لندمارک V7

سال

اوایل دهه 90 شمسی در ایران، ام‌وی‌ام X33 و لیفان X60‌ تنها کراس‌اورهای چینی موجود در بازار بودند. این ایام مصادف شده بود با چالش‌های مدیریتی گروه بهمن و ارتباط آن‌ها با مزدای ژاپن. در چنین فضایی بود که طرف ایرانی برای عرضه سومین کراس‌اور چینی بازار ایران، با شرکت ZX Auto‌ وارد مذاکره شد و درنهایت دو طرف برای تولید شاسی‌بلندی به اسم لندمارک V7‌ به توافق رسیدند؛ خودرویی که حتی در همان سال‌های 91 – 92 نیز چهره‌ای قدیمی داشت و شاید بزرگ‌ترین نقطه ضعفش نیز همین باشد. اگرچه به گفته مالکان و کارشناسان، این خودرو از نظر فنی حرف‌هایی برای گفتن داشت ولی نتوانست تبدیل به محصولی محبوب شود. همکاری گروه بهمن و زد.ایکس.اتو پیش‌تر روی پروژه وانت کاپرا پیش رفته بود. لندمارک وی.7 نیز روی پلت‌فرم کاپرا تولید شده است. می‌گویند پیشرانه V7 از سوی میتسوبیشی تأمین شده ولی متاسفانه به این نکته اشاره نمی‌شود که میتسوبیشی، مدت‌هاست که چنین پیشرانه‌هایی را از خطوط تولیدش کنار گذاشته است.

ادامه...