بررسی مشخصات لندمارک V7
بررسی مشخصات لندمارک V7

اوایل دهه 90 شمسی در ایران، ام‌وی‌ام X33 و لیفان X60‌ تنها کراس‌اورهای چینی موجود در بازار بودند. این ایام مصادف شده بود با چالش‌های مدیریتی گروه بهمن و ارتباط آن‌ها با مزدای ژاپن. در چنین فضایی بود که طرف ایرانی برای عرضه سومین کراس‌اور چینی بازار ایران، با شرکت ZX Auto‌ وارد مذاکره شد و درنهایت دو طرف برای تولید شاسی‌بلندی به اسم لندمارک V7‌ به توافق رسیدند؛ خودرویی که حتی در همان سال‌های 91 – 92 نیز چهره‌ای قدیمی داشت و شاید بزرگ‌ترین نقطه ضعفش نیز همین باشد. اگرچه به گفته مالکان و کارشناسان، این خودرو از نظر فنی حرف‌هایی برای گفتن داشت ولی نتوانست تبدیل به محصولی محبوب شود. همکاری گروه بهمن و زد.ایکس.اتو پیش‌تر روی پروژه وانت کاپرا پیش رفته بود. لندمارک وی.7 نیز روی پلت‌فرم کاپرا تولید شده است. می‌گویند پیشرانه V7 از سوی میتسوبیشی تأمین شده ولی متاسفانه به این نکته اشاره نمی‌شود که میتسوبیشی، مدت‌هاست که چنین پیشرانه‌هایی را از خطوط تولیدش کنار گذاشته است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای لندمارک V7

    • توانایی آفرود
    • پلتفرم مشترک با کاپرا
    • دو دیفرانسیل (نسبت به رقبای چینی)
    • پیشرانه تحت لیسانس میتسوبیشی
    • فضای 2000 لیتری محفظه بار
  • معایب لندمارک V7

    • بازار دست دوم
    • عرضه بسیار محدود
    • ترمز کاسه‌ای عقب
    • کمبود امکانات رفاهی

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 1393 تا 1395

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل الکترونیکی 3 حالته
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 128 اسب‌بخار
  • گشتاور 200 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 150 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4717 میلی‌متر
  • عرض 1790 میلی‌متر
  • ارتفاع 1780 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2850 میلی‌متر
  • وزن 1855 کیلوگرم
  • حجم باک 74 لیتر
  • چرخ جلو 235/70R17
  • چرخ عقب 235/70R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
33 دیدگاه

mani123456

قیمتش الان چند هست؟

CitroenXsara

در شهریور ۱۴۰۱ قیمت ۵۳۰ میلیون هستش

۰۹۱۹۷۶۰۸۴۴۳

سلام تصمیم به خرید لندمارک دارم ولی سر تهیه قطعاتش یکم شک دارم در صورت اطلاعات بنده را راهنمایی کنید

CitroenXsara

سلام اگر جایی زندگی می کنید که کاپرا و آمیکو آسنا قطعاتشان به راحتی پیدا می شود پس نگران نباشید

Ali s1362

خودرو قوی و کم خرجی است فقط یک مقدار خشک است و صندلی خوبی ندارد ولی با توجه به قیمت عالیه

احسان دشتستانی

البته خشکی که گفتید مربوط به ابر و یا به قول معروف مربوط به گوشتِ سفتِ صندلی هاست. بعضی از دوستان صندلی هارو با صندلی طبی تعویض کردن یا با بازسازی و تودوزی حرفه‌ای، نرم و دارای کناره های بیشتر شده .البته تعویض ابر و بازسازی و کناره گذاشتن برای صندلی های لندمارک بهتره چون صندلی لندمارک به دلیل آفرودی بودن، آهن کشی قوی داره ولی صندلی ماشین غیر آفرودی اینطور نیست.

R2008

صندلی هاشم از لند کروز کمتر خوشکه تازه خداییش صندلی هاش عالیه اندازه یا اتاقم جا داره

salivan

این خودرو شتاب و قدرتش از کاپرا بیشتره و اصلا با خودرو های چینی دیگه قابل مقایسه نیست،شاسی زیر ی تکه است،حجم فضای داخل برای دراز کشیدن یکنفر کاملا کافیه و این ماشین برای جنگل پیمایی عالیه و کمبود چیزی رو حس نمیکنین در مقایسه با خودرو های ایرانی که آینه بغل برقی جز آپشن هاشونه ،میشه گفت لندمارک آپشن زیادی هم داره، تمامی قطعاتش هم در نمایندگی هست و قیمت قطعاتش به نسبت دوام از نمونه های ایرانی مناسبتره تمام قطعات کاپرا بهش میخوره، و قدرت موتور در ۲۵۰۰ دور در دقیقه ۱۲۸ میباشد.ودر دنده های غیر کمکی

VahidReza

سخت جونه و بدرد آفرود نیمه سنگین میخوره آپشن که هیچی ندارم فرمونم که هیدرولیکی زیادم قوی نیست ظاهرش هم خوشم نمیاد تولیدش هم متوقف شده و وسایلش هم گیر نمیاد پس اگه غیر آفرود میخواین و دنبال یه ماشین ارزونین اینو خط بزنین!

سیدمهدی فرهادی

موتور ۲۴۰۰ با ۱۲۸ اسب بخار!!!! احتمالا به بخش از فضای موتور رو جعبه ابزار کردن.

sajad-car

این موتور گشتاوریه و با توجه به نیاز افرود خیلی کاربردی هست و عدد قدرت موتورش با سوخت ایران واقعی هست

Amirreza1362

جک اس ۵ از این قویتره

moh575700

من خوندم ۱۲۸ اسب بخار در گشتاور ۲۵۰۰ میده حالا گشتاور رو به ۴۵۰۰ برسونید غیر قابل کنترل میشه واقعا لندمارک ماشین عالی هست همه جا از لندمارک به عنوان تویوتای چینی یاد می کنند

Shakiba

چرا این موتورهای چینی انقدر توان خروجی موتورشون به نسبت حجمشون پایینه؟ موتور 2000 سی سی رنو چقدر توان میده و مقایسه کنید با موتورهای 2000 یا 2400 چینی. یا حتی به نسبت توان برابر، شتابشون هم پایین هست. سواری ها با توان 113 یا 115 اسب در سگمنت مشابه، روی 13 و 14 ثانیه یا حتی 15 می چرخه صفر تا صد. در صورتی که اروپایی و کره ای و ژاپنی با توان 105 و 108، شتابش روی 11 هست با وزن تقریبا برابر.

Siava5h

کاملا منطقیه حرفت، تکنولوژی خیلی قدیمی موتور اینجا به چشم میاد. ولی یه بحث دیگه هم هست که اونم محدودیت های آلایندگی امروز برای موتورهای قدیمیه. با پایین آوردن توان استاندارد الایندگی بهبود پیدا میکنه، همون بلایی که سر 206 اومده! ولی در نهایت این ماشین برای گشتاور بالاتر طراحی شده و برای توان موتور خیلی زحمتی به خودشون ندادن.

محمد1919

با سلام خدمت دوستان. من بین خرید این ماشین و بی وای دی s6 مردد هستم . لطفا دوستان تجاربشون رو در اختیار بنده قرار دهند. با سپاس

Hstdnhcjfbjdb

لندمارک بهتره هم بزرگ تره هم قابلیه دو دیفرانسیل داره بعد قطعاتشم زیاد به نسبت byd ارتفاشم بنلد تره بعد پشت لندمارک میشی خاه نخواه حس قدرت میده ولب در اخر انتخاب شماست

mani123456

بی وای دی s6 بهتره

Afsfin

سلام این ماشین خیلی شاسی بلندی داره. حتما از نزدیک ببین .اگه استفاده خانوادگی دارید به دردتون نمی خوره.خیلی بلند است.

Shahin...........igyukk

دوستای که میگن ضعیفه بنظر من ضعیف نیست و اعداد و ارقامش شبیه رونیزه

mani123

وزنش بسیار بالاست چجوری راه میره 128 اسب داره با 1800 کیلو وزن

taha hossini

تا نرونیش نمی‌فهمی اینا فقط عددن

Show More