• مشخصات فنی optimabasic
  • مشخصات فنی optimabasic
  • مشخصات فنی optimabasic

مشخصات فنی کیا اپتیما 4 سیلندر ساده سال 2014 - 2015

89 دیدگاه
سال
اوج واردات اپتیما TF در سال 2014 و با آمدن نسخه فیس‌لیفتش به ایران، اتفاق افتاد. در واقع مدل 2014 اپتیما در بازار کشورمان، هم فیس قدیم دارد و هم فیس جدید که البته فیس جدیدش را به راحتی از روی ظاهر خودرو میتوان تشخیص داد. TF نیوفیس به مه‌شکن‌های LED چهارتایی (معروف به یخی) مجهز است، دی‌لایت‌هایش به بالای
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

کیفیت ساخت
بازار دست‌دوم
پایداری در سرعت‌ بالا
سواری اسپرت (با رینگ‌ 18)
عملکرد بهتر پیشرانه با مکمل‌ بنزین
امکانات رفاهی (نسبت به فیس قدیم)

نقاط ضعف

عایق‌بندی کابین
شتاب اولیه (زیر 40 کیلومتر برساعت)
صندلی‌های خسته‌کننده

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2014 تا 2016

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتومات

پیشرانه

4 سیلندر MPI

حجم موتور

2.4 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

178 اسب‌بخار

گشتاور

229 نیوتن‌متر

شتاب

10 ثانیه

سرعت

208 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

8.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل سوم (TF) - فیس لیفت

طول

4845 میلی‌متر

عرض

1830 میلی‌متر

ارتفاع

1455 میلی‌متر

فاصله محوری

2795 میلی‌متر

وزن

1411 کیلوگرم

حجم باک

70 لیتر

چرخ جلو

225/45R18

چرخ عقب

225/45R18

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت): سفارشی

سایر ویژگی‌ها

مدیریت پایداری خودرو (VSM)

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

فول وارداتی (غیرشرکتی)

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سنسور 360 درجه پارک

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

اتوهلد

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

زنون

سایر ویژگی‌ روشنایی

مه‌شکن LED چهارتایی - چراغ خوش‌آمدگویی - نورپردازی داخلی

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

فول وارداتی

سایر ویژگی‌ فرمان

تریم چوب - (فرمان دی‌کات: سفارشی)

مالتی مدیا

سیستم صوتی

8 اسپیکر - سیستم پخش اینفینیتی - هندزفری

مانیتور

(8 اینچی لمسی: سفارشی) - (مانیتور عقب:سفارشی)

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایشگر 4.3 اینچی صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - قطب نما

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

سفارشی

ایربگ جانبی جلو

سفارشی

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

10 حالته برقی - (مموری: سفارشی)

صندلی سرنشین جلو

4 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

(جلو: فول شرکتی) - (عقب: فول وارداتی)

سردکن صندلی

(جلو: سفارشی)

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم ناپا مشکی یا خاکستری یا بژ

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

دسترسی به صندوق

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتی‌ترپ
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
محمد9211 1402/12/14
کره ای هم قدیما خوب بود ماشین که بعد ۸ سال کار کردن خراب بشه و ۱۰۰ تومن خرج برداره باچینی فرقی نداره فقط پول برند دادی و سواری خشکشم رو مخته. بنظرم با این پول یه چینی پر آپشن با سواری نرم تر و شتاب بیشتر بگیریم گارانتی هم دارن و هزینه نگهداری هم ندارن موفق باشید
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1402/12/17
اشتباه نکن سواری این نرم تر از چینی هست
0
0
amiraa2020 1402/12/5
سلام عزیزان وقتتون بخیر. نظرتون درمورد اپتیما ۲۰۱۴ چیه؟ آیا این فیس لیفت از لحاظ سیستم تعلیق و موتوری هم با مدل قبلی فرق دارد یا فقط ظاهری؟؟ نرمی ماشین چطوره؟ چند تا از عزیزان به صدا داخل کابین اشاره کردن آیا آزار دهندست؟ این صدا از سیستم تعلیقه یا عایق بندی کابین کلا ضعیفه؟ با تعویض لاستیک یا کار های دیگه این مشکل حل میشه؟ اصلا آیا ارزش خرید داره؟ بین این خوردو و سوناتا وای اف کدوم انتخاب بهتری هست؟ توسان چطور؟ درسته که اون شاسی بلنده ولی برای من راحتی و نرمی کابین مهمه. آیا پیشنهاد دیگه ای در این رنج قیمتی دارید؟ خیلی ممنون میشم اگر پاسخ بدید.
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/8/10
سلام من یک اپتیما ۲۰۱۴دارم و حدود ۵ساله دستمه قبلش ماشینای زیادی داشتم نسبت ب قیمتش واقعا هندلینگش عالیه و از نظر پاخورهم درجه یکه تا الان نزدیک ۳۰۰هزارتا باهاش رانندگی کردم ک خیلی هم تند و تیز بوده فقط حواستون ب روغنش باشه اکیهدر ضمن هزینه ایم نداره بعد چهار سال یک سرویس وتعمییر اساسیش کلا صد تومن و کمتر درمیاد ک باز تا سه چهار سال براتون کار میکنه
پاسخ
0
0
0
احمد نوری 1402/7/2
من یه اپتیما ۲۰۱۶ اتاق قدیم دارم زیرش گیر میکرد دادم بالا دیگه گیر نمی کنه کلا شد ۲۰۰تومن
پاسخ
1
1
0
ناشناس 1402/12/17
نیاز نبود بدی بالا چرخ ماشین رو عوض میکردی من هم داشتم ۲۰۱۴ سایز لاستیک ۴۵ بود من ۵۵ انداختم و از اون موقع به بعد گیر نمیکنه
0
0
احمد نوری 1402/7/2
من دو سال اپتیما ۲۰۱۶ اتاق قدیم دارم از نظر اپشن فول شرکتی بدک نیست هندلینگ عالی اصلن عذیت نکرد منو فقط زیرش گیر میکرد دادم بالا عایق بندی خوبه من باهاش ۲۱۲ تارو پر کردم هنوز جا داشت افتادم تو دست انداز اندازه کف دست لاستیک زد بیرون از بقل
پاسخ
0
0
1