با گرم‌شدن بازار خودروهای شاسی‌بلند در سال 2015، ام‌جی نیز مدل GS را به‌عنوان اولین کراس‌اورش، روانه بازار جهانی کرد و اتفاقا از اواخر همان سال بود که پای نخستین سری وارداتی آن به کشورمان باز شد. حتی قبل از آمدن GS به ایران، ام‌جی کارنامه قابل قبولی برای مشتریان ایرانی ارائه کرده بود. شاید نتوان او را یکی از درخشان‌ترین‌ها دانست ولی حقیقتاً آنچه ارائه داد شامل محصولاتی فاخر بود؛ اما در این میان بخت با تنها شاسی‌بلند این برند چینی انگلیسی‌الاصل چندان یار نبود. ام‌جی GS مدل خوبی بود که در زمان بدی وارد بازار شد! این کراس‌اور، درست در ایامی که دیگر چینی‌ها با قیمت‌هایی نازل و با شرایط فروش متنوع به دست مشتریان می‌رسیدند، ناگهان با گردنی افراشته اعلام حضور کرد. GS در قسمت طراحی نمره خوبی می‌گیرد ولی اشکال اصلی او اینجا بود که کمی در استفاده از متریال باکیفیت داخل کابین خساست به خرج داده است. از سوی دیگر، داشتن پیشرانه‌ای قدرتمند و جعبه دنده‌ای با پاسخ سریع، آن را به یکی از خاص‌ترین کراس‌اورهای ایران در سگمنت کامپکت‌ها تبدیل کرده است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فرمان‌پذیری
    • شتاب و عملکرد
    • برتری فنی نسبت به رقبای کره‌ای
  • نقاط ضعف
    • کیفیت رودری‌ها
    • حساسیت پیشرانه به بنزین کم‌کیفیت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2015 تا 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل
  • گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 217 اسب‌بخار
  • گشتاور 350 نیوتن‌متر
  • شتاب 8.7 ثانیه
  • سرعت 208 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4500 میلی‌متر
  • عرض 1855 میلی‌متر
  • ارتفاع 1675 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2650 میلی‌متر
  • وزن 1642 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 235/50R18
  • چرخ عقب 235/50R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
  • سایر ویژگی‌ها

124 دیدگاه

arnold(53 روز پیش)

ام جی بهتر یا تیگو ۵؟

MZB (53 روز پیش)

جی اس از تمام هم رده های کره ای و چینیش خیلی بالاتره و بهتره

god of car (53 روز پیش)

قطعا ام جی

farshid 39 (11 روز پیش)

یه مقایسه خیلی بد کردی. تیگو؟ اصلا قابل مقایسه نیست

Mh66(148 روز پیش)

سلام دوستان من میخوام ام جی بخرم ولی از بس گفتن به بنزین بی کیفیت حساس هست، بین اسپورتیج و ام جی گیر کردم لطف راهنمایی کنن دوستانی که تجربه رانندگی با این ماشین با کیلومتر بالا دارن

Shayanpo (103 روز پیش)

اصلا قابل مقایسه نیستن هم از لحاظ کیفیت ام جی بهتره هم از لحاظ شتاب هم از لحاظ نرمی ام جی سرتره هیچ شک نکن کیا ماشین کره ایه که فقط بخاطر پز دادن میخرن.

Amrkh (102 روز پیش)

سلام دوست عزیز همه‌ی ماشین های توربو از ام‌جی و تلیسمان و پاسات بگیرید تا بی‌ام‌و و پورشه به بنزین بی‌کیفیت حساس هستند توی ام‌جی‌ها mg6 به خاطر بوست پایین تر حساسیت کمتری داره شما دارید از یه ماشین 2.0 لیتری 220 اسب و 350 نیتون قدرت میگیرید پس باید بنزین خوب هم بهش بدید تا خوب کار کنه اسپورتیج هم به روغن و فیلتر روغن حساس هست سواری بسیار خشک تری نسبت به ام‌جی gs داره فضای پای عقب اسپورتیج کمتره کوبش هاش بیشتره و از لحاظ پایداری و هندلینگ هم ام‌جی خیلی سرتر از اسپورتیج هست شتاب ام‌جی بسیار بهتر از اسپورتیج هست اما مزایای اسپورتیج خدمات پس از فروش بهتر و بازار فروش عالی و بورس بودن موتور بدون حساسیت به بنزین و از لحاظ امکانات هم یسری چیزا ام‌جی بیشتر و یسری هم اسپورتیج بیشتر راستی ام‌جی ضد واژگونی هم داره😉در کل اگر شهرستان زندگی می‌کنید و به بنزین سوپر یا حداقل یورو4 دسترسی ندارید اسپورتیج بهتره اما مزایای ام‌جی هم قابل چشم پوشی نیست

Mahan84 (46 روز پیش)

راه حلش یه بنزین سوپره،یه اوکتان هم بزار تو صندوق عقب که هر وقت سوپر نبود استفاده کنی

Saeed12 (18 روز پیش)

ام جی فقط شتاب و هندلینگ بهتر داره و البته سواریش هم مثل اسپورتیج نسبتا خشکه. در باقی موارد اسپورتیج بهتره و قابل قیاس نیست اصلا چون اسپورتیج ماشین معتبریه و هم کیفیت ساخت بهتری داره هم امکانات و تجهیزات بیشتر هم استهلاک کمتر و هم خدمات پس از فروش بهتر.

1paesa1(28 روز پیش)

اینی که میگفتند به بنزین کم کیفیت و اینا حساسه مال قبل بود که بنزین های ایران یورو ۳ و۴ بود الان ک دیگه بنزینا یورو ۵ شده و دیگه مشکلی نداریم

Soheilesmaeili(56 روز پیش)

این ماشین رو به محض اینکه سوارش بشین عاشقش میشین.

Hamid60(136 روز پیش)

سلام..من هیچگونه تجربه ای ندارم ولی خیلی برام جالبه تقریبا همه کیلومتر ۱۰۰ هزار رو رد میکنه میزارن برای فروش و این موضوع نمیتونه بی دلیل باشه..شاید تعصب بیجای بعضی ها اینه که بگن درست استفاده نکردن که امیدوارم همین باشه

1paesa1 (130 روز پیش)

هزینه هاش مثل هزینه یه بی ام وس اما کم استهلاکه. من خودم قبلا داشتم تا ۱۳۰ هزار تا خرجی به جز مصرفی ها برام نداشت. اما یه سری خرج های دوری ای بعد این کار کرد پیش میاد که اونا رو انجام بدی دوباره تا ۱۰۰ هزار تا دیگه ماشین کاریت نداره

anouraei (102 روز پیش)

براي ماشيني كه ٤-٥ سال كار كرد داره رسيدن به كيلومتر ١٠٠ هزار اصلا عجيب نيست منظورم اينكه اكثر MG gs ها بين ٥٠ تا ١٥٠ هزار كاركرد هستند و فروختن آنها در كيلومتري در اين حدود (مثلا ١٠٠ هزار تا) اصلا معني خاصي نداره

farshid 39 (96 روز پیش)

سلام برادر این فقط برای ام جی صادق نیست. کسانی که ماشین صفر سوار میشن نهایت نهایت به صد هزار کیلومتر رسید یکی دیگه می‌خرن. فرق نداره پراید باشه یا ماشین خارجی باشه. من حتی ماشین سنگین دارم سر سال صفرش میکنم. حالا ماشین سنگین به ندرت هست ولی ماشین سواری نود درصد افرادی که همیشه صفر خریدن چنین عادتی دارند. من خودم تا حالا سه تا جی اس عوض کردم. اولی به 63 هزار رسید صفرش کردم دومی تو یه تصادف وحشتناک دادمش اوراقی و سومی هم رسیده به 64 هزار که اگر یه کارکرد در حد ده هزار گیرم بیاد عوضش میکنم. چون فعلا دیگه صفرش نیست هیچ مشکلی هم نداره.

anouraei(107 روز پیش)

به نظرم ماشين عالي و با امكانات و با كيفيتي است امكانات و كلاسي كه داره در حد شاسي بلند هاي با قيمت چند صد ميليون بالاتر است من يكي شو از ٧٥٠٠٠ تا ٩٠٠٠٠ هزار داشتم و اصلا اذيت كردن نداشت و تجربه خوبي بود

Soorenajj(154 روز پیش)

اونایی که قصد خرید دارن به هیچ وجه شک و تردید نداشته باشند.چون از تمام رقبای کره‌ای سر تر هست و بعضاً در حد اروپایی ‌های پر ادعا هست.هرکس هم نظر منفی داده یا این ماشین رو سوار نشده یا شتر رو رنگ کردن جای این ماشین بهش قالب کردن

[email protected](919 روز پیش)

هر کی میاد فقط تعریف میکنه فکر میکنه با تعریف قیمت ماشین میره بالا . هرکی سوار شده 100 هزار تا رانندگی کرده بگه چه ایرادی داره و واسه چه چیزی برده تعمیرگاه وگرنه مشخصات فنی ماشین همه جا نوشته

محمد شیخ الاسلامی (867 روز پیش)

سلام ماشین من ۹۷۰۰۰ کار کرده.نسبت به اینکه چینی هست خیلی عالیه،قدرت و شتاب و سرعتش خیلی خوبه؛شتاب اولیه ش فقط حرص آدمو در میاره :) جعبه فرمونش مشکل داره که البته همگانی نیست و در نوبت نمایندگی هستیم.قبلا کیا سورنتو داشتم که صد در صد از کیا راضی تر بودم.در کل اگر شاسی چینی میخواین بخرین گزینه ی خوبیه

رضا۲۳ (422 روز پیش)

من بیشتر از صدهزارتا روندم بردم بیرون سرویس انجام دادم از نمایندگی خیلی بهتر بود. و قطعاتشم نمایندگی خودشم از قطعه فروشای تو بازار می گیره بعد نوبت رو از قصد دیر می ده که نرین خدماتش رو استفاده کنید

رضا۲۳ (417 روز پیش)

من بالای ۱۰۰ هزار فقط صفحه ها رو عوض کردم اونم نه نمایندگی بیرون دادم صفحه خریدم چهار میلیون و چهار میلیونم اجرت . البته از گارانتی خارج شد اما پولای مفتی که باید به نمایندگی بابت خدمات افتضاحش می دادم تو جیبم بیشتر موند

Amrkh (208 روز پیش)

عزیز تنها مشکلی که داره ایراد جعبه فرمون هست که اول با گارانتی و بدون هزینه تعمیر میشه و دوم اینکه خیلی راحت درست میشه همین بخر و لذت ببر

شبیر۱۲(504 روز پیش)

دوستان اگه کسی این خودرو رو داره لطفا فقط بهش به چشم یه سدان چینی ببینید شدیدا به مرطوب شدن حساسه از سربالایی بخوای بالا بری دو بار فوقش سه مشکل پیش نیاد چهارمین بار شدیدا آسیب می بینه در ضمن واقعا خرجش خرج بی ام و هستش فقط چهار تا لنتش دو میلیون و چهارصد هزار تومنه و شدیدا آسیب پذیره . درسته ماشینو ارزون می خری بعدش هر کیلومترش براتون خرج می تراشه . من اول که خریدم تحت تبلیغات خوشحال بودم اما هم تعمیر موتور کردم هم تعمیر گیربکس . و یه بارم که اشکال برقی داشت دو ماه تو نمایندگی خوابید برا تعمیر موتور ۳ ماه خوابید و برا تعمیر گیربکس ۳ ماه هیچ کودومشونم شامل گارانتی نشد و خودم قطعات رو از بیرون تهیه کردم و خیلیم گرون . اگه خریدید حواستون باشه باید دست به جیبتون قوی باشه.اگه الان پیدا بشه چون اونموقه قطعش بود اما هر قطعه براشون می بردم فرداش می گفتن این اون نیست یه چیز دیگه می خوایم . من زیر بارون ماشینم خراب شد و جعبه فیوزش سوخت اول که با یه یدک کش کشیدمش رو قسمتی که یدکیشو می کشی ماشین شاسیش کج شد من موندم و یه شاسی کج آخه چجوری بفروشم بگم فقط شاسیش کج شد

farshid 39 (496 روز پیش)

همه چیز کاملا درست گفتید بهترین راه حل برای خرید این ماشین اینه که دو تا بخری یکیش برای تامین قطعات یدکی

رضا۲۳ (422 روز پیش)

من ماشین شما رو دیدم شبیر جان باهاش تصادف شدید کردی . اونیم که کشیدی کج شد سر شاسی بهش می گن نه شاسی تو گل سنگین ماشینو با تراکتور آخه نباید بکشی خودتم پول سر شاسی نو ندادی بخری قیمتش فقط ۲.۵ میلیونه چون سرشاسی نرم تره تا تو تصادفات آسیب کمتری به خودرو وارد بشه.

ramin1355 (330 روز پیش)

واقعا چه خصومتی داشتی؟ شاسی اش کج شده دروغ از این بزرگتر شاسی پراید که اندازه یه کارد میوه خوری نیست کج نمیشه بعد این آخه انصافم چیزخوبیه ۴ ساله ما سواریم‌فقط سرویس کردیم اونم‌بخاطر گارانتی و گرنهدهبچی اش نمیشه شمع شو‌باید دقت کنی همون شماره فنی بندارزی و هر خودویی که خریدی هر قطعه یه شماره فنی داره اگر کم‌و‌زیاد کنی آسیب می بینه این فقط ام‌جی نیست تویوتا هم‌همینطوره

Amrkh (208 روز پیش)

این ماشین با 220اسب بخار و 350 نیوتون متر از سربالایی نمیره بالا؟!عجیبا غریبا میشه توضیح بدی شدیداً آسیب میبینه یعنی چی؟! پس این همه gs داره تو شهر می‌چرخه یعنی یا تاحالا سربالایی نرفتن یا دارن خراب می‌چرخن؟! کجا چهار تا لنت میشه دو ملیون حتی لنت پارس به این میخوره از ماشین هایی که لنت هاش با این یکی هست میشه به مکان اشاره کرد شما با ماشین چیکار می‌کنی هم مشکل موتور داره هم گیربکس و هم برقی چرا ما نداریم؟! چرا این همه آدم ندارن؟! ماشین چجوری زیر بارون جعبه فیوزش سوخته؟! این حتی رو پراید هم قفله این ماشین رو یبار دیاگ بزنید ببینید سیستم برقی ش از کل کره ای ها و چینی ها پیشرفته تره و خیلی دقیق هست شما حتی نمیدونی ماشینی که دو دف هست رو نباید یدک کرد چون دیفرانسیل درگیر میشه چه ام جی باشه چه بی ام و و ولوو .چرا اشتباه های خودتون رو گردن ماشین میندازید؟! بعد ماشین با یدک شاسی اش کج شده؟! شاسی این خودرو یکی از بهترین و قوی ترین شاسی ها بین هم رده هایش هست و حتی ضد واژگون هست اینایی که میگم همش قابل استعلام هست با یه سرچ ساده تو نت یکم درباره شاسی داینامیک تحقیق کنید بعد بیاید خالی ببندید حتی شاسی پراید هم با یدک کج نمیشه

Mohamadha(295 روز پیش)

دوستان بنده حدود یک ماهه این مدل رو با کارکرد۵۲۰۰۰کیلومتر خریدم می‌خوام تجربمو با دوستان درمیون بذارم.این خودرو هم نقاط ضعف داره و هم کلی نقاط قوت همراهشه اول از نکات مثبتش شروع میکنم:طراحی بیرونی خودرو از اکثر رقباش کاملا جذابتر ومدرن تره و بنظرم فقط سانتافه و توسان جدید ازش خوش فیس ترن نمای جلویی خودرو با طراحی پرتمتراق سپر و کاپوت طرح دار و گلگیرهای حجم دار و طراحی نمای جانبی خودرو با رکاب های اسپرت و رینگ های کرومیت و خاصش و نمای عقب خودرو با طرحی اگزوزهای دوگانه و طراحی چراغ های عقب که ذات اسپرت خودرو کاملا نمایانه .تیگوان و بقیه هم که کلا تو یه رده قیمتی دیگه هستن و قابل قیاس نیستن.لاستیک های میشلین ۲۳۵ که جز بهترین های دنیا هستن و بیشتر تو محصولات لوکس مثل پورشه استفاده میشن.طراحی و کیفیت صندلی‌های این مدل کاملا از محصولات هیوندای و کیا سرتره و بالاتر از رنج قیمتی خودرو هستش و کاملا با ذات اسپرت خودرو تناسب داره.فضای داخلی خودرو با توجه به ابعاد اون خیلی مناسبه ونکته ایی که هست داخل خودرو به خوبی ایزوله شده و کمتر صدایی وارد خودرو میشه.تجهیزات حرکتی وامکانات حرکتی این خودرو در سطح بالایی قرار داره و بعضاً تا ۵۰۰میلیون بالاتر از خودش رقیبی نداره از سیستم AWD و دو دیفرانسیل گرفته تا auto hold وhhcوhdcوکلی سیستم کمک ترمزی خودرو وepb.انجین این خودرو بنظر میرسه از کیفیت بالایی برخورداره و طراحی اوپل و جنرال موتور شاخه چین هستش و در محصولات دیگه هم بکار رفته همچنین تو نسل جدید این خودرو که HSنام داره بدون تغییر استفاده ازش ادامه داره پس احتمالا نقص خاصی ندارد و عملکرد مطمئنی ارائه داده و بهرحال جز مدرنترین انجین ها هستش با توجه به تکنولوژی GDI.توربو شارژر توسط شرکت هانی ول Honeywell آمریکا طراحی شده که جز بهترین های دنیاست و دهه هاست در بسیاری از مسابقات اتومبیل رانی بخصوص لمانز فعالیت داشته و تولیدش در کمپانی مادر در چین انجام شده و بنظرم از لحاظ مهندسی و کیفی در سطح خودرویی مثله تیگوان باشه.شاسی خودرو هم طبق نقدها توسط تیم پورشه به اصطلاح تیون و رفع نقص شده.طراحی گیربکس شش سرعته دو کلاچ هم توسط بورگ وارنر آمریکا انجام شده و اگه اصولی باهاش رفتار بشه کیفیت بالایی داره.با توجه به گذشت نزدیک به پنج سال از عرضه این خودرو وضعیت قطعات یدکی خودرو در سطح بدی قرار نداره و لوازم مصرفی و قطعات یدکی نسبتا در دسترسه میرسیم به نقاط ضعف:اول اینکه کیفیت رودری هاو پلاستیک کم کیفیت و خشک قسمت پایینی داشبورد و کنسول مرکزی واقعا تو ذوق میزنه.طراحی داشبورد هم کاملا سلیقه آیه اما بنظرم بخش مرکزی کنسول می‌تونست خیلی خوش ترکیبتر باشه.غربیلک فرمان اصلا طراحی جالبی ندارد و زنندست.سقف خودرو ایکاش پاناروما بود ولی به یه سانروف ساده بسنده شده.تنظیمات کروز کنترل متاسفانه رو فرمان قرار نداره.پیشرانه به بنزین سوپر با کیفیت و روغن موتور اصل نیاز داره که باید مراقب باشید هر۶۰۰۰کیلومتر حتما موتور سرویس بشه و تا جایی که میتونید از گاز دادن بیجا اجتناب کنید.گیربکس به شرایط ترافیک و سرعت های زیر۵کیلومتر در ساعت حساسه و در نتیجه زیاد نباید تو شهر شلوغ باشه رانندگی کرد و عمدتا این خودروها مال جاده و سفرن.نکته آخر اینکه فروشش به راحتی محصولات کره ایی نیست هرچند بعضاً کیفیتش از اونا بالاتره.

Saeed.F.O.F (286 روز پیش)

اولا کیفیت ام جی به هیچ وجه از هیوندا و خصوصا کیا بالاتر نیست چه بسا خیلی ام پایینتر. فقط در بحث شتاب چون بوست توربوش خیلی بالاست بهتر عمل میکنه که همین بوست بالای توربو به شدت استهلاکشو بالا برده و همونطور که خودتون اشاره کردید ، این ماشین به شدت حساسه و قطعا در کارکردهای بالا دچار تعمیر خواهد شد. به درد ایران نمیخوره. در ضمن با بودجه این ماشین میشه اسپورتیج سوار شد که خیلی بهتره.

Mohamadha (281 روز پیش)

سوار این مدل شدید؟ تستش کردید؟ من یک ماهه همه جوره تستش کردم کنار اینم یه اسپورتیج هست همه جوره تستشون کردم بعد نظر دادم. در اینکه کیفیت بعضی نقاطش از خودروهای کره ای بخصوص هیوندای بهتره شک نکن در ضمن بوست توربو هم نرماله خیلی هم بالا نیست منتهی فرقی ندارن بهرحال باید از بنزین با کیفیت استفاده کرد در ضمن تو بحث هندلینگ و قوای فنی اصلا در کلاس خودروهای کره ایی موجود در ایران نیست و وارد محدوده لکسوس nx و x4 و تیگوان میشه. خواهشاً دوستان بدون تجربه نظر ندن بقیه رو هم گمراه نکنن

Amrkh (208 روز پیش)

آقای سعید خان تا حالا یه بار سوار این شدید؟!نرمی و راحتی اینو اصلا با اسپورتیج sl مقایسه نکنید!!خیلی نرم تره اسپورتیج فوق العاده خشکه و کیفیت کابینش هم پایینه و فقط از لحاظ خدمات و بازار فروش از gs بهتره اسپورتیج اصلا جادار نیست عقبش اندازه 206 هست و صندوقش هم که اصلا جا ندارن!!!!در عوض ام جی خیلی جاداره اون موقعی که ام جی تاسیس شد(سال 1924) اصلا نه کیا بود و نه هیوندای این خودرو از لحاظ ایمنی هم خیلی سطح بالایی هست ضربه گیر های ضربدری جلو که در هیچ خودرویی پیدا نمیشه شاسی داینامیک و ضد واژگونی که کره ای ها که هیچ حتی بالاتر از اون هم ندارند!!! شما میگی استهلاک ش بالا هست و قطعا دچار مشکل میشه؟؟؟!!!!!شما دیدی یا تجربه کردی این مشکل رو که داری بقیه رو گمراه میکنی؟!gs میشناسم الان 180تا کارکرده موتور گیربکس پلمپ هست خواستی شماره شو بدم باهاش حرف بزنی یا حتی قرار بذاری باهاش ماشین رو ببینی تا متوجه بشی یه همچین چیزی واقعیت نداره و بعدا نیای اینجا چرت و پرت بگی و بقیه رو گمراه کنی اسپورتیج فقط فقط فقط خدمات و بازار بهتری داره ولسلام ایمنی،موتور و گیربکس،کیفیت ساخت،کیفیت سواری و نرمی و راحتی و جاداری این محاسن ش نسبت به اسپورتیج هست امکانات هم که یه سری چیزا این داره یه چیز ها هم اسپورتیج یا علی

Show More