ریو هاچ‌بک نیز همچون نسخه صندوقدارش، در نسل سوم به ایران آمد و نخستین سری وارداتی آن نیز از مدل 2014 بود. این نسل از ریو هاچ‌بک، که درمیان برادرانش بیشترین شباهت را به نسل سوم سراتو دارد، در بحث تجهیزات دارای امکاناتی خوب اما در حد سایر رقباست و به لحاظ ظاهری نیز به لطف درب‌های عقبی کشیده‌اش، اسپرت‌تر از مدل صندوقدارش به نظر می‌رسد. وقتی صحبت از قیمت ریو هاچ‌بک می‌شود، بسیاری آنرا دلیل حضور کم‌رنگش در ایران می‌دانند چراکه با شروع مونتاژ نسل دوم هیوندای i20 در کرمان موتور، عملا بسیاری از مشتریان ریو هاچ‌بک به خریدن i20 روی آوردند درحالیکه ریو هم بزرگتر و هم جادارتر از آن است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فضای کابین
    • مصرف سوخت
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 109 اسب‌بخار
  • گشتاور 137 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.5 ثانیه
  • سرعت 183 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم (UB) - فیس لیفت
  • طول 4050 میلی‌متر
  • عرض 1720 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2570 میلی‌متر
  • وزن 1198 کیلوگرم
  • حجم باک 43 لیتر
  • چرخ جلو 205/45R17
  • چرخ عقب 205/45R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

10 دیدگاه

Aydin66(199 روز پیش)

به هیچ عنوان مصرف سوخت مناسبی ندارد . اندازه ماشین 6سیلندر مصرف می کنه. قطعات هم اصلا تو بازار پیدا نمیشه

امیرسالار(433 روز پیش)

بازار دسته دومش چطوره ؟یا پیکانتو بهتره

m.Reza22(978 روز پیش)

نوع هاچ بکش ماشین خوبی برای ترافیک شهری هست

سعید مدینه (919 روز پیش)

ممنون که ما رو با ویژگیهای این ماشین آشنا کردید😎😎

سیدمهدی فرهادی (816 روز پیش)

آره نوع هاچ بکش عالیه، صندقشو برداشتن چون دیگه توان حمل صندوق رو نداشت با این موتور خفن.😆

حميد رضا(873 روز پیش)

سلام ما يه دونه ٢٠١٦ ٥ تا كار دو سال پيش خريديم باهاش ١٣ تا راه رفتيم ١٨ تا كار هم فروختيمش... از نظر اپشن ماشين كاملي بود ولي دوتا اشكال داشت اونم اين بود كه چون گيربكسش ٤ دنده بود مصرفش تو شهر اصلا از ١١/٥ ١٢ كمتر نبود و يه مورد ديگه شتابش بود خيلي افتضاح بود يه بار با يه پرايد كورس انداختم مسافت تقريبا ٦٠٠ ٧٠٠ متر به زور اخر مسير يه سه چهار تا ماشين ازش جلو افتادم باز دستش درد نكنه ما رو ضايع نكرد....خيلي بد راه ميرفت افتضااااااااااح... بعدش فروختيمش ٢٠٠٨ خريديم اين ماشينه اون اداي ماشينو نسبت به اين در مياره... ممنون كه نظرمو خونديد

سیدمهدی فرهادی (816 روز پیش)

واقعا موتور و گیربکیسش افتضاحه، آخه کجای دنیا رو ماشین ۲۰۱۷ با قدرت صد اسبی گیربکس اتومات میزارن اونم چهار دنده. کره ای ها و چینی ها هرچی ماشین بدرد نخور دارن میفرستن ایران، کلی مشتری پیدا می کنه

سیدمهدی فرهادی(816 روز پیش)

خیلی ویژگیهای این ماشین خنده داره🤣 آخه این چه مشخصاتیه برای یه خودرو سیصد میلیونی حتی یک ویژگی مثبت فنی هم نداره، قطعاتشم ، خصوصا قطعات بدنه بعد از یه مدت باید از بازار اسقاطی های کره تهیه کنید. فقط آپشن داره، میشه گفت یه تعداد آپشن خوب خریدید که یه ماشین بدردنخور هم بهش وصله !😄

_امیرعلی(821 روز پیش)

موتور و گیربکس ضعیف و قدیمی ارزش خرید ندارد. مشخصات فنی در حد تندر ۹۰ اتومات ولی دسترسی به قطعات و خدمات بسیار کمتر.

Sana(877 روز پیش)

ماشين فوق العاده اى ست ، كم خرج و كم استهلاك ، بسيار نرم ، با طراحى شيك ( شبيه به اسپورتيج ) ، فضاى داخل كابين بسيار بزرگتر از اونى هست كه از بيرون به نظر مياد بايد ، حتما يكبار هم شده سوار اين ماشين شويد تا محاسن بى نظيرش رو تجربه كنيد ، نسبت به پيكانتو بسيار ارزشمند تره 👌