علی‌رغم بازار رو به رشد خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور، وراکروز را می‌توان ماحصل تجربه نه‌چندان موفقیت‌آمیز هیوندای در زمینه ساخت کراس‌اوری بزرگتر از مدل پرفروش سانتافه دانست. این مدل تنها در قالب یک نسل (2007 الی 2012) در بازار جهانی فروخته شد و بعد از آن، هیوندای از ادامه عرضه کراس‌اورهای سایز بزرگ صرف‌نظر کرد. وراکروز در بازار ایران در حد فاصل سال‌های 2010 تا 2013 ارائه شد و پس از این مدت به دلیل وضع قانون منع واردات خودروهای لوکس (بالای 2500 سی‌سی) و توقف عرضه جهانی‌اش، از راهیابی به کشورمان نیز بازماند. با این‌وجود می‌توان گفت که وراکروز در زمره خودروهای محبوب کشورمان جای دارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فضای جادار کابین
    • امکانات رفاهی
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • مصرف سوخت
    • پایان تولید در بازار جهانی
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2009 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل با قفل عقب
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 3.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 260 اسب‌بخار
  • گشتاور 348 نیوتن‌متر
  • شتاب 8.5 ثانیه
  • سرعت 210 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (EN)
  • طول 4840 میلی‌متر
  • عرض 1945 میلی‌متر
  • ارتفاع 1807 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2805 میلی‌متر
  • وزن 1940 کیلوگرم
  • حجم باک 78 لیتر
  • چرخ جلو 245/60R18
  • چرخ عقب 245/60R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

88 دیدگاه

Amiri(28 روز پیش)

رقابت خودروهای کره ای هیوندای در بازار جهانی به دلیل قیمت پایین، نمای مناسب، آپشن های متعدد و ... قابل توجه است. ولی وراکروز هیچگاه نتوانست با هم ردیف های ژاپنی و آلمانی در بازار ایران برابری کند. اکنون چرخش بازار از خودروهای ۲۰۱۳ و قبل آن به خودروهای مدل ۲۰۱۷ و شمار محدود مدل ۲۰۱۸ موجود است. مدل های موجود مرسدس، بی ام دبلیو، تویوتا، نیسان، ولوو و میتسوبیشی کارآمدند و متفاوت. هم در فناوری هم در بازار.

Nbi (25 روز پیش)

سلام پنج سال وراکروز داشتم. تا چهار سال خوب بود بعد شروع کرد به دود دادن اون هم در کیلومتر شصت هزار و در زمان گارانتی. چند بار رفتم نمایندگی مرکزی آسان موتور. گفتند کاری نمی شه کرد اینها پس از چند سال یه دود سیاه کم می دن و یه تق هم موقع تعویض دنده دارند. بماند اینکه سه بار وقت اینترنتی گرفتن از مرکزی آسان موتور خودش یک مکافاتیه. اصلا به تلفن هم جواب نمی دن. این شد که فروختم و مثل پدرم که فقط آلمانی و ژاپنی سواره یه نیسان ایکس تریل ۲۰۱۸ خریدم. شش سیلندر نیست و ابعادش کوچیکتره. ولی عالی. نرم و پرقدرت و بی هزینه. شرکتش جهان نوین آریا با یه تلفن می آد خونه و با هزینه بسیار پایین سرویس انجام می ده. سه سرویس یعنی دو سال مجانی و الان سه ساله دارم. واقعا نیسان ژاپن می فهمه فناوری یعنی چی و جهان نوین آریا برعکس آسان موتور مشتری مداری رو عمل می کنه نه تبلیغ.

S3029(76 روز پیش)

باسلام بین وراکروز۲۰۱۳ و سورنتو ۲۰۱۳ کدوم بهتره میشه در مورد مزایا و‌معایبش بگین

یوتاب (73 روز پیش)

با سلام در قسمت سورنتو ۲۰۱۳ نیو فیس ، مقایسه کاملی بین وراکروز و سانتافه و سورنتو نیو فیس ۲۰۱۳ انجام شده و با توجه به اینکه هر سه ماشین رو داشتم ، در کل سورنتو رو ترجیح میدم. در حال حاضر هم ۳ ساله که از سورنتو استفاده میکنم.

Manira (30 روز پیش)

سورنتو

9133468038(878 روز پیش)

بنظر من هیچ ماشین نمیتونه جایش رو بگیره من خودم 2011 مشکی دارم اگه اس 500 بنز بهم بدن من معاوضه نمیکنم چون خیلی ازش راضی هستم از صفر دست خودم بوده چون از نظر سرعت کیفیت خیلی عالیه ماااااه هست ازنظر جادار بودن کیفیت داخلی خلاصه بگم خیلی عالیه اگه دنبال یه ماشین خوب با کیفیت جادار میخواهی بگیری وراکروز عالیه خیلی...

Persuit (867 روز پیش)

رضایت شما از خودرو بسیار ستودنی ولی به نظر سایرین شاید تعویض با اس 500 منطقی باشه

farhangs (546 روز پیش)

كاري به مقايسه با s500 ندارم اما درمقايسه با lexus rx350 و bmw x3 و x4 , ارزنده تر است و ارزش خريد بيشتر دارد. استهلاك پايين و دوام قطعات بالا و سيستم تعليق و فرمان بسيار نرمتر از آنها ، موتور قدرتمند و شتاب عالي و كيفيت متريال كابين خيلي بالا و همينطور قطعات مختلف آن. بهيچ عنوان فروش اين ماشين منطقي نيست و هيچ ماشيني آدم را راضي نميكند بجاي اين. مگر volvo xc90 و lexus LX570 كه درمقابل بنزين حساس هستند البته. هر بنزيني را راحت ميشه با وراكروز مصرف كرد و مرد و مردانه در بالاترين سطح و با صداي روحنواز موتور آن ، لذت رانندگي را برد. صدالبته كه داخل كابين ، صداي موتور حس نميشود مگر اينكه به شدت گاز دهيد. سلطان جاده هاست.

s.reza (306 روز پیش)

خخخخخ هر وقت اس 500 دادن بهت معاوضه نکن آفرین منطق خوب چیزیه

ادلانته (301 روز پیش)

اگر رکستونg4 رو ببینید دیگه با این اسباب بازیها کاری ندارید لطفا یکبار هم شده سوار یکیش بشید همه چیز تمام تا ۵ سال اینده یا بیشتر

YAlireza (292 روز پیش)

آقای فرهان شما داری وراکروز رو با چ ماشین هایی مقایسه میکنید؟😂واقعا این حرف هارو جایی نگید ولوو ایکس سی نود با ال ایکس ۵۷۰ از هییییچ نظر با وراکروز قابل مقایسه نیستند و شما ب جز اینکه این مقایسه رو انجام دادید در آخر دوباره وراکروز رو انتخاب کردید و این واقعا باعث میشه ک ب نظرات باما اعتماد نکنه اپشن های ال ایکس و ولوو رو در ایران با کمتر ماشینی میشه مقایسه کرد و اینکه ال ایکس موتور ۵.۷ لیتری داره و ولوو سوپر شارژ و توربو هست و شتاب خیلی عالی داره و اینکه ولوو ماشین خیلی بروز و جدیدی هست رو چرا باید با وراکروز مقایسه کرد ک معایب خاص خودش رو هم داره😑

msms (240 روز پیش)

از اینکه ماشین خوبیه شکی‌نیس‌چون‌منم‌داشتم‌راضی بودم اما اگه اس ۳۵۰ هم دادن بگیر سریع

Yasuj (113 روز پیش)

در جواب فرهان... داداش گلم قیمت لکسوس و ولوو رو تو برو با همین وراکروز مقایسه کن... خودت قیمتارو ببینی دیگه حرفی برای شما نمیمونه... اصن ما اپشن ها رو حساب نمیکنیم... هیچی حساب نمیکنیم تو فقط قیمتو ببین... اصن اقا باشه قیمتم هیچی.... از لحاظ زیبایی مقایسه کن خدایی این دوتا خودرو از هر لحاظ از وراکروز بهتر هستن لطفا مقایسه نفرما که بسیار ناراحت کننده هست... و در بعضی مواقع خنده دار... خودروی ۶ ۷ میلیاردی مقایسه میکنی با خودروی ۱ میلیاردی؟ واقعا جای تعجب داره... درضمن سابقه رانندگی با لکسوس و ولوو نداشتم اما سابقه سواری با وراکروز رو داشتم اینم بگم که قدرت موتورش خوبه...عالی نیست اما خوبه درکل هم بگم لکسوس rx350 هم ازش بهتر هست این نظر منه حالا ممکنه دوستان نظر دیگه ای داشته باشن...هم از لحاظ زیبایی هم جادار بودن کابین و هم قدرت

Sinaranjbar(421 روز پیش)

سلام دوستان، شما وراكروز ٢٠١٠ رو پيشنهاد ميكنيد يا سانتافه ٢٠١١،٢٠١٢ ؟؟؟

مهربد (417 روز پیش)

سلام داداش وراكروز تميز پيدا كني واقعا حرفش جداس از سانتافه اگر فقط فيس برات مهمه كه همون سانتافه رو بگير داداش

آریا نکونام (375 روز پیش)

وراکروز شتابش عالیه ولی امکانات سانتافه بهتره ولی ماشین تنبلیه

Oktay (239 روز پیش)

شک نکن وراکروز البته به شرط اینکه تمیز باشه

Shahin...........igyukk (200 روز پیش)

وراکروز بهتره بی شک در ضمن در جواب دوست عزیزمون آقای نکونام سانتافه های ۲۰۱۱،۲۰۱۲ کجاش تنبله؟؟؟؟ با موتور شش سیلندر ۳۵۰۰

taha hossini (188 روز پیش)

وراکروز البته وراکروز گرون تره

Hhhhhhhhhhhhhhhh (120 روز پیش)

سانتافه تنبله ؟؟؟ الان بخندیم ؟؟ 😂😂 سلیقه ای هست وراکروز جاداره ولی مشکلش بزرگی زیاده که برای پارک سخته سانتافه هم که عالیه هم وراکروز عالیه

Cgjfrr(152 روز پیش)

سلام دوستان سانتافه بهتره یا وراکروز کدومو بخرم

Hhhhhhhhhhhhhhhh (120 روز پیش)

سانتافه که بستگی به مدل و سال داره . سانتافه ۲۰۰۸/۹ با موتور ۲۷۰۰ که اصلاً فکرشم نکن . سانتافه مدل ۲۰۱۰/۱۲ (۶ سیلندر ۳۵۰۰) واقعا ماشینه عالیه هست چون تجربه دارم . شتاب عالی - کابین جادار - امکانات رفاهی نسبت به سال خود خوبه - دوام فنی خوب (البته اگه برسی بهش و سرویس خوب کنی مشکلی ندار ولی اگه خرجش نکنی وای به حال روزی که خراب بشه و بیشتر به مشکل گیربکس و موتور میخوره ) - نسبت به وراکروز زیباتر و شکیل تر هست - هزینه خاصی نداره - صدای غرش موتور خیلیییی خفنه و شمارو مجاب به گاز دادن می‌کنه - هندلینگ عالیه - تویه سبقت هیچوقت ناامیدتون نمیکنه - آفرودش خوبه و در آفرود نیمه سنگین میشه روش حساب کرد - سواریش نرمه و فضا باز هست همانطور که گفتم - ماشینی هست که واقعا اگه بهش کمی برسی رفیق نیمه راه نمیشه - سانتافه مدل ۲۰۱۳ (۶ سیلندر که خیلی کمه) خب فیس جدید داره اما تقریباً کارکردشون بالاس و نمیشه با کارکرد پایین پیدا کرد - فضای کابین کوچک تر شده - موتور ماشین ۳۳۰۰ هست که واقعا عالیه و کم بیار نیست - امکانات رفاهی خوبه - از لحاظ فنی هم مثل مدل ۳۵۰۰ ۲۰۱۰/۱۲ باید برسی و سرویس مرتب باشه - هزینه های خاصی نداره - سانتافه مدل ۲۰۱۴/۱۶ (۴ سیلندر ۲۴۰۰ mpi) اصطلاحاً میگن نیو که فیس مانند ۲۰۱۳ (۶ سیلندر) هست با موتور ضعیف ولی با امکانات اندک بیشتر - همانطور که گفتم موتور خیلی ضعیفه و نسبت به وزن کمه - شتاب بسیار پایینه - در درگ و سبقت کاملا شما را ناامید می‌کنه و بده - آفرود متوسط رو به پایین - فضا کابین خوبه و با اینکه کوچیک شده جا پا خوبه - صندوق کمی کوچک تر شده - نمیشه به ماشین فشار آورد چون به موتور آسیب میرسه (ممکنه بخاطر دمای موتور ماشین آتیش بگیره که در چند ویدیو دیده شده ) - فنی ماشین غیر از موتور ضعیف بد نیست و باید برسی - ماشین بدرد جون ها نمیخوره (بخاطر موتور ضعیفش امکان خرابی زود داره چون بعضی جون ها فشار میارن ) فنی خوبه و خرج خاصی نداره - فنی مابین هم خوبه ولی پلاستیک زیاد داره و بعد چندین سال جیر جیر میکنه احتمالا- در کل ماشین خوبیه ولی ایراد اصلی موتور ضعیفش هست . سانتافه مدل ۲۰۱۶/۱۷ (۴ سیلندر ۲۴۰۰ GDi) مدل نیو فیس که چراغ های جلو و عقب و سپر ها زیبا تر شده - امکانات رفاهی یه چند تا اضافه شده - موتور چون GDi شده کمی شتابش بهتر شده اما باز هم همون شتاب افتضاح رو داره و نباید بهشون فشار آورد - مدل های شرکتی کرمان موتور خوب نیست چون ممکنه قطعات ایرانی جایگزین کنند و خرابی در این مدل بیشتره (والا من هر بار از جلو نمایندگی رد میشم چند تا سانتافه شاتون و ... زدن ) - مدل وارداتی خوبه و مشکل فنی نداره - امکانات رفاهی بالاس - باید خرجش کنی وگرنه به مشکل موتور و گیربکس میخورد چون موتور خیلی ضعیفه و نباید فشار آورد - هندلینگ خوب - فرمون نرم- باز هم مشکل قطعات پلاستیکی در ماشین هست - در کل ماشین خوبیه ولی نباید بهش فشار آورد- گاز باید زیاد بدی تا راه بیوفته - ولی انصافاً خوشگله توجه کنید که بخاطر قانون مسخره منع واردات خودرو های بالای ۲۵۰۰ سی سی مدل های ضعیف وارد شده و ۶ سیلندر ها نیامد . وراکروز هم چون مدلش از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ هست توضیح آسونه فضای کابین جادار- موتور بسیار قوی- امکانات رفاهی نسبت به سال خود خو

Hhhhhhhhhhhhhhhh (120 روز پیش)

ببخشید توضیحات نصفه موند . وراکروز فضای کابین جادار - امکانات رفاهی نسبت به سال خود خوبه- موتور خیلی قوی با صدای عالی - باید بهش برسی ، سرویس هاشو خوب انجام بدی برات کار میکه و عالیه و رفیق نیمه راه نمیشه - فنی عالی ‌- ماشین سواری بدی نداره - هندلینگ عالیه - فرمون نرم - پدال گاز مانند سانتافه ۳۵۰۰ نیاز به یک اشاره داره تا جاده رو بکنه - از سانتافه یکم بزرگتره - رخش خوبه ولی زیبا آنچنان نیست - در کل ماشین عالیه ولی در کل در آخر شما و سلیقه شما هست که تصمیم گیرنده هست . ببخشید که طولانی شد سلامت و تندرست باشید عیدتون مبارک ❤️❤️❤️

Alisa12345(189 روز پیش)

سلام دوستان وقت بخیر ببخشید به نظرتون ix55 بهتر هستش یا تویوتا راوفور کدوم خوب و عالی هست و برای خرید خوبه؟ لطفاً راهنمایی کنید بسیار ممنون

JVD (129 روز پیش)

وراکروز سالم بگیر، یه لحظه هم شک نکن

B146(150 روز پیش)

در خصوص نکات ضعف؛ ۱. واردات محدود نکات ضعف نیست چون به اندازه کافی در بازار وجود داره ۲. مصرف سوختش اصلا هم زیاد نیست خب اکثر ماشینهای ایرانی حتی خارجی هم مصرفش به همین اندازه هست ضمن اینکه مصرفش نسبت به قدرت و سرعتش خیلی هم کمه. ۳. پایان تولید هم زمانی ضعف محسوب میشه که قطعاتش نباشه نه اینکه تمام قطعاتش موجوده

حمیدرضا ابراهیم زاده(705 روز پیش)

دوستان بنده بین خرید وراکروز ۲۰۱۲ ،۲۰۱۳ وجنسیس سدان ۲۰۱۲،۲۰۱۳ موندم .من بیشتر اهل سفر هستم و دنبال یه ماشین پر قدرتو نرم که تو سفر های طولانی خسته کننده نباشه میگردم لطفا اگه تجربه یا اطلاعاتی دارید منو راهنمایی بکنید

Hosein tabatabaee (703 روز پیش)

بله تالیسمان

Saeed.F.O.F (700 روز پیش)

هر دو نیاز شما رو برآورده میکنن اما وراکروز جادارتره و واسه سفر مناسب تر. اما به نظرم اگر پولتون میرسه یکم روش بزاری یه لکسس RX350 تمیز بگیری بهتره. نرمیش در حد پنبه و قدرت عالی

مهربد (679 روز پیش)

سلام وراكروز داداش به نرمي لندكروز نيست ولي بجاش تعادل بالاتري در دسترسته و البته مصرف كمتر مدل ١٠ ش رو از صفر دارم ٢٨٠ هزار كيلومتر رو بدون كوچكترين خرابي يا نقص يا نارضايتي با اين ماشين پر بركت طي كردم

farhangs (546 روز پیش)

بدون شك وراكروز را بخريد. نرمتر و قويتر از لندكروزه . صندليهاي بهتري داره. فرمان پذيرتر هست. شتاب و قدرت موتور بيشتري داره نسبت به لندكروز ٦سيلندر و پرادو ٦سيلندر. كيفيت متريالهاش بسيار بالاست حتي از rx350 بالاتر هست.

1483 (363 روز پیش)

لندکروز یه ماشینی هست نیاز به تعریف نداره-اگه واقعا میخوای بدون دردسر و ایمنی بسیار بالا با خیال راحت و ارامش و کیفیت بینظیر که هنوز که هنوزه ما ماشین تو مایه های لندکروز نداریم حتی پورشه چون ساخته شده برای همه جا-سفر افرود خیابن بیابان

آریا نکونام (355 روز پیش)

وراکروز بهتره

Oktay (239 روز پیش)

سلام دوست عزیز،من وراکروز ۲۰۱۳ رو سه سال داشتم و جنسیس سدان ۲۰۱۳ یک سال هم زمان،هردو واقعا عالی هستن من تو جاده با وراکروز راحت ۲۱۰ تا رفتم و حتی تا ۲۲۵ هم پر کرد،جنسیس خیلی راحت تر ۲۵۵ رفت،جنسیس خیلی اپشن بیشتر داره البته منظورم در صندلی عقب هست که برای خودش مثل بنز s500 هست،ولی کنترل وراکروز چونکه سنگین ارتفاع داره شاسی بلنده کنترلش سخت تره ولی جنسیس خیلی آسون تره ولی جنسیس ۵ نفره هست وراکروز ۷ نفره هر دو از نظر فنی خیالت راحت از نظر جادار بودن کابین صندوق هم خیالت راحت اما اگر میخوای با ماشینت بری تو کوه افرود جدی و واقعا هفت نفره برات مهمه وراکروز(ولی جنسیس جک هم داره میتونه تا یه مسیر خاکی خیلی کم افرودی هم بره) ولی اگه واقعا اپشن vip بودن ردیف عقب مهمه و میخوای واقعا سرعت بری و ایرودینامیک خوب داشته باشی جنسیس،البته جنسیس خریدش یکم ریسکه چونکه جکش خالی میکنه من تو جاده بودم پدرم رو جنسیس در آورد خیلی بد بود الان کسی که تو جاده این اتفاق براش افتاده باشه میدونه چیمیگم حتی تو شهر هم اذیت میکنه اگه خالی بشه چه برسه به جاده،کلی جکش خرج انداخت رو دستم و همین باعث شد بفروشمش ولی بازم خودت میدونی من سعی کردم راهنمایی کنم چون من میدونم خواسته شما از ماشین چیه و چه انتظاری داری

[email protected](997 روز پیش)

بنظر من پایان خط تولید یا واردات محدود جزو نقطه ضعف های این ماشین به حساب نمیاد چون وقتی مهمه که باعث بشه لوازمش تو بازار نباشه که هست! و از طرفی دیگه نسبت به مصرف سوختش قدرت فوق العاده بالایی داره که در قسمت نقاط قوت نوشته نشده! و حد اکثر سرعتش 180 کاملاًاشتباهه!

[email protected] (936 روز پیش)

نه حداکثر سرعتش 180 نیست. من خودم باهاش 240 پر کردم فیلمش هم موجوده بنز پلیس ازم جا موند. هر وقت هم سرعت بالای 160 میرفت ماشین میومد پایین و فرمون خشک میشد. انگار قابلیت رانندگی اسپرت داشت که به صورت اتوماتیک فعال میشد. (همونطور که با ماشین یک دقیقه بدون گاز دادن حرکت کنی تمام سیستم های abs esp ebd و... از کار میوفتن)

farhangs (546 روز پیش)

دقيقاً درست ميفرماييد تك به تك اينارو بررسي و تست حضوري كردم

s.reza (306 روز پیش)

240 تا سرعت امکان نداره !

Oktay (239 روز پیش)

سلام،خیر این ماشین راحت ۲۱۰ تا رو پر میکنه خودم ویدیو دارم که خیلی راحت انقدر رو پر میکنه من خودم سه سال داشتم،برای من خود فرمون تو سرعت خاصی سفت میشید ارتفاع ماشین اومد پایین حتی من تونستم راحت ۲۲۵ هم برم ماشین همه جا برویی بود البته من مدل ۲۰۱۳ گرفتم مشکی کم کار کاملا تر تمیز باهاش تا تو کوه هم رفتم خیلی راحت هفت نفر جا میشن تو صندوق هرچی بخواین جا میشه،کولر سقفی هم داره من که واقعا ازش راضی بودم

Masam(251 روز پیش)

مدل 2011 سند دست اول دارم الانکه حدود 11 سال با پیمایش 200 هزار کیلومتر این ماشین(شرکتی) را دارم حتی یک درجه آمپر آبش بالا یا پایین نرفته(دلیل اصلی سوختن واشر سر سیلندر اکثر خودروهای ایرانی و چینی همین حرفه ای نبودن سیستم خنک سازی موتور است) !نسبت به قیمت در مقابل خودورهای تقریبا هم رده توی بازار ایران فوق العاده ارزش خرید بالاتری داره بدون شک و ماشاءالله تا به حال جز خرج قطعات مصرفی هیج خرح دیگه ای نداشته برام...گیربکس تیپ ترونیک برند معتبر آیسن ژاپن و موتور لامبادا. از لحاظ موتوری و گیربکسی ماشین خوب و هماهنگیه(تعویق دنده الکی و تقه نداره) و از لحاظ شتاب هندلینگ توی جاده (آنرود) از لندکروز 6 سیلندر سرتره ولی بخاطر شاسی یکپارچه و سیستم های کمک ‌آفرود از لحاظ آفرود در مقابل شاستی مستقل لندکروز در رده پایین تری قرار میگیره ولی بهتره این مورد را در نظر داشته باشید که شاید در تمام عمر مفید یک خودرو رانندگی آفرود سنگین خیلی به ندرت پیش میاد و لزومی نداره برای این رویای فانتزی آفرود بازی 3تا4 برابر هزینه گزاف و بیهوده کنید!استهلاک موتوری و گیربکسی به شدت پایین و از رقبای آلمانی حداقل استهلاک به مراتب پایین تری داره که البته در این رنج قیمت خودروی آلمانی توی بازار پیدا نخواهید کرد...شتاب گیری عالی بدون اغراق تا بحال پیش نیومده پیش ماشینی کم بیارم که البته به مهارت رانندگی و ماشینهایی که تو کل رفتن باهام هم میتونه ربط داشته باشه..خلاصش توی این بازار بسته و انحصاری با قیمتهای تخیلی انتخاب خوبی میتونه باشه...ضمنا این هم باید بگم که از لحاظ اندازه عریض ترین خودروی بازار است‌(عریض تر از لندکروز و از لحاظ طول کوتاه‌تر از لندکروزر) تا جایی که یکبار که یک دزد از پنجره ماشبن میخواست موبایل منو که وسط داشبورد بود بزنه دستش به گوشیم نرسید باینکه تقریبا تا سینه شیرجه زد توی ماشین!سر وصدای داخل اتاقم فقط صندلیهای ردیف دوم که بعضی وقتا پیش میاد یک جیر حیر خفیفی داره که با تغییر تنظیم صندلی این صداهم گرفته میشه(من کمر صندلیو یکم به عقب میدم)البته صدایی که میگم اصلا آزارآزار دهنده نیست اما لازم دونستم یادآوری کنم...موقع تعویض روغن گیربکس حتما روغن استاندارد طبق دفترچه عوض کنید و به حرف مکانیک اصلا توجه نکنید وگرنه گیربکس به تقه زدن میفته..اینم بگم طبق دقنرچه انگلیسیش اصلا روغن گیربکس در شرلیط عادی استفاده نیازی بع تعویض نداره که متاسفانه بعلت عدم اطلاع من یکبار مکانیک بی اطلاع یا طماع عوضش کرد و الان دیگه مجبورم هر 50 هزار کیلومتر عوضش کنم و ضد یخ هم برای اولین باز 200 هزار کیلومتر باید تعویض کنید...باز هم میگم نسبت به قیمت توی بازار جوریه که با این قیمت هیچ ماشینی که حتی نزدیکش باشه نمیتونید خریداری کنید به هیج عنوان!چراغهای ix55 با توجه به مقدار وزن بار و مسافر تنظیم ارتفاع خودکار میشه، ترمز ABS, اگر اشتباه نکنم 9 ایربگ، کنترل پایداری، قفل دیفرانسیل اتوماتیک، حافظه آیینه و صندلی، برف پاک کن‌، سنسور باران و روشنایی چراغ اتوماتیک، سانروف، گرم کن صندلی، تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با کنترل کیفیت هوا، سرد کن و گرم کن داخل کنسول و داشبورد، دوتا خروجی شارژ 12 ولت جلو و دوتا عقب به اصافه خروجی برق برای استفاده ادوات برق مثل یخچال و تلویزیون در عقب،پشتی سر صندلی با قابلیت جلو آمدن موقع تصادف برای محافظت از گردن،قطع کن بالا بر پنجره در موقع برخورد با مانع، آینه های فتوکرومیک وسط و بغل،گرم کن و ضد بخار آیینه بغل، ترمز پارک پدالی، کی لس‌، .... جزو آپشنهای نه چندان زیادشه و دست ‌آخر جلوبندی میتونست بهتر باشه و من از صد نمره بهش نود میدم که البته فکر میکنم این بر میگرده به دودره بازیهایی که توی مسیر رسیدن به دست مشتری سر خودروی من اومده که اونم داستانش مفصله و یک موردی از دودره بازی در سیبک طبق دیدم که این نتیجه گیریو کردم. تفاوت وراکروز(غیر شرکتی) با ix55(شرکتی) هم در موارد ظاهری مثل چراغها و جلوپنجره است که شرکتی فول تره(ال ای دی. مه شکن، چراغهای جلوی موتور دار) و از لحاظ فنی مثلا کمک‌های عقب ix55(شرکتی) برقی با قابلیت تنظیم اتوماتیک ارتفاع است که وراکروز غیر شرکت بهش مجهز نیست...!از لحاظ ایمنی تا جایی که یادمه 5 ستاره اروپاست!اون چراغ آبی علاوه بر زیبایی و روشنایی ملایم برای بررسی مدارک و تراول تغلبی هم کارایی داره! و ‌آخر اینکه هر ماشینی خریدید امیدوارم چرخاش براتون روان بچرخه و با همسفرهای خوب و به جاهای خوب برید و سالم به مقصد برسید و به مبدا‌ برگردید!

Show More