مشخصات فنی هیوندای سوناتا چهار سیلندر اتوماتیک سال 2015 - 2017
سال
سوناتا بابیش از 3 دهه سابقه، یکی از استراتژیکترین محصولات هیوندای و رقیبی مستقیم برای پرفروشترین سدانهای سایز متوسط جهان ازجمله تویوتا کمری و هوندا آکورد محسوب میشود و در کشورمان نیز خودرویی موردتوجه و محبوب به حساب میآید. اما علیرغم اینها، نسل هفتم سوناتا (که از مدل 2015 به بازار آمد) در شرایط مساعدی به بازار ایران عرضه نشد
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت
ایمنی
کیفیت سواری
امکانات رفاهی
بازار دستدوم
نقاط ضعف
عملکردی ضعیفتر از رقبای اروپایی
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2015 تا 2017مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندر MPiحجم موتور
2.4 لیترعملکرد فنی
قدرت
176 اسببخارگشتاور
229 نیوتنمترشتاب
9.5 ثانیهسرعت
208 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل هفتم (LF)طول
4855 میلیمترعرض
1865 میلیمترارتفاع
1475 میلیمترفاصله محوری
2805 میلیمتروزن
1585 کیلوگرمحجم باک
70 لیترچرخ جلو
235/45R18چرخ عقب
235/45R18سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
سفارشیرادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
بایزنونسایر ویژگی روشنایی
چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سفارشیسایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
8 اسپیکر 400 واتی - سیستم پخش اینفینیتی - هندزفریمانیتور
مانیتور 8 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
مانیتور 4.2 اینچی صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
سفارشیایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
سفارشیایربگ جانبی جلو
سفارشیایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
مدلهای فول 6 ایربگ هستندرفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموریصندلی سرنشین جلو
6 حالته برقیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلو (استاندارد) - (عقب: سفارشی)سردکن صندلی
(جلو: سفارشی)ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتیترپ جلو - پرده برقی عقب - پرده جانبی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
منصور402 1403/8/7
ایا در این ماشین هم احتمال یاتاقان زدن وجود دار ه؟؟؟
پاسخ
0
0
0
arminn1998 1402/7/29
پس ۲۰۱۸ رو چرا جزو مدل هاش نیوردین؟
پاسخ
1
0
0
مرتضی هستم 1402/8/1
ارادت! مدلهای 2018 توی دسته سوناتا هیبرید قرار دارن. لطفا صفحه مختص به همون خودرو رو چک کنین
0
1
CitroenXsara 1401/8/29
سلام دوستان من رو لطفاً راهنمایی کنید که آیا این خودرو ارزش بیشتری در مقایسه با رقبا داره و اینکه پر خرج هستش یا نه؟ هیچ نگرانی در مورد حساسیت بنزین هست؟ شتابش خوبه؟ کیفیت متریال چطوره؟ البته ۲۰۰۶ رو میگم
پاسخ
0
0
0
montoya 1401/7/23
هر ماشینی رو باید با هم کلاسهای خودش مقایسه کرد. تو این سگمنت و با این قیمت، فقط سه تا ماشین هست (ماشینهای قدیمیتر رو دیگه حذف کردم):
سوناتا LF (2015)
اپیتماTF (2015)
تالیسمان E3(2017)
بعضیها اپتیماGT line رو هم با اینها مقایسه میکنن که بهنظرم اشتباهه چون اصلا اپتیما GT line تو این رنج قیمت نیست مگر اینکه چپی بخری. هر سه خودروی فوق، تو کلاس سدان متوسط خانوادگی معرفی شدن.
از لحاظ موتور و گیربکس به ترتیب پرتوانترین: ۱- تالیسمان ۲-اپتیما ۳- سوناتا
از لحاظ سواری نرم و سیستم تعلیق و آرامشداخل کابین، به ترتیب نرمترین: ۱- سوناتا ۲- اپتیما ۳- تالیسمان
هر سه خودروی فوق از لحاظ آپشن و امکانات در سطح استاندارد قرار دارن. اما اگه تو آپشنهای اونها ریز بشید، یکم باهم تفاوت دارند که دیگه اون قسمتش برمیگرده به سلیقه شما. مثلا اپیتما شیفتر پشت فرمان داره ولی سوناتا نداره در عوض سوناتا پرده دور و پرده عقب داره که اپتیما نداره یا تالیسمان اتوپارک و نورپردازی داخلی داره که سوناتا و اپتیما ندارن اما درعوض اتاق تالیسمان به سر و صدا میفته و سیستم صوتیش هم از سوناتا و اپتیما ضعیفتره.
در کل باید باید بگم که اگه براتون سواری نرم و آرامش، بهمراه حس لوکس بودن مهمه سوناتا بهترین گزینه هست.
اگه براتون فنی و شتاب و قدرت موتور مهمه، تالیسمان بهترین گزینه هست.
اما اگه یه رنج معقول از همه اینها رو باهم میخوان، اپیتما بهترین گزینه هست.
بازارفروش دست دوم هر سه تاشون هم خوب هست. فقط مراقب باشید که کلاهبردارهای زیادی به این صنعت ورود کردن و اکثرا دنبال سواستفاده هستن.
پاسخ
3
0
4
mohammad1981 1403/1/13
تالیسمان من سوار شدم اصلا لذت رانندگی نداره ، کابین خیلی صدا میده و فضای داخلش خیلی کوچیکه ، حتما قبل از خرید از فروشنده بخواهین که با ماشینش یه دور بزنید زیر پای ماشین و تست کنید
1
0
Smreza12220 1401/8/25
من سوناتا داشتم اخیرا تلیسمان هم خریدم
به نظرم تلیسمان چند سر و گردن از سوناتا بالاتره،
شتابش عالیه، امکانات رفاهیش عالی، اوتوپارک و... داره
هندلینگش بخصوص کنترل ماشین سر پیچ عالیه، سوناتا اصلا قابل قیاس با تلیسمان نیست
2
1
Shayan2022 1401/8/14
بهترین و کامل ترین مقایسه ای بود که تا حالا دیدم . درود بر شما
1
3
Mohammad001 1401/5/6
سلام. برای خرید این ماشین برام مناسب تر هستش یا اپتیما جی تی لاین؟
پاسخ
1
0
1
amirhoseenkodi 1401/7/4
اپتیما GT لاین طراحی بهتر بازار بهتر امکانات بیشتر سواری بهتر شتاب بهتر و ... سوناتا هم خوبه ولی اپتیما بهتره
1
1