ریو خودرویی بود که کیا موتورز آن را سال 2000 میلادی بهعنوان جایگزین پراید رونمایی کرد. داستان حضور ریو در ایران به سال 83 برمیگردد؛ یعنی زمانی که دو سال از عرضه نسل اول آن میگذشت و فیسلیفت جدیدی در 2002 رونمایی شده بود. آن روزها تنها تجربه مشتریان ایرانی از محصولات کیا همان پراید بحثبرانگیز بود؛ اما کیا که
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
مصرف سوخت
کماستهلاک
تهویه کارآمد
فرمان نرم و خوشدست
شتابگیری (نسبت به رقبا)
نقاط ضعف
ترمزگیری
نفوذ صدای پیشرانه
سایز کوچک رینگها
تریم های کیا ریو (مونتاژ)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1384 تا 1391مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
4 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
98 اسببخارگشتاور
135 نیوتنمترشتاب
13.5 ثانیهسرعت
175 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (DC) - فیس لیفتطول
4240 میلیمترعرض
1680 میلیمترارتفاع
1420 میلیمترفاصله محوری
2410 میلیمتروزن
1130 کیلوگرمحجم باک
45 لیترچرخ جلو
175/70R13چرخ عقب
175/70R13سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
سفارشیترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - چنجر 5 تاییمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
CDسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
6 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه طوسیایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
نهران 1404/1/28
سلام من ریو دارم فوق العاده است شتابخوبی داره تو سر بالایی کم نمیاره و تو پیچ هم تعادلش خوبه ولی نباید خیلی تند رفت
پاسخ
0
0
0
Hamid71 1404/1/21
من ی 85 بدون رنگ دارم واقعا شرف داره به هر چی ماشین دیگه ترمز ک از این بهتر تا حالا ندیدم تعجب میکنم میگین ترمز فلان اینا شتاب وحشتناکی داره خرج موتوری هم ک از پراید تیبا ارزونتر دوماهه پیش تعمیر اساسی کردم شد 23 تومن حالا برید پراید پژو سوار شید تو این رنج قیمت حیف پول نیست بدین ب پراید پژو شاید خیلی ها ک پژو دارن بگن برو بابا چی میگی ولی همون پژو رو داشتم 10 بار واشر زد باید بری کلی واشر بخری تو خونت نگه داری
پاسخ
0
0
0
مصطفی 1404/1/8
در اینکه ریو ماشین خیلی عالی در زمان خودش بوده ، شکی درش نیست .
ولی خرید این ماشین در شرایط فعلی با توجه به توقف تولید و مستهلک شدن خودرو های کارکرده ، اصلا توصیه نمیشه .
به نظرم در این رنج میتونید رانا پلاس تهییه کنید و لذت ببرید . هم قطعاتش هست و هم سواری نرم و خوبی داره و هم قیمتش خیلی مناسب هست . به شایعات کسایی که این خودرو رو ندارن توجه نکنید . یه دیاق جلوش کلی ارزش داره . و زیبایی خودش رو هم داره . شتاب و مصرف هم که عالیه .
چرا برید ماشین از رده خارج با کارکرد بالا بخرید اخه !!!!
پاسخ
0
0
1
زمانزاد 1403/12/21
عالیه عاشقشم
پاسخ
0
0
0
Sia69 1403/12/18
درود بر همه
من به مدت 3 ماه این ماشین رو خریدم .مدل ۸۹و ۲۳۰هزار کار و از روز اول حسابی خرجش کردم.از روغن ترمز و گیربکس و و تمام جنتهای ماشین و لوله های کوچیک آب رادیاتور و شمع و وایر شمع که روی شتاب ماشین خیییلی تاثیر داره .و توصیه میکنم حتما روغن گیربکس رو بعد خرید حتما عوض کنیدو تسمه تایم خییلی باید دقت کنید توی تایم تعویض.
و الان داره به من سواری درستی میده.
نصبت به ماشینهای ایرانی شتاب خیلی بهتری داره
و هندلینگ خوبی هم داره . بخاری و کولر خوبی هم داره و فرمون نرم که خسته نمیشی.
به قول دوستان در سرعت بالا یکم باید هواستون باشه
جلو بندی نرمی داره اما عقب کوبش داره با اینکه کمک فنر عوض کردم
و عیب دیگهای که داره سیستم ترمز که حتما فاصله با ماشین جلو رو رعایت کنین
و مزیت دیگه اینکه تمام قطعات و تعمیرکارش هست
مصرف سوخت مناسبی داره نصبت به ۴۰۵ و تمام موتورهای tu5
و برای صدای زیاد موتور میتونین از نمدی مخصوص خودش که توی بازار هست استفاده کنین و مقدار بسیار زیادی از صدارو کم میکنه
ردیف صندلی عقب هم جای راحتی نصبت به ۲۰۶ و اس دی
من با قد ۱۸۰ راحتم روی صندلی عقب.
اگر سوالی دارید جواب میدم
امیدوارم مفید باشه نقد من برای دوستان و کمکی کرده باشم برای خریدتون.
پاسخ
2
0
2
Sia69 1404/1/16
سلام درود بر شما .اگر میخواید چند سال نگهدارید و حالا حالاها فکر فروش نیستید .من ریو رو پیشنهاد میکنم .من تیبا ۲ هم داشتم یکم دینامشون و سیستم سوخت رسانشون مشکل پیدا میکنه.اما پژو پارس نداشتم و میدونم هزینه نگهداری زیادی داره.
0
0
Sheaxgrtth 1404/1/10
سلام و درود بنده با بودجه زیر۴۰۰تومن قصد خرید ماشین دارم بین ریو و پژو پارس مدل ۹۰و تیبا۲کدوم رو پیشنهاد میدید ؟
1
0