در بین تمام خودروهای خارجی، حساب میتسوبیشی از بقیه جداست چراکه این یکی، از معدود ژاپنیهای بازار است که واقعا در خود ژاپن مونتاژ شده است! همین جمله نشان میدهد که این خودرو از نظر کیفیت و اصالت سرآمد است. یکی از محصولات جذاب این برند، مدل Eclipse Cross است که توسط شرکت «آرین پارس موتور» نخستینبار در نیمه دوم
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.4
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
کیفیت ساخت
بازار فروش دست دوم
عملکرد اقتصادی پیشرانه
صندوق عقب 370 لیتری
5 ستاره ایمنی از یورو انکپ (2018)
نقاط ضعف
عدم عرضه نسخه دو دیفرانسیل
طراحی ساده کابین (نسبت به رقبا)
نداشتن سیستم خودران (نسبت به قیمت)
کمبود برخی امکانات رفاهی (نسبت به رقبا)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2025مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
CVT با 8 دنده مصنوعیپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (4B40)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
152 اسببخارگشتاور
250 نیوتنمترشتاب
8.7 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
کراساور جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول - فیس لیفتطول
4545 میلیمترعرض
1805 میلیمترارتفاع
1685 میلیمترفاصله محوری
2670 میلیمتروزن
1540 کیلوگرمحجم باک
63 لیترچرخ جلو
225/55R18چرخ عقب
225/55R18سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ جلوفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USBسایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر نیمه دیجیتال - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمانایمنی کابین
مجموع ایربگها
7ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانهکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
4 حالته برقیویژگی صندلی عقب
زیرآرنجی تاشو - تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
آنتن کوسهای - برف پاککن عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
خودروبرتر1404 2 روز پیش
این نظر رو فقط برای این مینویسم که یک سری دوستان با پیام های الکی دلال های ماشین های چینی و مونتاژ چین دچار اشتباه نشن و ماشینشون رو مفت از دست ندن:
1- گیربکس CVT نسل سوم ژاپنی این ماشین انقدر نرم و خوب و با شتابه که حرف زدن در موردش واقعا میتونه شوخی باشه. مخصوصا اگه بخوای با هوندای چینی مقایسه کنی. بعد از 2 هزار کیلومتر رانندگی در شهر و خارج شهر حتی 1 مورد مشکل از گیربکس ندیدم.
2- تنها و فقط تنها مزیت کروکلاکراس چینی نسبت به این ماشین خواهان بیشتر به علت عشق مردم ایران به آرم تویوتاس. هر 2 ماشین زیرپام بوده و کرولاکراس چینی دقیقا حس ال 90 میده بهت.
3- هیچ حساسیتی به بنزین ایران و خاورمیانه نداره و حتی روی باک هم درج شده. نیازی به اکتان هم نداره.
4- اونقدر اوتلندر و Asx در ایران هست که اصلا نیازی نیست نگران قطعات و خدمات پس از فروش باشید.
5- خیلی خیلی مهم: شما اگه 2 دقیقه با یک پیچ گوشتی ژاپنی و یک پیچ کوشتی چینی کار کرده باشی فرقش رو متوجه میشی چه برسه به ماشین. دوستان عزیز مهمترین مزیت ماشین ژاپنی نسبت به چینی ها و مونتاژی های چینی آلیاژشه. چین هنوز خیلی خیلی راه داره تا توی فناوری آلیاژ به ژاپن برسه.
پاسخ
0
0
1
مهدی_ماشینباز 5 روز پیش
میتسوبیشی، مخصوصا اکلیپس همیشه سبک اسپورت بوده .نمیتونی نرمی ماشین ژاپنی داشته باشی. موتور طراحی خاصی داره و جنبه اسپورتش خیلی جذابه واسه همین میتسوبیشی همیشه ماشین یاکوزا بوده
پاسخ
0
0
3
شها 1404/9/26
سلام.و خسته نباشید ...من دوماهه ااینوخریدم و اصلا راضی نیستم .البته هم از نظر شتاب و هم کیفیت بسیار خوبه .و عدم رضایت من از گیربکس cvt هستش که واقعا بد دنده عوض میکنه ..حس لذت خودرو ژاپنی و حس رانندگی آروم رو نداره ....عوضش میکنم یه اسپورتیج 2025میگرم که گیربکسش فوقالعاده هستش...ممنون از شما بزرگواران
پاسخ
0
4
2
محمد776 1404/9/25
سلام دوستان به نظر شما بین این ماشین و کرولا کراس کدوم ارزش خرید بیشتری داره؟
و ایا قطعات این ماشین تو بازار هست ؟
کدام رانندگی و نرمی بهتری دارد؟
پاسخ
2
0
0
خودروبرتر1404 2 روز پیش
سلام دوست عزیز. از نظر نرمی رانندگی اصلا با کرولاکراس قابل مقایسه نیست. ضمنا کرولا مونتاژ چین هست و به زودی مشکلاتش معلوم میشه.
0
0
سلامـــــــــتـــی1 3 روز پیش
بستگی داره به شما اگر مشکلی با خودرو های هیبریدی نداشته باشید من کرولا رو انتخاب میکنم
0
0
mohamad66778 1404/9/25
به بنزین حساسه؟من فقط فقط نگران قطعات و خدمات پس از فروششم چون تو شهرستانم همین
پاسخ
0
0
0






