• مشخصات فنی 350
  • مشخصات فنی 350
  • مشخصات فنی 350

مشخصات فنی ام جی 350 سال 2013 - 2014

30 دیدگاه
سال
از میان خودروهای دو رگه طراحی شده توسط شرکت چینی SAIC و بخش مهندسی انگلیسی MG، مدل 350 یکی از شاخص‌ترین‌ها بود. این سدان نسبتا زیبا، ابتدا از 2011 به برخی بازارهای آسیایی عرضه شد و به‌غیر از کارخانه SAIC در استان نانجینگ چین، خط تولید دیگری در جهان نداشت. 350 از مدل 2013 به بازار کشورمان آمد و قرار
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

ایمنی
فرمان‌پذیری
دوام فنی (نسبت به رقبا)

نقاط ضعف

واردات محدود
بازار ضعیف‌تر از سراتو مونتاژی

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2013 تا 2014

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

4 دنده اتومات چند حالته

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

107 اسب‌بخار

گشتاور

134 نیوتن‌متر

شتاب

13 ثانیه

سرعت

170 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (AP11)

طول

4521 میلی‌متر

عرض

1788 میلی‌متر

ارتفاع

1492 میلی‌متر

فاصله محوری

2650 میلی‌متر

وزن

1280 کیلوگرم

حجم باک

55 لیتر

چرخ جلو

205/55R16

چرخ عقب

205/55R16

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

کنترل ترمزها در پیچ (CBC)

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

8 اسپیکر HiFi - هندزفری - تنظیم هوشمند بلندی صدا

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - DVD - MP3 - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم مشکی یا کرم یا خاکستری

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

دسترسی به صندوق

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
ناشناس 1403/9/10
واقعا خیلی در حق این ماشین با این کیفیت، ظلم شده.تو امجی ها جزو کم استهلاک ترین هاست.با سواری نرم و بدنه محکم. هنوز هم با اینکه ۱۰ سال از تولیدش گذشته نه افت ظاهر کرده و نه خرابی ماشین های صفر داخلی رو داره.
پاسخ
0
0
1
ALI 1403/2/1
بینظیر ،8ساله دارمش ،جزیی از زندگی شده ،نرم و راحت وایمن ،کم اصطلاک،از سراتو سرتره ولی قیمتش نصف قیمت یه سراتو که فقط تو ایران این تفاوت هست ،کشورهای دیگر ام جی از برند هیوندا و سراتو و.. گرون تره جز ده برند برتر خودروسازی شده،.
پاسخ
0
0
2
Kianet 1401/8/28
سلام خدمت اساتید در این وضعیت الانا که خودروی ایرانی بی کیفیت و تکراریه و با این قیمت‌ها حدود ۴۰۰ تومان به نتیجه خرید ام جی ۳۵۰ رسیدم که بهترین گزینه ست صرف نظر از بازار فروش ضعیفتر و محدود بودن فروش قطعات آیا پیشنهاد میشه یا گزینه ی بهتری هم هست ؟ ملاک من رخ و آپشن و ایمنی هست و اتومات روشن
پاسخ
0
0
2
Nepehr 1401/1/27
سلام ۷ سال هست که این ماشین رو دارم و تو رنج قیمت خودش بهترینه تو این ۷ سال فقط یک‌بار پام به تعمیرگاه باز شد و اونم به خاطر تعویض وایرها و فشنگی روغن بود. قطعات فنیش تقریبا هم قیمت ۲۰۶ هست و راحت هم گیر اومد! به جز مصرفی‌ها، هیچ خرجی نداشته تعادل بسیار خوبی داره سر پیچ‌ها و ترمزهاش بی‌نظیره گیربکسش سرعت تعویضش مناسبه ولی کمبود دنده ۵ و حتی ۶ توش حس میشه. دنده یک و دو خیلی بلند هستن و این یکم تو شتاب اولیه تو ذوق میزنه ولی تو دور خیلی راضی کنندست. مزایا: شتاب و کشش مناسب در دور بالا، ۶ ایربگ، ای‌اس‌پی یک سره (یک چیزی مثل ای‌اس‌پی)، مصرف پایین، کیفیت مناسب قطعات کابین (پلاستیک نرم قسمت رویی داشبورد / چرم صندلی و فرمون و رو دری و کنسول وسط)، ترمز‌های قوی (چهار چرح دیسک)، گیربکس باهوش، سیستم صوتی مناسب (۸ اسپیکر)، کابین نسبتا بی صدا (نسبت به سراتو مونتاژی و دنا)، فرمون کمکی برقی، تنظیم گودی کمر، صندلی راننده برقی، پاور ویندوز و سانروف، سنسور پارک و دوربین عقب. معایب: فقدان کیلس (آپشنال)، کروز کنترل (آپشنال)، آینه تاشو (آپشنال)، گرمکن صندلی، صندلی شاگرد برقی، سنسور نور و بارون و دی‌لایت توی این ماشین حس میشه که با توجه به قیمتش، میشه چشم‌پوشی کرد. تنظیم پیچی پشتی صندلی شاگرد، پرتاب باد ضعیف تهویه و نبود دریچه ردیف عقب، مولتی‌مدیا قدیمی، در برگیرندگی کم صندلی میانی عقب و کمربند دو نقطه‌ایش. از نظر فضای داخلی، ابعاد جعبه داشبورد مناسب هست ولی به بزرگی ۲۰۶ نیست. بطری آب سایز بزرگ به راحتی داخل درها قرار نمیگیره ولی فضای خوبی برای گذاشتن بطری کوچیک و اسپری و دستمال و … توی در ها هست. در های عقب هم جا برای گذاشتن وسایل باریک و بطری کوچیک داره. کنسول وسط فضای خوبی رو داخلش داره و عمیق هست. جا لیوانی‌های وسط هم دربرگیرندگی خوبی دارن و مزاحمتی برای دنده و ترمز دستی ایجاد نمی‌کنن. زیر ارنجی عقب هم جای دو تا لیوان داره که عمق زیادی ندارن و بطری رو راحت در بر نمی‌گیرن. ردیف عقب پورت یو‌اس‌بی نداره و به یک خروجی ۱۲ ولتی و زیر سیگاری بسنده کردن. آینه‌های آفتاب گیر بزرگ و چراغ دارن. سمت چپ راننده جایی واسه قرار دادن سوئیچ (اگه کیلس هست) و کارت پارکینگ در نظر گرفتن. تو قسمت میانی هم جایی واسه قرار دادن گوشی یا … قرار دادن که برای گوشی‌های امروزی اصلا مناسب نیست. جیب پشت صندلی‌ها بزرگ و منعطفه. فضای سر و پا چه در جلو و چه در عقب برای چهار تا ادم با قد ۱۸۰ کاملا مناسبه و خیلی خیلی بهتر از ماشینایی مثل اکسنت، مزدا ۳، لنسر و سراتو هست. صندوق عقب ارتفاع زیاد و عمق مناسبی داره. صندلی‌های عقب خم میشن ولی با کف صندوق هم سطح نیستن. سه تا چمدون بزرگ، یک چمدون کوچیک و دو تا کیف دستی توی صندوق جا میشن. دید به جلو و دو طرف با توجه به ستون اِی باریک، آینه‌های بزرگ و شیشه‌های جانبی بزرگ (نه به بزرگی ال۹۰) کاملا مناسبه. یک مقدار گلگیر‌ها پف دارن که بعد از چند ساعت رانندگی دستتون میاد. دید عقب با توجه به ارتفاع بیشتر اون قسمت و شیب شیشه عقب، اصلا مناسب نیست که خوشبختانه دوربین عقب و سنسور ها این مشکل رو حل کردن. موتور این ماشین، قدرت و گشتاور کمی نسبت به وزنش داره که بیشترش توسط گیربکس خوب و قدرتیش (سه حالته) جبران میشه. تمرکز این موتور بیشتر روی کم استهلاک بودن بوده که واقعا هم موفق بودن. این ماشین به درد کل‌کل کردن تو خیابون نمی‌خوره ولی نا امیدتون هم نمی‌کنه و می‌تونید اوتومات‌های زیر ۶۰۰ تومن رو اذیت کنید. مصرف سوخت ترکیبی این ماشین با توجه به نوع رانندگیتون بین ۷ تا ۹ متغیره. فرمون هیدرولیک برقی این ماشین، نه خیلی سفته و نه خیلی نرم. اطلاعات جاده رو به خوبی بهتون میده. از نظر طراحی، بیرون خودرو کاملا ملاحظه‌کارانه طراحی شده. نه خبری از خطوط عجیب غریب و شلوغ هست و نه چهره خشن و وحشی رو به خودش گرفته. تناسبات کاملا درست هست. تو نمای جانبی یک خط از ادامه لبه‌ی صندوق به سمت جلو و رو به پایین حرکت میکنه که پشت پف گلگیر جلو محو میشه و مجددا روی سپر جلو ادامه پیدا میکنه و به قرینه، دوباره به لبه‌ی صندوق میرسه. چراغ‌های جلو و عقب به شکل بال فرشته هستن که بخشی از زبان طراحی ام‌جی هست. کاپوت با دو خط که از امتداد جلوپنجره به سمت شیشه کشیده شدن حجم گرفته و با کمک دو خط میانی دیگه، حالت نسباتا عضلانی‌ای داره. پایین سپر عقب هم دو شب‌رنگ، چراغ‌های دنده عقب و یک شبکه هماهنگ با طرح جلوپنجره جلو قرار گرفته. جای خالی خروجی اگزوز روی سپر حس میشه که البته توجیهی برای یک خودروی اقتصادی نداره. رینگ‌های ۱۶ اینچی مناسب هستن ولی با توجه به گلگیر‌ها، سایز ۱۷ ظاهر بهتری میده که متاسفانه نسخه‌های موجود تو ایران، همه ۱۶ اینچی هستن. ورق‌ها، دوبل‌ها و شاسی‌ ماشین بسیار ضخیم و محکم هستن و واقعا احساس امنیت به شما میدن. از نظر قطعات، قطعات فنی به راحتی و قیمت مشابه ماشین‌های داخلی گیرتون میاد. اما سر قطعات تزئینی ممکنه تو شهرای کوچیک به مشکل بخورین. (من نخوردم) حرف آخر: اگه حدود ۳۸۰ تا ۴۸۰ تومن میخواین ماشین کارکرده بخرید، دنبال یک گزینه کم‌دردسر و کم استهلاک هستین، سفر جاده‌ای زیاد میرین و ایمنی و تعادل مهم‌تر از لایی‌کشی و کل‌کله براتون، بهتون پیشنهاد می‌کنم.
پاسخ
5
0
6
ناشناس 1403/1/17
سلام توضیحات خوبی دادین. ممنون، ماشینو فروختین یا هنوز داریش؟ اگه نه، تو این 10 سال عمده ایرادی که داشت چی بود؟ سپاس
0
0
ناشناس 1403/1/10
خیلی ممنون که اینقدر کامل و جامع توضیح دادید.
0
0
مهدی رادان 1402/6/31
خدا خیرت بده یک دنیا ممنونم ازتون
0
1
88Aziz 1401/8/20
آقا واقعا کامل و جامع شرح دادید.
0
1
محمدحسین، 1401/8/16
دمت گرم چ حوصله ایی ب خرج دادی
0
1
smart 1399/7/4
واقعا راضیم ازش
پاسخ
0
0
1