سال 1398 آخرین سالی بود که مزدا 3 نسل دوم (اتاق BL) در کشورمان مونتاژ شد. پس از آن، دیگر خبری از 3 نشد تا اینکه در اواخر زمستان 1403 دوباره به کشورمان برگشت؛ ولی با این تفاوت که مزدا 3 با نسل چهارمش به ایران آمده بود. مزدا 3 دقیقا همان خودرویی که تاثیری عمیق بر سبک و سیاق
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.6
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
ایمنی بالا
کیفیت ساخت
خدمات پس از فروش
بازار فروش دست دوم
صندوق عقب 419 لیتری
نقاط ضعف
کمبود برخی امکانات رفاهی
ساختار ساده تعلیق عقب (تورشن بیم)
ردیف عقب مناسب دو سرنشین بزرگسال
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2024 تا 2025مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندر (Skyactive-G)حجم موتور
2.0 لیترعملکرد فنی
قدرت
156 اسببخارگشتاور
202 نیوتنمترشتاب
8.1 ثانیهسرعت
213 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
5.8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل چهارم (BP)طول
4662 میلیمترعرض
1797 میلیمترارتفاع
1445 میلیمترفاصله محوری
2726 میلیمتروزن
1340 کیلوگرمحجم باک
51 لیترچرخ جلو
215/45R18چرخ عقب
215/45R18سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
استاپ/استارت پیشرانهسیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
8 اسپیکر - تنظیم هوشمند بلندی صدامانیتور
8.8 اینچینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CarPlay - Android Auto - CarLife - SD Cradسایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر نیمه دیجیتال 7 اینچی - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمانایمنی کابین
مجموع ایربگها
7ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
10 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموریصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
زیرآرنجی تاشو - تاشو دوتکهگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Moh24 2 روز پیش
واقعا ماشین خوش رکاب و ایمنیه خیلیم خوش قیافست من تازه خریدم اصلا راننده احساس خسته گی نمیکنه باهاش
پاسخ
0
0
5
mvf77 2 روز پیش
ماشینو صفر از نمایندگی بهمن خریدم لاستیکاشو عوض کردن کویر انداختن واقعا متاسفم
پاسخ
0
0
1
Ahmad235 3 روز پیش
هیچ چیز در این کشور به خودی خود ارزش واقعی ندارد چون پول ما بی ارزش است ، دقیقا ، با این حساب هیچکدام ارزش خرید ندارند ولی در مقام مقایسه شما ۵ میلیارد برای مزدا پرداخت میکنی و حداقل احساس میکنی ماشین با کیفیتی داری نه اینکه ۳ یا ۴ میلیارد پول آشغال بدی ، اگر هم تو سامانه بردی که چه بهتر ولی خیلی سخته ، پایدار باشید .
پاسخ
0
1
5
Sam84 5 روز پیش
خود منم طرفدار مزدام ولی دادا همین هم یه سری ایراد مثل ضعف رنگ و تعلیق خشک و فضای کم ردیف ۲ هم داره . واقعا این قیمت الان نمیارزه ۳۳۰۰ میدن تو سامانه الان ۴۵۰۰ تا ۴۷۰۰ واقعا ارزنده نیست نه فقط این دادا اون کرولا کراس که ۳ ت هم نیست و ۵ ت شده هم نمیارزه باز مزدا یه کیفتی و قیافه متریال داره اون که دیگه هیچی با اون زیر بندیش که حتی یه عایق و کاور برلی سیم ترمزشم نیست . این دلال ها فقط کارشون همینه
پاسخ
0
1
0
Saman938 1404/9/6
مزدا به لحاظ برندینگ بسیار معتبرتر از الانترا و سراتو است ، کسی مخالف خرید از سامانه نیست و قطعا مایل به پرداخت پول مفت نیست ولی من پس از بارها ثبت نام و عدم توفیق ، ناچار از نمایشگاه خریدم و بسیار از مزدا در قیاس با خودروی قبلیم ( اپتیما ) راضی هستم ، اصیل ، ایمن ، بسیار جذاب و سواري فوق العاده ، در ضمن شتاب صفرتاصد آن حدود ۱۰.۵ ثانیه است .
پاسخ
0
0
5






