مشخصات فنی هیوندای سوناتا چهار سیلندر اتوماتیک سال 2013 - 2014
سال
سوناتا YF نیوفیس از مدل 2013 به ایران رسید و تنها دوسال در بازار باقی ماند. این فیسلیفت تفاوت چندانی با مدلهای سابق YF ندارد و مهمترین ویژگی ظاهریاش را میتوان در اضافهشدن دیلایت LED در بالای مهشکن جلو دانست. البته اگر بیشتر به ظاهر YF نیوفیس دقت کنید، متوجه تغییرات دیگری نیز میشوید مانند: چراغ LED عقب، طراحی مجدد
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
عایقبندی کابین
صندلیهایی راحتتر از سوناتا LF
امکاناتی بیشتر از رقبای ژاپنی
بهبود سواری نسبت به نسل قبل
اضافه شدن گرمکن فرمان (نسبت به YF فیس قدیم)
نقاط ضعف
کیفیت کابین
تعلیقی خشکتر از کمری
دید محدودتر راننده نسبت به سوناتا LF
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2013 تا 2014مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندر MPIحجم موتور
2.4 لیترعملکرد فنی
قدرت
176 اسببخارگشتاور
229 نیوتنمترشتاب
10 ثانیهسرعت
208 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8.1 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل ششم (YF) - فیس لیفتطول
4820 میلیمترعرض
1835 میلیمترارتفاع
1470 میلیمترفاصله محوری
2795 میلیمتروزن
1411 کیلوگرمحجم باک
70 لیترچرخ جلو
245/45R18چرخ عقب
245/45R18سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
1 حالته (ECO)سایر ویژگیها
تعلیق اسپرتسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
کنترل ترمزها در پیچ (CBC)سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
زنونسایر ویژگی روشنایی
مهشکن LED جلو - چراغ بدرقه - تنظیم برقی ارتفاع نورفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
سفارشیگرمکن فرمان
سفارشیسایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
(8 اسپیکر 400 واتی: سفارشی) - (سیستم پخش اینفینیتی با ساب: سفارشی) - هندزفریمانیتور
(مانیتور 7 اینچی لمسی:سفارشی) - (مانیتور عقب: سفارشی)نویگیشن
سفارشیهدآپ
دوربین عقب
سفارشیدوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD - MP3 - iPod - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمانایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
سفارشیایربگ جانبی جلو
سفارشیایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
مدلهای فول 6 ایربگ هستندرفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
(اتومات دوگانه: سفارشی) - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
(8 حالته برقی با تنظیم برقی گودی کمر: سفارشی) - (مموری: سفارشی)صندلی سرنشین جلو
(4 حالته برقی: سفارشی)ویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
(جلو: سفارشی) - (عقب: سفارشی)سردکن صندلی
جلو (سفارشی)ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مشکی یا خاکستری یا شتری یا قهوهایایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
sepehrGH 1401/3/28
سلام . 4 سال هست که سوناتا 2015 شرکتی دارم با کارکرد 40000 تا . تجربه خودم را در اختیارتون میگذارم: خودروی زیبایی هست و کلاس خودش را بعد از چند سال هنوز داره . داخل خودرو هم طراحی خوب و به روزی داره. صندلی های راحت و سقف پاناروما به جذابیت داخل کابین اضافه میکنه. شیفتر فرمان داره که آپشن با کلاسی هست ولی زیاد کاربردی نیست!!! موتور و گیربکس خودرو به شدت خوب و هماهنگ هستن و موتور قدرت خوبی در اختیار شما میذاره ، ولی توقع رانندگی اسپورت و هیجان انگیز هم نداشته باشید(قبلا آزرا 2007 داشتم و در اون ماشین فشردن گاز واقعا آدرنالین خون را افزایش میداد ولی سوناتا نه !!!) با وجود چهار سرنشین در جاده کمبودی احساس نمیکنید و راضی خواهید بود. تعویض دنده ها بسیار نرم و بدون تقه و صدا هست. سواری خودرو مقداری خشک هست و بعد از 40هزارتا سانروف من در دست اندازها صدا میدهد. آپشن های گرمکن و سرد کن صندلی در زمستان و تابستان لذت بخش و کاربردی هستن. با توجه به تعداد بالای این خودرو در ایران مشکل خاصی در تامین قطعات نخواهید داشت(یا لااقل من به این صورت تصور میکنم) کسانی که این خودرو را با اپتیما مقایسه میکنن بدونن که از نظر موتوری و بسیاری از قطعات این دو خودرو یکی هستن. واقعا انتخاب بین این دو خودرو سلیقه ای هست و هردو زیبا هستن ولی انتخاب من سوناتا بود. در مقایسه با خودروهای چینی صفر بازار حتما حتما به خودروهای کره ای کم کار فکر کنید و سراغشون برید. در مجموع من رضایت و خاطره خوبی از سوناتا دارم. موفق باشید
پاسخ
0
0
0
2030MohammadAmin 1400/11/29
سلام و درودخدمت دوستان
لطفاً قبل از نظر دادن مطمئن باشید ماشین را سوار شدید الکی نظر ندید من مگان داشتم سوناتا هم دارم هردو ماشین هایی فوق العاده ای بودند مگان سواری نرم سرعت بالا هماهنگی خوبی داشت سونوتا هم همینطور فقط کم آپشنی مگان اذیت کننده است وگرنه هردو ماشین های خوبی بودند کره ای ها با طراحی و آپشن جایی برای حرف نگذاشتن فرانسوی هم یکم مشکل طراحی داره که بعضی خودرو هاش جوان پسند نیست اما ماشین خوب هم زده مثل کولیوس تالیسمان لاگونا و...
پاسخ
0
0
0
Shahrooooz 1400/11/22
سلام
واقعا وقتی ماشینی مثل هوندا اکورود هست که سفارش امریکاست.
استرس بار فابریک داره که تعادل ماشینو نمیتونم بگم تا چقدر بالا میبره.
زیبایی داشبورد و کیفیت چرمش، شتابش، خراب نشدنش، تک بودنش ، و از همه مهم تر بی صدا بودنش در هر دور موتوری.
یکم در مورد هوندا تحقیق کنید.
پاسخ
0
1
0
Ahoralfa 1400/6/19
دوستان من یه مزدا نیو دارم خیلی ازش راضیم خیلی تمیزه ماشین و راحت فروش میره میخوام برای تنوع ماشینمو عوض کنم و دنبال یه ماشینی هستم هم آپشن داشته باشه و هم شتاب و سرعتش خوب باشه نظر شما در مورد سوناتا چیه؟
پاسخ
1
0
0
VahidReza 1400/6/28
خوبه فقط لاستیک پهن بنداز که اذیت نکنه ولی قیمتش خیلی خوبه و می ارزه و ظاهرش زیباست آپشن هم بیست
1
0
VahidReza 1400/6/14
تقریبا با پولی که براش میدی همچیش خوبه ، آپشن ، ایمنی ، ظاهر و...
فقط یه مشکل داره ، تعلیق خشک ! فاق لاستیک بلند بندازید و لاستیک پهن باشه ، ضربه گیر هم حتما بزارید اونموقع خوب میشه
پاسخ
0
0
8