بعد از توقف تولید جک ریفاین S7 در بازار چین، جک تصمیم گرفت تا با انجام یک فیس‌لیفت سنگین روی آن، محصول جدیدی بنام جک X7 بسازد؛ پس دلیل اینکه ابعاد و اندازه‌های این خودروها بسیار شبیه یکدیگرند، موتور و گیربکس آنها یکسان است و در نام هردوی آنها نیز عدد 7 وجود دارد، کاملا مشخص است! جک X7 نخستین کراس‌اور این شرکت بود که با زبان طراحی نسل سوم محصولات جک معرفی می‌شد. جک X7 در سال 2020 به بازار چین رفت اما کرمان موتور، آنرا با نام جدید کی‌ام‌سی K7 و در اواسط سال 1400 به ایران آورد. مهمترین عامل جالب توجه در چهره این خودرو جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های دی‌لایت باریک آن هستند در حالی‌که چراغ‌های اصلی در طرفین سپر جلو پنهان شده‌اند. در نمای جانبی، نکته خاصی دیده نمی‌شود اما نمای عقب کی‌ام‌سی K7 که با دو چراغ بزرگ با نوار به یکدیگر متصل شده‌اند، طراحی به‌روزی دارد. اسپویلر عقب به همراه خروجی چهارتایی اگزوز نیز به تکمیل نمای این بخش کمک می‌کند. می‌توان طراحی فضای کابین این خودرو را دلپذیر توصیف کرد. صفحه پشت آمپر از نوع تمام دیجیتالی بوده و یک نمایشگر بزرگ در مرکز داشبورد نیز به منظور خدمت‌رسانی به سیستم اطلاعات سرگرمی نصب شده است. یکی از ویژگی‌های جالب توجه K7 حجم وسیع صندوق عقبش است طوری که در حالت استاندارد، گنجایش 960 لیتری دارد ولی با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، فضای بار آن تا 1358 لیتر افزایش می‌یابد. صندوق برقی هوشمند، سردکن صندلی‌های جلو، ماساژور راننده و سیستم پخش اینفینیتی، از جمله آپشن‌های خاص کی‌ام‌سی K7 نسبت به رقبای چینی‌اش هستند. اما حالا که صحبت از آپشن‌ها شد، این نکته را هم باید بگوییم که متاسفانه کرمان موتور، برخی از امکانات ایمنی K7 را حذف کرده و به همین دلیل نیز سه آپشن بسیار مهم شامل رادار تغییرلاین، رادار نقطه کور و رادار تصادف جلو (با ترمز اضطراری) در نسخه‌های مونتاژی وجود ندارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • صندوق عقب بزرگ
    • امکانات رفاهی متعدد
    • پیشرانه مشترک با S5 نیوفیس (4GC1)
  • نقاط ضعف
    • ساختار تک‌دیفرانسیل (نسبت به رقبا)
    • حذف آپشن‌های ایمنی در نسخه مونتاژی
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ TGDi
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 171 اسب‌بخار
  • گشتاور 251 نیوتن‌متر
  • شتاب -
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4776 میلی‌متر
  • عرض 1900 میلی‌متر
  • ارتفاع 1760 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2750 میلی‌متر
  • وزن 1735 کیلوگرم
  • حجم باک 64 لیتر
  • چرخ جلو 235/60R18
  • چرخ عقب 235/60R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

3 دیدگاه

123mahdi(6 روز پیش)

قیمت این شاسی هم خیلی بالاتر از رقیباشه

Sobhan1 (5 روز پیش)

اشتباه کرمان موتور سر کی 7 این بود که فکر میتونه راه 100 ساله رو ی شبه طی کنه و مثل مدیران خودرو تولیداتش رو بالا ببره برای همین اومد قیمت تمام شده رو داد

Bi(7 روز پیش)

واقعا همچیش خوبه به غیر از قیمتش ای لااقل زیر 800 تومان بود به نظر من فیدیلیتی بگیرید به صرفه تره تازه نزدیک 300میلیون هم از این ارزان تره