مشخصات فنی کیا ریو (مونتاژ) اتوماتیک سال 1384 - 1391

165 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
ریو خودرویی بود که کیا موتورز آن را سال 2000 میلادی به‌عنوان جایگزین پراید رونمایی کرد. داستان حضور ریو در ایران به سال 83 برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که دو سال از عرضه نسل اول آن می‌گذشت و فیس‌لیفت جدیدی در 2002 رونمایی شده بود. آن روزها تنها تجربه مشتریان ایرانی از محصولات کیا همان پراید بحث‌برانگیز بود؛ اما کیا که
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
4/10 کابین و امکانات
6/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

مصرف سوخت
کم‌استهلاک
تهویه کارآمد
فرمان نرم و خوش‌دست
شتابگیری (نسبت به رقبا)

نقاط ضعف

ترمزگیری
نفوذ صدای پیشرانه
سایز کوچک رینگ‌ها

تریم های کیا ریو (مونتاژ)

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1384 تا 1391

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

4 دنده اتومات

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

98 اسب‌بخار

گشتاور

135 نیوتن‌متر

شتاب

13.5 ثانیه

سرعت

175 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (DC) - فیس لیفت

طول

4240 میلی‌متر

عرض

1680 میلی‌متر

ارتفاع

1420 میلی‌متر

فاصله محوری

2410 میلی‌متر

وزن

1130 کیلوگرم

حجم باک

45 لیتر

چرخ جلو

175/70R13

چرخ عقب

175/70R13

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

سفارشی

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - چنجر 5 تایی

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

CD

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

6 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه طوسی

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای کیا ریو (مونتاژ) اتوماتیک در بازار

ام وی ام 315 صندوق دار ساده

ام وی ام 315 صندوق دار ساده

مقایسه
سمند LX EF7

سمند LX EF7

مقایسه
هیوندای ورنا اتوماتیک

هیوندای ورنا اتوماتیک

مقایسه
دیدگاه کاربران
نهران 1404/1/28
سلام من ریو دارم فوق العاده است شتاب‌خوبی داره تو سر بالایی کم نمیاره و تو پیچ هم تعادلش خوبه ولی نباید خیلی تند رفت
پاسخ
0
0
0
Hamid71 1404/1/21
من ی 85 بدون رنگ دارم واقعا شرف داره به هر چی ماشین دیگه ترمز ک از این بهتر تا حالا ندیدم تعجب میکنم میگین ترمز فلان اینا شتاب وحشتناکی داره خرج موتوری هم ک از پراید تیبا ارزونتر دوماهه پیش تعمیر اساسی کردم شد 23 تومن حالا برید پراید پژو سوار شید تو این رنج قیمت حیف پول نیست بدین ب پراید پژو شاید خیلی ها ک پژو دارن بگن برو بابا چی میگی ولی همون پژو رو داشتم 10 بار واشر زد باید بری کلی واشر بخری تو خونت نگه داری
پاسخ
0
0
0
مصطفی 1404/1/8
در اینکه ریو ماشین خیلی عالی در زمان خودش بوده ، شکی درش نیست . ولی خرید این ماشین در شرایط فعلی با توجه به توقف تولید و مستهلک شدن خودرو های کارکرده ، اصلا توصیه نمیشه . به نظرم در این رنج میتونید رانا پلاس تهییه کنید و لذت ببرید . هم قطعاتش هست و هم سواری نرم و خوبی داره و هم قیمتش خیلی مناسب هست . به شایعات کسایی که این خودرو رو ندارن توجه نکنید . یه دیاق جلوش کلی ارزش داره . و زیبایی خودش رو هم داره . شتاب و مصرف هم که عالیه . چرا برید ماشین از رده خارج با کارکرد بالا بخرید اخه !!!!
پاسخ
0
0
1
زمانزاد 1403/12/21
عالیه عاشقشم
پاسخ
0
0
0
Sia69 1403/12/18
درود بر همه من به مدت 3 ماه این ماشین رو خریدم .مدل ۸۹و ۲۳۰هزار کار و از روز اول حسابی خرجش کردم.از روغن ترمز و گیربکس و و تمام جنت‌های ماشین و لوله های کوچیک آب رادیاتور و شمع و وایر شمع که روی شتاب ماشین خیییلی تاثیر داره .و توصیه میکنم حتما روغن گیربکس رو بعد خرید حتما عوض کنیدو تسمه تایم خییلی باید دقت کنید توی تایم تعویض. و الان داره به من سواری درستی میده. نصبت به ماشینهای ایرانی شتاب خیلی بهتری داره و هندلینگ خوبی هم داره . بخاری و کولر خوبی هم داره و فرمون نرم که خسته نمیشی. به قول دوستان در سرعت بالا یکم باید هواستون باشه جلو بندی نرمی داره اما عقب کوبش داره با اینکه کمک فنر عوض کردم و عیب دیگه‌ای که داره سیستم ترمز که حتما فاصله با ماشین جلو رو رعایت کنین و مزیت دیگه اینکه تمام قطعات و تعمیرکارش هست مصرف سوخت مناسبی داره نصبت به ۴۰۵ و تمام موتورهای tu5 و برای صدای زیاد موتور میتونین از نمدی مخصوص خودش که توی بازار هست استفاده کنین و مقدار بسیار زیادی از صدارو کم میکنه ردیف صندلی عقب هم جای راحتی نصبت به ۲۰۶ و اس دی من با قد ۱۸۰ راحتم روی صندلی عقب. اگر سوالی دارید جواب میدم امیدوارم مفید باشه نقد من برای دوستان و کمکی کرده باشم برای خریدتون.
پاسخ
2
0
2
Sia69 1404/1/16
سلام درود بر شما .اگر میخواید چند سال نگهدارید و حالا حالاها فکر فروش نیستید .من ریو رو پیشنهاد میکنم .من تیبا ۲ هم داشتم یکم دینامشون و سیستم سوخت رسانشون مشکل پیدا میکنه.اما پژو پارس نداشتم و میدونم هزینه نگهداری زیادی داره.
0
0
Sheaxgrtth 1404/1/10
سلام و درود بنده با بودجه زیر۴۰۰تومن قصد خرید ماشین دارم بین ریو و پژو پارس مدل ۹۰و تیبا۲کدوم رو پیشنهاد میدید ؟
1
0