مشخصات فنی هیوندای وراکروز سال 2009 - 2013
سال
علیرغم بازار رو به رشد خودروهای شاسیبلند و کراساور، وراکروز را میتوان ماحصل تجربه نهچندان موفقیتآمیز هیوندای در زمینه ساخت کراساوری بزرگتر از مدل پرفروش سانتافه دانست. این مدل تنها در قالب یک نسل (2007 الی 2012) در بازار جهانی فروخته شد و بعد از آن، هیوندای از ادامه عرضه کراساورهای سایز بزرگ صرفنظر کرد. وراکروز در بازار ایران در
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
فضای جادار کابین
امکانات رفاهی
نقاط ضعف
واردات محدود
مصرف سوخت
پایان تولید در بازار جهانی
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2009 تا 2013مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیل با قفل عقبگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
6 سیلندرحجم موتور
3.8 لیترعملکرد فنی
قدرت
260 اسببخارگشتاور
348 نیوتنمترشتاب
8.5 ثانیهسرعت
210 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
11.5 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (EN)طول
4840 میلیمترعرض
1945 میلیمترارتفاع
1807 میلیمترفاصله محوری
2805 میلیمتروزن
1940 کیلوگرمحجم باک
78 لیترچرخ جلو
245/60R18چرخ عقب
245/60R18سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
ترمز پارک پاییسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
زنونسایر ویژگی روشنایی
نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
10 اسپیکر 605 واتی با آمپلیفایر - سیستم پخش اینفینیتی - چنجر 6 تاییمانیتور
7 اینچی لمسی (سفارشی) - مانیتور ردیف عقب (سفارشی)نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
سفارشیدوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - MP3 - iPod - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر صفحه کیلومتر - قطب نماایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - تهویه مجزا ردیف دوم - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
تنظیم برقی - مموری - تنظیم برقی گودی کمرصندلی سرنشین جلو
تنظیم برقیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکه - تنظیم دستی ردیف دوم - صندلی ردیف سومگرمکن صندلی
ردیف اول - ردیف دومسردکن صندلی
(جلو: سفارشی)ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مشکی یا خاکستری یا بژایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم آلومینیومی - اینورتر برقآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتیترپ راننده درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Adel1365 1402/10/14
سلام بنظرشخص خودم که اکثر ماشینهای کره ای رو داشتم بینظیرترین و بی نازترین و بهترین ماشین کره ای تا حدی از بعضی ژاپنیهاهم وراکروز سرتر و بهتره سواریشو که ک نگم گلوله است خداییش بعنوان شخصی که۷ساله دارم بسییییار ازش راضیم و بجز مصرفی مثل لاستیک و روغن بنزین هیچ هزینه دیگه نداشته از همه لحاظ قابل قبوله من باهیچی عوضش نمیکنم و هیچ ماشینی رو تو این رنج قیمت رقیبش نمیبینم و حالا حالاهاتا۱۵ ۲۰سال اینده اگه زنده بمونم قصد فروششو ندارم دوستا مثل قدیم نیست دیگه امروز مثلا ازرای۲۰۱۰داشتی بری بفروشی و هه بری مثلا یه جنسیس یا وراکروز یا هرماشین شش سیلندر دیگه ای رو بخوای به این راحتی بخری گذششششششت اون دوران دیگه خوابشم نمیبینی دوستان هرکی ماشین شش سیلندر مثل وراکروز ازرا پرادو جنسیس حالا هرچی داری و سالمه قدرشو بدون نفروشی که گرفتار میشششششی بیچاره میشی ماشین شش سیلندر سالم و تمیز تو بازار وجووووود نداره چون ماشینادیگه سنشون رفته بالا مث اسبق نیست امروز بفروشی فردا بری یه تمیزترشو بخری فروختی گرتارشدی چون الان تمام ماشینا سنشون رفته بالا و نیاز به تعمیر موتور رینگ و پیستن و یاتاقانو اینا دارن داری و موتونی موتور بیاری پایین و جمع کنی بفرما برو بفروش و برو تا ببینم ماشین سالم بخری خوابی بودو بگذشت.بعدش کیلومترا که تماما دستکاری وهرکدو ۷۰۰-۸۰۰تا کارکردن میان میکنن۱۲۰تا نمیدونم۸۰تا۹۰تا بعدشم بهترین و سالمترینشو هم پیدامیکنی بعنوان بدون ماشین نقطه میری از نزدیک میبینی یا بدنش پی دی اره یا صافکاری بیرنگه یا اصن داغونن بدنه هاشون اکثرا زدگی خطو خش و این مسائل من بعنوان شخصی که از شیراز بلندشدم رفتم تبریز ۲۰۰۰کیلومتر راه رفتم و چیزی که تو عکس دیده بودم تا با چشمای خودم از نزدیک دیدم زمین تا اسمون فرق داشت و دستخالی برگشتم دوستان اگه ماشینتون سالمه نفروشید که گرفتار میشید از ما گفتن میگی ن بفرما بفروش تا ببینم ماشین شش سیلندر سالم بخری حالاچه وراکروز چه هر ماشین دیگه
پاسخ
0
0
4
ناشناس 1402/9/4
اونیکه میخاد وراکروز ول کنه تیگو بخره، قطعا چیزی از وراکروز نمیدونه
پاسخ
0
0
5
Ufjfmrimfmk9999 1402/7/30
اگه همه این ها رو یکجا با کلی آپشن دیگه و موتور کم مصرف و شتاب بیشتر میخواهید تیگو 8 پرو مکس بگیرید هر کس سوار شده میدونه چی میگه
پاسخ
1
6
2
Adel1365 1402/10/16
دوست عزیز باتمام احترامی که بهتون قائلم عرایضتون ب کل اشتباه اندر اشتباهه وراکروز ماشینی نیست که بشه با۴تا جوجه چینی فسقلی قلابی مقایسش کرد معلومه همه چیو تو ظاهر میبینی و عاشق مانیتور گنده و بایستر بازی کردن و ور رفتن با دکمه مکمه و این مسائلی تو ماشین.وراکروز یه ماشین مرد و بتمام معناست و کاملا وحشی اگه واقعا راننده نباشی ماشی از زیرپات در میره و ادمو ب کشتن میده اینقدر موتورش وحشیه بعد میای با تیگو میگو مقایسش میکنید؟؟؟دیگه حرفی ندارم !
0
7
Aliasghar4474 1401/7/10
دوستانی که تجربه داشتن و رانندگی با این ماشین را دارند ، بفرمایند که ، جای دو آپشن کنترل در سربالایی و سراشیبی در این ماشین خالیه - اول : بفرمایند که بهنگام رانندگی در سربالایی و سراشیبی مشکلی نداشتین ؟ - دوم : بفرمایید که آیا کامپیوترش اجازه نصب این دو آپشن را میده ؟ و اساسا این قابلیت اضافه کردن را داره ؟
پاسخ
3
0
0
ناشناس 1402/8/22
سلام وراکروز سیستم hac یا همون کنترل در سربالایی رو نداره ولی چون قدرت موتورش زیاده وقتی که توی دنده باشه به عقب برنمیگرده در مورد سراشیبی هم بگم اگر سراشیبی خیلی تندی بود میتونید توی حالت تیپترونیک بذارید روی دنده یک در این حالت سراشیبی هرچقدر هم باشه سرعت به ۳۰ کیلومتر که میرسه توقف پاشش سوخت میده و اصلا از ۳۰ تا نمیذاره بیشتر بره ولی برای دنده های بالاتر و سرعت های بیشتر سیستمی نداره و خودتون باید با تیپ ترونیک کنترلش کنید
1
0
Sam123 1402/6/24
بنده پدر بزرگم این خودرو رو داره ماشینشم خیلی تمیزه 150 تا کاره واقعی واقعا عالی شتاب بی نظیر سکوت توی اتاقش رو خیلی دوست دارم خیلی نرمه من سوار فیدلیتی هم شدم ولی خیلی خشکه مدلی که اذیت میکنه ولی من توی این ماشین لذت بردم کیف کردم بینشظیر بود کولر فوقالعاده ای هم داره
0
0
Prah 1401/8/12
به دلیل قدرت موتور من با 6 سرنشین و صندوق پر توی سربالایی عباس آباد به کلاردشت و جاده چالوس هیچ مشکل کششی ندیدم شتاب کمتر میشه ولی آزار دهنده نیست به هیچ عنوان
0
1
Prah 1401/6/27
سلام خدمت دوستان عزیز
اومدم تجربه 7 ساله استفاده از یه ix55 2011 رو به اشتراک بزارم
البته که توی کامنت ها کاملا مشخصه وراکروز ماشین خیلی خوبیه ولی خب من هم لازم دونستم بعد از استفاده تجربه رو به اشتراک بزارم
(قبل از هرچیز بگم من ix55 دارم ولی توی نوشتار وراکروز میگم به دلیل صحولت نوشتار)
سال 1394 یدونه ix55 مشکی 2011 فول آپشن 50 هزار تا کار خریدم
اون زمان هم قیمت سانتافه صفر بود
تا الان هم داشتمش و با خیلی از ماشینا مقایسه کردم
( اکثر مقایسه های من با لندکروز، پرادو نسل جدید، موهاوی 8 سیلندر چون تجربه سواری اون هارو داشتم که مال آشنایان بودن)
فضای جادار کابین در حد و اندازه لندکروز و کمی از پرادو جادار تر فضای صندوقش هم به دلیل نوع قرار گیری ردیف سوم اندازه لندکروز و بیشتر از پرادو جا داره تا 10 سرنشین من جا کردم تو ماشین صندوق عقبش قشنگ وانته من کارم صنعتیه و زیاد پیش اومده تا سقف وسایل توش جا کرده باشم صندلی ردیف دومو که بخابونی از پیکاپ بیشتر جا داره
سواری نرم تر از لندکروز و خشک تر از پرادو داره
موتورش باا حجم کمترش نسبت به این دو خودرو به دلیل وزن سبک تر و طرحی آیرودینامیک تر بازده بیشتری میده
شتابش از لندکروز و پرادو سرتره و صدای موتورش واقعا لذت بخشه
من باهاش تا 200 تا رفتم بیشتر از اون توی ای سی یو ماشین محدود شده هست
بعد از 160 کیلومتر در ساعت فرمون سفت تر و ارتفاع کمتر میشه( چرخ های محور عقب حالت خمیده پیدا میکنه به دلیل تعادل بیشتر)
ترمز ها عالین و به خوبی اون وزن 2 تنیش رو در کسری از ثانیه متوقف میکنن
در زمینه افرود به دلیل نداشتن شاسی مستقل و کشش کمک فنر ها اصلا قابل قیاس با لندکروز و پرادو نیست تازه در بحث آپشن افرود که هیچی ولی در کل اگر جایی گیر کنید میتونه راضی نگرتون داره
اپشناش خوبه 12 تا ایربگ 16 تا دریچه کولر از زاویه های مختلف که به خوبی کابین رو پوشش میده، گرمکن هر چهار صندلی، کروز، سیستم اینفینیتی با ساب و امپلی فایر و چنجر 6 تایی ، اینه وسط الکتروکرومیک، سنسور باران و فشار باد تایر ، سنسور پارک عقب و دوربین عقب، کولر دوال ، صندلی های جلو برقی 12 حالت با تنظیم برقی گودی کمر، پنل کنترل سرمایش و گرمایش مخصوص ردیف عقب
گیربکس کمی تاخیر پدال گاز داره که توی کره ای ها هست معمولا
موتور 3.8 لامبدا هیوندا روی این ماشینه که مشترک هست با جنسیس سدان و کوپه با قدرت 256 اسب بخار که غرشش واقعا بی نظیره موتور کم خرجیه اگر که صحیح استفاده بشه
اتاقش خیلی سفت و قرص و محکمه و ایمنی خوبی داره
دید راننده خوبه و یه دید از بالا داره و کاملا مسلط به جاده اید اینه هایی با سایز بزرگ برای دید بهتر داره و دید عقبش هم خوبه
بهترین قسمت طراحیش از نظر من طراحی پشتش هست که یه چهره خشن داره مخصوصا تو شب که چراغای عقبش روشن میشه
طراحیش کلا خیلی ابهت داره و کنار اکثر ماشین ها بغیر از هم هیکلاش مثل پرادو و لندکروز واقعا احساس قدرت میده اگه ماشین مشکی باشه که دیگه هیچی
طراحی داخل یچیز معمولی و متریال ها خوبه اکثرا چرم و پلاستیک نرم هست
به جرعت میتونم بگم توی خیلی از زمینه ها با نصف قیمت پرادو و یک سوم قیمت لندکروز مساوی یا حتی بهتره و ارزش خریدش هم بالاتره
مصرف سوخت بالایی داره ولی میتونم بگم نوش جونش
هزینه سرویس دوره ای هاش کمی بالاست ولی خیلی منو تو خرج نذاشته
بازار فروش بسیار عالی داره بعد از ایرانی ها بنظرم بهترین بازار فروش رو داره خیلی راحت فروش میره مخصوصا مشکیش
نسبت به موهاوی هشت باید بگم تنها نقطه ضعفش حجم موتور و شتابشه بغیر از اون سواری بسیار نرم تر ترمز های بسیار قوی تر( اکثر موهاوی ها تصادف کردن چون تند میرن بعد 100 کیلومتر در ساعت هم ترمز اصلا ندارن) ظاهر زیبا تر، متریال بهتر کابین، و تو بورس بودن رو داره
کنار چینی هایی مثل تیگو 8 پرو باید بگم تن لشش به اونا میرزه و فکر نمیکنم توی کلاس خودش زیر 3.5 میلیارد چیزی رو دستش باشه
این ماشین کره ای هست اما اصلا با کره ای ها مقایسش نکنید خودم از کره تجربه های بدی داشتم ولی این ماشین کاملا فاز ژاپنی برداشته و اگر بهش برسید واقعا بی خرج و بی ازاره
در آخر ممنون از اینکه وقتتون رو به من دادید اگه سوالی در خصوص این خودرو بود من در خدمتم
پاسخ
2
0
12
ناشناس 1402/12/9
عرض ادب.کاملا جامع و صحیح توضیح دادید بجز یک مورد که فرمودید موتور وراکروز و جنسیس مشترک هست.متاسفانه ۹۹٪ مردم براین باور هستند که چون وراکروز و جنسیس چه سدان چه کوپه دارای موتور ۳.۸ هستند باهم یکی میباشند اما این باور کاملا نادرست است.تنها نقطه اشتراک موتور وراکروز و جنسیس بلوک سیلندرشون میباشد و تمامی اجزای تشکیل دهنده آنها ازهم متفاوت است که شامل اویل پمپ یاتاقان پیستون شاتون و سایر قطعات تشکیل دهنده است.تنها خودروهایی که دقیقا موتور یکسانی با وراکروز دارند اوپیروس و موهاوی شش سیلندر هستند که این سه خودرو از موتورهای سری اول لامبادا ۳.۸ لیتری ۲۶۰ اسبی استفاده میکنند.جنسیس سدان از سری موتورهای لامبادا ۲ که ۲۹۵ اسب بخار و جنسیس کوپه از سری موتورهای لامبادا آر اس ۳۲۰ اسبی میباشد.سپاس از توضیحات شما دوست عزیز
0
0
AMaasoumi 1401/7/26
زنده باشید ،توضیحات بدون تعصب و کاملا منطقی احسنت
0
3