• مشخصات فنی sonata4cylautomatic
  • مشخصات فنی sonata4cylautomatic
  • مشخصات فنی sonata4cylautomatic

مشخصات فنی هیوندای سوناتا چهار سیلندر اتوماتیک سال 2013 - 2014

43 دیدگاه
سال
سوناتا YF نیوفیس از مدل 2013 به ایران رسید و تنها دوسال در بازار باقی ماند. این فیس‌لیفت تفاوت چندانی با مدل‌های سابق YF ندارد و مهم‌ترین ویژگی ظاهری‌اش را می‌توان در اضافه‌شدن دی‌لایت LED در بالای مه‌شکن جلو دانست. البته اگر بیشتر به ظاهر YF نیوفیس دقت کنید، متوجه تغییرات دیگری نیز می‌شوید مانند: چراغ LED عقب، طراحی مجدد
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

عایق‌بندی کابین
صندلی‌هایی راحت‌تر از سوناتا LF
امکاناتی بیشتر از رقبای ژاپنی
بهبود سواری نسبت به نسل قبل
اضافه شدن گرمکن فرمان (نسبت به YF فیس قدیم)

نقاط ضعف

کیفیت کابین
تعلیقی خشک‌تر از کمری
دید محدودتر راننده نسبت به سوناتا LF

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2013 تا 2014

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتومات

پیشرانه

4 سیلندر MPI

حجم موتور

2.4 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

176 اسب‌بخار

گشتاور

229 نیوتن‌متر

شتاب

10 ثانیه

سرعت

208 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

8.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل ششم (YF) - فیس لیفت

طول

4820 میلی‌متر

عرض

1835 میلی‌متر

ارتفاع

1470 میلی‌متر

فاصله محوری

2795 میلی‌متر

وزن

1411 کیلوگرم

حجم باک

70 لیتر

چرخ جلو

245/45R18

چرخ عقب

245/45R18

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

1 حالته (ECO)

سایر ویژگی‌ها

تعلیق اسپرت

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

کنترل ترمزها در پیچ (CBC)

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

زنون

سایر ویژگی‌ روشنایی

مه‌شکن LED جلو - چراغ بدرقه - تنظیم برقی ارتفاع نور

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

سفارشی

گرمکن فرمان

سفارشی

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

(8 اسپیکر 400 واتی: سفارشی) - (سیستم پخش اینفینیتی با ساب: سفارشی) - هندزفری

مانیتور

(مانیتور 7 اینچی لمسی:سفارشی) - (مانیتور عقب: سفارشی)

نویگیشن

سفارشی

هدآپ

دوربین عقب

سفارشی

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD - MP3 - iPod - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایشگر صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

سفارشی

ایربگ جانبی جلو

سفارشی

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

مدل‌های فول 6 ایربگ هستند

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

(اتومات دوگانه: سفارشی) - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

(8 حالته برقی با تنظیم برقی گودی کمر: سفارشی) - (مموری: سفارشی)

صندلی سرنشین جلو

(4 حالته برقی: سفارشی)

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

(جلو: سفارشی) - (عقب: سفارشی)

سردکن صندلی

جلو (سفارشی)

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم مشکی یا خاکستری یا شتری یا قهوه‌ای

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
Amir2211 1403/3/5
سلام، نظرمو نسبت به این ماشین میدم نسبت به ۱۰ سالی که دارم، ماشین خوبیه البته نه با این قیمت ، قیمت همه ماشینای ایران اصلا منصفانه نیست،مزایاشو بخوام بگم ظاهر زیبا، داخل و صندوق جادار،استحلاک نسبتا کم نقد بودن از لحاظ خرید و فروش(کره ایی ها بازار خرید و فروششون خیلی خوبه)-کولر نسبتا خوب(بعضی وقتا دم میکنه معمولا از رادیاتور کولره که خم شده) هندلینگ و پایداری خوب(با لاستیک ۲۴۵) آپشن های خوب نسبت به سال ساخت(اکثر ماشین های چینی با وجود بروز بودن هنوز یسری آپشن هاشو ندارن) حساس نبودن به بنزین معمولی ولی بهتره از ۳تا باک اکتان خوب بزنید، سیستم صوتی بسیار خوب نسبت به سال ساخت (ساب اینفینیتی)،قطعاتش تو بازار زیاده باید مراقب بود هم چینی هست هم جنیون پارت(مهم) کشش و قدرت معمولی(شتابش خیلی خوب نیست اگه سالم باشه رنج ۹.۸ تا۱۰.۳ خسته هم که تا ۱۲ثانیه) تو دور بالا کم نمیاره چه تو سربالایی چه صاف(بشرط رسیدگی) ماکسیمم سرعتش تقریبا ۲۲۳ بعضا ۲۲۷ خودشو بکشه ۲۳۰، مصرف سوختش خوبه نسبت به سال ساختش تو جاده ۸ داخل شهر ۱۱ (کاتالیزور پر باشه یا موتور مورد داشته باشه به ۲۵ هم میرسه) شیفتر پشت فرمون مزایای دیگه ایی به ذهنم نمیرسه معایب: (تعلیق اسپرت)واقعا خشکه در حدی که باهاش یه سفری بری آسفالت خوبی نداشته باشه ضربه به کمرتون وارد میشه و اینکه از اپتیما خیلی بهتره ، اپتیما خیلی خشکه(با این ماشین یادمیگیرین چطوری چاله چوله هارو رد کنید و دکتراشو میگیرین :) پیشنهاد میکنم لاستیک فاق بلند بندازین و ضربه گیر کمک فنر کره ایی بندازین ۵۰ درصد بهتر میشه، موتورش با اینکه تو دور بالا خوب عمل میکنه تو شتاب ضعیفه که ایکاش موتورش ۳ لیتر آزرا گرنجور بود که البته برمیگرده به برندینگ هیوندای، ترمز های ضعیف تو گرنجور هم به همین صورته ترمزاشون واقعا خوب نیستن و یه مقدار دستو پاتونو میلرزونه،مورد بعدی به صدا افتادن کابین و ادوات داخل ماشینه که واقعا رو اعصابتون میره (بخاطر خشکی ماشین به صدا میوفتن میتونه بخاطر ضعیف بودن یسری متریال اتصالات هم باشه)،حساس بودن اویل پمپ به دیر عوض کردن و نوع روغن موتور(حواستون نباشه هر ۱۰ هزارتا عوض کنید موتور یاتاقان میزنه ، من خودم هر ۴۵۰۰ تا عوض میکنم خیالم راحت تره) ، ارتفاع کم ماشین(کف بعضی وقتا میگیره، یبار ضربه خورد به اگزوز منیفولد ترک برداشت) ، دید جلو یه مقدار محدوده ولی اوکیه ادیت نمیکنه معایب دیگه ایی نداره رقیباش اپتیما کمری و اکورده ، از لحاظ شتاب از رقباش بهتره (درحد صدم ثانیه گاها یک ثانیه) ماشین خوبیه برای جاده هایی که اسفالت خوب داره و دلتونو قرص میکنه ولی پیشنهاد میکنم جاهایی که اسفالت خوبی نداره اللخصوص شمال اصلا امتحان نکنید زجرتون میده از لحاظ رقبای قیمتیم مزدا۳ و اپتیما و.. که سوناتا و مزدا آپشن بدی برای خرید نیستن مقایسشم با ماشین چینی،معتقدم ماشینای کره ایی امتحان خودشونو پس دادن سره کارکرد و عمر و … و چینیا بعید میدونم ۳۰۰ هزارتا کارکرد ر‌و بدون باز کردن موتور ببینن، ماشین بنده ۳۰۰ هزارتا کارکرده و نظرمو نسبت به این چند سال و کارکردی که داره گفتم امیدوارم به یسری سوالاتتون رسیده باشید در آخر بگم این ماشین بدرد جاده های ایران اصلا نمیخوره با این وضعیت آسفالت و خشکی ماشین موفق و پاینده باشید
پاسخ
0
0
1
sepehrGH 1401/3/28
سلام . 4 سال هست که سوناتا 2015 شرکتی دارم با کارکرد 40000 تا . تجربه خودم را در اختیارتون میگذارم: خودروی زیبایی هست و کلاس خودش را بعد از چند سال هنوز داره . داخل خودرو هم طراحی خوب و به روزی داره. صندلی های راحت و سقف پاناروما به جذابیت داخل کابین اضافه میکنه. شیفتر فرمان داره که آپشن با کلاسی هست ولی زیاد کاربردی نیست!!! موتور و گیربکس خودرو به شدت خوب و هماهنگ هستن و موتور قدرت خوبی در اختیار شما میذاره ، ولی توقع رانندگی اسپورت و هیجان انگیز هم نداشته باشید(قبلا آزرا 2007 داشتم و در اون ماشین فشردن گاز واقعا آدرنالین خون را افزایش میداد ولی سوناتا نه !!!) با وجود چهار سرنشین در جاده کمبودی احساس نمیکنید و راضی خواهید بود. تعویض دنده ها بسیار نرم و بدون تقه و صدا هست. سواری خودرو مقداری خشک هست و بعد از 40هزارتا سانروف من در دست اندازها صدا میدهد. آپشن های گرمکن و سرد کن صندلی در زمستان و تابستان لذت بخش و کاربردی هستن. با توجه به تعداد بالای این خودرو در ایران مشکل خاصی در تامین قطعات نخواهید داشت(یا لااقل من به این صورت تصور میکنم) کسانی که این خودرو را با اپتیما مقایسه میکنن بدونن که از نظر موتوری و بسیاری از قطعات این دو خودرو یکی هستن. واقعا انتخاب بین این دو خودرو سلیقه ای هست و هردو زیبا هستن ولی انتخاب من سوناتا بود. در مقایسه با خودروهای چینی صفر بازار حتما حتما به خودروهای کره ای کم کار فکر کنید و سراغشون برید. در مجموع من رضایت و خاطره خوبی از سوناتا دارم. موفق باشید
پاسخ
0
0
0
2030MohammadAmin 1400/11/29
سلام و درودخدمت دوستان لطفاً قبل از نظر دادن مطمئن باشید ماشین را سوار شدید الکی نظر ندید من مگان داشتم سوناتا هم دارم هردو ماشین هایی فوق العاده ای بودند مگان سواری نرم سرعت بالا هماهنگی خوبی داشت سونوتا هم همینطور فقط کم آپشنی مگان اذیت کننده است وگرنه هردو ماشین های خوبی بودند کره ای ها با طراحی و آپشن جایی برای حرف نگذاشتن فرانسوی هم یکم مشکل طراحی داره که بعضی خودرو هاش جوان پسند نیست اما ماشین خوب هم زده مثل کولیوس تالیسمان لاگونا و...
پاسخ
0
0
0
Shahrooooz 1400/11/22
سلام واقعا وقتی ماشینی مثل هوندا اکورود هست که سفارش امریکاست. استرس بار فابریک داره که تعادل ماشینو نمیتونم بگم تا چقدر بالا میبره. زیبایی داشبورد و کیفیت چرمش، شتابش، خراب نشدنش، تک بودنش ، و از همه مهم تر بی صدا بودنش در هر دور موتوری. یکم در مورد هوندا تحقیق کنید.
پاسخ
0
1
0
Ahoralfa 1400/6/19
دوستان من یه مزدا نیو دارم خیلی ازش راضیم خیلی تمیزه ماشین و راحت فروش میره میخوام برای تنوع ماشینمو عوض کنم و دنبال یه ماشینی هستم هم آپشن داشته باشه و هم شتاب و سرعتش خوب باشه نظر شما در مورد سوناتا چیه؟
پاسخ
1
0
0
VahidReza 1400/6/28
خوبه فقط لاستیک پهن بنداز که اذیت نکنه ولی قیمتش خیلی خوبه و می ارزه و ظاهرش زیباست آپشن هم بیست
1
0