لیفان 520 به دلیل استفاده از متریال ارزان‌قیمت، به شدت از سوی بازار کشورهای در حال توسعه با استقبال روبه‌رو شده بود و حتی در روسیه، طرفداران پر و پاقرصی داشت. این لیفان در حالی در سال 91 به بازار کشورمان پای گذاشت که تندر90 اجازه موفقیت خودروهای کوچک شهری را به هیچکس نمی‌داد. اندکی بعد از 520، کرمان موتور نسخه فیس‌لیفت شده آن را با نام 520i معرفی کرد که چراغ‌های عقب متفاوتی داشت و به لحاظ فنی، هماهنگی بیشتری میان پیشرانه و جعبه‌دنده آن مشاهده می‌شد. واقعیت این است که حتی 520i نیز برای کرمانی‌ها، موفقیت چندانی به همراه نداشت و کیفیت رو به نزول آن صدای مشتریان را درآورده بود. شاید به همین دلیل بود که تولیدکننده ایرانی تصمیم گرفت تا برادر بزرگترش یعنی 620 را به بازار ایران بفرستد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • مصرف اقتصادی
    • بهبود فنی نسبت به 520
    • فضای پا و سر در ردیف عقب
  • نقاط ضعف
    • عرضه محدود
    • عایق‌بندی صوتی کابین
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1387 تا 1392
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 137 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.5 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4370 میلی‌متر
  • عرض 1700 میلی‌متر
  • ارتفاع 1473 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2540 میلی‌متر
  • وزن 1155 کیلوگرم
  • حجم باک 51 لیتر
  • چرخ جلو 185/60R14
  • چرخ عقب 185/60R14
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

3 دیدگاه

Pouoria(678 روز پیش)

اقایون به نظر شما من یه 520i سرپا تر و تمیز بخرم بهتره یا یه تیباتیپ 2

mani123456 (266 روز پیش)

تیبا بهتره

ALI0069 (21 روز پیش)

این رو ندیدم ولی ماشین ایرانی هرگز نخر