کی ام سی J7 که از اواسط سال 1401 به ایران آمد، نخستین سدان از برند KMC و همچنین اولین خودرویی بود که با لوگوی جدید کرمان موتور به فروش میرسید. خودرو J7 برخلاف تصور خیلیها، همان JAC J7 نیست! شرکت خودروسازی جک، در اکثر بازارهای صادراتیاش، خودرو JAC A5 را با نام جک J7 میفروشد اما محصول کرمان موتور،
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
خدمات پس از فروش
صندوق عقب جادار و بزرگ
تهویه تک کاناله اما قدرتمند
هماهنگی پیشرانه و گیربکس
پیشرانه مشترک با K7 و S5new
فضای سر و پای سرنشینان جلو و عقب
صندلی یکپارچه و اسپرت در ردیف جلو
بهبود برخی تجهیزات از تابستان 1403
نقاط ضعف
حذف سنسور جلو در نسخه مونتاژِی
تنظیم دستی زاویه (پشتی) صندلی راننده
کیفیت برخی قطعات مونتاژی {گزارش کاربران}
کیفت رنگ بدنه در برخی از خودروها {گزارش کاربران}
موقعیت نامناسب اهرم تنظیم پشتی صندلی {گزارش کاربران}
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1401 تا 1404مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتیک دوکلاچهپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ TGDiحجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
172 اسببخارگشتاور
280 نیوتنمترسرعت
170 کیلومتر برساعتابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4780 میلیمترعرض
1820 میلیمترارتفاع
1492 میلیمترفاصله محوری
2770 میلیمتروزن
1485 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
R18چرخ عقب
R18سایر ویژگیها
رینگ مشکی ماتسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
2 حالته (اکو - اسپرت)سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سنسور تشخیص مانع صندوق عقبسیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقه - تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ جلو - نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان 3 حالته (استاندارد-کامفورت-اسپرت) - فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
8 اسپیکرمانیتور
10.4 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CarPlay - Android Autoسایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر دیجیتالی 7 اینچی با 3 حالت گرافیکیایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتیک با پنل لمسی - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
تنظیم برقیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
کنسول تاشو عقبگرمکن صندلی
(سرنشین جلو: از تابستان 1403) - (راننده: استاندارد)سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
سایر ویژگی کابین
شارژر وایرلسآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
moritanha 2 روز پیش
بنده خریدم و ماشین عالیه با نمایندگی عالی فقط به نکات زیر توجه کنید :
قبل از حرکت مثل همه ماشینهای چینی اتومات باید ماشین رو گرم کنید تا گیربکس گرم شه ,لاستیکها رو بالانس لیزیری کنید و بندازید تو اتوبان خودم چند بار اتوبان رشت قزوین رو رفت و برگشت رفتم هیچ ماشینی نتوسنت منو بگیره چه شتاب ، چه سربالایی , اگر ماشین قوی میخواید همینو بخرید دو کلاچه گیربکس عالی تو هیچ ترافیکی کم نمیاره با خیال راحت ماشین تو حالت آماده به حرکت نگه دارید ، موتور TGDI و پرقدرت و پرشتاب ، اگر بنزین تهران و کرج می زنید مکمل نمیخواد اگر بنزین شهرستان می زنید ماهی یه بار اکتان بریزدوگرنه برید ماشین های تن لش دیگه رو بردارید
پاسخ
0
0
1
کاوهساعی 1404/1/19
خواهشاً قبل از اینکه نظری راجع به یک خودرو بدید قبلش بگید ماشین قبلی شما چی بوده که این نظر رو دادید. من امروز رفتم این ماشین رو از نزدیک دیدم و سوار شدم. فروردین 1404 با قیمت حدود 2 میلیارد تومن. واقعاً خجالت نمی کشید این نظرات رو میدین و بقیه رو گمراه می کنید. اگر قبلاً فرغون سوار میشدید این ماشین عالیه. اگر مثل من ماشین قبلیتون BMW X3 بوده باید بگم بلافاصله بعد از دیدن این ماشین و سوار شدنش به اولین چیزی که فکر کردم مهاجرت بود. این ماشین در بهترین حالتش 500-600 میلیون بیشتر نمی ارزه. دوستان اومدم فقط بگم به نظرات مردم حتی نظر خود من هم توجه نکنید. برید ماشین رو از یه جایی پیدا کنید که سوار بشید و از نزدیک بررسی کنید. الحمدلله کمپانی ها و وارد کننده ها برای اینکه میدونن شما بعد از دیدن و سوار شدن نظرتون ممکنه عوض بشه هیچ مکان مشخص و روتینی برای تست درایو این ماشین ها نذاشتن. نمایندگی ها هم که دو تا خانم رو گذاشتن که هـ رو از ب تشخیص نمیدن. حالا تعصبی ها که معلوم نیست به چی تعصب دارن بیان این زیر بد و بیراه بگن.
پاسخ
4
10
2
مجتبی رحمانی دیروز
داداش چی میگی .۵۰۰ تومن بت کوئیک میدن..نسبت به قیمت تو بازار حتی تا ۳۰۰ میلیون بالاتر هم بهترین گزینه هست.الان ۲میلیارد با چی مقایسه کردی.لابد با یک ماشین پوکیده ۱۵ سال پیش کره ای که دائم تو خرجه.من هم آلمانی داشتم هم ژاپنی و هم کره ای.وقتی میخای حرف بزنی تو این مملکت اول ببین تو بازه قیمتش چی بت میدن.کره ای صفر هر وقت اومد با ۵۰۰ تومن بیشتر قطعا منم میخرم همون کره ای رو نه یک کره ای با فناوری ۱۵ سال پیش با اون فرمون سفت هیدرولیک که هیچ لذت رانندگی بت نمیده و با اون همه خرجی که بعد باید یه سر برا تعویض قطعات ش بدی...
0
0
moritanha 2 روز پیش
چی رو با چی مقایسه میکنی عامو ؟
0
0
کاوهساعی 2 روز پیش
kbehravan عزیز بنده هم عرضم همینه. باید مشخص بشه چی داره با چی قیاس میشه که از واژه های عالی ، حرف نداره ، بدون تردید بخرید و از این دست جملات استفاده میشه. همین میشه یهو پیج میزنن چی چی سواران و فلان و تعصب هم پیدا میکنن. والا من روی همون BMW هم تعصبی ندارم. یازده سال داشتم از صفر اما ماشین نرمی توی رانندگی نبود بخاطر لاستیک ران فلت و عمرش هم دیگه قاعدتا بخوای حساب کنی تمومه. نظرات خیلی می تونه یکی رو راهنمایی یا گمراه کنه. مثلا باید گفته بشه کیفیت رنگش مطلقا با ماشین های کره ای قدیمی هم قابل قیاس نیست. کیفیت درزبندی و عایق بندی صداش با فلان ماشین ها قابل قیاس نیست. یک هفته است با توجه ب نظر دوستان میرم ماشین ها رو می بینم از برندهای مختلف یکی از یکی فاجعه تر. امیدوارم در مملکت طوری باز بشه که همه بتونن طعم ماشین خوب رو بچشن که از واژه های نظیر عالی برای این خودروها استفاده نکنن.
0
0
kbehravan 5 روز پیش
اولا تفاوت bmw x3 با kmc j7 رو همه خریداران j7 بهتر از جنابعالی میتونن تشخیص بدن و در برتری x3 شکی نیست. صحبت ما اینه که وقتی خریداران j7 به نسبت رقبا بیشتر هستن یعنی در بین رقبا ماشین بهتری هست و با توجه به امکانات و شرایط فعلی بازار، ارزش خرید بالایی هم داره. ضمنا بسیاری از مردمی که به زعم شما فرغون سوارند، توان خرید خودروهای مانند x3 و بهترش رو دارن اما برای پولشون برنامه های بهتری چیدن.
0
6
Aminmz 1404/1/13
حتما تایر های ماشین عوض نکنید بالانس جواب نمیده کمتر از نکسن فکرش هم نکنید میشلن بندازید تا تفاوت رانندگی حس کنید من از قرص داینو تب استفاده میکنم راضیم
پاسخ
0
0
1
حسنکیاشمشکی 1404/1/12
امروز ۱۰۰هزار تا شد ماشینم و تجربه خودمو واستون مینویسم
من خیلی تو جاده سوار میشم و میتونم بگم ماشین تو جاده فوق العاده نرم و پر شتاب در سبقت
فضای سرنشین ها به شدت راحته طوری که ۵ نفر بدون هیچ گونه خستگی لذت میبرن از سواری نرم خودرو
صندوق عقبش واسه ما که خانواده ایم فکر کنم بزرگترین توی بازار باشه چون قبلا سوناتا ۲۰۰۹ داشتم و صندوقش خیلی بزرگ بود ولی این از اونم بزرگتره و برقی هم هست که آپشن جذابی هستش
تا الان فقط نمایندگی رفتم برای سرویس های دوره ای و تعویض سیالات مختلف
اکتان فقط ۱ بار ریختم اونم در سرویس اولیه خود نمایندگی ریخت و مشکلی تو مصرف نداره و مصرفش صدی ۸ ۵ تا ۹ ۵ هستش که البته اکتان بریزین ۷ هم میاد
کولرش فوق العاده قویه و جنوب رفتیم اصلا کم نیاورد و ازون باحال تر یخچالشه که خیلی برای نوشیدنی خنک کاربردی بود برای بچه هام و اذت بردن
سقفش وقتی روکش رو باز کردیم تو آفتاب جنوب بسیار خوب بود و دودیه و از آفتاب شدید جلوگیری کرد با اینکه آفتاب سوزان بود ولی کولر روشن و سقف پانورما یه تجربه عالی بود
سیستم صوتی زیاد سرم در نمیره که بگم خوبه یا بد و بچه ها فیلم نگاه کردن و مانیتورش بسیار بزرگ و کارآمده
رانندگی باهاش راحته و دید راننده عالیه
یه چیز باحال هم داره که شاید کسی تا زانتیا مثله من نداشته باشه در گذشته نمیفهمه اونم اینه که صندوقش با شیشه عقب یه تیکه هستش و فکر نمیکنم خودرویی این سبکی جز زانتیا تو ایران داشته باشیم که این مورد کمک میکنه به حمل با حجیم و ارتفاع دار که تا پشت شیشه بار میزنی و پر نمیشه
تنها موردی که میشد بهتر باشه لاستیک پهن تره که من ۲۰ تا دیگه عوض میکنم ۲۳۵ میندازم که تو زمستون چسبنده تر شه که گفتن نیازیم نیست چون ارتفاع ماشین و طراحیش گویا باد رو به بیرون هدایت میکنه از سپر ها و ماشین میچسبه به کف تو سرعت زیاد و من بیشتر از ۱۷۰ تا باهاش نرفتم ولی با ۲۰۰ کیلو بار صندوق و ۵ سرنشین نه ماشین کم آورده بود و نه معلوم بود ۱۷۰ تا داریم میریم و البته جاده هم استاندارد باشه مهمه چون جاده ایران ۷۰ تا بری هم مثله جاده شمال وحشت میکنی
در کل بعد از چند خودرو قدیمی که داشتم مثله ریو و زانتیا و سوناتا و سراتو و آریزو و مقایسه میکنم این خودرو خیلی بهتره مخصوصا آپشن و گارانتی
انشااله همه مردم سفر ایمن داشته باشن و در کنار خانواده سلامت باشن و از ایران زیبا لذت ببرن بدون خطر و با تندرستی
در پناه خدا
پاسخ
2
0
6
کریمپورمددی 1404/1/16
بنده هم تازه ۸۰ تا رو رد کردم،خیلی راضی هستم و فقط ۱ بار گارانتی رفتم برای آپدیت سیستم پخش و مانیتور خودرو و سرویس های دوره ای،یه پیشنهادم داشتم واستون چون دیدم مثله من ماشینو تو جاده استفاده میکنین اگه تو جاده استفاده میکنین برای جلوگیری از آسیب سنگ و شن و طوفان به رنگ خودرو مثله من سرامیک کنید،در پناه خدا
0
0
لبافنژادی 1404/1/16
ممنون از توضیحات دقیق-چرخش بچرخه
0
0
abolfazl7610 1404/1/7
سلام دوستان برای جی7 اکتان از چه برندی استفاده کنیم؟ برند پتروتکس 2in1 که خود نمایندگی پیشنهاد میده خوبه یا بد؟
پاسخ
1
0
0
hoyateh 1404/1/15
اکتان نیاز نداره این ماشین. هر سرویس دورهای خود نمایندگی یه اکتان 2in1 پتروتکس میده که کافی هست. من بنزین شهرستان رو هم زدم مشکلی نداشتم.
0
0