


کیا حدود دو سال قبل از معرفی نسل چهارم سورنتو (اتاق MQ4)، تصمیم گرفت تا با عرضه فیسلیفت نسل سوم سورنتو (اتاق UM)، نسل سومش را با خاطره خوبی به پایان برساند. سورنتو UM نیوفیس در مدل 2018 به بازار جهانی عرضه شد و ما خیلی خوششانس بودیم که سورنتو نیوفیس را با مدل 2018 در کشورمان دیدیم چراکه کیا در برخی بازارهای آسیایی و حتی اروپایی، این فیسلیفت را از مدل 2019 عرضه کرده بود. در سورنتو UM نیوفیس، جلوپنجره و سپر و رینگها مجددا طراحی شدهاند. مهشکنهای LED چهارتایی نیز کوچکتر شدهاند. کاسه چراغها تفاوتی نکرده اما گرافیک درون آنها، هم در چراغ جلو و هم در چراغ عقب، تغییر کرده است. درون کابین نیز مهمترین نکتهای که به چشم میخورد، تغییر فرمان خودروست. سورنتو تا قبل از این فیسلیفت، فرمان سه شاخه داشت اما حالا به فرمان چهارشاخه مجهزه شده است. به لحاظ امکانات نیز سورنتو نیوفیس با همان کیت معروف جیتی لاین به ایران آمده و روی درب صندوق و روی صندلیهایش عبارت GT Line را میبینید. بنابراین همه آپشنهایی که سورنتو 2017 شرکتی داشت، در سورنتو نیوفیس هم وجود دارد. البته ذکر چند نکته ضروری است. در سورنتو نیوفیس، آپشنهای «پدال شیفتر» و «رینگ 19 اینچ کرومی» بصورت استاندارد شده و در همه نسخهها وجود دارد. آپشن «کنترل سرعت در سرازیری» به تازگی به سورنتو نیوفیس اضافه شده. اما آپشن «چراغشور» از تجهیزات خودرو حذف شده است. همچنین آپشنهای «رادار نقطه کور» و «رادار تغییرلاین» که تا قبل از این فیسلیفت، فقط در سورنتوهای فول وارداتی موجود بود، دیگر در سورنتو نیوفیس وجود ندارد.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای کیا سورنتو
- کیفیت ساخت
- امکانات رفاهی
- آپشنهایی بیشتر از سانتافه DM
- بازار دستدوم
- ردیف سوم صندلیها
- بهبود آپشنهای استاندارد (نسبت به قبل فیس لیفت)
-
معایب کیا سورنتو
- شتاب و عملکرد
- واردات محدود
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 2018
مشخصات فنی
- محور محرک دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی
- گیربکس 6 دنده اتومات با شیفت لاک
- پیشرانه 4 سیلندر GDI
- حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 188 اسببخار
- گشتاور 241 نیوتنمتر
- شتاب 11.1 ثانیه
- سرعت 220 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 8.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه شاسی بلند متوسط
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل سوم (UM) - فیس لیفت
- طول 4780 میلیمتر
- عرض 1890 میلیمتر
- ارتفاع 1690 میلیمتر
- فاصله محوری 2780 میلیمتر
- وزن 1700 کیلوگرم
- حجم باک 71 لیتر
- چرخ جلو 235/55R19
- چرخ عقب 235/55R19
- سایر ویژگیها رینگ کرومی جدید
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
- حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
- سایر ویژگیها مدیریت پایداری خودرو (VSM) - تعلیق هوشمند
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
- سایر ویژگیها سنسور 360 درجه پارک
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز اتوهلد
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو زنون
- سایر ویژگی روشنایی مهشکن LED چهارتایی جلو - چراغ خوشآمدگویی - نورپردازی داخلی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
- سایر ویژگی فرمان مموری - فرمان 2 حالته (نرمال - اسپرت)
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 10 اسپیکر با آمپلی فایر - سیستم پخش اینفینیتی - هندزفری
- مانیتور (4.3 اینچی لمسی:استاندارد) - (8 اینچی لمسی: سفارشی)
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - MP3 - AUX
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومتر
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه - تهویه دیجیتال ردیف سوم - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده 10 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری
- صندلی سرنشین جلو 8 حالته برقی
- ویژگی صندلی عقب 2 حالته دستی - تاشو - صندلی ردیف سوم
- گرمکن صندلی جلو - ردیف دوم
- سردکن صندلی جلو
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم مشکی یا قهوهای یا خاکستری یا طوسی
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتیترپ - پرده جانبی عقب - مموری آینه - کیت بدنه جیتی لاین
-
هیوندای سانتافه (ix45)
2018
-
نیسان ایکس تریل
2018
-
رنو کولیوس
2018
Mohsen947
سلام. چرا قیمت صفر این یک میلیارد ازسانتافه صفر بالاتره درحالیکه تفاوت چندانی باهم ندارن؟
Mrreza
زمین تا آسمون فرق داره ها از آپشن بگیر تا فیس و موتور
Mrreza
حاجی زمین تا آسمون فرق دارند سانتافه چون عرضه زیادی داشت و خیلی آپشن های سورنتو رو نداشت و شتابش و سرعتش از سورنتو کمتر بود و قیافه بیریخت تری داشت سانتافه و خیلی چیزای دیگه...
Alirezako
سلام حرف های shaynکاملا بدون هیچ ارفاقی غلط هست موتور سانتافه و سورنتو یکیه از لحاظ اپشنی هم اصلا از زمین تا اسمون فرق نمیکنن وبجز یکی دو مورد همه اپشن ها برابره نمیدونم چجوری توی ۷۰تا اپن وقتی ۲ تا تپشن کم وزیاد بشه میگن زمین تا اسمون !!این ماشینها خیلی بجز طراحی و سایز باهم فرقی نمیکنن و گرونی سورنتو بخاطر کمبودشه و شما داری حدود ۸۰۰ میلیون پول صفری میدی که اگه باهاش کار کنی غیر از اینکه پول کارکردش میفته یه ۵۰۰ میلیونشم بخاطر این که انموقع پول مرغوبیت صفری دادی میوفته
Mh89
خیلی فرق دارن از لحاظ امکانات و سواری و زیبایی و موتور تا گیربکس و ........ ، سانتافه در برابر این خیلی مهم نمیتونه جلوه کنه
RezaRm4
سلام سورنتو بخاطر کمبودش و درشت تر بودنش (که ما ایرانی ها هم عاشق اینیم و باب دل ماس) این اختلاف شدید رو با سانتافه داره وگرنه از لحاظ فنی و موتور و شتاب فرق آنچنانی بین این دو ماشین نیس و در مورد اپشن سانتافه ۶۴ اپشن گوی رقابت رو نتنها از سورنتو فول بلکه از تمامی رقیب های هم رنج قیمتش میبره
Mohsen947
سلام. من بین سورنتو وایکس تریل ورکستونG4موندم... برام جادار بودن برای مسافرت، راحتی، آپشن وشتاب خیلی مهمه.البته خدمات پس از فروش هم همینطور. ظاهر شیک هم مهمه. میتونین منو راهنمایی کنین؟ ممنون
Mahan13
سلام هر سه این ماشین ها جا دار هستند سورنتو شتاب جالبی نداره و ایکس تریل سواری خیلی نرمی داره ولی باز هم شتاب عالی نداره چون گیربکس سی وی تی روش سواره به نظر من رکستون ماشینی هست که هم اپشن های خوبی داره هم نرمه و برای افرود جوابه چه ۲۰۲۰ چه ۲۰۱۸ اگر چهره ماشین برات مهمه ۲۰۲۰
Mohsen947
سلام آقا ماهان. ممنون از پاسخ خوبتون. میخواستم بدونم مدل مونتاژی1400رکستون هم از لحاظ شما خوبه ودیگه اینکه موتور توربو بابنزین معمولی مشکل پیدا نمیکنه؟
Mahan13
نظر لطفتونه بله اون هم ماشین خوبی هست و اینکه اگر بنزین سوپر باشه که بهتره نبود هم از امتان استفاده کنید کلا موتور های توربو نصبت به اتمسفر حساس تر هستند
Mh89
سلام ، ببین سورنتو امکانات زیادی داره نسبت به سانتافه و ایکس تریل و ...... ، و طراحی خیلی جذاب و شکیلی داره ، ولی سورنتو شتاب نداره مگر اینکه زیاد فشار بیاری و دیگه ..... ، راحتی شو نمیدونم ولی شاید کمی خشک رو داشته باشه چون کره ای هست آ ، ژاپنی هارو و آلمانی هارو دیدم که نرم باشند و خدمات پس از فروش این هم بد نیست ، قابل قبول هم نیست ، صندوق اش هم خوبه این بود از خبرات من
Nbi
تجربه کیا و هیوندای داشتم. به خاطر آزارهای آسان موتور و اطلس موتور هیچ وقت از خدماتشان راضی نبودم. گارانتیشون کشک! دو ساله ایکس تریل ۲۰۱۸ صفر خریدم. رو بیست هزارتاست و عالی. ابعادش از سورنتو کوچیکتر، رخش هم به زیبایی اون نیست. ولی نهایت لذت سواری و رانندگی نیسان. گارانتی و سرویس هم عالی. نوبت دهی فوری و انجام همه کارهای ماشین تو پارکینگ خونه
Ddddddddddd
سلام، به نظر من رنگ مشکی سورنتو کیفیت بالایی دارد و خیلی براق است
Mh89
بله ، این حرف درسته
Xjdisi
سلام دوستان من بین سورنتو ۴ سیلندرgt لاین ۲۰۱۸ و پرادو آفرود ۲۰۱۳ موندم کدوم از لحاظ کلی و آپشن بهتره. ممنون میشم راهنمایی کنیم.
Mahan13
پرادو بهتره مدل انرود هم اپشن های عالی داره هم میتونی رتحت بزنی به کوه و دشت و کیفشو بکنی شتاب و قدرت خیلی خوبی هم داره خیلی هم کم خرجه
Mh89
پرادو ، نرمی ، امکانات خوبی (مگر اینکه آنرود باشه ) ولی من باشم اینو میخرم ، چون نمیخواهم آفرود برم و امکانات مهمه برایم ........ ، و این جدید تره و ........
VahidReza
از سانتافه بهتره از لحاظ امکانات و جادار بودن منتها شتاب پایین و بازار ضعیف نسبت به سانتافه داره
amirrezabozorgi
کیا سورنتو در مقایسه با رکستون g4 واقعا قافیه رو باخته ولی نمیدونم چرا سایت باما اصرار داره که سورنتو رو بهتر جلوه بده رکستون واقعا از نظر فنی قورتش میده از نظر آپشن و امکانات و رفاه میشه گفت در یه سطح هستن ولی از نظر ایمنی قطعا رکستون بهتره
Sadjad
شتاب پایین نقطه ضعف ماشین هست که با موتور GDi تا حدی حل شده. با بنزین معمولی صدای موتور بیشتر میشه. امکانات مناسب و هندلینگ عالی داره
ادلانته
دوست عزیز تمام مشکلات ماشینهای کره ای در رکستون g4 حل شده لطفا سورنتو و رکستون رو مقایسه کنید در قدرت و شتاب غیر قابل قیاس هستند ممنون که توجه کردید
Mrreza
پاسخ به ادلانته رکستون هم کم نقطه ضعف نداره شتاب آنچنانی هم با اینکه موتور توربو داره ، رو نداره من بین این ۲ صد درصد سورنتو رو انتخاب میکنم
Mrreza
خب معلومه که سورنتو سر تره بازم
Tm1975
سلام دوستان باید رکستون G4 رو سوار بشید تا تفاوت رو احساس کنید، هم از نظر آپشن هم کابین و هم شتاب . بهر حال بازار سورنتو و سانتافه با توجه به تیراژ بالاشون در ایران بهتره ولی اگر کسی فکر فروش فوری نداره و می خواهد از سواری با ماشینش لذت ببره بی شک رکستون رو امتحان کنه با احترام برای تمام سلایق و ایده ها
A5555555555555
رکستون بازار خوبی نداره ولی از لحاظ کیفیت ساخت و متریال استفاده شده در سطح خوبی قرار داره شتابشم بد نیست. فقط بدرد کسی میخوره که بخواد بره آفرود چون شاسی مستقل داره و توانایی آفرود داره و یک شاسی بلند حساب میشه ولی رقیبهاش مثل سانتافه و سورنتو و راوفور و ایکس تریل و کولیوس و اوتلند و crv کراس اوور هستند و توانایی آفرود نداردن چون شاسیشون یکپارچه هست و فقط به خاطر دو دیفرانسیل بودنشون بشه توی جاده خاکی و مسیرهای برفی ازشون استفاده کرد وگرنه اصلا توانایی آفرود ندارن ولی به نظر من آدم بره راوفور یا ایکس تریل یا سورنتو بخره بهتره
shaheen
دوست عزيز sadjad همونطوز كه فرموديد شتاب نقطه ضعف سورنتو ٢٠١٨ هست با تمام وقار و زيبايي و اپشن هاي كار امد كيفيت عالي تصور اينكه تو جاده چالوس در حال رانندگي هستي و يه تيگو ٧ با كمتر از يك سوم قيمت و سرنشين هاي كامل به راحتي از شما سبقت ميگيره خيلي كلافه ميشيد چرا كه لا اقل ميتونستن موتور توربو نصب كنن با حجم ٢٠٠٠ سي سي به جاي اين همه اپشن!!!!!
Putf
رکسون جی ۴ پیش این خدا هست تنها ابشنی که نداره سقف شیشه ای هست که برای اون هم دلیل داره در افرد خطر ناک هست و سانروف گذاشته به جاش
ادلانته
دوستان سورنتو ۲۰۱۸ ماشین خوبیه اما متاسفانه در مقایسه ای که سایت با ما با خودروی رکستون انجام داده واقعا غیر منصفانه امتیاز داده باید خودتون حقیقت رو پیدا کنید .رکستون خودرویی که به جای پرادو وارد ایران شده و غیر قابل مقایسه با سورنتو هست ممنون از سایت با ما که انتقاد پذیره
مرتضی هستم!
دوست عزیز ارادت. ممنونم بابت نظرتون