از میان خودروهای وارداتی بی‌حاشیه و کمتر شناخته شده، قطعا کوچک‌ترین عضو خانواده ام‌جی از جایگاه ویژه‌ای برخودار است. سال 2014 بود که این هاچ‌بک شهری به بازار کشورمان معرفی شد و با وجود طراحی متفاوت و سواری مثال‌زدنی‌اش (ناشی از تعلیق اسپرت آن) اما با استقبال ایرانی‌ها روبرو نشد تا این دو رگه چینی - انگلیسی بازار را به رقبای کره‌ای خود واگذار کند. نهایتا واردات ام‌جی 3 بعد از مدل 2015 در کشورمان متوقف شد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • ایمنی
    • فرمان‌پذیری
    • تعلیق اسپرت
    • تنوع رنگ‌ (نسبت به رقبا)
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • مشکلات جعبه‌دنده AMT
    • بازار ضعیف‌تر از رقبای کره‌ای
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2015
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده نیمه اتومات با حالت زمستانی و اسپرت
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 106 اسب‌بخار
  • گشتاور 135 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.5 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم
  • طول 4018 میلی‌متر
  • عرض 1728 میلی‌متر
  • ارتفاع 1517 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2520 میلی‌متر
  • وزن 1165 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

24 دیدگاه

lordmiim(612 روز پیش)

من چندساله این ماشینو دارم جاده و شهر هم رفتم، دور از تعصب نکات مثبت و منفیشو میگم امیدوارم بدردبخوره: نکات مثبت: ظاهر و طراحی شیک و مدرن که از دیدنش خسته نمیشین، اتاق واقعا جاداااار و باکیفیت با اینکه پلاستیک سفت هست اما اصلا اتاق به صدا نمیفته ماشین من ۷۹۰۰۰کار کرده، امکانات رفاهی واقعا بالا، موتور بسیااااارر بسیار کم استهلاک (من مشهد هستم شماره نمایندگیشو بگیرین بپرسین تو این ۵سالی که اومده حتی یه دونه هم موتورش رو باز نکردن لطفا بپرسین)، لذت رانندگی واقعا عالی داره هندلینگ بالاسر پیچها، صندلی راحت فرمان اسپرت و...، سیستم صوتی خیلی خوب و میشه گفت حرفه ای که قطعا تعجب میکنین. مصرف تو شهر ۷.۵ تا۸ البته با ترافیک نه زیاد، قدرت و شتاب عالی. قطعاتش از نمایندگی بازم بپرسین همش هست. ماشین من هیچ خرجی نداشته تا الان جز روغن و لنت و شمع. تو ماشین واقعا احساس امنیت میکنین. ترمزهای خیلی خوبی داره. اما نکات منفی: بخاطر گرون بودن ماشین (قیمت ماشین در انگلیس ۱۱۸۰۰پوند هست میتونین سرچ کنین) و هردلیل دیگه این ماشین وارد نشد. بنابراین بازار دست دومش ضعیفه. البته قیمتش انقد اومده پایین که این میتونه مزیت هم محسوب بشه. نکنه دیگه نداشتن مانیتور بزرگ هست که بنظرم میداشت خیلی بهتریود. نکته دیگه گیربکسش هست، که AMTهست و قلق داره و یادمیگیرین. اگه مثل گیربکس انومات برخورد کنین یکم اذیت میشین. من خودم ۷۹۰۰۰کارکردم هنوز دیسک و صفحه عوض نکردم. مطمئنم تا ۱۱۰هزارم نمیکنم چون میدونم چطوری باید برخورد کنم. فنر بندی ماشین در قسمت عقب کمی خشک هست که بخاطر اسپرت بودن ماشین هست. ترمز دستی هم دوستان نوشتن حداقل مال من که خیلی خوبه و مشکلی نداشته. من عیب دیگه ای تو این ماشین ندیدم.

Sepiiii (284 روز پیش)

میشه قلق گیربکسشو بگین؟

Q(296 روز پیش)

به معنای واقعی یه چرخش به ۲۰۷ ساندرو این ماشین های داخلی مونتاژ می ارزه ، بسیار کم مصرف و ایمن و قادر هست ۵ ساله دارمش و هیچ مشکلی نداشتم باهاش پیشنهاد میکنم حتما

asadim(571 روز پیش)

سلام بنده یکسال پیش مدل 2014 خریدم تا حالا مشکلی برام پیش نیومده که نیاز به قطعه داشته باشم. مصرف ماشین فو ق العاده پایینه و بی سر و صداست، صندوق ماشین نسبت به حجم کل ماشین و اینکه فضای داخل ماشین فوق العاده است مناسبه، توی سربالایی که ترافیک داشته باشه اگر دائم ترمز بگیرید و توی دنده باشه بوی کلاچ در میاد ولی من الان قلقش دستم اومده بلافاصه خلاص میکنم و ترمز دستی میکشم(ترمز دستیش به نظرم بد نیست) سیستم صوتی فوق العاده با کیفیتی داره، شتابش و رانندگی توی جاده که فوق العاده است. میخواستم تعویض کنم که داستان بنزین پیش اومد و دیدم بهترین گزینه توی ماشینهای این رنج قیمت خودشه.

Kian sh(644 روز پیش)

من موندم چرا دوستان به خودتون زحمت میدید که به یه عده توضیح بدین که این ماشین خوبه من نظرات منفی اونارو راجع به ماشین خوندم به نظرم اونا فرق فرغون رو با ماشین نمیفهمن اصلا مثل این میمونه که از یه ادم فلج بورسی من چجوری میتونم دونده خوبی باشم هر کسی با توجه به شعورش و فهمش نه تنها اتومبیل بلکه هر وسیله ای رو که در زندگیش بهش نیاز داره تهیه میکنه و استفاده میکنه پس بنابراین از اونی که زیر پاته و داری کیف میکنی لذت ببر 😉

[email protected](899 روز پیش)

باسلام مشکل بزرگ این ماشین گیربکسش هست من 3 سال این ماشین رو داشتم و با افت شدید قیمت فروختم ، کاری ندارم که این ماشین رو می خواید بخرید یانه ، اما با این پول میشه ماشین بهتری خرید که قطعاتش هم ارزان تر باشه . ممنون

مانی (812 روز پیش)

چه ماشینی میشه خرید ؟

Amirreza farahani (700 روز پیش)

به نظرتون چه ماشینی با این قیمت میشه خرید؟ الان حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ هست قیمتش پیشنهاد شما با این حدود قیمت چیه؟

Mds(770 روز پیش)

انقدر از خریدن این ماشین پشیمونم که حد نداره .. تو سربالایی انگار داره جون میده مخصوصا اگه ترافیک باشه که هیچی.. یعنی پراید شرف داره جلوش. حیف پولی که دادم دو ماه نشده مجبورم بفروشم. نه نمایندگی درست حسابی داره نه قطعاتش درست گیر میاد و خیلی هم گرونه. شتابش انقدر زیاده به درد مسابقه دادن میخوره فقط تو تهران با این همه شلوغی و ترافیک فقط دردسره براتون :)))))

Spirit(1018 روز پیش)

با سلام به همه دوستان من اين ماشين رو داشتم و شايد ذکر چند نکته خالي از لطف نباشه براي کساني که ميخواهند بخرند يادتون باشه اولين و مهم ترين چيز درسته که اتومات هست اما يادتون باشه اصلا اين حس رو نداري که اتوماته !!! چرا؟؟؟ بهتون ميگم زماني که پشت چراغ قرمز هستي و يا توي ترافيک يادتون باشه که حتما و زود بايد پاتون رو از روي ترمز بردارين تا صفحه کلاچ نسوزه !!! ضمن اينکه ترمز دستي درست و حسابي نداره و حتي به راحتي بهتون ميگم به شدت ضعيف تر از پرايده !!! پس اگر توي سربالايي و يا سرپاييني بخواهي ترمز دستي رو بکشي که صفحه کلاچ نسوزه اين امکان وجود نداره و حتما صفحه کلاچ بعد از مدتي ميسوزه و چندين ميليون تومان بايد پرداخت کنيد !!! و بزرگترين مشکل بعديش نداشتن سيستم پايداري در سربالايي هست که شما هيچ وقت نمي تونيد ماشينتون رو توي سربالايي پارک کنيد البته به لطف ترمز دستي به درد نخورش و نداشتن حالتP براي پارک کردن در سيستم گيربکس AMT اين مدل. به شدت دچار مشکل ميشد مثلا اگر سربالايي ولنجک رو بخواهيد بريد بالا و اگر ترافيک باشه اصلا نمي دونيد بايد چيکار کنيد ، چون ترمز دستي که نداريد ! پاتون روي کلاچ باشه صفحه ميسوزنه و ...... هزاران مشکل ديگه که باهم بوجود مياد و اگر يه کم بهش فشار بياريد سيستم کولر و بخاري و .... کلا از کار ميوفتن و بايد تشريف ببريد نمايندگي به شدت کوبش داره و انگار داري توي مسابقات GT و با 200 کيلومتر بر ساعت رانندگي مي کني!!! تازه ماشين من که 6هزارتا کار هم نبود! واي به حال کيلومتر بالاتراش جنس داخليش به شدت ضعيف و همه جاي داشبورد سفته !!! گيربکسش با چند ثانيه مکث متوجه ميشه از دنده عقب بايد بياد جلو ويا برعکس به شدت ضعيف و گيجه براي خانم ها که بخوان همچين ماشيني رو بخرن فاجعه است چون مطمئنا ظرف چند روز اول وقتي اين همه مشکل و خيلي مشکل هاي ديگه که ازش صرف نظر کردم رو ببينن وسط خيابون ولش مي کنن و ميرن .

Frnz (804 روز پیش)

سلام واقعا این همه مشکل مگه میشه؟؟! اون اقایی ک بالاتر کلی تعریف کردن از ماشین پس چی شاید واقعا قلق داره

mojaf (783 روز پیش)

واقعا خنده داره که اسم پراید رو کنار این ماشین میارید.. بعضعی ها فقط قصد کوبیدن ماشین رو دارن و این واضحه، من خودم یکسال هست که دارم استفاده میکنم، بسیار کم مصرف و کم استهلاک هستش، سر و صدای اتاق کم و شتاب خوبی داره و امکانات ایمنی و رفاهی ماشین به نسبت ماشینهای هم رده عالیه. کدوم ماشین تو این رده ۶ ایربگ داره؟؟ فضای داخل ماشین که بسیار جادارتر از ماشینهای هم رده اش هست. در کل در رنج قیمت خودش یک سرو گردن بالاتر از همه هم قیمتاش هست و خریدش ارزش بالایی داره.

Spirit (779 روز پیش)

جالبه چه طرفداری میکنن برخی از دوستان اصلا بزارید چند تا نکته بهتون میگم شما خودتون فکر کنید و تحلیل کنید . اولا که توی اینترنت سِرچ کنید درباره گریبکسAMT)این ماشین اتومات نیست،نیمه اتوماته. دوما، اگر خوب بود بازار دست دوم خوبی داشت. پس وقتی نداره کاملا واضحه که ماشین مشکل داره وگرنه روی هوا میبردنش سوما ، شما زنگ بزن دفتر مرکزیش توی تهران تلفنش توی اینترنت هست بگو میخواهم یه دونه جدید بخرم دارین؟ ببین چطوری باهات برخورد میکنن پشیمون میشی از زنگ زدن چهارما، شما آدرس یکی از نهایتا ۱۵ تا نمایندگی توی کل کشورش رو بگیر و حضوری تشریف ببر بگو یکی دارم چرا صفحه کلاج اش اینجوریه ؟ ببین چی میگه بهت بعدش بهش بگو اگر پای من همش روی ترمز باشه چی میشه ؟ ببین از نظر فنی چی بهت میگه اگر گفت نمی سوزه ، شما بخر پات رو روی ترمز نگه دار ببین اونوقت کی میره نمایندگی برای تعویض صفحه کلاج!!! اون آقایون و خانم خانم هایی که انقدر تعریف میکنن بله خوبی هایی هم داره کسی منکرش نیست اما در کنار معایب زیادش و دردسرهاش توی این زندگی های الانی ارزشش رو نداره. بعدش شما باورتون میشه مردم ماشین میلیاردیشون رو بفروشم ام جی ۳ بخرن؟ البته شما میتونی بری برای خرید. بشین پشت فرمون دور بزن. ببین فاصله تعویض دنده عقب و جلو تا زمانی که گریبکس میفهمه باید عوض بشه چقدره ؟ البته اگر قبلا اتومات خارجی دیگه ای سوار شده باشی قشنگ این تفاوت رو احساس میکنید کات آفش به شدت پایینه و به محض یه کم فشار اضافی سیستم برقی ماشین از مدار خارج میشه اونهایی که زیادی طرفداری میکنن احتمالا دارن و میخوان بفروشن، عیبی نداره. اما واقعیت رو بگید بفروشید. بله نمیگیم کلا مشکل داره که. خوبی داره بدی هم داره. بزارید کف ترازو انتخاب کنید. حق انتخاب دارید

Nimazr(780 روز پیش)

با سلام من این ماشین رو‌۳ سال و نیم هست که دارم ۱۰۰ هزارتا رانندگی کردم از شمال تا جنوب باهاش رفتم و جاده خاکی و کوه و شهر و بیایون رو گشتم باهاش ماشین خیلی خوبی هست، از لحاظ شتاب و قدرت واقعا عالیه، مخصوصا این که راحت میتونید دنده معکوس بکشید و حس ماشین های اسپرت را میده. امکانات و اپشن ها عالی هستن و واقعا توی رنج قیمتی که داره، قابل مقایسه نیست با هم رده ها. داخل کابین بزرگتر از چیزی هست که انتظار دارین ترمز دستیش هم هیچ مشکلی نداره. من توی این ۱۰۰ هزارتا فقط لنت عوض کردم و لاستیک، هیچ خرج اضافه ای تا الان روی دست من نزاشته رانندگی باهاش قلق داره، اگه باد بگیرین، بدترین سربالایی هارو هم توی ترافیک میتونید برید. من این ماشین را با توجه به امکاناتش و شتاب عالیش به همه پیشنهاد میدم. متاسفانه توی بازار ایران خیلی اقبال نداشت، و الا از نظر قیمتی زمانی که من خریدم با هیوندای ای ۲۰ فقط ۵ میلیون تفاوت داشت و از ماشین هایی مثل اچ سی کراس و برلیانس و جک اس ۵ و لیفان اکس ۵۰ و ... حدود ۳۰ میلیون گرانتر بود. الان هم از نظر قیمتی مطمئنا باید میزانی از این ماشین ها گرانتر باشه من میگم اگر بخرید ضرر نمیکنید، مخصوصا که قیمت های خیلی پایینی برای این ماشین تو بازار میبینید.

mojaf(783 روز پیش)

از خوبی این ماشین فقط کافیه یه نگاه به امکانات ایمنی و رفاهی این ماشین بندازید و با بقیه خودروهای هم رده مقایسه کنید و ببینید ارزش خرید کدوم بیشتره. در مورد صفحه کلاچ هم ماشین من ۶۵۰۰۰ کار کرده ولی هنوز صفحه کلاچ اصلی روی ماشینه، مشکلی اگر دوستان دارن به دلیل شرایط استفاده خودشون بوده.

رضا ناصری(797 روز پیش)

سلام من تا حالا هم bmwداشتم و هم لکسوس و کره ای ها را داشتم اولین بار بود تا مشهد از تهران رفتم و اینقدر این ماشین راحت و خوش سواری بود اومدم تهران یک دونه 2015 خریدم و 3 ماه سوار شدم بنظرم خیلی ماشین خوبی هست و با پولی که دادم خاص هم هست و سرویس 60 هزار هم با گاز کولر و تععویض لنتهای حلو وعقب 800 تومان شد که هم قیمت پراید واسم دراومد گفتم چون تا حالا من ماشین زیاد داشتم نظرم را بگم به کار دوستان بیاد

Show More