• مشخصات فنی eamahev1.5literturbo
  • مشخصات فنی eamahev1.5literturbo
  • مشخصات فنی eamahev1.5literturbo
  • مشخصات فنی eamahev1.5literturbo
  • مشخصات فنی eamahev1.5literturbo
  • مشخصات فنی eamahev1.5literturbo
  • مشخصات فنی eamahev1.5literturbo
  • مشخصات فنی eamahev1.5literturbo

مشخصات فنی لاماری ایما HEV 1.5 لیتر توربو سال 2023 - 2025

158 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
حدود دو سال پس از عرضه نسخه بنزینی ایما در بازار ایران، شرکت «آرین پارس موتور» تصمیم به عرضه نسخه هیبریدی این خودرو گرفت. ایما هیبریدی، نخستین‌بار در سال 2023 و با نام T5 HEV به بازار چین معرفی شد اما مشتریان ایرانی، حدود یکسال بعد از چینی‌ها، در نیمه نخست سال 2024 میلادی و بصورت دقیق‌تر از بهار 1403
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.4
امتیازهای پنج‌گانه
6/10 رانندگی و فنی
6/10 طراحی ظاهری
7/10 کابین و امکانات
7/10 ارزش در مقابل قیمت
6/10 کیفیت

نقاط قوت

شتابگیری لحظه‌ای
هماهنگی موتور و گیربکس
صندوق عقب 480 لیتری

نقاط ضعف

کمبود امکانات رفاهی و ایمنی (نسبت به رقبا)
عدم بهبود کیفیت نسبت به مدل بنزینی
حساسیت پیشرانه بنزینی به کیفیت سوخت

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2023 تا 2025

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

اتومات DHT

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ (4E15T) با 1 موتور الکتریکی

حجم موتور

1.5 لیتر

ظرفیت باتری

2 کیلووات ساعت

عملکرد فنی

قدرت

174 اسب‌بخار

گشتاور

300 نیوتن‌متر

شتاب

8.1 ثانیه

سرعت

160 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

5.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4565 میلی‌متر

عرض

1860 میلی‌متر

ارتفاع

1690 میلی‌متر

فاصله محوری

2715 میلی‌متر

وزن

1700 کیلوگرم

حجم باک

55 لیتر

چرخ جلو

235/55R19

چرخ عقب

235/55R19

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی دو رنگ

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور پارک جلو

سنسور پارک عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

هشدار بازشدن درب‌ها (DOW)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

بازیابی انرژی ترمز - اتوهلد - ترمزگیری 3 حالته (استاندارد - کوزی - اسپرت)

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

LED

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ خوش‌آمدگویی - چراغ بدرقه - تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ جلو در مالتی مدیا - نورپردازی داخلی

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

فرمان دی‌کات - فرمان 3 حالته (استاندارد - کوری - اسپرت)

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - بلوتوث

مانیتور

10.25 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - WiFi

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

صفحه کیلومتر دیجیتال 10.25 اینچی - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - دوربین ثبت وقایع

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات با پنل لمسی - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

10 حالته برقی - مموری

صندلی سرنشین جلو

4 حالته برقی - تنظیم برقی صندلی از ردیف دوم

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه - زیرآرنجی تاشو

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

راننده

ماساژور صندلی

راننده

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

مموری آینه جانبی - تنظیم خودکار آینه هنگام دنده عقب - پاور ویندوز - آنتی‌ترپ - سقف اسکای‌لایت
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای لاماری ایما HEV 1.5 لیتر توربو در بازار

فونیکس تیگو 8 پرو هیبرید (F8 PRO PHEV) e پلاس

فونیکس تیگو 8 پرو هیبرید (F8 PRO PHEV) e پلاس

مقایسه
جیلی آزکارا هیبرید 1.5 لیتر توربو

جیلی آزکارا هیبرید 1.5 لیتر توربو

مقایسه
دیدگاه کاربران
خریدارجدید 1404/8/28
دوستان کسی اطلاع داره علت حذف سانروف بازشونده در لاماری هیبرید چیه؟ حتی ریل های روی سقف برای نصب باربند تو این مدل نیست که برای من کمی ناامید کننده بود.
پاسخ
2
0
0
محمد1357 1404/9/1
علتش رو که باید از سازنده پرسید ولی بچه های من با سقف کهکشانی ش حسابی کیف میکنن هر از گاهی رنگ سیاره و ستاره های نورانی شم عوض میکنن خیلی آپشن باحالیه به نظر من؛ سانروف خوبه ولی میزان استفاده برای اشخاص مختلف فرق داره برای من چندان مهم نبود ماشبن قبلیم داشت شاید ۲-۳ بار باز کرده بودم.
0
0
هورش 1404/8/28
خیلی از ماشینهای جدید الان سانروف نداره و از مونروف اسنفاده میشه هم بحث کم کردن وزن ماشین هست و هم صرو صدای داخل کابین مخصوصا برای ماشینهای هیبریدی
0
0
Mohsen1520 1404/8/24
شرکت آرین پارس موتور یه شرکت کلاهبرداری هست که پشتش به یه جایی گرمه.من لاماری هیبرید را ۱۴۰۴ ۴ ۲۵ تحویل گرفتم،هنوز از پکیج هدیه و دفترچه راهنما و دفترچه گارانتی و زیرپایی ها و همچنین از جریمه دویست و پنجاه میلیون تومانی خبری نیست.
پاسخ
0
0
4
M4048 1404/8/23
من ۲ ماهه لاماری هیبرید را از نمایندگی ستوده تحویل گرفتم ولی هنوز لوازم داخل ماشین از جمله کف پوش. مموری کارت . رم دوربین ثبت وقایع وپک ادکلن را نداده اند.می خوام بدونم برای همه نمایندگی‌ها نداده اند یااینکه فقط ن ستوده .......
پاسخ
1
0
0
Mohsen1520 1404/8/24
با درود ،من ۱۴۰۴ ۴ ۲۵ از نمایندگی بابل تحویل گرفتم.علاوه بر اینکه این وسایل را تحویل ندادند،هنوز از جریمه دویست و پنجاه میلیون تومانی هم خبری نیست.
0
1
ali3220 1404/8/18
سلام لاماری هیبرید تحویل امسال مونتاژ داخل شده ؟ وارداتی نیست ؟
پاسخ
1
0
0
هورش 1404/8/22
کل لاماری های هیبرید وارداتی هست ار زمین تا اسمون کیفیتش با لاماری ایما مونتاژ ایران فرق داره از نزدیک ببینید متوجه میشید
0
1
محمد1357 1404/8/12
یه نکته مهم ! راجع به مقداری افت شتاب پس از طی کردن مسافت طولانی سینه کش سربالایی متوجه شدم بخاطر خالی شدن باتری خود ماشین بصورت اتوماتیک شتاب ماشین را کنترل می کند که در تمام اتومبیل های هیبرید سری به همین شکل است. اما درصورتیکه روی مود اسپرت بگذارید کلا این مورد حل میشه و دلیل آن جزو آپشن های اکونومی خودرو هست. توصیه سازنده استفاده از مود اکو برای شهر و مود اسپرت برای کوهستان است که تقریبا همه هیبرید های جدید با مدل سری به همین شکل هستند. برخی از دوستان به عنوان ضعف یاد کردند که با این توضیح سعی کردم آگاهی بدم که نه تنها ضعف بلکه آپشنی برای کنترل مصرف و اکو ماشین است .
پاسخ
0
0
3