دهه 80 شمسی به اواخر خود میرسید که ایرانیها برای اولینبار با نام کیا سراتو آشنا شدند؛ خودرویی که سال 2004 رونمایی شده بود و برای مالکانش حکم یک محصول نسبتا لوکس را داشت. اینکه چرا سراتو در همان بدو ورود موفق از آب درآمد را باید به حساب زیرساخت مهندسیاش گذاشت. در واقع پلتفرم نسل اول کیا سراتو روی
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.6
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
بازار دست دوم
امکانات قابل قبول
نقاط ضعف
استهلاک فنی
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2008 تا 2009مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
4 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندر (G4GC)حجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
143 اسببخارگشتاور
186 نیوتنمترشتاب
10.4 ثانیهسرعت
200 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (LD) - فیس لیفتطول
4500 میلیمترعرض
1735 میلیمترارتفاع
1470 میلیمترفاصله محوری
2610 میلیمتروزن
1226 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
195/60R15چرخ عقب
195/60R15سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سفارشیسنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکر - سیدی چنجر 6تاییمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
CD - MP3- AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
تنظیم دستیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مشکی یا کرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
دسترسی به صندوقآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
اسپویلر درب صندوق درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Rezafaramarzii 1403/12/12
من یادمه یه زانتیا 85 داشتم تو جاده یکی اینا به پستم خورد من تو دور بودم آمد جلوم بعد معکوس داد رفت منم سریع معکوس ۳ را دادم تا 180 تو دور بالا گرفتمش اون موقع خیلی تمیز بود ولی باز هیچی زانتیا اون موقع نمیشد
پاسخ
0
0
0
علیرضا56 1403/2/12
سلام، من یه مدل ۲۰۰۹ سفارش عمان گرفتم، فکر نمیکردم اینقدر ماشین با کیفیتی باشه، بسیار قدرتی، جادار، مطمئن، نرم و بی صداست . کیلومترش زده ۲۲۰ و صفر تا صدش ۱۰ ثانیه است. باهاش ۲۰۰ تا بری احساس نمیکنی، بسیار کم مصرفه، لوازمش هم فراوان و ارزونه، می ارزه به هر چی ماشین صفر چینی و ایرانی
پاسخ
0
0
2
ms1989 1402/12/19
بین مزدا تیپ 3 و سراتو 2008 کدوم بهتره؟
پاسخ
0
0
1
ناشناس 1402/9/27
با سلام و وقت بخیر. میخواستم از کسایی که اطلاع دارند، بپرسم، که چه آپشن هایی رو میشه به این ماشین اضافه کرد؟
پاسخ
1
0
1
Saallammaati 1402/12/21
سراتو بخاطر اسب موتور و گشتاور بالاتر و مزدا بخاطر بازار دست دوم بهتر
0
3
mohamadrezareza 1400/11/13
سلام میخوام یک توضیح درمورد این خودرو بگم.
از نظر فنی اصلا توفکرش نباشید چون عالییهه .
از نظر ظاهر که سلیقه ای هست ولی ازنظر من ظاهرش قدیمی نمیشه.
از نظر اپشن یکم کمه ولی میشه روش اضافه کرد.
ازنظر قیمت که شما الان باید 100 میلیون بذارید روپولش تا تازه دنا اتومات بخرید که خوب دربارش میدونید.
ازنظر قطعات یکم نه زیاد یکم کمه ولی پیدا میشه .
از نظر اندازه ماشبن جمع وجور وبی صدایی هست.
دوام فنیش هم که فوق العاده هست ما الان 13 ساله داریم با کارکرد 165هزار.
در کل ماشین خارجی وکم استهلاک وجمع وجورودوام فنی در رنج 400 میلیون بخواید سراتو 2008 کم کار انتخاب خوبی هست .
پاسخ
1
0
5
ali_fatemi 1400/11/18
باهاتون موافقم . مال منم ۲۰۰۸ هست و پر شتاب و کم مصرف و بی آزار . بعد دوسال هنوز نبردم لنتای ترمزش رو عوض کنم ، در حالی که نزدیک ۲۰ هزارتام با این لنتا راش بردم . لوازمش هم تو نمایندگی هاش فراوونه . شاید تو بازار راحت پیدا نشه ولی جنس اورجینالش هنوزم هست . در کل هرکی دارتش راضیه و فروشنده هاش کمن . اتومات سواری تو این رنج قیمت بهتر از این ماشین نمیشه
0
4
