مشخصات فنی لکسوس IS 300 سال 2008 - 2010
سال
IS300 نخستینبار در مدل 2008 پا به ایران گذاشت و درحالیکه بامو سری 3 اتاق E90 و مرسدس C-class اتاق W204 تنها مدعیان لوکس در کلاس سدانهای جمع و جور ایران بودند، این ژاپنی به لطف قیمت کمترش توانست نظر مشتریان ثروتمند ایرانی را تغییر دهد ضمن اینکه حضور برادر کانورتیبلش در ایران، یعنی IS300C، نیز پشتوانه محکمی برای او
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت بالا
شتاب و عملکرد
امکاناتی بیشتر از رقبا
نقاط ضعف
واردات محدود
ردیف عقب 2 نفره
سواری خشکتر از IS250
قطعات متعدد پلاستیکی کابین
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2008 تا 2010مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل عقبگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
6 سیلندرحجم موتور
3 لیترعملکرد فنی
قدرت
228 اسببخارگشتاور
300 نیوتنمترشتاب
7.7 ثانیهسرعت
235 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
9.7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جور لوکسنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم (XE20)طول
4580 میلیمترعرض
1801 میلیمترارتفاع
1420 میلیمترفاصله محوری
2731 میلیمتروزن
1630 کیلوگرمحجم باک
66 لیترچرخ جلو
225/45R17چرخ عقب
245/45R17سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
مدیریت دینامیکی خودرو (VDIM)سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
زنونسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
ایزی اکسس (عقب رفتن فرمان هنگام پیادهشدن)مالتی مدیا
سیستم صوتی
8 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson با 13 اسپیکر (سفارشی) - هندزفری - چنجر 6 تاییمانیتور
مانیتور 7 اینچینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - iPod - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
8ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانهکول باکس
صندلی راننده
10 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری (سفارشی)صندلی سرنشین جلو
10 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمرویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
جلو (سفارشی)سردکن صندلی
جلو (سفارشی)ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مشکی یا خاکستری یا بژایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ - پرده برقی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
saeidss 1402/5/1
ضمنا فراموش کردم بگم، درایو مد و حالت رانندگی داره. سه حالت پاور نرمال و etsc داره کروز کنترل هوشمند داره بخاطر رادار تصادف جلو،برخلاف اریون دکمه کنترل ترکشنودنده پشت فرمون داره و دف عقب که برای دریفت وحرکات نمایشی باید خاموشش کنی
پاسخ
0
0
0
saeidss 1402/5/1
زیباترین و درعین حال بدبختترین مدل لکسوس درایرانه چون قیمتش پایینتر از اریون و گرنجور ولی ازنظر امکانات اپشن فیس قدرت و شتاب و مخصوصا هندلینگ و ترگزو معکوس کشیدن بخاطر دف عقب بودن و دنده پشت فرمون و دیسکای سنگینو بزرگش
پاسخ
0
0
2
Elahi 1400/8/21
ماشینه خوبیه
پاسخ
0
0
5
Elahi 1400/8/19
سلام خسته نباشید الان حدود ۱۰ سال هست که من صاحب این ماشین هستم و خواستم نظرم رو نسبت به این ماشین با بقیه عزیزان به اشتراک بزارم .
ماشین واقعا از لحاظ طراحی خارجی ظاهر زیبایی دارد دقیقا مثل مدل های قدیمی بنز اسپرت و در عین حال با ابهت که هم به تیپ ثروتمندا بخوره هم به جوان ها خدا رو شکر بیشتر واردات این ماشین در لوکس ترین تریم خودش بوده و این واقعا نقطه قوت هست داخل این ماشین ، واردات محدودش هم تبدیلش کرده به یک ماشین خیلی خواص که واقعا کمتر از بنز اس پونصد داخل خیابون میبینید که همین امر براش یه نقطه ضعفه به دلیل کمبود قطعات که باید هزینه زیادی بکنید و از دبی یا عراق وارد کنید خالاصه از لحاظ ضاهر بیرونی واقعا ماشین عالی و زیبایی هست و تو دو کلمه اسپرت و با ابهت میشه خلاصش کرد .
از لحاظ موتور و سیستم چرخ ها و همینطور نرم بودن سواری ماشین خیلی خوبی هست موتورش برای یه همچین ماشینی واقعا مناسب هست و فرمون پذیری خیلی تیزی داره اما متسفانه بخاطر نسبتا اسپرت بودن ماشین شاسی کوتاهی داره و داخل جاده های خاکی و بیرون شهری واقعا اذیت میکنن مخصوصا سرعت کیر های تیز دشمن اصلی جلو بندی این ماشین هست .
از احاظ کیفیت داخلی ماشین حرف نداره و نمیزاره تو این ۱۰ سال فقط برای تعویض دستگیره در و پوشش دنده به تعمیرگاه رفتم واقعا چرم سگ جونی داره
اما بدترین بخش بین این همه لاکچری بودن کیفیت بد بعضی از قطعات پلاستیکی هست مانند نگهدارنده دست در ها که داخلشون پلاستیکی هست و به مرور زمان کنده میشن تو چشم نمیان اما واقعا نکته منفی بین اون همه متریال خوب هست ماشین از داخل دقیقا مثل بیرون لاکچری و اسپرت طراحی شده به عنوان مثال تریم لوکس و پدال های تغییر دنده و وقتی دور موتور از چهار هزار تا رد میشه واقعا این ماشین قرش میکنه .
وقتی بحس از امکانات رفاهی میشه تقریبا میشه گفت که کم نزاشته صندلی های جلو تقریبا جر ماشاژ همه کار دیگه میکنن و سیستم خنک کننده و داغ کننده خوبی دارن ویس اسیست قدیمی داره که فقط روز رو بهتون میگه و واقعا سن ماشین رو شما میتونید تو سیستمش ببینید برای مثال وصل کردن گوشی به ماشین ممکنه برای خیلی ها کار سختی باشه و تنها کاری که میتونید بکنید پاسخ دادن به تلفن هاست سیستم بلوتوث خیلی ساده ای داره و تنها راه گوش دادن به موسیقی از کابل ای او ایکس یا دی وی دی پلیر ۶ دیسک خور هست .
سیستم صوتی این ماشین واقعا عالی هست ۱۳ اسپیکر مارک لوینسون واقعا عالیه میتونید مقدار صدا محل خروجی صدا لرزش بیس تریبل و خیلی اپشن های دیگه رو توش کنید تا بهتون بهترین آهنگ هارو تحویل بده جوری که انگار واقعا داخل استودیو هستید و خدا رو شکر صفحه نمایش لمسی این ماشین واقعا کار شما رو راه می اندازه و اندازه کاملا مناسبی داره نسبت به مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ خودش که انگار پس رفت داشت .
بزرگترین مشکل این ماشین در داخل باید به فضای کم صندلی های عقب اشاره کرد واقعا میشه احساس کرد که این ماشین برای دو نفر طراحی شده تا چهار نفر من خودم قدم ۱۸۰ هست و این ماشین واقعا اذیت میکنه صندلی های پشتش اگر کودک دارید تا سن ۱۳ سالگی این ماشین برایتان مناسب هست بعد از اون باید به فکر ماشین دیگه ای باشید اینم هم ذکر کنم که اگه ماشین سه نفره خوبی هست اما نه چهار نفره چون افراد صندلی پشتی ممکنه اذیت بشن از یک لحاظ دیگه میتوان به دریچه های خیلی کوچیک عقب هم اشاره کرد که واقعا هیچی کاری انجام نمیدن اما خوشبختانه کنسول عقب مجهزی داره شمال نگهدارنده لیوان و استوریج خوب .
بحس که به صندوق میرسه این ماشین تمام هست بهترین بخش شده ما به اندازه وزن ماشین تو صندوق بار زدیم ماشین بودن مشکل راه خودش رو میرفت برای هفت ساعت پیا پی برای ماشین به این اندازه واقعا صندوق درجه یکی داره و خیلی خوب هست ، اگه چرخ زاپاس رو بردارین بهتر هم میشه .
خلاصه ماشین خیلی خوبی هست بخاطر واردات محدود تبدیل به ماشین خیلی خاصی شده همونطور که گفتم از بنز اس پونصد هم کمتر دیده میشه تو خیابون ها و رنگ خاصی که داره رنگ سفید صدفی این رنگ خیلی زیبا هست و از یک طرف دردی خیلی بزرگ چون رنگ کردن دوباره این ماشین واقعا عذاب اوره
چون رنگ سفید اکلیلی و آبی متالیک طوری داره به این صورت که داخل سایه آبی متالیک نمایان میشه تو نور آفتاب سفید اکلیلی و داخل نور پارکینگ هر دو رنگ مقداری نمایان میشن و بعد از کارواش یک درخشش خیلی خاصی داره .
در کل ماشین خیلی عالی هست اسپورت و لاکچری واقعا پیشنهاد میکنم بخرید که پشیمون نمیشید .
پاسخ
0
1
8
hasani55 1399/3/10
سواري اين ماشين واقعا بي نظيره تو خيابان تك هس و تعداد محدودى ازش مي بيند نسبت به بازار و قيمت بهترين هس در رنج قيمتى خودش شما با كيا يا هيوندا سوار شيد لكسوس كجا انها كجا😐
پاسخ
2
2
9
saeidss 1402/5/1
قطعاتش توی تهران که دردسترس، خیلی ازقطعات فنی ش مشترک بابقیه مدلای تویوتا ولکسوس،لنت عقب باجی اس، فیلتر روغن و فیلترای دیگه ش با بعضی مدلای پرادو و لندکروزبدنه هم مثلا اینه بغل با آرایکس، سپر و چراغها هم مدلای مختلف نیوفیسش تو بازار هست،ماشینیه که توی کانادا و امریکا زیاده وقطعات نیو فیسش هنوزم تولید میشه
0
1
Amirreza1362 1399/8/19
درسته ولی تو این کشور نباید فقط به خود ماشین توجه کنی چون خدایی نکرده ممکنه تصادف کنه ادم اونوقت قطعات یدکی مشکل سازه یا بالاخره یه روزی باید بفروشیش
7
10