هرچند که سانتافه های 2016 با فیس قدیم، به تعداد زیادی در بازار کشورمان وجود دارند، اما عرضه فیس‌لیفت سانتافه DM در ایران از همان مدل 2016 آغاز شد. سانتافه نیوفیس، عمده تغییراتش را در سپرهای جلو و عقب، مه‌شکن های جلو و عقب، چراغ‌ها و همچنین خطوط جلوپنجره‌اش خلاصه کرد. از این تغییرات واضح است که هیوندای فقط می‌خواسته ظاهر سانتافه‌اش را اندکی اسپرت‌تر جلوه دهد و بدنبال تغییرات اساسی در آن نبوده. بعد از کمرنگ شدن فعالیت «آسان موتور» در سال 2016، این‌بار شرکت «کرمان موتور» هم به بازی کره‌ای‌ها آمد و واردات سانتافه نیوفیس را آغاز کرد. سانتافه های کرمان موتور، به لحاظ تجهیزات همگی مثل هم هستند و فقط باید چک کنید که دو آپشن «پدال شیفتر» و «دوربین 360 درجه» هم روی آنها نصب شده یا نه چراکه کرمان موتور، برخی از مدل‌هایش را به این دو آپشن هم مجهز کرده بود. اما سانتافه های آسان موتور، زمین تا آسمان باهم تفاوت دارند! این تفاوت به حدی است که حتی نمی‌توان گفت که منظور از نیمه فولش چیست و چه آپشن هایی را ندارد! ولی یک نکته کاملا مشخص است؛ سانتافه‌های «فول آسان موتور» مجهز به 4 رادار (نقطه کور، رادار کمکی ماندن در لاین، پیشگیری جلو و پیشگیری عقب) هستند درحالیکه سانتافه های «فول کرمان موتور» هیچکدام از این رادارها را ندارند و حتی اگر هم داشته باشند، توسط مالکان نصب شده. به همین دلیل است که در سمت چپ داشبورد سانتافه های فول کرمان موتور تنها «5 کلید» می‌بینید اما سانتافه‌های فول آسان موتور، همگی «7 کلید» دارند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • بازار دست‌دوم
    • پیشرانه GDi
    • عملکرد فنی
    • ردیف سوم صندلی‌ها
    • اضافه شدن رادارها (نسبت به مدل 2015)
  • نقاط ضعف
    • دید محدود عقب
    • پیشرانه MPi (کمیاب)
    • مکث جعبه‌دنده در معکوس‌ها
    • قطعات متعدد پلاستیکی کابین
    • آپشن های کمتر در مدل کرمان موتور (نسبت به فول آسان موتور)
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016 تا 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی
  • گیربکس 6 دنده اتومات با شیفت لاک
  • پیشرانه 4 سیلندر GDi: سفارشی
  • حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 188 اسب‌بخار
  • گشتاور 245 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.6 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم (DM) - فیس لیفت
  • طول 4700 میلی‌متر
  • عرض 1880 میلی‌متر
  • ارتفاع 1690 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1650 کیلوگرم
  • حجم باک 64 لیتر
  • چرخ جلو 235/55R19
  • چرخ عقب 235/55R19
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ کرومی 19 اینچی: سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند سفارشی
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک سفارشی
  • حالت رانندگی 3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)
261 دیدگاه

Mousavin(16 روز پیش)

بنظر شما کولئوس ۲۰۱۷ یا سانتافه ۲۰۱۶ برای خانواده و مسافرت و اینا سطح اپشن هم خیلی خیلی برام مهمه

Amirams (14 روز پیش)

اگه سانتافه ۶۴ اپشن باشه خیلی اپشنای بیشتری داره مثل دوربین ۳۶۰ گرمکن فرمان و صندلی های عقب کروز هوشمند رادار تصادف جلو و عقب اتو هلد و.... در ضمن گیربکسش هم CVT نیست و لذت رانندگی بیشتری داره ۷ نفره هم هست

AlirezaAlireza (3 روز پیش)

سلام 2016 فول بگیری خیلی بهتره

arianmask(128 روز پیش)

تجربه دو ماشین در یک کلاس : رنو کولئوس شتاب ۹.۵، گیربکس و موتور نیسان ژاپن(عمری کار می کنه) با رخ بروزتر (کمتر در ماشینهای چینی کپی رنو کولئوس دیده میشه)، اتاق بشدت نرم و کم صدا هندلینگ سرپیچ بی نقص با پیچ ماشین سرجاش جمع نمی خوره ، سیستم صوتی و تصویری bose با مانیتور rlink که امکانات کامل اتصال به اتو‌اندروید و پخش فیلم و ... با کیفیت omled بهتون میده و مهمتر بی خرج و بی دقدقه فقط روغن و فیلتر و لنت می خواد. سانتافه با شتاب ۱۲ که بعضا تا ۱۳ هم میره، موتور کره ای که بزرگترین مشکلش یاتاق زدنه ( همیشه تنت باید بلرزه) نرمی ماشین در حد معقول ولی هندلینگ سرپیچ در حد کولئوس به هیچ وجه نیست. شتاب ماشین بشدت روی مخه! کنسول وسط قدیمی و نمایشگر کوچک .

مرتضی هستم! (44 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. مشکل یاتاقان زدن موتورهای 2400 ام.پی.آی درست هست اما متاسفانه بیش از اندازه در این مورد، اغراق شده! فقط کافیه از فیلتر و روغنهای با کیفیت استفاده کرد، تعویض روغن رو به موقع انجام داد، سرویس ها رو جدی گرفت و هر 100 هزارتا اقدام به تعویض مجموعه اویل پمپ کرد.

Zarabi (27 روز پیش)

باهاتون موافقم کولئوس خیلی بهتره

CHR208564 (5 روز پیش)

دوست عزیز معلوم هست که شما از کولئوس طرفداری می کنید اما هیچ ماشین تو ایران به کیا و هیوندای نمی رسه از لحاظ (قطعات،بازار،محبوبیت)

Mousavin(16 روز پیش)

سلام دوستان یه سوالی داشتم عرض سانتافه بدون اینه چند هست؟ واینکه برای یک خانواده ۴ نفره خوب هست؟

poouyanMohammad (10 روز پیش)

سلام.بد نیست ولی موتورش زود خراب می شه کیا سورنتو بهتره

1Ams (9 روز پیش)

آقا پویان موتور سانتافه ۲۰۱۷ با سورنتو یکیه جفتشون ۲۴۰۰ gdi دارن که مشکلی نداره

CHR208564(12 روز پیش)

سلام ببخشید لطفا کسانی که می دونند جواب دهم لطفا.آیا سانتافه 2017 موتور GDI یاتاقان یا شاتون می زنه یا نه؟ لطفا جواب دهید و کسانی که می دونند جواب دهند.

1Ams (9 روز پیش)

سلام من از چند تا تعمیرگاه کیا و هیوندای و نمایندگی ها پرسیدم گفتن مدل های بالای ۲۰۱۶ چه mpi و چه gdi از اویل پمپ نسل دوم یا همون اصلاح شده استفاده می کنند که دیگه جای نگرانی نیست و تو کارکردای بالا هم دچار افت فشار روغن نمیشن اما مدل های mpi که زیر۲۰۱۶ هستند بین کارکرد ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تا حدود ۳۰ درصد افت فشار پیدا میکنن که اگه یه مقدار روغنو دیر عوض کنید یا روغن خوبی نریزید یاتاقان میزنند اما بهترین کار این هست که تو این کارکرد اویل پمپ خودروتون رو با اویل پمپ اصلاح شده عوض کنید فقط دقت کنید ۲ نوع اویل پمپ در بازار هست و اویل پمپ نسل اول که تو کارکرد بالا مشکل دارن و اویل پمپ نسل دوم یا اصلاح شده که اون مشکل برطرف شده این موضوع برای همه ی مدل های کیا و هیوندای با موتور ۲۴۰۰ mpi هست

VahidReza(34 روز پیش)

سلام این ماشین عالیست به این دلایل : آپشن های خیلی فوق العاده و زیاد موتور gdi بدون یاتاقان و سرعت بیشتر ظاهر زیبا و با کلاس (حتی اسم سانتافه هم باکلاسه) و همچنین بازار خیلی خوب که تو کمتر یه روز فروش میره توانایی افرود و ۲ دیفرانسیل هندلینگ خوب با این که شاسی بلند هست سواری راحت و شهری یه دو تا نقطه ضعف هم دارد مثل مکث گیربکس تو معکوس و شتاب کمی ضعیف ولی میشه باهاش کنار اومد چون یک ماشین شهری هست و کسی برای سرعت سوارش نمیشه

Amirams (30 روز پیش)

دوست عزیز موتور mpi هم اگه اویل پمپش هر ۸۰ تا عوض شه مشکلی نداره در مورد گیربکس هم اون مکث برای حالت دستیه وگرنه حالت اتو گیربکس دقیقی داره از لحاظ شتاب هم از راو۴ و cr-v و اوتلندر ضعیف تره اما از کولیوس سورنتو و توسان بهتره

Zarabi (27 روز پیش)

برای توی شهر باید خیلی ادم مواظب باشه نزنه به در و دیوار‌خیلی گندست

VahidReza (23 روز پیش)

Zarabi دقیقا الان این چه حرفیه؟ ایراد بنی اسرائیلی میگیری؟ اگه اینطور باشه که شما میگی پس لندکروز هم بدرد نمیخوره چون خیلی گندست یکم فکر کن ببین این ایراده آخه شما میگیری؟

Zarabi(143 روز پیش)

من یه دونه ۲۰۱۶ از اولین فیس جدیدا خریدم فول اپشن خیلی امشن های خوبی داشت و سواریش هم بد نبود فقط ۴ یا ۵ مسافرت باهاش رفتم یکی از مشکلاتش این بود که هر چی گاز میدادم نمیتونستم یه پژو پارس معمولی رو بگیرم چون بدنه سنگینی داشت و یک کوچولو راه نمیرفت ولی اپشناش خیلی باحال بودن من بعد اخرین مسافرتم ماشین رو ۲ سال توی پارکینگ گزاشتم و هر هفته یه استارت ازش میزدم و یک کوچولو عقب جلوش میکردم چون کارام سنگین بودن و با ۲۰۷ توی شهر رانندگی میکردم راحت تر بود بعد من یه روز رفتم ماشین رو روشن کنم استارت نخورد زنگ زدم دوستم مکانیکه هیونداس زنگ زدم بهش امد گفت استارترش خرابه خیلی تعجب کردم این ماشین اصلا دوام فنی نداشت هر روز یه مشکل باهاش داشتیم فروختمش و ۲۰۷ هم فروختم تا ۹۹ یه دنا پلاس توربو اتوماتیک خریدم میخام یه ماشین ساده شاسی بلند با دوام بگیرم از چند نفر پرسیدم گفتن ویتارا منم زیاد برام اپشن مهم نیست ماشین چینی هم دوست ندارم لطفا اگه میشه راه نمایی کنید خواهشن ممنون

محمد هاشمی (137 روز پیش)

سلام بنظر بنده راوفور. ایکس تریل. اوتلندر

shm (89 روز پیش)

ماشین کیلومتر کم شده بهت انداختن چون میبردی نمایندگی رایگان برات عوض میکرد ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر 😉

Nbi (37 روز پیش)

ماشینهای ژاپنی به ویژه نیسان ایکس تریل

Arshiw(160 روز پیش)

راسته که میگن یاتاقان میزنه و اگه راسته راه حلش چیه؟

JavadAm (158 روز پیش)

بدجور موتور میزنه راه حلش گاز ندادن ماشین، روغن و فیلتر درجه یک و تعویض اویل پمپ هر صد هزار کارکرد

محمد هاشمی (137 روز پیش)

سلام داداشم یه دونه2014داشت روی 440هزارتا یاتاقان زد گفتن از روغن بد استفاده شده و مشکل اویل پمپ

1Ams (128 روز پیش)

موتور های gdi که مشکلی ندارن اما در مورد mpi هر ۱۰۰ تا اویل پمپ رو بده سرویس کنن توریش رو تمیز کنن برات

محمد هاشمی (68 روز پیش)

با سلام توی کامنتم چنتا پیام بالاتر بجای عدد 140هزار اشتباهی440هزار تایپ شده

Pzn2(293 روز پیش)

سلام یک سوال من میخوام یک ماشین شاسی بلند بگیرم سانتافه خیلی دوست دارم مخصوصا با امکاناتش راوفور هم قشنگه.اما یک سوال آیا واقعا خرید سانتافه به صرفه نیست (به دلیل همین یاتاقان زدن موتور که همه جا نوشتن) من برای یک استفاده معمولی در شهر و بعضی اوقات جنگل و مسافرت میخوام.میشه یه راهنمایی بکنین چون میخوام مدل ۲۰۱۶ بخرم و میترسم با ۵ یا ۶ سال کارکرد من همش خرج دستم بزاره.به نظر با این استفاده من راوفور بخرم یا سانتافه البته راوفور ۲۰۱۴ یا سانتافه ۲۰۱۶؟واقعا دو به شک هستم میترسم با این کامنت های زیر با سانتافه سر از تعمیرگاه همش در بیارم

Mobinjafari (290 روز پیش)

سلام و عرض ادب ، بنظر من اوتلندر یا ایکس تریل بخرید ، خصوصا ایکس تریل . شاید اپشن کمتری داشته باشن که البته ایکس تریل بهتره و اپشن هاش خوبه اما کیفیت ساخت بهتری دارن و استهلاک کمتری دارن ، ایکس تریل بخرید از نظر من

AmirG (287 روز پیش)

دوست عزیز به نظر من کولیوس بخرید خیلی بهتره . از همه لحاظ از سانتافه سر تره . تازه اگه سواری برای شما مهمه اصلا سراغ راوفور نرید چون مخصوصا صندلی های عقبش کوبش داره .

مهدی حاتمی (275 روز پیش)

سانتافه خوبه چون مگن ایکس تریل فروشش بده

Alikarimi (271 روز پیش)

تو این رنج قیمت و امکانات سورنتو از همه شون بهتره . هم دو دیفرانسیل هم ۱۸۸ اسب بخار قدرت داره هم امکاناتش زیاد هست .

Alirezako (263 روز پیش)

اگر واقعا به سانتافه علاقه خاصی دارید میتونید صفر کیلیومترش رو تهیه کنید و سرویس های دوره ابش رو دقیق،سروقت و بالوازم با کیفیت انجام بدید و بعد از کیلومتر های بالا بفروشیدش مثلا قبل از ۷۰ هزارتا چون بازار فروشش میگن بد نیست (البته اگه الان بد باشه رو نمیدونم کلا ماشینای بالای ۷۰۰ میلیون کمتر معامله میشن ولی نسبت به رقباش نباید بازار دست دوم بدی داشته باشه) و استهلاکات موتوریش رو به صاحب بعدی بسپارید البته نمیدونم شایدم کار کم ریسکی نباشه(البته این صفری که میگم حتما Gdi باشه) این کار ولی من بعد از واقعا کلیی وقت گذاشتن وتحقیق اینو میگم که سانتافه از لحاظ آپشن بازار فروش و خدمات پس از فروش از رقیباش بهتره حالا بعد ازینکه فروختید میتو نید برید یه کلیوس،اوتلندر،ایکستریل یا رافور برای باخیال راحت برای یک عمر بخرید که بین اینا ایکستریل ۲۰۱۸ پر آپشن وگرون ترینشونه ومثل کولیوس و اوتلندر بازار فروش و خدمات انچنانی نداره . سیستم تعلیق رافور از همشون اسپرت تره و هندلینگ بهتری داره همه این حرفارو زدم ولی همش ممکنه درست نباشه گفتم زهنتونو محدود نکنه دوستا اگر ایرادی داره حرفای من حتما زیرش کامنت بزارین

رضا۴۴ (244 روز پیش)

دوست عزیز اگر اهل زیاد گاز دادن به ماشین هستی و دلت میخواد همه جا کورس بذاری یا هیجانی رانندگی میکنی سمت سانتافه نرو برو راو۴ بگیر.. اما از طرفی سانتافه هم نرم تره و هم پر اپشن تره که واقعا کارایی مناسبی دارن و کسایی که میگن آپشن مهم نیست نمیدونم دیگه توقعشون از یه ماشین ۲میلیاردی چیه !!! اتفاقا اپشن هایی مثل سقف پانامرا یا دوربین ۳۶۰ درجه یا سردکن صندلی و چیزای دیگه خیلی هم مهمه برای یک خانواده شاید برای بعضی جوانان مهم نباشه ولی یک سریا هستن که دوس دارن مسافرتی که میرن با ماشینی باشه که لذت و چند برابر کنه مخصوصا اگر ترافیک باشه کمتر اذیت بشن. بازار فروش بسیار عالی را داره و برای یک رانندگی معمولی هم داخل شهر هم جاده بسیار مناسبه یک خونواده ۴نفره هست. عقب راو۴ برای سرنشینان اذیت کنندس ولی از لحاظ موتور و شتاب بهتر از سانتافس در کل ترجیح من سانتافس به شرط این که سرویس هاشو سروقت انجام بدین. موفق باشید

arianmask (225 روز پیش)

رنو کولئوس خیلی نرم تر از گزینه های دیگه اس.

none (138 روز پیش)

گیربکس سی وی تی رو دوست ندارین سمت ژاپنی ها به جز راور۴ نمی تونین برین

Tm1975 (119 روز پیش)

سلام دوست عزیز اگر سواری ماشین براتون مهمه و دنبال به سرعت فروختن ماشین نیستید رکستون G4 با هیچکدوم از این کراس اور های متوسط قابل مقایسه نیست سوارش رو و اپشناهش رو لطفا” مقایسه کنید سپاس

Mostafa60 (109 روز پیش)

اوتلندر عالیه هم شتاب هم سواری خیلی نرمی داره و واقعا کم خرجه

Zarabi(115 روز پیش)

من یه ۲۰۱۶ گرفتم صفر ۴ سال داشتمش تا پارسال فروختمش اپشنای خیلی معرکه ای داشت خیلی یعنی اگه ماشین اپشنال دوست دارین بهترین انتخابتوته ولی برای من توی این ۴ سال مشکلاتی به وجود اورد یکی شون این بود که نمیدونم چرا دوام فنی پایینی داشت من ۱۵ تومن خرجش کردم بعد چهار سال البته شاید همشون اینجوری نشن به هر حال منم زیاد مواظبت لازم رو نکردم ازش . از این بگزریم موتورش نسبت به بدنش یکم تنبلی میکنه مثلا من توی جاده کلی گاز زدم تا توسنتم یه سمند ef7 رو بگیرم که باز ماسین برای کورس نیست ولی برای ما ایرانی های عشق سرعت میتونه اذیت کننده باشه ماشین بی نظیریه چونکه اپشنای خوب فضای خوب و راحتی و رانندگی لذت بخش باهاش ادم رو وادار میکنه که وقتی که ماشین بهتری میاد دستش عوضش نکنه

rahimchin (112 روز پیش)

تجربه خوبی از هیوندای و کیا ندارم. سه ساله ایکس تریل سوارم نرم و خوش دست.

alireza7731(153 روز پیش)

توسان نیو ۲۰۱۷ نسبت به سانتافه سواری بهتر و نرمی داره و ظاهرش مخصوصا طراحی جلو جذابی داره و در مورد شتاب اگه بیشترازسانتافه نباشه کمتر نیست (در کل شتاب توسان از سانتافه بهتره) حالا اگه توسان موتور۲۴۰۰gdi پلاک میشد شتابش عالی ترم میشد ولی ۲۰۰۰هم نسبت به سانتافه بهتره

BENY7 (150 روز پیش)

شتاب؟باز ساز سانتافه یه شتابی داره ولی توسان اصلا راه نمیره،آپشن هاش از سانتافه کمتر هست و همچنین سرعت بیشتری داره،سایز بزرگتری هم داره. اگر شما توسان دارید حتماً بهترین نیست،اطلاعات غلط ندید.همچنین سانتافهix45 و توسان ix35 هست.

none (138 روز پیش)

یعنی هیوندای انقدر تعطیله که توسانی که بهتر از سانتافه ست رو ارزون تر بده؟؟

احسان محسنی (124 روز پیش)

دوست عزیز همین طراحی جذاب جلوش رو از روی سانتافه کپی کرده . به هیچ عنوان هم قابل مقایسه با هم نیستن .

Show More