بررسی مشخصات ام جی 350
بررسی مشخصات ام جی 350
بررسی مشخصات ام جی 350

از میان خودروهای دو رگه طراحی شده توسط شرکت چینی SAIC و بخش مهندسی انگلیسی MG، مدل 350 یکی از شاخص‌ترین‌ها بود. این سدان نسبتا زیبا، ابتدا از 2011 به برخی بازارهای آسیایی عرضه شد و به‌غیر از کارخانه SAIC در استان نانجینگ چین، خط تولید دیگری در جهان نداشت. 350 از مدل 2013 به بازار کشورمان آمد و قرار بود فاصله میان خودروهای چینی و کره‌ای را پوشش دهد و حتی رقیبی برای سراتوهای سایپا و مگان‌های پارس خودرو باشد اما قیمت‌گذاری نامناسبش (ناشی از واردات بسیار اندک) باعث شد تا ایرانی‌ها دیگر رغبتی برای خریدن 350 نداشته باشند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای ام جی 350

    • ایمنی
    • فرمان‌پذیری
    • دوام فنی (نسبت به رقبا)
  • معایب ام جی 350

    • واردات محدود
    • بازار ضعیف‌تر از سراتو مونتاژی

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2013 تا 2014

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات چند حالته
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 107 اسب‌بخار
  • گشتاور 134 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (AP11)
  • طول 4521 میلی‌متر
  • عرض 1788 میلی‌متر
  • ارتفاع 1492 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2650 میلی‌متر
  • وزن 1280 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
22 دیدگاه

Nepehr(124 روز پیش)

سلام ۷ سال هست که این ماشین رو دارم و تو رنج قیمت خودش بهترینه تو این ۷ سال فقط یک‌بار پام به تعمیرگاه باز شد و اونم به خاطر تعویض وایرها و فشنگی روغن بود. قطعات فنیش تقریبا هم قیمت ۲۰۶ هست و راحت هم گیر اومد! به جز مصرفی‌ها، هیچ خرجی نداشته تعادل بسیار خوبی داره سر پیچ‌ها و ترمزهاش بی‌نظیره گیربکسش سرعت تعویضش مناسبه ولی کمبود دنده ۵ و حتی ۶ توش حس میشه. دنده یک و دو خیلی بلند هستن و این یکم تو شتاب اولیه تو ذوق میزنه ولی تو دور خیلی راضی کنندست. مزایا: شتاب و کشش مناسب در دور بالا، ۶ ایربگ، ای‌اس‌پی یک سره (یک چیزی مثل ای‌اس‌پی)، مصرف پایین، کیفیت مناسب قطعات کابین (پلاستیک نرم قسمت رویی داشبورد / چرم صندلی و فرمون و رو دری و کنسول وسط)، ترمز‌های قوی (چهار چرح دیسک)، گیربکس باهوش، سیستم صوتی مناسب (۸ اسپیکر)، کابین نسبتا بی صدا (نسبت به سراتو مونتاژی و دنا)، فرمون کمکی برقی، تنظیم گودی کمر، صندلی راننده برقی، پاور ویندوز و سانروف، سنسور پارک و دوربین عقب. معایب: فقدان کیلس (آپشنال)، کروز کنترل (آپشنال)، آینه تاشو (آپشنال)، گرمکن صندلی، صندلی شاگرد برقی، سنسور نور و بارون و دی‌لایت توی این ماشین حس میشه که با توجه به قیمتش، میشه چشم‌پوشی کرد. تنظیم پیچی پشتی صندلی شاگرد، پرتاب باد ضعیف تهویه و نبود دریچه ردیف عقب، مولتی‌مدیا قدیمی، در برگیرندگی کم صندلی میانی عقب و کمربند دو نقطه‌ایش. از نظر فضای داخلی، ابعاد جعبه داشبورد مناسب هست ولی به بزرگی ۲۰۶ نیست. بطری آب سایز بزرگ به راحتی داخل درها قرار نمیگیره ولی فضای خوبی برای گذاشتن بطری کوچیک و اسپری و دستمال و … توی در ها هست. در های عقب هم جا برای گذاشتن وسایل باریک و بطری کوچیک داره. کنسول وسط فضای خوبی رو داخلش داره و عمیق هست. جا لیوانی‌های وسط هم دربرگیرندگی خوبی دارن و مزاحمتی برای دنده و ترمز دستی ایجاد نمی‌کنن. زیر ارنجی عقب هم جای دو تا لیوان داره که عمق زیادی ندارن و بطری رو راحت در بر نمی‌گیرن. ردیف عقب پورت یو‌اس‌بی نداره و به یک خروجی ۱۲ ولتی و زیر سیگاری بسنده کردن. آینه‌های آفتاب گیر بزرگ و چراغ دارن. سمت چپ راننده جایی واسه قرار دادن سوئیچ (اگه کیلس هست) و کارت پارکینگ در نظر گرفتن. تو قسمت میانی هم جایی واسه قرار دادن گوشی یا … قرار دادن که برای گوشی‌های امروزی اصلا مناسب نیست. جیب پشت صندلی‌ها بزرگ و منعطفه. فضای سر و پا چه در جلو و چه در عقب برای چهار تا ادم با قد ۱۸۰ کاملا مناسبه و خیلی خیلی بهتر از ماشینایی مثل اکسنت، مزدا ۳، لنسر و سراتو هست. صندوق عقب ارتفاع زیاد و عمق مناسبی داره. صندلی‌های عقب خم میشن ولی با کف صندوق هم سطح نیستن. سه تا چمدون بزرگ، یک چمدون کوچیک و دو تا کیف دستی توی صندوق جا میشن. دید به جلو و دو طرف با توجه به ستون اِی باریک، آینه‌های بزرگ و شیشه‌های جانبی بزرگ (نه به بزرگی ال۹۰) کاملا مناسبه. یک مقدار گلگیر‌ها پف دارن که بعد از چند ساعت رانندگی دستتون میاد. دید عقب با توجه به ارتفاع بیشتر اون قسمت و شیب شیشه عقب، اصلا مناسب نیست که خوشبختانه دوربین عقب و سنسور ها این مشکل رو حل کردن. موتور این ماشین، قدرت و گشتاور کمی نسبت به وزنش داره که بیشترش توسط گیربکس خوب و قدرتیش (سه حالته) جبران میشه. تمرکز این موتور بیشتر روی کم استهلاک بودن بوده که واقعا هم موفق بودن. این ماشین به درد کل‌کل کردن تو خیابون نمی‌خوره ولی نا امیدتون هم نمی‌کنه و می‌تونید اوتومات‌های زیر ۶۰۰ تومن رو اذیت کنید. مصرف سوخت ترکیبی این ماشین با توجه به نوع رانندگیتون بین ۷ تا ۹ متغیره. فرمون هیدرولیک برقی این ماشین، نه خیلی سفته و نه خیلی نرم. اطلاعات جاده رو به خوبی بهتون میده. از نظر طراحی، بیرون خودرو کاملا ملاحظه‌کارانه طراحی شده. نه خبری از خطوط عجیب غریب و شلوغ هست و نه چهره خشن و وحشی رو به خودش گرفته. تناسبات کاملا درست هست. تو نمای جانبی یک خط از ادامه لبه‌ی صندوق به سمت جلو و رو به پایین حرکت میکنه که پشت پف گلگیر جلو محو میشه و مجددا روی سپر جلو ادامه پیدا میکنه و به قرینه، دوباره به لبه‌ی صندوق میرسه. چراغ‌های جلو و عقب به شکل بال فرشته هستن که بخشی از زبان طراحی ام‌جی هست. کاپوت با دو خط که از امتداد جلوپنجره به سمت شیشه کشیده شدن حجم گرفته و با کمک دو خط میانی دیگه، حالت نسباتا عضلانی‌ای داره. پایین سپر عقب هم دو شب‌رنگ، چراغ‌های دنده عقب و یک شبکه هماهنگ با طرح جلوپنجره جلو قرار گرفته. جای خالی خروجی اگزوز روی سپر حس میشه که البته توجیهی برای یک خودروی اقتصادی نداره. رینگ‌های ۱۶ اینچی مناسب هستن ولی با توجه به گلگیر‌ها، سایز ۱۷ ظاهر بهتری میده که متاسفانه نسخه‌های موجود تو ایران، همه ۱۶ اینچی هستن. ورق‌ها، دوبل‌ها و شاسی‌ ماشین بسیار ضخیم و محکم هستن و واقعا احساس امنیت به شما میدن. از نظر قطعات، قطعات فنی به راحتی و قیمت مشابه ماشین‌های داخلی گیرتون میاد. اما سر قطعات تزئینی ممکنه تو شهرای کوچیک به مشکل بخورین. (من نخوردم) حرف آخر: اگه حدود ۳۸۰ تا ۴۸۰ تومن میخواین ماشین کارکرده بخرید، دنبال یک گزینه کم‌دردسر و کم استهلاک هستین، سفر جاده‌ای زیاد میرین و ایمنی و تعادل مهم‌تر از لایی‌کشی و کل‌کله براتون، بهتون پیشنهاد می‌کنم.

jorjanian(1216 روز پیش)

من ۳ ساله دارم خیلی ازش راضی ام خرجش فقط بنزین و روغن و لنت بوده تعادلش سر پیچ ها عالیه امکانتش هم خیلی خوبه

Mohammad63 (480 روز پیش)

منم موافقم فقط یه سوال میتونین درمورد جلوبندی ماشین در مقایسه با ماشین های هم رده نظر بدین و همینطور یه تعمیرگاه تخصصی و خوب برا جلوبندی بهم معرفی کنید

smart(691 روز پیش)

واقعا راضیم ازش

miad_fp@yahoo.com(1395 روز پیش)

واقعا راضیم ازش نسبت به سراتو خیلی سر تر هست و شتاب 0-100 حدود 11 ثانیه مصرف تو جاده حدود 5/5 حداکثر سرعت مشخصی هم نداره خودم تا 230 کیلومتر رفتم باهاش و از نظر هندلینگ و تعادل عالیه حتی تو سرعت بالای 200 کیلومتر و از نظر ایمنی هم 10 ایر بگ داره که خیلی ار کره ای ها و اروپایی ها ندارن سواری فوق نرم و صندلی های راحت

مرتضی هستم! (1395 روز پیش)

البته 10 تا ایربگ نداره؛ شیش تا تویه 10 نقطه داره.

mostafa.mahdavi85@yahoo.com (1385 روز پیش)

تو جاده كفى رو ١٩٠ وايميسته، فوثش ٣،٤ كيلومتر بيشتر بشه جز اينكه جاده شيب داشته باشه

S_afshar (999 روز پیش)

منم یه ام جی ۳۵۰ دارم ۲۰۳تا باهاش رفتم سر پیچ ها سیستم کنترل پایداری داره در اپارات هم تا ۱۸۰ رو در سایت گذاشتم

کامیار آریا(1091 روز پیش)

ما پنج ساله داریم ازهر نظر ماشین فوق العاده ای است کیفیت قطعاتش باگرانترین ماشینا برابری میکنه درسیستم نمایندگیها بپرسید تابحال مدل۳۵۰ مراجعه خرابی موتور درسراسر ایران گزارش نشده،پولتون هدرنمیره ولذت ببرید زمستان دربرف خیلی زیاد در گردنه کوئین ماشینها با زنجیر بزور میومدند بالا من بدون زنجیر ویک کیلومتر یادم رفته بود دستی رو بخوابونم چرخهای عقب قفل ازهمه رد شدم بعد که متوجه شدم ودستی روخوابوندم که دیگه مثل شیر میومد بالا.فوف العادهس.شک نکنید.

Smohmjdh (1018 روز پیش)

عزیزان نوشتن ۲۳۰ تا باهاش رفتن با شتاب ۱۱ ثانیه ، آیا سیستم تعادل سر پیچها )cbc( داره واقعاً؟

Smohmjdh(1018 روز پیش)

درود و عرض ادب خدمت عزیزان ، دوستان نوشتن تا ۲۳۰ باهاش رفتن و شتابش ۱۱ ثانیه ، در مشخصات سایت چیز دیگه ای نوشتن ، قبلا جیلی دنده داشتم امگرند۷ ، ماششینن تیزی یود ، ولی سر پیچها تو سرعت تعادل نداشت ، آیا ام جی ۳۵۰ سیستم cbc داره واقعاً و فعال هست سر پیچها ، ممنون میشم پاسخی داشته باشم

سیدحسین(1084 روز پیش)

باسلام وخسته نباشیدخدمت همه بزرگوارانیکه راهنماییهای خوبی ارائه دادندآیامدل دندنه ای این خودرووجودداردیانه ممنون

Hamidreza_ebrahimkhani@hotmail.con(1099 روز پیش)

من دارم خیلی خوبه انصافا ، مشکلی نداشتم تو ۳ سالی که دستمه ، واقعا راضی هستم

Mary(1199 روز پیش)

من از ٢٠١٣ دارم تا پارسال هيچ خرجي نداشت عاليه

lawyer_bakhtiarii@yahoo.com(1281 روز پیش)

ماشین خیلی خوبیه 4 ساله دارمش میخوام همچنان نگهش دارم حسابی نرم و کم استهلاکه هندلینگش خیلی عالیه

Reza 26 (1204 روز پیش)

سلام. تو ابن مدت که داشتین، لوازم یدکی ش راحت پیدا می شد؟

Show More