مشخصات فنی کیا سورنتو 6 سیلندر سال 2010 - 2012
سال
پلتفرم مشترک میان مدلهای کیا سورنتو و هیوندای سانتافه زمینه شباهت کامل فنی این دو خودرو را به وجود آورده است. در بازار خودرو کشورمان سانتافه از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردار است و خوشبختانه یا متاسفانه، همین نکته در مورد بازار نسل دوم سورنتو نیز دیده میشود. سورنتو XM یکسال پس از عرضه جهانیاش و ابتدا در مدل 2010 به
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
ایمنی
عملکرد فنی
بازار دستدوم
توانایی آفرود متوسط
سیستم تهویه قدرتمند
نقاط ضعف
سواری اسپرت
چیدمان ادوات کنسول
هزینه نگهداری (با رعایت سرویسهای دورهای)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2010 تا 2013مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکیگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
6 سیلندرحجم موتور
3.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
277 اسببخارگشتاور
335 نیوتنمترشتاب
8.5 ثانیهسرعت
200 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
10.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم (XM)طول
4685 میلیمترعرض
1885 میلیمترارتفاع
1755 میلیمترفاصله محوری
2700 میلیمتروزن
1670 کیلوگرمحجم باک
70 لیترچرخ جلو
235/60R18چرخ عقب
235/60R18سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
سفارشیکروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
سفارشیکنترل کشش
سفارشیکنترل پایداری
سفارشیضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
1 حالته (ECO)سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
10 اسپیکر با آمپلیفایر - هندزفریمانیتور
(مانیتور بزرگ: سفارشی) - (مانیتور عقب: سفارشی)نویگیشن
غیرفعالهدآپ
دوربین عقب
سفارشیدوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD - MP3 - iPod - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر دنده عقب در آینهایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
سفارشیایربگ جانبی جلو
سفارشیایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
سفارشیاستارت دکمهای
سفارشیسیستم تهویه
اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمرصندلی سرنشین جلو
4 حالته برقیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکه - (صندلی ردیف سوم: سفارشی)گرمکن صندلی
(جلو: سفارشی)سردکن صندلی
(راننده: سفارشی)ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مشکی یا بژ یا خاکستریایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سفارشیسانروف
سفارشیسایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - اسپویلر عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 1403/1/3
ما چند ماهه ۲۰۰۹ قسمتمون شده .
بسیار عالیه.از همه نظر . موتور گیربکس بسیار هماهنگ. فقط کمک های عقبش بعد از ۲۵۰ هزار km ضعیف شد که زیر بندی رو کامل تویوتا ژاپن کردیم و بسیار نرم تر و قرص تر شد . واقعا پیشنهاد میشه. مثل آب خوردن ۲۰۰تا میره،برا آفرودیت هم جوابه . صندلی های عقب رو خوابوندم ۸ نفر رفتیم مسافرت البته لاغر بودیم و همه پا هامون دراز بود ، شیفتی هم چند نفر کامل خواب بودن.
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/12/3
ماشین فوق العاده ای هست ارزش اسن ماشبن تو جاده های که سربالایی. دا ن مشخص میشه بعد ۱۰ سال هنوزم از خیلی از ماشین. چینی. صفر سر تره
پاسخ
0
0
0
بهروزپارسا 1402/7/28
بعد از کاهش قیمت ها ، بعد از دو ماه تحقیق که بعضی هاش با تست درابو همراه بود ، هایما اس پنج ، هایما اس هفت ، جک اس فایو ، فیدلیتی ، دیگنیتی ، سوزوکی ، وای اف ، النترا و گرنجور رسیدم به کره ای کارکرده حتی اگر نیاز به هزینۀ اورهال داشته باشه ، گرنجور موتور سه هزار داشت و آپشن فراوون ولی مکانیک گفت کمی قطعات موتوری یا موتور گیربکس بخوای مثلا در آینده استوک در حد نو بگیری اگر لازم باشه یکم به سختی میوفتی ولی فوق العاده بود سواریش و ایرادش کمی ارتفاع پایینش بود ، النترا خیلی معمولی بود ، یه ماشین کاملا معمولی و متوسط ، هایما اس پنج که داخلش واقعا تنگ بود اس هفت داخلش بزرگتر بود ولی باز حس خوبی نمیده ، کاملا معمولی و متوسط ولی میگفتن خدماتش خوبه ، وای اف هم بد نبود یکم از النترا بهتر بود ولی تمیز و کم کارش سخت و با قیمتهای بالا گیر میاد و البته ارتفاعش پایین . سورنتو نسل دوم یعنی همین ایکس ام رو انتخاب کردم. بعد از کلی تحقیقات و مشورت با مکانیک ، پیگیری دسترسی به قطعات یدکی حتی موتور گیربکس استوک در حد نو با قیمت مناسب . مصرف بطرز عجیبی نسبت به حجم موتور پایین ، یعنی اگر معمولی رانندگی کنین مصرف ترکیبی ده با اینکه لحظه ای رو شاید بالاتر نشون بده ولی من با تست پیمایش محاسبه کردم. مصرف پایینش واقعن منو حیرت زده کرد. البته اصلا شتابگیری های عجیب و غریب نکردم در این تست که داشتم. وگرنه شتابگیری با این موتور واقعا لذت بخشه. خلاصه مشورت کنین و اگر الان شرایطش دارین بخرین. چون به کف قیمتش رسیده و علارغم قیمتهای ظالمانه در کشور. ما ولی به شکل نسبی باید بگم واقعا در مقام مقایسه الان مفته . دیگه هم باای دو هزارو پونصد قرار نیست بیاد. انشالا که شرایط عوض بشه. فعلا اگر شرایط داربن بخرین سوارش شین لذت ببرین.
پاسخ
0
0
3
اسدى 1402/5/21
از همه نظر ماشین فوق العاده ایه. من 11 ساله که سوار این ماشینم تا الان آچار به موتور و گیربکس ماشین نخورده. از لحاظ آپشن همه چی داره که هم مناسب جووناس هم مناسب مسن تر ها. الان توی آگهیها نگاه میکنم ببینم با چی میتونم ماشینو معاوضه کنم برای تنوع ول بازم دلم نمیاد نمیتونم تصمیم بگیرم.....
پاسخ
0
0
3
bkh 1401/5/31
ماشین عالی و بی نظیری هستی. واقعا شیک هست و حس شاسی بلند با ابهت میده. شتابش عالیه و احساس ایمنی داری. من خیلی دنبالش بودم و خریدم . جالبه اکثر مالک ها ی این ماشین خوب نگهش داشتن و بیشتر این مدل سورنتو ها در تهران و شهرستان خیلی سالمن. من تحقیق کردم خریدم اگر میخواین بخرین شک نکنید تو خریدش
پاسخ
0
0
3