کیا ‏اسپورتیج

دیدگاه

از نسل سوم اسپورتیج باید به‌عنوان نماد موفقیت کیا در بازار ایران یاد کرد. اسپورتیج SL از مدل 2011 به ایران راه یافت؛ همان زمانی که تب شاسی‌بلندها در ایران بالا گرفته بود. طراحی بدنه متفاوت و زیبا به همراه قیمت‌گذاری مناسبش باعث شد تا اسپورتیج SL برای مدتی از محبوب‌ترین وارداتی‌های بازار باشد. استخوان‌بندی اسپورتیج SL مشابه توسان LM است، تعلیق آن خشک‌تر ولی مانورپذیری‌اش اندکی بهتر از توسان به‌نظر می‌رسد. اما در آخر این سلیقه مشتریان است که تعیین می‌کند آیا باید کابین پر زرق و برق توسان LM را انتخاب کنند یا چهره تکامل یافته اسپورتیج SL را. اسپورتیج SL، مانند اکثر کره‌ای‌های بازار ایران، هم مدل شرکتی دارد و هم مدل وارداتی که نسخه فول وارداتی‌اش فقط در «مانیتور بزرگ» و همچنین در تعداد «گرمکن/سردکن» با نسخه فول شرکتی متفاوت است. مثلا اسپورتیج فول شرکتی فقط با «دو گرمکن» عرضه شده اما اسپورتیج فول وارداتی را ممکن است با «چهار گرمکن» و همچنین با «یک سردکن جلو یا حتی دوسردکن جلو» هم پیدا کنید. به همین دلیل باید در وجود آپشن‌ها، حواس‌تان جمع باشد! حال که از اسپورتیج‌های «فول وارداتی» گفتیم، بد نیست که از اسپورتیج‌های «لوآپشن وارداتی» هم بگوییم؛ همان خودروهایی که با ویژگی‌های عجیب و غریبی به بازار کشورمان راه پیدا کرد‌اند. ویژگی‌هایی مثل: موتور 2.0 لیتری، تک دیفرانسیل، سقف تمام فلزی (بدون سانروف) و حتی تک ایربگ.

ادامه...