانات رفاهی و فضای زیادش و همچنین قیمت معقولش خریدم که خداروشکر راضیم. ظاهرش هم به نظر من جوان پسنده و خوشگله نسبت به کارهای تویوتا و کیا و نیسان. در کل گزینه معقولی هست بین SUV های شهری.

Ams24699314

دقیقا سانتافه از همه رقباش بهتره ولی تو نسخه mpi هم شما هر ۸۰ تا اویل پمپ رو عوض کنی دیگه مشکلی نداره

Ams24699314

سلام یه نکته برای دوستانی که قصد خرید سانتافه فول یا به اصطلاح ۶۴ اپشن دارند حتما موقع خرید از طریق صفحه نمایش داخل صفحه کیلومتر ((آپشن ترمز اضطراری و رادار تصادف از عقب و جلو )) و ((از روی فرمان دکمه کروز کنترل تطببقی ))رو چک کنن چون خیلی ها به اسم فول میفروشن ولی این ۴ تا اپشن رو نداره و چون از داخل صفحه کیلومتر فعال میشه با دکمه های روی فرمان خیلی ها اطلاع ندارن

Gdghffhffggd

بین سانتافه ۲۰۱۷ و کیا سورنتو ۲۰۱۷ کدوم بیشتر ارزش خرید داره؟

Ams24699314

سانتافه هم اپشناش بیشتره هم شتاب بهتری به خاطر وزن کمترش داره ولی سورنتو ماشین خاص تری هست و گرونتر

Samanbeigi

بنظر من تویوتا CHR هیبرید هم شتابش قابل قبوله هست ضمن این که فوق العاده نرمه و آپشن های بالایی داره به نسبت سانتافه ۶۴ اپشن، مثل رادار بین خطوط ، رادار پیشگیری از تصادف ، کورس کنترل تطبیقی که همه اپشن ها فعال هم هستند در نسخه لانژ و استایل شرکتی ، و پیشنهاد میکنم مدل شرکتی ۷ سال گارانتی رو بگیرید فقط ردیف عقب یکم کوچیک تر از سانتافه است برای سفر ۵ نفره ولی ۴ نفره مشکلی نداره

1Ams

دوست عزیز اپشن های سانتافه به مراتب بالاتر از chr هست این اپشن هایی که که گفتید رو همه رو داره

Gdghffhffggd

شما تا حالا سانتافه سوار شدی؟اخه تویوتا chr رو با سانتافه مقایسه میکنن؟ بعدشم از هر لحاظ سانتافه بهتره

Show More