اوتلندر پلاگین هیبریدی (یا همان PHEV) با اینکه در سال 2012 به بازار جهانی معرفی شد ولی اولین حضورش را در مدل 2018 در بازار کشورمان تجربه کرد. این ژاپنی در کنار پیشرانه بنزینی‌اش، 2 موتور الکتریکی 60 اسبی در محورهای جلو و عقب دارد با این تفاوت که گشتاور موتور جلویی حدود 137 نیوتن‌متر است ولی گشتاور موتور عقبی به 160 نیوتن‌متر می‌رسد. در کابین این خودرو، دکمه‌ای به‌نام CHRG به‌چشم می‌خورد که با فشردن آن، می‌توان از پیشرانه بنزینی برای شارژکردن باتری‌ها استفاده کرد. همچنین با فشردن دکمه SAVE نیز موتور، میزان باتری باقیمانده‌ را حفظ می‌کند. همانند همه خودروهای پلاگین هیبریدی، این اوتلندر را هم می‌توان در حالت تمام برقی راند. در این حالت حداکثر مسافت قابل پیمایش حدود 52 کیلومتر و حداکثر سرعت نیز 120 کیلومتر برساعت خواهد بود. بعد از اتمام شارژ باتری‌ها، می‌توان هم دکمه CHRG را زد و هم می‌توان با اتصال آن به برق، باتری‌های لیتویم‌یونی 12 کیلووات‌ساعتی (300 ولتی) آن را مجددا شارژ کرد. این شارژ با برق خانگی (220 ولت) 10 آمپر حدود 5 ساعت و با برق 8 آمپر حدود 6.5 ساعت طول می‌کشد. البته اگر از پکیج شارژ سریع استفاده کنید، می‌توان 80% ظرفیت باتری‌ها را تنها در 25 دقیقه شارژ نمود.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • دوام فنی
    • فرمان‌پذیری
    • تعلیق کارآمد
    • فضای کابین
    • مصرف 1.8 لیتری در حالت هیبرید
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • پیچیدگی فنی
    • کمبود امکانات نسبت به رقبا
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل 3 حالته با قفل الکترونیکی (S-AWC)
  • گیربکس CVT بهبودیافته
  • پیشرانه 4 سیلندر با 2 موتور الکتریکی
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 203 اسب‌بخار
  • گشتاور 190 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.3 ثانیه
  • سرعت 171 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 1.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم - فیس لیفت دوم
  • طول 4655 میلی‌متر
  • عرض 1800 میلی‌متر
  • ارتفاع 1680 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2670 میلی‌متر
  • وزن 1860 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 225/55R18
  • چرخ عقب 225/55R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - برقی)
  • سایر ویژگی‌ها کنترل شتاب ناگهانی (UMS)
56 دیدگاه

Zarabi(63 روز پیش)

من مدل PHEV رو دارم اصلا توی سربالایی کم نمیاره ۵ ساعت توی ترافیک سنگین جاده نمک ابرود بودم هیچی از بنزینش کم نشد خیلی ماشین خوبیه خیلی ارومه البته هر کی ماشین میخره به سلیقه خودشه اما به نظر من اوتلندر از هیوندا سانتافه بالاتره یک کوچولو هر کی میخاد بگیره شک نکنه ماشین خوبیه

[email protected](1118 روز پیش)

به نظر من PHEVماشین متفاوتی هست خیلی از مردم از ماشین های برقی ویا هیبرید میترسن ولی وقتی تجربه کنند وتفاوتهاش رو ببینند عاشقش خواهند شد .امیدوارم روزی کشورمون هم خودری پلاگین هیبرید تولید کنه و آلودگی هوا هم به این ترتیب کنترل بشه .این چند وقت که سوار این ماشین میشم ازش خیلی راضی هستم به افرادی که این ماشین رو خریدند هم توصیه میکنم دفترچه راهنما رو حتما بخونند تا راحتتر استفاده کنند.

maniwow (84 روز پیش)

سلام بزرگوار خیلی از مردم از هیبرید میترسند و حق هم دارند چون تو کشور ما هنوز جا نیافتاده منظور از جا نیافتادن اینکه پیچیدگی فنی برای هر تعمیر کاری داره هر کسی ازش سر در نمیاره باطریهاش فوق العاده گرون هستن ولی مطمئنن اگر این خودروها حمایت بشن و وارد بشن خیلی خوب هست هرچند که از الان به بعد هم اگر بیاد فقط چینی میاد

Mahdi82(544 روز پیش)

ماشین فوق‌العاده‌ای هستش واقعا از همه نظر یک‌ سر و گردن از سانتافه بالاتر هستش من حدود ۶۰ هزار کیلومتر باهاش راه رفتم و تا الآن هنوز هیچ ضعفی از این ماشین ندیدم برای تو شهر فوق‌العاده‌‌اس واقعا پیشنهاد میکنم دوستانی که قصد خرید ماشین در این سگمنت رو دارن حتما بهش فکر کنن👌🏻👌🏻

M.os (477 روز پیش)

از همه نظر یک سر و گردن از سانتافه بالاتره🤨 چرا با تعصب نظر میدید؟؟؟؟ از نظر آپشن و زیبایی و کابین و کیفیت مطمئنن سانتافه بهتره اما از نظر مصرف سوخت و نرمی اوتلندر بهتره

RJ (444 روز پیش)

چه جالب نمیدونستم سانتافه کیفیتش از اوتلندر بهتره ممنون از راهنمایی!

ILIAD (402 روز پیش)

من هردو رو داشتم در اینکه سانتافه زیبا تره اپشن های بیشتری داره حتی کابینش هم ب نظرم قشنگ تره شکی نیست اما اوتلندر از لحاظ کیفیت خیلی بالاتره هر دورو داشتم اما اوتلندر از لحاظ کیفیت داشبورد و موتور و فنی خیلی بهتره تنها مشکلش اینه ک اپشن هاش کمتره و سخت تر فروش میره و قطعاتش سختتر از سانتافه گیر میاد وگرنه توی ۱۲۰ هزار کارکرد ک بیشتر در جاده هاو.. بود هیچ مشکلی نداشت.

ashX (215 روز پیش)

M.os عزیز شاید سانتافه آپشنال تر باشه اونم یکم اما تو زیبایی و کیفیت و کارامد بودن فکر کنم شما متعصب نظر دادین 😉

VahidReza (179 روز پیش)

کره ای خشک رو با ژاپنی نرم و با دوام مقایسه نکنید ماشین به لذت سواریش می ارزه وقتی ماشین خشک باشه چه بدرد میخوره ؟ شما آئودی هم داشته باشی اگه خشک باشه بدرد نمیخوره

Mostafa60 (119 روز پیش)

تو کره و چین آپشن ارزونتره اگر روی اتولندر آپشن زیاد باشه هم قیمت لکسوس میشه ماشین ژاپن حتی آپشناش هم خراب نمیشه.ممنون از سایت باما

mohamad14553(742 روز پیش)

درود و احترام بنده یکسال phev داشتم حدود ۱۰،۰۰۰ تا باهاش رفتم ماشین خوبی بود از لحاظ اقتصادی با این داستان بنزین اقتصادی هست در شهر البته نرم هست نسبت به سانتافه که خودمم ۲ سال داشتم معایبی که داشت یکی نورپردازی داخلی در شب تهویه نداشتن برای سرنشین عقب در سربالایی یکم صدای موتور داخل کابین میاد که یه مقدار اعصاب خورد کن هست و مصرف در سربالایی با ۵ سرنشین بشدت بالا میره چون موتور ۲۰۰۰ سی سی هست بهش فشار میاد و در حالت بنزین در جا کار میکنه صدا داره بقولی تو مخیه و آف رود هم نیست بخاطر داستان باطری هایی که داره و در اب هم نمیشه رفت

Reezag (334 روز پیش)

دقیقا ولی مدل بنزینی رو اگر سوار شی دیگه سمت هیچ ماشینی نمیری مخصوص آفرود هست و براحتی برو تو آب و گل...

hoseinghayekhloo(739 روز پیش)

سلام دوستان بنده قصد خرید این ملشین رو دارم، خیلی مسافرت میرم میخواستم ببینم این ماشین تا چند کیلومتر به صورت برقی میره؟ و بعد از اینکه شارژ برقیش تمام شد چه مدت زمان میبره تا شارژ بشه؟ و ایا در حال حرکت شارژ میشه؟ مصرفش با بنزین چقدره؟ افرودش چطوره؟ و همینطور نرمیش و ترمزش و سواری شهری و بیرون شهرش چطوره؟ لطفا راهنماییم کنید

فرهاد منصوری (739 روز پیش)

سلام تا 120 با موتور الکتریکی حرکت میکنه در حالت حرکت هم شارژ میشه و اینکه با برق معمولی 5تا 6ساعت طول میکشه شارژ بشه

Reezag (334 روز پیش)

اگر جاده زیاد میری مدل تنفس طبیعی رو بگیری بهتره و اتفاقا قدرت و شتاب اوتلندر بتزینی بهتره نرمی و اتاق و امکاناتم که کاملا یکی هست

Reezag(334 روز پیش)

محشره رو دستش از نظر سواری و نرمی و امکانات و مصرف عالی ماشین ندیدم کلا اوتلندر چه هیبرید چه تنفس طبیعی حرف نداره...

shayan(983 روز پیش)

بچه ها به نظر تون کدومو بخرم. کلیوس یا اوتلندر؟؟ ماشینی که برای خا نواده بهتر باشه کدوم؟؟

Amir (981 روز پیش)

100% اوتلندر ، ژاپنی ، پرقدرت ، کم استهلاک ، مناسب برای سفر . اما کولیوس شبیه به شاسی بلنده ، قدرتش با نیسان جوک برابره ، خیلی هم کار امد نیست

Mahdiyar (967 روز پیش)

کولییوس فرانسوی از اتلندر ژاپنی بسیار نرمتر به صرفه تره. اما ایکس تریل هم از کولیس بهتره و آپشن های بیشتری مثل دوربین دید در شب و تشخیص اشیا ی متحرک داره

دست فرمون (903 روز پیش)

به نظر من نیسان ایکس تریل از راوفور هم بهتره . اوتلندر و کولیوس که دیگه هیچ . چون اشکالات بزرگی دارن مثل شارژ و تکون تکون اتاق و . . . که اصلا با ایکس تریل و نرمی راحتی و بی دردسری اون قابل مقایسه نیستن

Homayon (877 روز پیش)

درود - اوتلندر بخر عزيزم ماشينهاي ژاپني مرگ نداره - موتورش مخصوص شاسي بلند ساخته شده - و غيره و غيره - ولي رنو كوليوس همون تاليسمان رو شاسي بلندش كردن اصلا براي مناطق سخت ساخته نشده و يك نكته مهم اينه كه رنو كلا كارنامه خوبي توي ماشين سازي نداره.

Amur (874 روز پیش)

معلومه کولئوس گزینه ی بهتریه

Amur (874 روز پیش)

دوست عزیز کولئوس یه موتور ۲۵۰۰داره با گیربکس ایکس ترونیک ۷سرعته و صفر تا صد۹.۸کیلومتر و مصرف۸.۳

Ali57 (871 روز پیش)

اوتلندر

Gladiator (869 روز پیش)

آقای دست فرمون ..معلومه که تا حالا اوتلندرو از نزدیک ندیدی اخه اوتلندر تکون تکون میده مرد مومن اونی که تکون تکون میده راوفوره نه اوتلندر به این موضوع فکرکن ...ولی ایکس تریل ماشین خیلی خوبیه

دست فرمون (845 روز پیش)

آقای "Gladiator‏" عزیز حق با شماست ولی احتمالا نظرم رو واضح ننوشتم که اشتباه برداشت شد . به نظر من راوفور بسیار تکان تکان داره اما اوتلندر و نیسان ایکس تریل بسیار نرم هستند ولی منظور من از اشکالی که به اوتلندر وارد کردم شارژ کردن و دشارژ شدن و تکنولوژی تعمیر نگهداری اوتلندر در کشور ایران بود . به هر حال به نظر من نیسان ایکس تریل خیلی منطقی تر و بهتره.

آکسور (832 روز پیش)

دوست عزیز،زمانی که سامورایی های ژاپنی با شمشیر به جون هم می افتادند و دعوا های قبیله ای راه می انداختند،برادران رنو فکر این بودند که لوگوی شرکتشون چه رنگی باشه... قدمت و اصالت نکات بسیار مهمی در انتخاب خودرو می باشند.

Alirezako (340 روز پیش)

سلام من این رو در جواب آکسور عزیز میگم که درسته اصالت مهمه ولی الان در حال حاظر خود رو های ژاپنی از خود رو های فرانسوی از اکثر جوانب بهتر اند و برای ابطال مثالی که زدید همین کافیه ک گفت دقیقا رنو کولیوس موتور و گیریبکسشو که مهمترین بخش خودرو هست برای بدست اوردن اعتبار و مشتری بیشتر تکنولوژی ژاپن(نیسان) رو نسبت به فناوری خودشون تر جیح دادند!!

یمین(411 روز پیش)

سانتافه از لحاظ زیبایی و آپشن خوبه ولی از لحاظ کیفیت خوب نیست، من داشتم و استفاده کردم که میگم، میتسوبیشی کیفیتش خیلی عالیه ولی زیباییش خوب نبست

sepanta1970(779 روز پیش)

با سلام خدمت دوست عزیزی که سوال کرد کدام ماشین بهتر است ، این سوال را از کسی بایستی کرد که تجربه هر دو خودرو را داشته، بعضی از دوستان که نظر دادن بنظر میرسه هیچکدام از این دو خودرو را نداشتن !!! در مجموع خودرو سازی ژاپن به نسبت یک سرو گردن از خودروی آلمانی نمیشه گفت اما از خودروسازی فرانسوی بالاتر است اما بستگی به خیلی آیتم های دیگه داره که بایستی توجه شود از جمله خدمات پس از فروش ، قطعات، تعمیرگاه تخصصی و علائق شخصی و نوع نیاز و استفاده هر فرد که متفاوت است گاهی برای یکنفر یک پراید هاچ بک مناسبتر از یک بنز ۵۰۰ اس لانگ است، یکی از آیتم های خرید و خودرو کلاس خودرو است که موضوع اعتباری است و شاید فارغ از این مورد یک خودروی چینی مناسبتر باشه اما این روزا چشم و هم چشمی حرف اول را میزنه

آکسور (750 روز پیش)

کی گفته ژاپنی ها یه سر و گردن از فرانسوی ها بالاترن؟

SaaLaaR71 (725 روز پیش)

سلام دوست عزیز آکسور. یکی از دلایلی که میتونه بالاتر بودن ژاپنی ها نسبت فرانسوی ها رو نشون بده همینه که رنوی فرانسه برای ارتقای موتور و گیربکس از شرکت نیسان ژاپن کمک گرفته و منبع این حرف من قرار داد اتحاد رنو نیسان هست که همه حتی به زبان فارسی ازش مقاله هست

Hhhhhhhhhhhhhhhh (492 روز پیش)

هیچکس نمیتونه بگه ژاپن از فرانسه بهتره شما کدوم ماشین ژاپنی رو تو فرمول یک دیدی ولی رنو ماشین فرمول یک داره تو فقط میتونی از نظر سواری مقایسه کنی من خودم تلیسمان دارم کمری فقط سواری بهتری داشت . آره ژاپن از کره بهتره ولی از فرانسه نه نه نه. در ضمن تلیسمان تا الانش فقط خرج سرویس روغن و اینا داشته و اگه به هر ماشینی برسی برات میمونه برا ما ۵۰۰۰۰ تا کار کرده بازم سالاره

reza88 (445 روز پیش)

دوست عزیز ملاک شرکت در مسابقه نیست بلکه برنده شدنه در ضمن رنو تیم لوتوس که خیلی عملکرد خوبی داشت رو خرید و نابودش کرد و الان هم که یک سری با نیسان قرار داد بسته و داره نیسان رو ورشکسته میکنه یه کم مطالعه کن بعد نظر بده

arianmask(489 روز پیش)

رنو‌کولیوس یا اوتلندر یا ایکس تریل؟

Amiri (480 روز پیش)

فن آوری موفق ژاپن سبب شده تا خودروی اول امریکا محصولات ژاپن باشند. در ایران هم خودروسازهای فرانسوی همیشه بد قول و با فن آوری ناکارآمد وارد شدند. لذا بهترین گزینه ایکس تریل و اوتلندر. مشخصات دقیق برای مقایسه در سایت باما هست

arianmask (467 روز پیش)

فناوری رنوکولیوس همون نیسان ایکس تریل موتور مشترک بهمراه گیبربکس xtronic و پلتفرم کاملا یکسان با نیسان ایکس تریل

Show More