• مشخصات فنی picanto
  • مشخصات فنی picanto
  • مشخصات فنی picanto

مشخصات فنی کیا پیکانتو سال 2012 - 2014

4 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
نسل دوم پیکانتو (اتاق TA)، اولین نسلی بود که توسط طراح مشهور آلمانی، یعنی آقای پیتر شرایر، شکل گرفت. همانند مابقی شاهکارهای «شرایر» در آن سال‌ها، طراحی نسل دوم پیکانتو نیز بی‌نقص به نظر می‌رسید. با اینکه پیکانتو کوچک‌ترین محصول کیا بود و جثه‌ای هم‌اندازه پراید 111 داشت، اما در نسل دومش آنقدر چهره خوب و موجه‌ای به خود گرفته
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.2
امتیازهای پنج‌گانه
4/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
5/10 کابین و امکانات
6/10 ارزش در مقابل قیمت
6/10 کیفیت

نقاط قوت

فضای جادار کابین
کیفیت خوب قطعات
محدوده دید راننده
مصرف سوخت اقتصادی
4 ستاره ایمنی از یوروانکپ
اشتراک فنی با i10 کرمان موتور

نقاط ضعف

واردات محدود
حساسیت فرمان در سرعت بالا

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2012 تا 2014

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

4 دنده اتومات

پیشرانه

4 سیلندر یورو5

حجم موتور

1.2 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

85 اسب‌بخار

گشتاور

121 نیوتن‌متر

شتاب

13.5 ثانیه

سرعت

175 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

5.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

هاچ‌ بک کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم (TA)

طول

3595 میلی‌متر

عرض

1595 میلی‌متر

ارتفاع

1490 میلی‌متر

فاصله محوری

2385 میلی‌متر

وزن

940 کیلوگرم

حجم باک

35 لیتر

چرخ جلو

175/50R15

چرخ عقب

175/50R15

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

مدیریت پایداری خودرو (VSM)

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور پارک جلو

سنسور پارک عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ خوش‌آمدگویی - نورپردازی داخلی

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - هندزفری

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MP3 - iPod - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایشگر کریستالی داشبورد

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات

کول باکس

صندلی‌ راننده

تنظیم دستی

صندلی سرنشین جلو

تنظیم دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم و پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

توری صندوق

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای کیا پیکانتو در بازار

هیوندای i20

هیوندای i20

مقایسه
میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

مقایسه
ام جی 3

ام جی 3

مقایسه
دیدگاه کاربران
ناشناس 1403/8/28
این یا هیوندای i20 ؟
پاسخ
2
1
0
AattaA 1404/6/26
دوست عزیز بنده هر دوی اینا رو حدودا بیش از ۸۰ هزار تا سوار شدم و آنچه که میگم تجربه بنده در این سال هاست. آی بیست بازار دست دوم بهتری داره و کیفیت سواری نسبتا بهتری داره چون پیکانتو خیلی خشک تر هست و توی مسافت های نسبتا طولانی واقعا آزار دهندس در مقابل سواری آی بیست سواری بهتر و کابین جادارتری رو براتون ارائه میده همچنین آی بیست ۲۰۱۵ آپشن های بیشتری نسبت به ۲۰۱۴ داره مثل گرمکن صندلی ها دوربین دنده عقب تعداد ایربگ و همچنین کروز کنترل در برخی نسخه ها بنده یک آی بیست مونتاژ هند سفارش سعودی داشتم و واقعا میتونم بگم در طی مدت پنج سالی که داشتم به شدت ازش راضی بودم خرجی جز مصرفی ها و سرویس های دوره ایش نداشت و بی دردسر و راحت بود البته بنده آی بیست رو به صورت دست دوم خریداری کردم اما پیکانتو ۲۰۱۴ رو به صورت صفر و سفارش سعودی خریداری کردم و از اول هم دست خودم بوده و تا الان مه هنوز دارمش مثل اآی بیست بی دردسر و کم خرج از نظر خدمات و قطعات هیوندای وضعیت ه مراتب بهتری داره اما به دلیل اشتراکات فنی که بین این پیکانتو و i10 کرمان موتور هست تامینش به راحتی انجام میشه و حتی بسیاری از نمایندگی های هیوندای هم سرویس های دوره ای خودرو های کیا رو هم انجام میدن در هر صورت i20 گزینه معقول تری نسبت به پیکانتو هست
0
0
Saallammaati 1403/8/29
هیوندا ای 20 توی بازار خواهان زیادی داره ولی هر دو ماشین های خوبین فقط بازار دست دوم ای 20 خیلی بهتره
0
0
milii 1401/7/12
من سال ٢٠١٥ يكيشو داشتم خيلي كوچولو باحاله سواري خوبي داره تو شهر هم عاليه همه جا پارك ميشه در كل ماشين تو شهريه خوبيه اون موقعه ٥٥ تومن فروختمش
پاسخ
0
0
0