مشخصات فنی کیا اسپورتیج 4 سیلندر GT لاین سال 2017 - 2018
سال
با دیدن اسپورتیج QL، آیا به یاد هواپیماهای جنگنده میافتید؟ اما طراحان کیا اصرار دارند که بیفتید! چراکه طراحی نسل چهارم اسپورتیج، ترکیبی از خطوط تیز و شکسته به همراه سطوح صاف است؛ یعنی همان ویژگیهایی که در طراحی جنگندهها نیز استفاده میشود و شاید به همین دلیل است که سال 2016، جایزه معتبر طراحی Red Dot را به این
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت
شارژر وایرلس
امکانات رفاهی
پایداری بیشتر از اسپورتیج SL
مصرف سوخت کمتر از اسپورتیج SL
نقاط ضعف
شتاب اولیه
دید محدود راننده
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2017 تا 2018مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیلگیربکس
6 دنده اتومات با شیفت لاکپیشرانه
4 سیلندر GDIحجم موتور
2.4 لیترعملکرد فنی
قدرت
181 اسببخارگشتاور
237 نیوتنمترشتاب
9.8 ثانیهسرعت
217 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8.5 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل چهارم (QL)طول
4480 میلیمترعرض
1855 میلیمترارتفاع
1655 میلیمترفاصله محوری
2670 میلیمتروزن
1598 کیلوگرمحجم باک
62 لیترچرخ جلو
245/45R19چرخ عقب
245/45R19سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)سایر ویژگیها
مدیریت پایداری خودرو (VSM)سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلد - کنترل ترمزها در پیچ (ATCC)سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
زنونسایر ویژگی روشنایی
مهشکن LED چهارتایی جلو - چراغ خوشآمدگوییفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
8 اسپیکر JBL با آمپلیفایر - تشخیص صدا - هندزفریمانیتور
5 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD - MP3 - iPod - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمانایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
10 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمرصندلی سرنشین جلو
8 حالته برقیویژگی صندلی عقب
2 حالته دستی - تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلو - عقبسردکن صندلی
جلوماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مشکی یا خاکستری یا قهوهایایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
شارژر وایرلسآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
مخمد رضا منصوریان 1403/5/22
درود یک سال و نیم هست که مدل 2017 گرفتم قبلا 4 سال سانتافه 2014 و همزمان مزدا 3 نیو به مدت سه سال را داشتم و تجربه رانندگی با راو4 و اسپرتیج 2013 توربو و توسان 2013 و کولیوس2017 و بی ام و X3 و غیره را داشتم . تا الان 30 هزار کارکرد داشته و تجربیات خودم با این ماشین حدود دو سال استفاده :
مهمترین موضوع بحث شکل ظاهری هست که کلا سیلیقه ای هست بعضی ها دوستش دارند و بعضی ها نه . به نظر من در کل فقط طراحی جلوش مورد بحث هست که با احتساب طراحی مثبت کنار و پشت میشه نمره قبولی داد . طراحی و کیفیت داخل هم که راضی کننده است از نظر آپشن مهم هم دوربین 360 و رادار نقطه کور کم داره نسبت به آپشنهای روز البته برای ماشین 7 سال پیش کسری زیادی نداره . مهمترین موضوع سوال دوستان کیفیت سواری هست که به نظر من از ماشینهایی که اسم بردم به غیر از BMW بیصدا تر هست صدای موتور و لاستیکها تو اتاق منطقیه و از خیلی از هم کلاسهاش بهتره و نسبت به مدل 2013 هم کلا فنربندی بهتری و منطقی تری داره هم دید اطراف و هم عایق بندی اتاقش بهتره ( به اعتراف صاحب اسپرتیج 2013 توربو یعنی برادرم ) با وجود رینگ 19 و لاستیک 245 و رینگ 18 و لاستیک 235 ماشین برادرم (2013)
پاسخ
0
0
0
Amirq3 1403/1/7
بی ریخت هست ولی به خاطر دو دیفرانسیل بودنش خوبه
پاسخ
0
1
1
Ahmad1986 1402/9/27
سلام. من بین خرید این ماشین و راوفور موندم. تنها حساسیتم نسبت به این ماشین موتور gdi اونه که میترسم با بنزین معمولی دچار مشکل بشه ولی خب راو فور این مشکل رو نداره ولی در عوض با قیمت برابر دو مدل پایینتر باید بگیرم هم از نظر آپشنی هیچی نداره. ممنون میشم دوستانی که این ماشین رو دارن منو راهنمایی کنن در ضمن تجربه رانندگی راوفور رو هم دارم.ممنون
پاسخ
1
0
1
mp313 1402/10/23
اگر حال و حوصله رسیدگی به ماشین رو داری همینطور بگیر وگرنه همون راوفور رو بگیر برو عشق و حال.چار تا اپشن بی مصرف ارزش اینو نداره که موتور ماشین به خرج بیوفته
0
2
keyvan2050 1402/8/5
سلام بین اوتلندر تیپ۵ و همین کیا و بورگارد و کولیوس کدوم رو انتخاب کنم؟!
پاسخ
2
0
0
mp313 1402/10/23
اوتلندر. ماشین کم مصرف و با دوام و اپشن معقول
0
0
ناشناس 1402/8/20
اگر با گیربکس کولیوس مشکلی ندارید انتخاب بهتریه
0
0
mojtabaasgari 1402/7/25
خدمت دوستان تجربه 2 ساله خودم رو عرض میکنم. به نسبت قیمتش واقعا خودروی مناسبی جهت خرید هست.شتاب خوب.گیربکس فوق العاده نسبت رقبای کره ای و ژاپنی.واقعا بی سر و صداست.آپشن هم که کم نداره.ضمنا با توجه به تایرهای 245 هندلینگ خوبی داره.بازم عرض میکنم نسبت به قیمت.نمیتونید پورشه و ب ام و رو با این خودرو مقایسه کنید.خودروهای 30 تا 35 هزار دلاری نظیر سانتافه.توسان 2400 .کولیوس.راو4.اوتلندر و ایکس تریل.
پاسخ
2
0
1
Babak.zamanian78 1403/1/26
خیر، توربو نیست این ماشین
0
0
Ahmad1986 1402/9/27
سلام. با توجه به gdi بودن موتور اگه بنزین معمولی بزنیم مشکلی برای موتور پیش نمیاد؟
0
0