بررسی مشخصات هیوندای سوناتا هیبرید
بررسی مشخصات هیوندای سوناتا هیبرید
بررسی مشخصات هیوندای سوناتا هیبرید

پس از تغییر تعرفه گمرکی برای تسهیل واردات خودروهای برقی و هیبرید، عرضه این دست خودروها به کشورمان سرعت گرفت. این بخش از بازار عملا به محلی برای تاخت و تاز مدل‌های هیبریدی تویوتا نظیر کمری و پریوس تبدیل شده بود تا اینکه در سال 2016 پای نخستین سری سوناتا هیبرید و با اندکی طراحی ظاهری متفاوت نسبت به نسخه‌های بنزینی‌اش، به کشورمان باز شد. این تفاوت‌های ظاهری بیشتر از هرچیزی در جلوپنجره متفاوت، اسپویلر کوچک روی صندوق و گرافیک متفاوت چراغ‌ها خلاصه می‌شود. این هیبریدی در کنار پیشرانه 2.0 لیتری 154 اسبی‌اش، یک موتور الکتریکی 38 کیلوواتی هم دارد که از آن یا برای استارت‌زدن خودرو یا برای حرکت در سرعت‌های کم استفاده می‌شود. البته در هنگام شتابگیری نیز سوناتا، قدرتش را از هردو پیشرانه، تامین می‌کند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای هیوندای سوناتا هیبرید

    • ایمنی
    • کیفیت ساخت
    • امکانات رفاهی
    • بازار دست‌دوم
    • مصرف 6 لیتری در شهر
  • معایب هیوندای سوناتا هیبرید

    • پیچیدگی فنی
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2016 تا 2017

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر GDi با موتورالکتریکی
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 193 اسب‌بخار
  • گشتاور 189 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.3 ثانیه
  • سرعت 192 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 4.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل هفتم (LF)
  • طول 4855 میلی‌متر
  • عرض 1865 میلی‌متر
  • ارتفاع 1485 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2805 میلی‌متر
  • وزن 1660 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R17
  • چرخ عقب 215/55R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالت رانندگی (اکو - نرمال - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
37 دیدگاه

Poyan666(223 روز پیش)

این ماشین نهایتا چقدر راه میره؟؟؟

HEYDARJHOLAMI(226 روز پیش)

سلام وقتتون بخیر من دنبال به ال اف ۲۰۱۵ بنزینی بودم ماشین کم کار و خانگی گیرم نیامد یه ۲۰۰ بدهکار شدم و یه ۲۰۱۷ هیبرید گرفتم واقعیتش یکم ترس پیچیدگی فنی و هزینه باطری حرکت دارم اونایی که چند ساله دارن و کیلومترشون بالاست بفرض بالای ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار رفتن مشکلی با هیبرید بودنش نداشتن؟ ؟؟

pouriacar(273 روز پیش)

میگن تو جاده افت توان زیادی پیدا میکنه به علت اینکه هیبرید و شارژ باطریش تموم میشه ؟ درسته ؟ راسته؟ احساس میکنم نسخه بنزینیش بهتره خرج 200 میلیونی باطری رو نداره

Amir88 (257 روز پیش)

اولا قیمت باطری حدود 110 میلیونه، عمر خود باطری هم بین 6 تا 10 ساله، دوما کاملا اشتباه میگن باطری در حین رانندگی توسط حرکت چرخ ها شارژ میشه به صورت خودکار و افت توان نداره

Hamid reza (254 روز پیش)

هر وقت اراده كني و پدال گازو فشار بدي جاكن ميشه،حرف كسايي كه تجربه رانندگي باهاشو ندارن زياد جدي نگير بزرگوار

11Ahmad(285 روز پیش)

دوستان سواری این ماشین واقعا راحت هست ؟یعنی قابل مقایسه با راحتی کرولا یا نیسان ایکس تریل هست اگر تجربه ای دارید ممنون میشم به اشتراک بگذارید

Amir88 (257 روز پیش)

به شدت ماشین نرمیه، صدا اصلا تا سرعت 80تا 100 تا نمیاد چون موتور بنزینی خاموشه، کیفیت متریالشم واقعا خوبه.

VahidReza(328 روز پیش)

قیمتش واقعا می ارزه رانندگی لذت بخش ، آپشن خیلی زیاد تو این قیمت پادشاهه دریغ از خرید نکنید

Hassan1400(502 روز پیش)

من یه ۲۰۱۷ رو دارم واقعا عالیه از نظر نرمی و سواری حرف نداره. خود هیبرید بودنش باعث میشه یه حس خوب تجربه کنی که دیگه نتونی سوار ماشینی بشی که هیبرید نباشه. وقتی تو جاده میرونیش که بهتر هم هست مخصوصا وقتی تو حالت اسپرت تو جادست شارژ باطریش فول میشه و کلی حال میکنید که با مصرف صدی ۴ تو جاده با سرعت ۱۴۰ یا بیشتر میگازی

میر سعید(514 روز پیش)

در بازه قیمتی خودش عالیه . نرم ، پرقدرت ، کم مصرف ، کم استهلاک ، جادار .

علی قربانی(520 روز پیش)

به نظر من : کیا اپتیما هیبرید بهتر از این خونه خراب کنه که لوازم برقیش زود خراب میشه و هم استرس پیدا کردنش رو داری هم گرونه هم بازم زود خراب میشه .حتی دنا پلاس هیبرید که قراره ۱۴۰۲ به تولید ان‌بوه برسه ازین غوله خونه خراب کن بهتره چون برای درست کردن ژله و سیم کشیش باید خیلی منتظر بمونی م . .تویوتا پریوس به این غولتشم میرزه . نظر من کارشناسی نیست . 😎

Mohsen589464(1005 روز پیش)

سلام دوستان من میخوام سوناتا ۲۰۱۷ بگیرم یا رافور ۲۰۱۴ نظرتون چی هست ؟ لطفا نظر بدهید

sیی (997 روز پیش)

سوال کردن نداره حتماً رافور بگیر کلاسشون زمین تا آسمون فرق داره.

Ho3ein788 (997 روز پیش)

سلام من تجربه رانندگى با رافور رو دارم از سانتافه نرم تره ولى با سوناتا هيبريد فاصله داره و خشك تره مواردى مثل مصرف بنزين و عملكرد فنى و آپشن بيشتر و بازار فروش بهتر باعث ميشه سوناتا بهتر باشه

Amirreza1362 (522 روز پیش)

خو معلومه ، سوناتا بگیر ، حداقل پنجره عقبش برقیه 😂😂

MM2(555 روز پیش)

گله دارم از ( با ما) و اون اینه که در بخش نقاط ضعف ذکر کرده پیچیدگی فنی که باید ذکر میکردن عقب ماندگی صنعت ما و به نظرم این بهترین جمله در خصوص نقطه ضعف میباشد ....با تشکر از سایت وزین ...باما

مرتضی هستم! (552 روز پیش)

نظر بسیار جالبی دادید. تا حالا از این زاویه به موضوع نگاه نکرده بودیم :)

Show More