بررسی مشخصات هیوندای ولستر
بررسی مشخصات هیوندای ولستر
بررسی مشخصات هیوندای ولستر
بررسی مشخصات هیوندای ولستر
بررسی مشخصات هیوندای ولستر
بررسی مشخصات هیوندای ولستر
بررسی مشخصات هیوندای ولستر

ولستر را می‌توان نماد شجاعت مدیران هیوندای در خلق محصولی متفاوت لقب داد. پیشینه تولید این هاچ‌بک 3 به سال 2011 باز می‌گردد و ظاهرا مدیران هیوندای از این نسخه تا حدی راضی بودند که ارائه فیس‌لیفت آنرا تا سال 2015 به تعویق انداختند. اما این کره‌ای جوان‌پسند، در ابتدا با مدل 2013 به کشورمان آمد ولی واردات آن در سال 2016 به شدت افت پیدا کرد و نهایتا متوقف شد. ولستر باوجود ویژگی‌های فنی خوب، که تاحدودی آنرا شبیه خودروهای اسپرت کرده، در بازار ایران به موفقیت چشمگیری نرسید. بنابراین بهتر است آنرا خودرویی خاص برای سلیقه‌های خاص توصیف کرد تا اینکه آن را مدلی برای رقابت با کوپه‌های بازار دانست. نسخه های فول ولستر باید این 6 آپشن مهم را داشته باشند: کروز کنترل، شش ایربگ، سه گرمکن (جلو+فرمان)، دو سردکن (جلو)، سیستم پخش حرفه‌ای با ساب و نهایتا کیلس استارتر.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای هیوندای ولستر

    • ایمنی
    • امکانات رفاهی
  • معایب هیوندای ولستر

    • موتور MPI
    • بازار دست‌دوم
    • سقف شیشه‌ای در عقب
    • عملکرد فنی (نسبت به رقبای کوپه)

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2013 تا 2015

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر MPI
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 128 اسب‌بخار
  • گشتاور 157 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.5 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (FS)
  • طول 4220 میلی‌متر
  • عرض 1790 میلی‌متر
  • ارتفاع 1399 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2650 میلی‌متر
  • وزن 1295 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 225/40R18
  • چرخ عقب 225/40R18
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)
14 دیدگاه

V8V8V8(108 روز پیش)

چرا بعضی از ولستر ها ۱ در عقب دارن بعضی ۴ در هستن بعضی ۲در اما من توی همین اگهی ها دیدم که عقب ماشین فقط یک در داشت لطفا سریع جواب بدین ممنون میشم

مرتضی هستم! (107 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. همه ولسترها 3در هستن و در ردیف عقب، فقط یک در دارن

مصطفی شمخانی(1150 روز پیش)

رانندگی اسپورت گیربکس بسیار مقاوم و قوی تر از مزدا البته صندلی های خشک مثل مزدا

Siavash 54 (668 روز پیش)

داداش شما داری مزدای ژاپنی رو با عروسک کره ای مقایسه میکنی درسته فیس ولستر خیلی جذابه ولی فنی مزدا هنوزم از کره ای های جدید سرتره

Amirreza1362 (498 روز پیش)

یه جوری میگید ژاپنی انگار که صفر تا صدش مال ژاپنه، داداش این بهمن موتور هر کاری تونسته با این ماشین کرده

heeeeel (309 روز پیش)

دوستان چرا در مورد فهمیدن حقیقت مقاومت میکینید چه بخواهیم چه نخواهیم کیا و هیوندای اومدن تو بازار ما و ارج و قرب خودشون رو پیدا کردن و جا افتادن درست ژاپنی ها خوبن ولی نه دیگه مزدایی که سالهاست مونتاژ میشه ولی کیا و هیوندای وارداتی ان شاید هنوز هم در مورد استهلاک به ژاپنی ها نرسن ولی در اندازه خودشون فوق‌العاده ان من خودم سراتو داشتم سوناتا داشتم سانتافه داشتم سورنتو هم داشتم و وقتی پشت مزدا نشان خیلی نرم تر بود ولی من خودم سراتو رو ترجیح میدم

mojtaba-mps (282 روز پیش)

الان در مورد گیربکس مقاوم و قوی توضیح میدی یعنی چی؟! این واژه ها برای موتور و شاسی به کار میرن معمولا..بعدش هیوندای در زمینه موتور و گیربکس حتی نزدیک به مزدا هم نیست..برای امتحان ماشینای ۱۰ سال ساختشون رو سوار شو با هم مقایسه کن..بعدش ولوستر اصلا ویژگی یک خودرو اسپرت رو نداره که حالا با مزدا مقایسه کنی..

بهروز پاتریک(1113 روز پیش)

ظاهرش قشنگه، امکاناتشم خوبه ولی چون فاق لاستیک نداره هم کوبیدنش زیاده و هم لاستیک زود پاره میکنه. فنی شم فوق العادس فقط روغن و بنزین همین. جوان پسند و دونفره. ۴ سال دارم مثل زمان صفر ش استارت میخوره و صدای موتورش تغییر نکرده. نسبت بقیمتش زیبا و با ارزشه

mohammad36nasiri (556 روز پیش)

پایین ترین مدلش چنده؟!

Shahin...........igyukk (464 روز پیش)

فنیش فوق العاده اس!!!!

Mahan13 (355 روز پیش)

تا ۵۰۰ تومن هم میشه گیر آورد

Oustaa(603 روز پیش)

من مدل ۲۰۱۴ مشکی تو مارون دارم که فوق‌العاده‌ زیبا و چشم نواز هستش سیستم صوتی عالی طراحی داخل عالی طراحی اتاق خاص و جذاب درسته قدیمی هستش ولی واقعا هنوزم که هنوزه جذابه و مثل جنیسس خَز نشده تنها مشکل این ماشین شتاب پایین اش هستش توی مدل های غیر توربو از نظر فنی هم اگر باهاش مدارا کنی و سر به سرش نذاری هیچ وقت خراب نمیشه

Shokolatsli(933 روز پیش)

من دوسال ولستر دارم به نظر من خیلی عالیه هزینه اصلا نداره فقط عیب اش اینه هرجا بدی همش تو چشمی تو خیابون هم همه نگاهت میکنن

حمید قمری(1070 روز پیش)

متاسفانه نسخه توربو این ماشین وارد ایران نشد تا جایی که من اطلاع دارم. حدود1سال ولستر داشتم و بیشترین چیزی که توش ازار دهنده بود شتاب پایینش نسبت به پایداری بالاش با رینگ18 و ارتفاع کمش با زمین بود.

Show More