بررسی مشخصات جک S5
بررسی مشخصات جک S5
بررسی مشخصات جک S5
بررسی مشخصات جک S5

در هشتمین سال حضور جک S5 در ایران، کرمان موتور مدل جدیدی از آنرا در اواسط سال 1400 به بازار کشورمان آورد. این مدل جدید، در واقع همان فیس‌لیفت جک S5 است که سال 2015 در چین معرفی شد و حتی قرار بود در سال 1394 در کشورمان تولید شود، اما کرمان موتور این کار را نکرد. جک S5 نیوفیس در بازار چین با نام جک S5 II شناخته می‌شود که عبارت II به معنای دومین نسخه این خودروست. جک در این فیس‌لیفت، اس5 را با تغییراتی بسیار جزیی عرضه کرده که مهم‌ترینش، تغییر جلوپنجره و طراحی مجدد مه‌شکن‌های جلوست. البته نمای جانبی و حتی نمای عقبی جک S5 نیوفیس، تقریبا دست نخورده باقیمانده و تغییری نکرده‌اند. درون کابین جک S5 نیوفیس هم نباید دنبال چیز عجیب و غریبی باشید! چراکه همه چیز، مانند گذشته، سرجای خود باقیمانده. البته یک خبر خوب هم داریم؛ آن دو آپشنی که مالکان جک S5 اتومات، همیشه از نبودش شکایت می‌کردند، حالا در جک S5 نیوفیس، بصورت استاندارد وجود دارد. این دو آپشن جدید عبارتند از: «کروز کنترل» و چراغ‌های «دی‌لایت». اما مهم‌ترین تغییری که برای S5 نیوفیس رخ داده، در قسمت فنی این خودروست. جک از سال 2017 به بعد، فقط موتور 1.5 لیتری توربوشارژ را روی جک S5 گذاشته و نکته جالب اینجاست که این موتور، دقیقا همان موتوری است که بعدها روی جک X7 یا همان کی‌ام‌سی K7 نیز نصب شده. موتور جدید جک S5 نیوفیس با آنکه نیم‌لیتر کاهش حجم داشته است اما به لطف استفاده از تکنولوژی TGDi یا پاشش مستقیم سوخت به درون سیلندر، حالا راندمان بسیار بهتری نسبت به موتور 2.0 لیتری سابقش دارد. برای تشخیص این موضوع، کافی است نگاهی به تفاوت دور موتورها داشته باشیم. در موتور 2.0 لیتری، حداکثر قدرت در دور موتور 5200 بدست می‌آمد و نمودارش اصطلاحا حالت قله‌ای داشت ولی در موتور جدید 1.5 لیتری، در محدوده دورهای 4850 تا 5500 در اختیارتان هست. در موتور 2.0 لیتری، حداکثر گشتاور در دورهای 2000 تا 4000 بدست می‌آمد ولی در موتور جدید 1.5 لیتری، در محدوده دورهای 1500 تا 4500 در اختیارتان قرار دارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای جک S5

    • بهبود راندمان موتور
    • پیشرانه مشترک با K7
    • اضافه شدن کروز و دی‌لایت
  • معایب جک S5

قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1400 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ TGDi
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 171 اسب‌بخار
  • گشتاور 251 نیوتن‌متر
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4475 میلی‌متر
  • عرض 1840 میلی‌متر
  • ارتفاع 1680 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2645 میلی‌متر
  • وزن 1505 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/55R18
  • چرخ عقب 225/55R18
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
32 دیدگاه

سیاوش محسنی(159 روز پیش)

خودروهایی مثل این شرکت سازنده اعدادی برای قدرت و گشتاور که توسط مصرف کننده قابل اندازه گیری نیست ارایه میدن ولی در مورد شتاب که به راحتی قابل اندازه گیری است سکوت می کنن، چه نتیجه ای در مورد این دوستان چینی میشه گرفت؟ 😂

ILIA19 (94 روز پیش)

درک میکنم اما همینه که هست میتونیم از ...های ایران خودرو و سایپا بخریم

Hadigh4(114 روز پیش)

بعد از ۸ ماه تجربه خودم رو‌ میگم.سواری این خودرو بسیار خوبه مخصوصا شتابش.کنترل خیلی خوبی رو فرمان دارید و سواری توی دستتونه..صندلیش کمی بهتر شده نسب به نسل قبل . طراحی کابین قابل قبول هست. با این قیمت واقعا ارزش خرید داره.کلا محصولا ت جک جایگاه خودشون رو پیدا کردن.

Hossein00(137 روز پیش)

سلام من برای مدتی کوتاه جک s5 نیوفیس رو تست کردم و میخوام تجربه ام رو براتون به اشتراک بگذارم وقتی که داخل ماشین مینشینید متوجه میشوید که متریال خودرو نسبت به نسل قبلی بهتر شده وقتی ماشین رو میکنید و گاز میدهید متوجه میشوید که ماشین از موتور 2.0 لیتری قبلی قدرت بیشتری دارد و دیگر خبری از مصرف ۱۵ یا ۱۶ لیتری نیست و مصرف با کولر حدود ۱۲ الی ۱۳ تا است و دیگر اون ارور های گیربکس قبلی را ندارد و ماشین حتی با کولر روشن به خوبی از سربالایی ها بالا میرود و اصلا کم نمی اورد و میتواند در این رنج قیمت بهترین گزینه باشد و وقتی سرعت از ۱۵۰ تا هم عبور میکند ماشین همچنان ساکت است و نه صدای موتور می اید و نه صدای باد و ماشین حس مستحکم بودن و قدرت را میدهد و صندلی های نرم ماشین دیگر در رانندگی خسته کننده نیست و به لطف داشتن فضای خوب برای خانواده های ۴ یا ۵ نفره بسیار مناسب است

rezasha048(143 روز پیش)

خودرو خوبی هست بنده راضی هستم بنظرم هیچ خودروی کراسی تا رنج 2.5 میلیارد از لحاظ شتاب بهش نمیرسه مصرف متوسط 8.5 هست با رانندگی معقول نمایندگی هم هزینه زیاد میگیره البته سری اول رایگانه ولی از 5 هزار بعدی هزینه دوبرابر بیرونه روغن موتور هم حتما باید 5w30 باشه فیس کمی قدیمیه اما موتور و گریبکس کاملا بروز و سرحاله گریبکس خوب تعویض دنده میکنه و از مدل 2000 باهوشتره نسبت به فیس قدیمی بغیر 2 مورد با اختلاف سرتره 1- شیشه ها دودی نیست 2 تایرها ایرانی شده البته جنس تایرها بد نیست ولی شیشه دودی فابریک واقعا جاش خالیه گریبکس دوکلاچه تر در تمام خودروها جز گریبکسهای خیلی خوبه و هیچ تاخیری در تعویض دنده نداره اما در برخی معکوسهای با سرعت پایین با کمی صدا همراهه که در ذات این نوع گریبکسها هست و صدای اون با بالا رفتن کارکرد خیلی بهتر میشه ولی از بین نمیره و ایراد محسوب نمیشه و شاید بهتر از گریبکسهای at باشه چون اونها گاهی اوقات تقه میزنن اما دوکلاچه تقه نداره اگه خواستین بگیرین رنگهای جدید ثبت نام کنید چون بسیار جذاب هستن آبی زنگاری نقرابی و غیره به زیبا شدن شهر هم کمک میکنه

Shabankare(170 روز پیش)

من این خودرو رو دی ماه ثبت نام کردم تحویل ۶۰ روزه بعد ۶ ماه زنگ زدن بیا تحویل بگیر ، ماشین و زدیم تو دنده گیربکسش قفل کرد گفتن بزار بهت خبر میدیم و تحویل نگیر و خودرو رو تعویض میکنیم ، ۴۰ روز گذشت خبری نشد ، رفتم نمایندگی گفتن تمام قسمتهای برقی رو باز کردن و کل سیم کشی رو عوض و پیامک تعمیر اومد ، زنگ زدم شرکت جهت اعتراض گفتن باید خودرو رو تحویل بگیری همینیکه هست ، گفتم این خودرو معیوبه باید تعویض بشه ، بعد ۸ ماه از خریدم که قیمت ۸۲۰ خریده بودم از شرکت زنگ زدن بیا پولی که واریز کردی رو بدیم ، هربارم تماس میگیرم من دست به سر میکنن هیچکسی پاسخگو نیست

Mt1983(203 روز پیش)

سلام دوستان كسي ميدونه چرا سيستم نوبگيشن اين مدل جديد كار نميكنه؟ اپليكيشن يلد هم نصب هست روي سيستم اما نه اين و نه گوگل مپ براي مسيريابي كار نميكنن، به واي فاي هم وصلش كردم اما بازم كار نكرد، همش ميزنه جي پي اس موجود نيست!!!

javid2005(265 روز پیش)

سلام. من تقریبا دو ماه پیش شب عید این ماشین رو خریداری کردم. ماشین خوبیه. تا الان 10 هزار کیلومتر باهاش رفتم. از نظر شتاب گیری از مدل قدیمی بهتره. سیستم تعلیق و تعویض دنده اش راضی کننده است. مهمترین تغییرش همین موتورش هست که در کنار فناوری جدید و با حفظ اسب بخار قبلی، کاهش وزن موتورش هم تو شتابش تاثیر گذاشته. از نظر مصرف سوخت از مالکین مدل 2 لیتری قدیمی پرسیدم گفتند حداقل 15 مصرفشه ولی این مدل مصرف میانگینش 10 درصد هست. ظاهرش که تغییر خیلی کمی داشته. فقط جلوپنجره و چراغ مه شکن. کروز کنترل و خروجی 12 ولت عقب و روشن شدن چراغ سر پیچ ها در مدل قدیمی قابل سفارش بود ولی در مدل جدید نصب هست. مانتیور تماما اندرویدی و بزرگ تر شده ظاهرا. عین یه تبلت اندرویده. بعد از این دو ماه یه مشکل کوچیک سر وای فای سیستم مالتی مدیا اندرویدی دارم که روشن نمیشه و یه مشکل هم سر سنسور جلو پارک که درست کار نمی کنه و باعث ایجاد بوق ممتد میشه. بعد از 10 هزار کیلومتر هم اولین صدای غیر عادی رو سمت چرخ جلوی راننده میشنوم که باید ببرم واسه جلوبندی و تعمیر.

Reameli(471 روز پیش)

۶ ماه پیش ۳۵۰ میلیون تومان گرفتند که ۴۵ میلیون تخفیف و ۱۸ درصد سود مشارکت از قیمت روز کم شود و الان ۳۵۵ میلیون تومان دیگر میخواهند و دو ماه دیگر تحویل دهند که در این دو ماه سودی هم تعلق نمیگیرد ، الان قیمت نقدی و تحویل روز ۷۳۰ میلیون تومان است ، کلاهبرداری از این علنی تر امکان پذیر نیست

علیرضا 1383 (463 روز پیش)

دوست عزیز تحویل فوری نداره این ماشین

Popo (302 روز پیش)

من تا حالا ۶ بار ثبت نامی گرفتم دیر کرد داره ولی این مسایلی که شما می گی اصلا نیست

loloei(348 روز پیش)

سلام به دوستان از تحربه خودم عرض کنم که ماشین با ذوق فراوان تحویل گرفتم و زمانی که از درب واحد تحویل بیرون آمدم متوجه صدای عیر عادی گیربکس شدم ولی ادامه دادم و فکر کردم‌ صدا رفع خواهد شد. ولی وقتی خواستم دنه عقب سربالائی را طی کنم انوقت بود که فهمیدم گیربکس فاقد نگه دارنده است و به محض اینکه پا را از روی ترمز برداشتم اتومبیل بجای سربالائی بطرف سرازیری حرکت کرد و با مکث دو ثانیه به حالت نرمال درآمد. برای رفع این عیب خطرناک که میتوانست باعث تصادف با اتومبیل جلوئی شود به نمایندگی مراجعه کردم و هیچ ترتیب اثری ندادند و گفتند باید در نوبت تعویض گیربکس قرار بگیرید..

Mohammadmn (329 روز پیش)

با سلام . بعد از بردن دنده به شیفت عقب با دو بار زدن روی ترمز در سرازیری ، بعد گاز بدهید .‌

Sobhan1(442 روز پیش)

حساسيت پيشرانه به بنزين كم كيفيت عدم بهبود آپشن و + ..... ميتونه از نقاط ضعف اين نسل خودرو باشه البته شايد در اينده اضافه بشه و يك سوال دارم اين 1.5 توربو خوبه يا هايما اس 7 +؟ لطفا بدون تعصب بگيد

49s77s45 (419 روز پیش)

سلام دوست عزیز تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت یا همان GDI یکی از مهمترین ویژگی آن کم کردن خود سوزی به میزان حدود 70 % نسبت به MPI است که اثرات ناک در بلوک سیلندر را به حداقل می رساند که آن هم به لطف پمپ بسیار قدرتمند پاشش سوخت است که حدود 50 برابر قوی تر از پمپ های بنزین معمولی فشار ایجاد میکند و خروجی کار میزان مصرف سوخت بسیار پایین تر ، قدرت موتور به طور چشمگیری بالا تر و حساسیت نسبت به بنزین با عدد اکتان پایین بسیار کمتر است ، و استهلاک موتور به دلیل عدم ویبره سیلنر یا همان ناک بسیار پایین است ، تنها احتیاط در مورد این نوع پیشرانه استفاده اسپری های تمیز کننده سوپاپ هر چند وقت یکبار به دلیل عدم پاشش سوخت روی سوپاپ ها که باید به صورت دوره ای انجام شود

6425 (401 روز پیش)

جناب 49s یعنی بنزین معمولی و یورو ۴ کافی هست واسه این موتور جدید و نیازی به سوپر نیست ؟

49s77s45 (395 روز پیش)

اقای 6425 علت حساسیت انجین ها به بنزین با اکتان پایین این هست که پیستون قبل از رسیدن به‌ نقطه مرگ بدلیل گرمای بسیار بالا در بلوک سیلندر ، و قبل از فرمان جرقه ی شمع که از ECU صادر میشود ، مخلوط سوخت و هوا منفجر میشوند ، در این حالت میلنگ پستون را به بالا هدایت میکند و انفجار زود هنگام پستون را به پایین می فرستد در این حالت صدایی شبیه به برخورد قاشق و چنگال بگوش میرسد و پیستون در سیلندر حالت ویبره پیدا میکند که این حالت هم در خودرو های انژکتوری MPI زیاد دیده میشود و هم کاربراتور ی، که برای رفع آن باید اکتان سوخت بالا باشد تا خوداشتعالی به حداقل برسد ، ولی در انجین هایی که تکنولوژی GDI را دارند به چند علت این اتفاق تحت کنترل هست اول اینکه چون سوخت از هوا به طور مستقل وارد بلوک سیلندر میشود ، ECU زمانی فرمان تزریق سوخت میدهد که پیستون در نقطه مرگ قرار دارد اگر تشخیص خود سوزی بدهد و دیگر اینکه چون سوخت مستقیم وارد سیلندر بسیار داغ میشود به محض ورود کمی دما را پایین آورده و از خود اشتعالی جلوگیری میکند ، ببخشید مطلب طولانی شد

Show More