در بازار خودرویی کشورمان، تنها چند مدل انگشت‌شمار داریم که در طول یک نسل، فیس‌لیفت‌های متعددشان به ایران آمده باشد؛ یکی از این‌ها همین پیکانتوست؛ کوچولوی دوست‌داشتنی کیا که از 2012 به ایران آمد و سپس، یکبار در 2015 و بار دیگر نیز در 2016 فیس‌لیفت شد. ولی ظاهرا اطلس خودرو به عرضه این دو فیس‌لیفت راضی نبود و در 2017 پای سومین فیس پیکانتو را هم به ایران باز کرد. البته واقعیت اینجاست که پیکانتو 2017 ، فیس‌لیفت محسوب نمی‌شود چراکه همان پیکانتو 2016 است ولی به همراه کیت بدنه اسپرت؛ کیت بسیار مختصری که فقط سپرهای جلو و عقب را تغییر داده بود و در اکثر بازارهای خارجی، با نام Sport Pack شناخته می‌شد. از آنجایی که پیکانتو 2017 جزو آخرین محموله‌های وارداتی اطلس خودرو در آن زمان بود، به همین دلیل نیز این روزها به خودرویی کمیاب در بازار کشورمان تبدیل شده است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیت بدنه اسپرت
    • فضای جادار کابین
    • کیفیت خوب قطعات
    • محدوده دید راننده
    • مصرف سوخت اقتصادی
    • 4 ستاره ایمنی از یوروانکپ
    • اشتراک فنی با i10 کرمان موتور
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • حساسیت فرمان در سرعت‌ بالا
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو6
  • حجم موتور 1.2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 85 اسب‌بخار
  • گشتاور 121 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.5 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 5.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (TA) - فیس لیفت سوم
  • طول 3595 میلی‌متر
  • عرض 1595 میلی‌متر
  • ارتفاع 1490 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2385 میلی‌متر
  • وزن 940 کیلوگرم
  • حجم باک 35 لیتر
  • چرخ جلو 175/50R15
  • چرخ عقب 175/50R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی ECO
  • سایر ویژگی‌ها