میتسوبیشی اوتلندر PHEV

سال

اوتلندر پلاگین هیبریدی (یا همان PHEV) با اینکه در سال 2012 به بازار جهانی معرفی شد ولی اولین حضورش را در مدل 2018 در بازار کشورمان تجربه کرد. این ژاپنی در کنار پیشرانه بنزینی‌اش، 2 موتور الکتریکی 60 اسبی در محورهای جلو و عقب دارد با این تفاوت که گشتاور موتور جلویی حدود 137 نیوتن‌متر است ولی گشتاور موتور عقبی به 160 نیوتن‌متر می‌رسد. در کابین این خودرو، دکمه‌ای به‌نام CHRG به‌چشم می‌خورد که با فشردن آن، می‌توان از پیشرانه بنزینی برای شارژکردن باتری‌ها استفاده کرد. همچنین با فشردن دکمه SAVE نیز موتور، میزان باتری باقیمانده‌ را حفظ می‌کند. همانند همه خودروهای پلاگین هیبریدی، این اوتلندر را هم می‌توان در حالت تمام برقی راند. در این حالت حداکثر مسافت قابل پیمایش حدود 52 کیلومتر و حداکثر سرعت نیز 120 کیلومتر برساعت خواهد بود. بعد از اتمام شارژ باتری‌ها، می‌توان هم دکمه CHRG را زد و هم می‌توان با اتصال آن به برق، باتری‌های لیتویم‌یونی 12 کیلووات‌ساعتی (300 ولتی) آن را مجددا شارژ کرد. این شارژ با برق خانگی (220 ولت) 10 آمپر حدود 5 ساعت و با برق 8 آمپر حدود 6.5 ساعت طول می‌کشد. البته اگر از پکیج شارژ سریع استفاده کنید، می‌توان 80% ظرفیت باتری‌ها را تنها در 25 دقیقه شارژ نمود.

ادامه...