مشخصات فنی کیا اپیروس سال 2008 - 2010
سال
اپیروس پرچمدار موج دوم حضور کیا موتورز در ایران بود؛ یعنی همان سونامی سهمگینی که اطلس خودرو با یک دوجین سواری و شاسیبلند به راه انداخته بود. تجربه ناموفق سانگیانگ چیرمن در زمینه عرضه سدانهای سایز بزرگ، کار را برای بعدیها سخت میکرد؛ اما اپیروس حکایت دیگری داشت. این خودرو که سال 2003 رونمایی شد با نام Amanti در کره
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
فضای جادار کابین
عایقبندی کابین
صندوق عقب بزرگ
کمک فنرهای گازی
نقاط ضعف
واردات محدود
فرمانپذیری در سرعت بالا
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2008 تا 2010مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده اتومات اوردرایو با حالت اسپرتپیشرانه
6 سیلندرحجم موتور
3.8 لیترعملکرد فنی
قدرت
265 اسببخارگشتاور
353 نیوتنمترشتاب
7.5 ثانیهسرعت
230 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
10.9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان بزرگنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول - فیس لیفتطول
5000 میلیمترعرض
1850 میلیمترارتفاع
1485 میلیمترفاصله محوری
2800 میلیمتروزن
1864 کیلوگرمحجم باک
65 لیترچرخ جلو
235/55R17چرخ عقب
235/55R17سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
تعلیق الکترونیکی (ECS)سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
ترمز پارک پدالیسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
زنونسایر ویژگی روشنایی
چراغ خوشآمدگویی - نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
تریم چوب - مموریمالتی مدیا
سیستم صوتی
8 اسپیکر - سیستم پخش اینفینیتیمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - MP3 - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
قطب نما - صفحه کیلومتر سوپر ویژنایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانهکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموریصندلی سرنشین جلو
4 حالته برقیویژگی صندلی عقب
تنظیم برقی (سفارشی)گرمکن صندلی
جلو - عقبسردکن صندلی
جلوماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مشکی یا کرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم چوب - تنظیم برقی پدال - دسترسی به صندوقآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
مموری آینه - تنظیم آینه در دنده عقب - شیشه بالابر آنتیترپ درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Mostafa 1402/12/26
سلام دوستان
کسی میدونه فرق بین اپیروس رویال و سوپر رویال دقیقا چیه
پاسخ
0
0
0
مسعود 1 1402/11/8
درود خدمت دوستان... من سال ۲۰۱۵ با اپتیما فول وارداتی صفر کیلومتر شروع کردم بعد از ۵ سال بخاطر نیاز مالی فروختم و سال ۹۹ اس دبلیو ام ثبت نام کردم و این بزرگترین اشتباه من در خرید ماشین بود و گول ظاهر بزک آپشن رو خوردم در عرض ۱ سال ۱۰۰ تا خطا داد که بزرگترینش خطای گیربکس بخاطر قطعه سلکتور بود بدون معطلی بعد از تعویض سلکتور فروختمش. از همون اول عاشق اپیروس بودم بالاخره بعد از کلی گشتن مدل ۲۰۰۹ فول بدون کوچترین رنگ کم کارکرد پیدا کردم از همون اول عاشق رنگ خاکستری بودم و دقیقا همین رنگ قسمت ما شد در طول این یک ماهی که خریدم باید بگم شتاب و هندلینگ عالی قدرت و عظمت وحشتناک و رخ ماشین از نظر بنده بسیار بسیار باوقار و سلطنتی است(سلیقه ای) سیستم ایمنی هم که ۵ ستاره آمریکا IIHS رو داره و بحثی توش نیست. این خودرو بعد از ۱۴ سال کار کردن کوچکترین صدایی داخل کابین نداره از بس باکیفیت است و بر خلاف انتظارم تمام قطعات هم بصورت استوک و هم لوازم یدکی در فروشگاه های آنلاین و اینترنتی موجوده و بدون کوچکترین ترسی از لوازم مصرفی و قطعات دیگر باید سوارش شد. خرطومی هواکش یکم ترک خورده بود فکر نمیکردم بتونم به این راحتی پیدا کنم ولی آنلاین سفارش دادم با باربری در عرض ۲۴ ساعت رسید دستم و خودم عوض کردم خلاصه کنم کل گیربکس این ماشین رو با ۲۰ تومن میتونی نو کنی و ۳۰۰ هزار کیلومتر دیگر بدون دردسر سوار شی در حالی گیربکس که یه آشغال چینی حدودا ۱۰۰ میلیون درمیاد. دوستانی که دنبال ماشین با ابهت و سلطنتی و باوقار هستن و در عین حال عاشق غرش هیولای زیر کاپوت هستن در خرید مدل های تمیز اپیروس شک نکنن چون تنها ماشینی که میتونه جای اپیروس رو برای شما پر کنه بنز سری e است با قیمت چندین برابر... مخلصیم عزت زیاد...
پاسخ
4
0
2
مسعود 1 1402/12/27
من خودم کل زیر بندی ماشین شامل جلو بندی و عقب بندی رو دادم باز کردن و ۲۲ تا بوش رو که ترک داشتن تعویض کردم کل بوش ها شد ۷ تومن با ۵ تومن اجرت ولی ماشین حسابی سر حال شد. در مورد کمک فنر باید عرض کنم کمک فنر اپیروس برقی است و خیلی گرونه البته ربطی به برند اپیروس نداره مثلا من خودم از نمایندگی مارک جنیون پارت رو قیمت گرفتم که ۲۹ تومن بود ولی لندکروزر که برقی بود دونه ای ۴۵ تومن بود بخاطر همین یه کمک ساز حرفه ای داشتم که دادم همه رو واسم پیچی کرد واقعا معرکه بود و با ۶ تومن کل کمک فنرها مثل روز اولش شد البته این اوستا کار میگفت میتونم مثل روز اول واست با پرس کار کنم و مثل فابریک بشه ولی عمر پیچی بیشتره و حداقل ۵ سال واست کار میکنه بخاطر همین منم پیچی کردم واقعا ماشین سر حال شد. من در یک پیام جداگانه چندتا لینک واسه خرید قطعات اپیروس ارسال کردم امیدوارم نمایش بدن در غیر اینصورت در صورت تمایل موبایل یا ایمیل خود رو ثبت کنید تا هر کمکی از دستم برمیاد انجام بدم در ضمن از نمایندگی کیا موتورز غافل نشید خیلی از قطعات اصلی و جنیون پارت رو دارن. مخلصیم...
0
0
مسعود 1 1402/12/27
سلام دوست عزیز... https: hyundaimarkazi.com و https: yadak.shop و https: tenshi.ir چندتا لینک واسه سفارش آنلاین قطعات اپیروس است در ضمن در دیوار هم جستجو کنید فروش لوازم اپیروس است در صورت نیاز شماره موبایل خودتون رو ثبت کنید با شما تماس بگیرم یا ادرس ایمیل رو قید بفرمایید...
0
0
یوسفى 1402/12/23
سلام دوست عزيز من هم يك اپيروس خاكسترى تميز خريدم ولى يكسروى لوازم رو پيدا نكردم. ممنون میشم براى قطعات راهنماييم كنيد
0
1
Reza vash 1402/12/5
دقیقا حق مطلب رو ادا کردی ،من بیش از ۵ ساله این اسب وحشی رودارم ،حالشو میبرم ،درمورد قطعات هم درست فرمودن ،همین دیروز از دوستی سوال کردم راجع گیربکس ،هم ۱۶ وهم ۱۸ قیمت دادن ،باید این رو هرکی داره روسرش بزاره تا این ماشینهای چینی....
0
1
1402/10/22
سلام دوستان .. من اولین تجربه ماشین اتوماتم رو میخوام داشته باشم و سمند زیر پام هست .. ممنون میشم یک راهنمایی کنید .. از قدیم الایام عشق اپیروس داشتم و میدونم الان با این قیمت کلی ماشین با آپشن جدیدتر و بهتر هست و البته کلی شاسی چینی و غیر چینی اما میخواستم ببینم الان اپیروس مشدی با کیفیت و آپشن مناسب گیر میاد و تا چقد میشه هزینه کرد؟ فرضا 1 تا 1.5 میلیارد منطقی هست اپیروس بندازم زیر پام یا پیشنهاد بهتری هست؟ چندتا ماشین دیگه مورد علاقم هست اما اطلاعات آنچنانی ندارم ... ممنون میشم دوستان با تجربه یک راهنمایی کنن
پاسخ
1
0
0
مسعود 1 1402/11/8
من خودم ۱ ماه پیش ۱۶۰۰ خریدم هر چند این ماشین بدون رنگ کم کارکرد قیمتش حدود ۱۸۰۰ بود توی بازار و الان هم که یکم قیمت رفته بالا فکر کنم با ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ بشه تمیزش رو گیر آورد در این رنج قیمت واقعا خداست فقط حتما با یه مکانیک ماهر مشورت کنید تا قشنگ موتور و گیربکس و بقیه جاها رو پک کنه اپیروس بر خلاف ظاهر آرام و سلطنتی بخاطر هیولای زیر کاپوت بسیار وحشی است و میتونن حسابی تاخته باشن و بهش صدمه بزنن پس حواستون باشه به این داستان ولی در کل در رنج قیمتی خودش عالیه فکر کنید با این قیمت بنز سوار شدید. اگر منطقه ای هستید که برف زیاد میباره یک جفت زمجیر چرخ نانو هم از "چارچرخ" واسش سفارش بدید عالیه من رفتم شهرستان نیم متر برف باریده بود زنحیر چرخ رو انداختم واقعا معرکه بود بدون تقه و لرزش زنحیر چرخ معمولی و با کارایی بسیار بالاتر از اون عمل کرد و جاده برفی رو خورد.
0
1
ناشناس 1402/9/6
سلام من حدود ۸ ساله اپیروس سوپر رویال مدل ۲۰۰۹ دارم.برای درک بهتر هم این ماشینو با آریون آزرا و ماکسیما مقایسه میکنم.اگه بخوام یه بررسی ازش داشته باشم باید بگم که طراحی ماشین خاصه و عامه پسند نیست ولی من دوست دارم در بین رقیبا از ماکسیما و آریون زیبا تره ولی قیافه آزرا بهتره(البته نظر منه).فضای کابین و صندوق ماشین خیلی بزرگه و به راحتی برای خانواده ۵ نفره مناسبه آریون ماکسیما و آزرا هم کابین و صندوق بزرگی دارند ولی اپیروس نسبت به اونا کمی بزرگتره.سطح آپشن دیگه تو سایت قابل مشاهدس مخصوصا سوپر رویال که واقعا تو رنج قیمتیش آپشنای خیلی خوبی داره و نسبت به ۳ تای دیگه بهتره البته در کیفیت کابین از آریون و ماکسیما پایین تره ولی تقریبا هم رده آزرا هستش.سیستم تعلیق فوقالعاده نرمی داره و از هر سه تای دیگه بهتره هندلینگش هم بد نیست ولی میتونست خیلی بهتر باشه.و در نهایت بخش فنی و موتور گیربکس ماشین.موتور ماشین یک موتور ۶ سیلندر ۳.۸ لیتریه که نسب به مصرف و حجم موتور قدرت کمی رو ارائه میده به نسبت ولی باز هم نسبت به خیلی از رقیباش بالاتره.گیربکسم یه ۵ دنده با حالت اسپرته که تو حالت اسپرت واقعا سریعه و تو حالت معمولی هم عملکرد خوبی داره.شتاب این ماشین از آزرا و ماکسیما که با اختلاف بیشتره و تو دور های بالا هم این ماشین هارو میخوره.اینکه از آریون بیشتره یا نه خیلی سخته گفتنش من با آریون درگ انداختم اولش ماشین من افتاد جلو تا ۵۰ ۶۰ تا جلو بودم آریون از ۵۰ ۶۰ تا ۱۴۰ ۱۵۰ حدود نصف کاپوت از من جلوتر بود ولی بعد ۱۵۰ باز من افتادم جلو.در کل تو این سن و سال شتاب ماشین بسته به نگهداری مالک فرق داره.مصرف این ماشین هم خیلی بالاس نسبت به حجم باک و قدرتش.اگه بخوام یه جمع بندی بکنم اگه سنتون بالاس یه ماشینی میخواین که بازارش خوب باشه کیفیت و دوام بالایی داشته باشه و آپشن براتون مهم نیست برید سمت ماکسیما البته تو این رنج قیمت ماشین های جدید تر پیشنهاد میشه.اگر دنبال یه رانندگی اسپورت هستین دوام و ماندگاری بالایی میخواین آپشن هم زیاد براتون مهم نیست ولی بی هیچ نباشه برین سمت آریون.اگه یه ماشینی میخواین که ظاهر آمريکايی داشته باشه شتاب و قدرتش بالا باشه ایمنیش هم همینطور.آپشن هم زیاد داشته باشه و با دردسر هاش مشکلی نداشته باشین برین سمت آزرا.اگرم خیلی آپشن و راحتی براتون مهمه و از اونور میخواین ماشینتون سریع هم باشه برین سراغ اپیروس
پاسخ
0
0
1
hamid 1402/6/20
سلام هیچکدوم از دوستان از عیب بزرگ گهواره ای بودن عقب اپیروس که سریع حال تهوع بهت دست میده رو ذکر نکردند
پاسخ
2
2
0
مسعود 1 1402/11/9
🤣🤣🤣🤪🤪🤪👌
0
0
Yashar tala 1402/8/6
فکر کنم عرق سگی عقبیا زده بودنا همچین چیزی تاحالا حس نشده
0
4