


علیرغم بازار رو به رشد خودروهای شاسیبلند و کراساور، وراکروز را میتوان ماحصل تجربه نهچندان موفقیتآمیز هیوندای در زمینه ساخت کراساوری بزرگتر از مدل پرفروش سانتافه دانست. این مدل تنها در قالب یک نسل (2007 الی 2012) در بازار جهانی فروخته شد و بعد از آن، هیوندای از ادامه عرضه کراساورهای سایز بزرگ صرفنظر کرد. وراکروز در بازار ایران در حد فاصل سالهای 2010 تا 2013 ارائه شد و پس از این مدت به دلیل وضع قانون منع واردات خودروهای لوکس (بالای 2500 سیسی) و توقف عرضه جهانیاش، از راهیابی به کشورمان نیز بازماند. با اینوجود میتوان گفت که وراکروز در زمره خودروهای محبوب کشورمان جای دارد.
ادامه...
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای هیوندای وراکروز (ix55)
- فضای جادار کابین
- امکانات رفاهی
-
معایب هیوندای وراکروز (ix55)
- واردات محدود
- مصرف سوخت
- پایان تولید در بازار جهانی
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 2009 تا 2013
مشخصات فنی
- محور محرک دو دیفرانسیل با قفل عقب
- گیربکس 6 دنده اتومات
- پیشرانه 6 سیلندر
- حجم موتور 3.8 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 260 اسببخار
- گشتاور 348 نیوتنمتر
- شتاب 8.5 ثانیه
- سرعت 210 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 11.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه شاسی بلند متوسط
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول (EN)
- طول 4840 میلیمتر
- عرض 1945 میلیمتر
- ارتفاع 1807 میلیمتر
- فاصله محوری 2805 میلیمتر
- وزن 1940 کیلوگرم
- حجم باک 78 لیتر
- چرخ جلو 245/60R18
- چرخ عقب 245/60R18
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز ترمز پارک پایی
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو زنون
- سایر ویژگی روشنایی نورپردازی داخلی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 10 اسپیکر 605 واتی با آمپلیفایر - سیستم پخش اینفینیتی - چنجر 6 تایی
- مانیتور 7 اینچی لمسی (سفارشی) - مانیتور ردیف عقب (سفارشی)
-
نویگیشن
-
هدآپ
- دوربین عقب سفارشی
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی USB - CD - MP3 - iPod - AUX
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایشگر صفحه کیلومتر - قطب نما
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه - تهویه مجزا ردیف دوم - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده تنظیم برقی - مموری - تنظیم برقی گودی کمر
- صندلی سرنشین جلو تنظیم برقی
- ویژگی صندلی عقب تاشو دوتکه - تنظیم دستی ردیف دوم - صندلی ردیف سوم
- گرمکن صندلی ردیف اول - ردیف دوم
- سردکن صندلی (جلو: سفارشی)
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم مشکی یا خاکستری یا بژ
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تریم آلومینیومی - اینورتر برق
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتیترپ راننده
خودروهای مشابه
-
کیا موهاوی
2013
-
تویوتا راوفور
2013
-
لکسوس RX
2013
نام
شماره تلفن
ایمیل
Aliasghar4474
دوستانی که تجربه داشتن و رانندگی با این ماشین را دارند ، بفرمایند که ، جای دو آپشن کنترل در سربالایی و سراشیبی در این ماشین خالیه - اول : بفرمایند که بهنگام رانندگی در سربالایی و سراشیبی مشکلی نداشتین ؟ - دوم : بفرمایید که آیا کامپیوترش اجازه نصب این دو آپشن را میده ؟ و اساسا این قابلیت اضافه کردن را داره ؟
Pr
به دلیل قدرت موتور من با 6 سرنشین و صندوق پر توی سربالایی عباس آباد به کلاردشت و جاده چالوس هیچ مشکل کششی ندیدم شتاب کمتر میشه ولی آزار دهنده نیست به هیچ عنوان
Pr
سلام خدمت دوستان عزیز اومدم تجربه 7 ساله استفاده از یه ix55 2011 رو به اشتراک بزارم البته که توی کامنت ها کاملا مشخصه وراکروز ماشین خیلی خوبیه ولی خب من هم لازم دونستم بعد از استفاده تجربه رو به اشتراک بزارم (قبل از هرچیز بگم من ix55 دارم ولی توی نوشتار وراکروز میگم به دلیل صحولت نوشتار) سال 1394 یدونه ix55 مشکی 2011 فول آپشن 50 هزار تا کار خریدم اون زمان هم قیمت سانتافه صفر بود تا الان هم داشتمش و با خیلی از ماشینا مقایسه کردم ( اکثر مقایسه های من با لندکروز، پرادو نسل جدید، موهاوی 8 سیلندر چون تجربه سواری اون هارو داشتم که مال آشنایان بودن) فضای جادار کابین در حد و اندازه لندکروز و کمی از پرادو جادار تر فضای صندوقش هم به دلیل نوع قرار گیری ردیف سوم اندازه لندکروز و بیشتر از پرادو جا داره تا 10 سرنشین من جا کردم تو ماشین صندوق عقبش قشنگ وانته من کارم صنعتیه و زیاد پیش اومده تا سقف وسایل توش جا کرده باشم صندلی ردیف دومو که بخابونی از پیکاپ بیشتر جا داره سواری نرم تر از لندکروز و خشک تر از پرادو داره موتورش باا حجم کمترش نسبت به این دو خودرو به دلیل وزن سبک تر و طرحی آیرودینامیک تر بازده بیشتری میده شتابش از لندکروز و پرادو سرتره و صدای موتورش واقعا لذت بخشه من باهاش تا 200 تا رفتم بیشتر از اون توی ای سی یو ماشین محدود شده هست بعد از 160 کیلومتر در ساعت فرمون سفت تر و ارتفاع کمتر میشه( چرخ های محور عقب حالت خمیده پیدا میکنه به دلیل تعادل بیشتر) ترمز ها عالین و به خوبی اون وزن 2 تنیش رو در کسری از ثانیه متوقف میکنن در زمینه افرود به دلیل نداشتن شاسی مستقل و کشش کمک فنر ها اصلا قابل قیاس با لندکروز و پرادو نیست تازه در بحث آپشن افرود که هیچی ولی در کل اگر جایی گیر کنید میتونه راضی نگرتون داره اپشناش خوبه 12 تا ایربگ 16 تا دریچه کولر از زاویه های مختلف که به خوبی کابین رو پوشش میده، گرمکن هر چهار صندلی، کروز، سیستم اینفینیتی با ساب و امپلی فایر و چنجر 6 تایی ، اینه وسط الکتروکرومیک، سنسور باران و فشار باد تایر ، سنسور پارک عقب و دوربین عقب، کولر دوال ، صندلی های جلو برقی 12 حالت با تنظیم برقی گودی کمر، پنل کنترل سرمایش و گرمایش مخصوص ردیف عقب گیربکس کمی تاخیر پدال گاز داره که توی کره ای ها هست معمولا موتور 3.8 لامبدا هیوندا روی این ماشینه که مشترک هست با جنسیس سدان و کوپه با قدرت 256 اسب بخار که غرشش واقعا بی نظیره موتور کم خرجیه اگر که صحیح استفاده بشه اتاقش خیلی سفت و قرص و محکمه و ایمنی خوبی داره دید راننده خوبه و یه دید از بالا داره و کاملا مسلط به جاده اید اینه هایی با سایز بزرگ برای دید بهتر داره و دید عقبش هم خوبه بهترین قسمت طراحیش از نظر من طراحی پشتش هست که یه چهره خشن داره مخصوصا تو شب که چراغای عقبش روشن میشه طراحیش کلا خیلی ابهت داره و کنار اکثر ماشین ها بغیر از هم هیکلاش مثل پرادو و لندکروز واقعا احساس قدرت میده اگه ماشین مشکی باشه که دیگه هیچی طراحی داخل یچیز معمولی و متریال ها خوبه اکثرا چرم و پلاستیک نرم هست به جرعت میتونم بگم توی خیلی از زمینه ها با نصف قیمت پرادو و یک سوم قیمت لندکروز مساوی یا حتی بهتره و ارزش خریدش هم بالاتره مصرف سوخت بالایی داره ولی میتونم بگم نوش جونش هزینه سرویس دوره ای هاش کمی بالاست ولی خیلی منو تو خرج نذاشته بازار فروش بسیار عالی داره بعد از ایرانی ها بنظرم بهترین بازار فروش رو داره خیلی راحت فروش میره مخصوصا مشکیش نسبت به موهاوی هشت باید بگم تنها نقطه ضعفش حجم موتور و شتابشه بغیر از اون سواری بسیار نرم تر ترمز های بسیار قوی تر( اکثر موهاوی ها تصادف کردن چون تند میرن بعد 100 کیلومتر در ساعت هم ترمز اصلا ندارن) ظاهر زیبا تر، متریال بهتر کابین، و تو بورس بودن رو داره کنار چینی هایی مثل تیگو 8 پرو باید بگم تن لشش به اونا میرزه و فکر نمیکنم توی کلاس خودش زیر 3.5 میلیارد چیزی رو دستش باشه این ماشین کره ای هست اما اصلا با کره ای ها مقایسش نکنید خودم از کره تجربه های بدی داشتم ولی این ماشین کاملا فاز ژاپنی برداشته و اگر بهش برسید واقعا بی خرج و بی ازاره در آخر ممنون از اینکه وقتتون رو به من دادید اگه سوالی در خصوص این خودرو بود من در خدمتم
AMaasoumi
زنده باشید ،توضیحات بدون تعصب و کاملا منطقی احسنت
Tahaaaaaaaaaa
سلام بین این ماشین و تیگو ۸ پرو کدوم رو پیشنهاد میدید فقط خواهشا تعصبی نباشه چون امکانات تیگو ۸پرو واقعا زیاده میپرسم
Jkl
وراکروز
aliB52
وراکروز
alijan
سلام دوستان گرامی بین وراکروز ۲۰۱۳ و رافور ۲۰۱۵. کدام را پیشنهاد میکنید ممنون از راهنمایی شما
Mxkaveh
سلام خدمت دوستان عزیز چون خودم خیلی از تجربیات دوستان استفاده کردم گفتم تجربه خودم رو مبسوط براتون بنویسم من یکسال هست یک وارکروز ۲۰۱۰ تمیز خریدم و خیلی راضی هستم. از لحاظ جا داری در حد لندکروز هست ولی خب از بیرون لندکروز بزرگتر و با ابهت تر هست از لحاظ سواری در میان شاسی ها جز نرم ترین هاست البته ایکس تریل و سورنتو جدید و اوتلندر هم سوار شدم چون فرمان برقی دارند سواری نرم تری را تجربه خواهید کرد ولی هیچ کدام فضای داخل کابین وراکروز را ندارند من خیلی رو ترمز های خوب حساس هستم ترمز وراکروز بهترین ترمز هیوندایی هست و ضعفی از این جهت حس نخواهید کرد و مثل گرانقدر ضعف ترمز ندارد و با دو تن وزن بسیار خوب عمل میکند البته لاستیک هم خیلی مهم هست و همچنین لنت. من لنت ایرانی گذاشتم بد نبود ولی در سرعت های بالا ۱۵۰ تا دیگه خوب عمل نمیکرد دیگه جنیون پارت استفاده کردم اوکی هست البته ترمز های رنو رو خیلی دوست دارم مثل تالیسمان که ترمز و شتابش محشر هست موتور ماشین من با ۲۰۰ هزار کار هنوز تعمیر نشده و اگر خوب نگهداری شوند تا ۳۰۰ هزار هم نیاز به تعمیر ندارند دو مشکل با ماشین داشتم که هر دو ناشی از سرویس جلوبندی توسط فرد ناشی بود یکی اینکه چیزی تو فرمون هست به نام نوار ایربگ که در صورت باز کردن جلوبندی و بی دقتی این نوار خراب میشود و حدود ۴ میلیون قیمت اصلیش هست و چینی اون یک و خورده ای! یکی دیگه هم اینکه در کنار گیربکس، ترانسفر جلو وجود دارد که به علت باز و بست کردن جلو بندی گسکتش خراب شده بود و روغن ترانسفر جلو که حدود یک لیتر هست به مرور خالی شد و من دیر متوجه شدم حالا باعث شده ماشین بعضی موقع ها یک تقه ریز موقعی که توی ترافیک شروع به گاز دادن میکنید بزند که علت را جویا شدم یک تعمیر کار خبره گفت پولوس یا سر گیربکس دچار یک خلاصی شده و تعمیرش هزینه بردار است و مشکلی جز همین صدای اندک هر گاهی ندارد و ارزش تعمیر ندارد یک مورد دیگر خراب شدن کاتالیزور اگزوز بود که با پنج میلیون تومن عوضشون کردم البته گرد توش رو دادم و کاتالیزور تایلندی گرفتم اصلیش دونه ای سیزده میلیون بود چون شش سیلندر هست دو تا دارد میشد بیستو خورده ای الان فوق العاده از این ماشین راضی هستم و فکر میکردم یکی دو سال بعد بفروشم ولی الان میگم تا ماشین مشابه این، نو وارد نشد نمیفروشند چون وقتی گاز میدی و شتاب میگیره لذت میبری! صندلی راحت و فنربندی نرم واقعا سواری دلنشینی رو بهتون میده کلا چیزی که من دیدیم به علت گدا بازی برخی دوستان و استفاده از روغن نا مطلوب یا دیر روغن و فیلتر عوض کردن موتور این ماشین خراب میشه و در صورت نگهداری صحیح، آخ نمیگه نکته خفن این ماشین این هست که دو تا کولر مجزا دارد که فکر نکنم حتی لندکروز هم چنین آپشنی داشته باشد آب رادیات کولر دوم پشت چرخ عقب راست میریزه! چهار دریچه کولر در سقف خودرو برای ردیف دوم و سوم وجود دارد البته دو دریچه هم روی ستون های در عقب وجود دارد که به کولر جلو وصل هستند ولی اون چهارتا دریچه سقفی به کولر عقب وصل هستند که در هیچ خودرو دیگه ای ندیدم بقیه ۷ نفره های بازار، لندکروز، سورنتو جدید یا سانتافه ۷ نفره، فقط دو تا دریچه کوچک در کنار دست در ردیف سوم وجود دارد با وراکروز در گرمای سر ظهر تابستون جنوب با دور یک یا دو کولر داخل ماشین خنک هست البته وقتی دو تا کولر روشن هستند در جاده که ماشین دور دارد! فنش تا هشت میره! راستی فیلتر هوا سالن رو عوض کردم پرتاب باد کولر دو برابر شد فیلترش هم نود تومن بیشتر نبود! به جز این ها یک یا دو تا خاکگیر فرمون و اینا عوض کردم که قیمتی نداشتند فکر کنم سیصد تومن ردیف سوم این ماشین فقط برای افراد قد ۱۸۰ مطلوب نیست وگرنه برای بچه ها و خانم ها خوب هست ولی سواری ردیف سوم به نرمی ردیف دوم نیست و کوشش های جاده رو یکم حس میکنند با باز کردن ردیف سوار، صندوق عقب از یم ۲۰۶ کمتر میشود مصرفش بسته به رانندگی شما متفاوت هست ولی در جاده با کولر اگر تند نرید حدود یازده هست با کولر ولی در جاده اگر تند برید تا شانزده هم میرسد در شهر هم حدود پانزده هست پایین اومدن آینه با دنده عقب و مموری صندلی جز آپشن های کاربردی این ماشین هستند نکته دیگه متریال بسیار با کیفیت کابین هست مثلا داشبورد جلو برخلاف سانتافه که پلاستیک خشکه هست وراکروز چرم هست و همچنین روی در و زیر داشبورد هم چرم هست! واقعا باکیفیت هستند چرم صندلی ماشین من فقط صندلی رانندگی یکزدگی کوچک دارد و بقیه صندلی ها عالی هستند
B146
در خصوص نکات ضعف؛ ۱. واردات محدود نکات ضعف نیست چون به اندازه کافی در بازار وجود داره ۲. مصرف سوختش اصلا هم زیاد نیست خب اکثر ماشینهای ایرانی حتی خارجی هم مصرفش به همین اندازه هست ضمن اینکه مصرفش نسبت به قدرت و سرعتش خیلی هم کمه. ۳. پایان تولید هم زمانی ضعف محسوب میشه که قطعاتش نباشه نه اینکه تمام قطعاتش موجوده
Cj
بسیار مطلب حقی بود
S5000
سلام من یک مزدا3 نیو دارم به نظر شما بفروشم این را بخرم
Cj
شک نکن وراکروز از همه لحاظ سرتره خرجشم زیاد نیست
میلاد احمدی
باسلام بنده ۵۰۰ تومن مخوام هزینه کنم ماشین بگیرم. بین پرادو اابته ۲۰۰۷ یا ۳۰۰۸ . وراکروز موندم که کدوم بگیرم از عزیزانی که پرادو و وراکروز داستن خواهشمندم نطرات وتجربه های با این دو ماشبن و ارایه بدهند
Ali.m
وراکروز هم بروزتره هم خوش فروش تره هم نرمتره
bkb-ix55-nx300h
شک نکن با اختلاف زیاد وراکروز بهتره از پرادو!
amir_12873
در مورد خرید ایکس55 شک نکن.بهترین هستش از لحاظ کیفیت و قیمت
Hossein_turbo
با عرض سلام دوست عزیز اگه بودجت برسه پرادو ۶ سیلندر ۲۰۱۰ به بالا بگیری خیلی بهتره هم دوامش بیشتره هم به خصوص نسخه انرودش اصلا قابل مقایسه نیستن تویوتا و هیوندای بی شک پرادو
farhangs
اصلاً پرادو نگير خيلي خيلي سنگين و خشك و فرمون خيلي سفتي داره و رانندگي باهاش سخته. از فكر پرادو براي مصرف شخصي خودت بيا بيرون.
AMIR52 KARIMI
سلام دوست عزیز کاملا به استفاده شما بر میگرده تویوتا دوام خیلی خوبی داره وراکروز هم دوامش عالیه دلی نه در حد پرادو اگه افرود سنگین میری و کیلومتر خیلی بالا کار میکنی پرادو ولی اگه افرود سنگین نمیری و کیلومترتم سالانه بیشتر از ۳۰ هزار نیست صد درصد وراکروز بهتره
Cj
بدون شک و تردید وراکروز بخاطر اپشن خیلی خیلی بیشتر و قدرت خیلی بالاتری که وراکروز داره از پرادو خیلی بهتره حتی از شیش سیلندرشم جون دار تره
Mahdimolaei
سلام دوستان به نظرتون بین جنسیس و گرنجور و وراکروز کدومو بخرم؟کدوم یکی دردسر کمتری داره و اینکه مشکل لوازم نداشته باشه ممنونمیشم راهنمایی کنید
Shayanmhmd
سلام دوستان من الان وراکروز ۲۰۱۲ دارم بنظرتون با بودجه ۲ و نیم چه ماشینی به جاش بگیرم که شتاب خوب و جادار و شاسی و پر اپشن باشه؟!؟؟!؟!
مرتضی هستم
شایان جان ارادت. مدلهای کم کار از ایکس تریل 2018 یا رکستون 2018 هم گزینه های خوبی میتونن باشن
Mohamad2558
نکن، قول میدم پشیمون میشی چون تا دو و نیم ماشینی رو دستش نیست! اشتباه من و نکن.
Hjjjjjjj
میدونم این دو ماشین قابل قیاس نیستن با هم ولی با نصف بودجه میتونی پژو ۲۰۰۸ بخری یا اینکه توسان ۲۰۱۷ البته توسان ۲۰۱۷ موتور ۲۰۰۰ شاید اذیت بشی به خاطر موتور کم حجم چون وراکروز موتور وحشی داره و اختلاف قدرت رو به راحتی احساس میشه