ششمین نسل S-class اندکی قبل از تصویب ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی، به خیابان‌های ایران قدم گذاشت و به همین دلیل در این روزها، به‌سختی می‌توان مدل 2014 این آلمانی مجلل را در شهرهای کشورمان دید. در این نسل، که با کد W222 شناخته می‌شود، مرسدس از همان تجهیزات نسل پنجم بهره گرفته، که حالا به‌روزتر و پیشرفته‌تر بود. مهم‌ترین تغییر فنی W222 استفاده از سیستم تعلیق جدید MBC (به‌جای تعلیق ABC سابق) است؛ سیستمی که با کمک رادار و دوربین جلو می‌تواند تا حداکثر سرعت 130 کیلومتر برساعت، فاصله 15 متری جلوی خودرو را اسکن کند و در صورت تشخیص چاله یا سرعت‌گیر، میزان سفتی کمک‌ها را تغییر دهد. تعلیق MBC تنها برای مدل‌های 8 سیلندر قابل سفارش بود و در برخی نسخه‌های وارداتی نیز وجود دارد. مرسدس W222 فقط در مدل S500 به کشورمان آمد و گران‌ترین تیپ آن First Class نام داشت که 4 نفره است و کنسول یکپارچه عقب با میزتاشو دارد. به لحاظ تنوع آپشن‌ها، خوشبختانه تمامی مدل‌های وارداتی یا «چهار کیلد» هستند یا «پنج کلید». مدل‌های چهار کلید به گرمکن فرمان، هشداردهنده تغییرلاین، سنسور کمکی پارک و دوربین 360 مجهزند و مدل‌های پنج کلید نیز علاوه‌بر این‌ها، سیستم کمکی ماندن در لاین هم دارند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • ارزش خرید
    • عملکرد فنی
    • کیفیت ساخت بالا
    • تعلیق تمام الکترونیکی
    • سطح بالای تجهیزات استاندارد
  • نقاط ضعف
    • واردات بسیار محدود
    • خدمات پس از فروش
    • هزینه نگهداری
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 7 دنده جی‌ترونیک پلاس
  • پیشرانه 8 سیلندر
  • حجم موتور 4.7 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 455 اسب‌بخار
  • گشتاور 700 نیوتن‌متر
  • شتاب 4.8 ثانیه
  • سرعت 250 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان بزرگ مجلل
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل ششم (W222)
  • طول 5116 میلی‌متر
  • عرض 1899 میلی‌متر
  • ارتفاع 1496 میلی‌متر
  • فاصله محوری 3035 میلی‌متر
  • وزن 1995 کیلوگرم
  • حجم باک 80 لیتر
  • چرخ جلو 245/45R19
  • چرخ عقب 275/40R19
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 5 حالته
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق بادی الکترونیکی (ایرماتیک) - تعلیق هوشمند (سفارشی)

96 دیدگاه

Erfan1122(5 روز پیش)

دوس دارم فقط یک ساعت باهاش ور برم اصلا روشنش ام نکنم و فقط بشینم داخلش و نگاه کنم لعنت به فواصل اقتصادی واقعا ماشین باز بودن هم سخته آدم دلش میخواد، ولی نیس...

رائد(717 روز پیش)

چند وقت پیش توی برج خلیفه دبی مدیرعامل تمام شرکت های ماشین دنیا اومدن و هرکدوم تبلیغ نسل جدید ماشیناشون رو میکردند....نوبت نماینده بنز میرسه و اون شخص فقط میگه....ماشیناتون کجاست؟؟؟....بهش نشون میدن میبینه ماشین همشون بنزه >>>>..... دیگه فکنم تا آخرشو خودت فهمیدی....بنز برای همیشه حتی تا مرگ...البته اگه بشه توش بمیری که امکان نداره....متشکرم

امیرعلی (614 روز پیش)

تورو خدا بگو این چرت و پرت ها از کجا در اومده؟اصلا امکان داره رییس ائودی یا بی ام و a8 و 750 رو ول کنن بعد بنز سوار شن حالا هرچقدرم بگی بنز خوبه مگه اون یکیا بدن؟یا مثلا مدیر عامل اون ۲ تا شرکت دیگه احمقن که توی یک چنین جایی با بنز برن؟یکم قبل چیزی که تعریف میکنی بهش فکر کن

Amirreza1362 (130 روز پیش)

دیگه حالا درسته من و شما بنز رو بیشتر دوست داریم ولی فکر نکنم اونقد هم تفاوت بین ای سه برند باشه چون این سه برند واقعا رو دست ندارن و به نظرم باید نزدیک همم باشن

none (29 روز پیش)

من خودم بین بنز و بی ام و بنز رو انتخاب می کنم ولی یه چی بگو که بگنجه

behnia(30 روز پیش)

عرض سلام و درود نامتناهی بر خوانندگان و صاحب نظران سایت باما . من قصد دارم تا دو مورد از بهترین و مجهز ترین تعمیرگاه های بنز و ب ام و رو خدمت شما معرفی کنم . 1-تعمیرگاه مونیخ سرویس 2-تعمیرگاه اتود اکار دوستان گلم آسوده خاطر باشید که این دو تعمیرگاه تمامی مدل های بنز و ب ام و رو در هر زمینه ای (تامین قطعه-سرویس های دوره ای-تعمیرات موتوری-تعمیرات گیربکس و تمامی تعمیرات رو از صفر تا صد برای شما انجام میدن) با آرزوی موفقیت و سلامت برای شما عزیزان

amirmohammadian(324 روز پیش)

باسلام من بین سری هفت و بنزs500 و بنزe200 2017موندم لطفاً کمکم کنید

am16in69 (32 روز پیش)

به ترتیبا اول S500 بعد سری هفت بعد E200

Mohammadrj99(341 روز پیش)

سلام میشه راهنمایی. کنید بین پورشه ماکان 2017 تا 2018. بی ام و سری 7 2017. و بنز s500. و e200 2017 و بی ام و سری 5 2017 تا 2018 لطفا راهنمایی کنید که کدوم رو بخرم ممنون

احمدرضا ب (330 روز پیش)

اگه منظورت بنز اس۵۰۰ مدل ۲۰۱۴یا۲۰۱۵ هستش بدون شک اس۵۰۰ ولی اگه مدل های قدیمیرو میفرمایید یکم سخت تر میشه انتخاب که باز یا بنز یا بی ام و

Gdghffhffggd (275 روز پیش)

به نظر من E200 بگیر

am16in69 (32 روز پیش)

فقط بنز کلاس s500 مدل 2014 به بالا البته تا مدل 2015 موجود هست فکر کنم

Wert(779 روز پیش)

در مقايسه با سرى 7بايد گفت كه اگر اپشن بيشتر زيبايى بيشتر مى خواهيد بايد سرى 7را انتخاب كنيد ولى اگر شتاب بيشتر و تعليق اسپرت و ظاهر اسپرت ميخواهيد بايد s500را انتخاب كنيد اگر به نظر من بود سرى7را انتخاب ميكردم چون اپشن هاى بيشترى داره و زيبايى بيشترى نسبت به s500داره

Amirreza1362 (241 روز پیش)

دقیقا برعکس

am16in69 (32 روز پیش)

بابا این خیلی از سری 7 قشنگ‌تره تازه سری7 ماشین اسپورت‌تریه آپشنای این بیشتر سری7 هس

Amirali38237505(213 روز پیش)

ببخشید دوستان قیمت این خودرو چقدر است

am16in69 (32 روز پیش)

از 12 میلیارد هس تا 17 میلیارد

صالح(50 روز پیش)

بنز بهتره یا بی ام و ؟ سوال خنده داریه. هر دو از بهترین ها هستن شکی نیست . سوال درست اینه تو بنز بیشتر دوست داری یا بی ام و ؟؟ من عاشق بنز هستم

VahidReza (47 روز پیش)

من سری هفت رو ترجیح میدم

A5555555555555 (42 روز پیش)

منم از بنز خیلی خوشم میاد ولی با این قیمت اصلا ارزش خرید نداره چون مدلش 2014 هست یعنی الان هفت سال کارکرده خدمات پس از فروش و پیدا شدن قطعات و قیمت خیلی زیادترش نسبت به سری هفت باعث شده ارزش خریدش کمتر از بی ام و باشه

mahdi2Mohammad (33 روز پیش)

من 730 رو بیشتر ترجیح میدم تا S500 2014 رو. چون هم خود ماشین ارزونتره، هم قطعات و سرویس هاش. یکسری آپشن هایی توی سری هفت هست که بنز تزه داره روی مدل های 2021 میگذاره (مثل چرخش چرخ های عقب) و بعضی رو هم که اصلا تاحالا نگذاشته (مثل Gesture Control یا تبلت عقب با اون همه کارایی یا ریموت پارک). در کل جفتشون خیلی فوق العاده هستند اما خرید سری هفت به نظرم منطقی تره چون با قیمت پایین تر، آپشن های بیشتر و یک سواری فوق العاده نرم و دلپذیر رو خواهید داشت.

peyman0219(308 روز پیش)

درود به همه دوستان آقا قیمت امروز بنز S500 مدل 2014 توچه رنجی هست؟؟؟

Gdghffhffggd (275 روز پیش)

۱۶ میلیارد هست الان رفیق

احمدرضا ب (263 روز پیش)

اونوقت ۷۳۰ چنده؟

Amirreza1362 (245 روز پیش)

سری هفت جاش کنار e کلاسه بنزه و رقیب این ماشین سری هشته

Beymer (232 روز پیش)

جواد شوخی جالبی بود خخخخ ولی برای اینکه بقیه گمراه نشن، بنز اس و سری هفت رقیب مستقیم همن و با هم مقایسه میشن در دسته سدان فول سایز. ای کلاسم با سری پنج مقایسه میشه. سری هشت ب ام و هم که نداریم با اس کوپه که نداریم مقایسه میشه. ولی به نظر شخصیم زیاد معقولانه نیست یکی این ماشینو بخره تو ایران. چون عمدتا فول فول نیستن ولی سری هفت فول زیادتر هست شتاب و عملکردش بهتره ولی زیاد در این سگمنت خیلی نکته مثبتی نیست، ضمن اینکه دو برابر سری هفت قیمتشه¿¡¡¡ و سه چهار سال قدیمی تر از سری هفته. ولی انصافا رخش عالیه.

Amirreza1362 (204 روز پیش)

یه نگاهی به قیمتا بندازین میبینین راست میگن

Amirreza1362 (130 روز پیش)

آقای بیمر من منظورم این بود که الان تو ایران قیمت اس کلاس خیلی بیشتر سری ۷ هست ولی قیمت ای کلاس با سری ۷ تقریبا برابر است

محمد هاشمی (46 روز پیش)

خیلی گرون😬

Amirreza1362(202 روز پیش)

ولی خدایی جدا از بحث سری ۷ و اس کلاس ، آلمان با اختلاف زیادی بهترین تولید کننده خودرو عه چون همش خودشون دارن با خودشون رقابت میکنن ، حالا اون کنار کواتروپورته هم یه سوتی میزنه ولی کسی محلش نمیزاره وگرنه ماشین آلمانی رو فقط باید با ماشین آلمانی مقایسه کرد

nima/aliabadi (128 روز پیش)

بی ام و 650li سال 2012 و 2013 ساخته شد که با موتور 4400 تویین توربو 450 اسب تولید میکنه . و اما فراری 458 با موتوری 4500 اتمسفر که تقریبا هم حجم به حساب میان حدود 570 الی 575 اسب بخار قدرت داره و جالبه بدونی این فراری مدل 2009 هستش . شاید بگی که ماشین ها همکلاس نیستن خب اگر ما باز هم بی ام و m6 کروک که در ایران هستش رو در نظر بگیریم اون هم در سال 2013 با همین موتور منتهی با کیت m حدود 560 اسب قدرت داره بعد شما در نظر بگیر موتور تویین توربوی با کیت m اونم تولیدیه سال 2013 المان به موتور اتمسفر ایتالیایی تولیدیه 2009 نمیرسه داداش . درضمن شتاب فراری 3.8 هست و بی ام و m6 کروک 4.3 و بنظره من اول ماشین امریکایی (رکورد دار قوی ترین شاسی بلند های جهان جیپ ترک هاوک و دوج دورانگو srt) و بعد هم ایتالیایی و بعد المانی اونم هر المانیی نه اعتبار المان به بنزشه چون شما الان توربوی موتور های بی ام و و پورشه رو برداری میفهمی بنز چیه :)

Amirreza1362 (124 روز پیش)

آقا نیما منظورم تو زمینه ی خودروهای لوکس و تشریفاتی بود وگرنه در این شکی نیست که ایتالیا مهد سوپر اسپورتاس

پارسی (100 روز پیش)

در جواب دوست عزیزی که فراری ۴۵۸ را با مرسدس اس کلاس مقایسه کردن باید بگیم که فراری رو با مرسدس sls مقایسه می‌کنند که در یک کلاس خودرویی قرار دارند و هر دو سوپر خودرو هستند ، و البته که باز در اگر مقام مقایسه فراری رو هنرمند در زمینه ی خودرو سازی بدونیم ، مرسدس و بی ام و مهندس هستند ! میخوام بگم مقایسه باید در زمینه ی صحیح انجام بشه و البته که در پایان باید بگم فراری یک شاهکار هنریه و مرسدس یک شاهکار مهندسی و چه خوب میشه هر دوی این دو بزرگوار رو در پارکینگ خانه ی خود داشته باشیم !

nima/aliabadi (75 روز پیش)

در پاسخ به دوست عزیزم اقای پارسی . باید عرض کنم که ایشون گفته بودن صنعت خودروسازی دنیا به بی ام و و بنزش و خودرو های المانی هستش و باز مخصوصا بی ام و و ایتالیا رو تحقیر کرده بود که بنده براشون با دلایل مستحکم اثبات کردم که انچنان به موتور های توربوی بی ام و نباید اعتماد چندانی کرد ازین هم که فرمودین هم کلاس نیستن بله حرفتون درست خودمم این رو در پیام قبل نوشتم منتهی این دیگه قوی ترین بی ام و بود و جالبه بدونی عزیز قوی ترین اس ال اس حال و حاضر ایران اون قرمزه هستش با ۵۶۳ اسب قدرت البته تولید در ۲۰۱۲ یا بالاتر اگر اشتباه نکنم (اگر اشتباه میکنم دوستان لطف کنن اصلاح کنن) و باز بحث بلک سریز ها جداس که اونها هم ۲۰۱۴ یا ۱۵ فکر کنم هستن که باز هم نهایت ۳۰ اسب بیشتر دارن فراری در سال ۲۰۰۹ حدودا ۵۷۰٫۸۰ اسب قدرت داشته خب مسلما شما ببین در ۲۰۱۵ چقدر گرفته :)

Show More