بعد از 110، ام‌وی ام 530 (یا همان چری A5) دومین محصول چری بود که در مدیران خودرو مونتاژ شد. در مورد طراحی 530 جالب است بدانید که چینی‌ها این خودرو را با الهام از نیسان ماکسیما نسل ششم (A34) طراحی کرده‌اند ولی در مقیاس کوچکتر! کابین 530 به‌لطف قوس بیش‌ از اندازه سقفش، فضای خوب و جاداری برای سرنشینان فراهم کرده، صندلی‌هایش نیز بزرگ و راحتند ولی بدن سرنشینان را در پیچ و خم جاده نگه نمی‌دارند. تعلیق 530 را باید نرم توصیف کرد تا حدی که بعضی مالکانش دست به تعویض کمک‌های آن با نمونه‌های اسپرت‌تر (خشک‌تر) می‌زنند. اگر با طراحی آن کنار می‌آیید، با کمبود برخی قطعاتش می‌سازید و جعبه‌دنده اقتصادی‌اش برای‌تان آزاردهنده نیست، مطمئن باشید که 530 چیزی کمتر از رقبای ایرانی‌اش ندارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فرمان نرم و تیز
    • راحتی صندلی‌ها
    • فضای جادار کابین
  • نقاط ضعف
    • ضرایب دنده سبک
    • بلندبودن اهرم دنده
    • عایق‌بندی کابین (در دورهای بالا)
    • وضوح نامطلوب نمایشگر و صفحه کیلومتر در نور روز
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1389 تا 1395
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 182 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.5 ثانیه
  • سرعت 185 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4552 میلی‌متر
  • عرض 1750 میلی‌متر
  • ارتفاع 1483 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2600 میلی‌متر
  • وزن 1290 کیلوگرم
  • حجم باک 52 لیتر
  • چرخ جلو 195/55R15
  • چرخ عقب 195/55R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

150 دیدگاه

ALIyerEdon(2 روز پیش)

یه مقایسه قیمت لوازم ام وی ام : 1. شیشه اینه اصلیش گرفتم 275 از نمایندگی دارای گرمکن هست و کیفیت فوقالعاده. غیر اصلش تو دیجی هست 40 تومن و شبیه اصلش بازار هست 160... راداتور اب گرفتم 1950 اصلی با دلار 27 تومن و ایرانیش هست 1 تومن... لاستیک و لنت و روغن هم که مشترک بین ماشینا... گرونترین لنت خریدم با دستمزد 4 عدد شد 700... کمک غقبش 500 هست اصلی و برای پراید ایرانیش هست 400... یعنی 100 تومن فرق کمک غول پیکر اینه با پراید ضعیف... صفحه کلاج هست درجه 1 به قیمت 1700 و 1 تومنیشم هست من از نمایندگی کیت کلاج گرفتم اصل 2800... کیت تسمه تایم کامل اصل از نمایندگی گرفتم 2200... کور رو کامل براتون تعویض و تعمیر میکنند به قیمت 1200 میشه یخچال... چراغ عقب اصلی گرفتم 700 الان دلار گرون شده 900 شده حدودا... لامپ نور پایین بازار هست 25 اصلیش 95

Siamak85(10 روز پیش)

باسلام و احترام ممنون از پاسخگوییتون، شما میفرمایید که تمامی قطعات این ماشین گیر میاد و مکانیک هم هست، پس کسی که می‌خره نگران تامین قطعه و مکانیک تا چند سال دیگه نباشه، درسته؟ و اینکه از نظر شما این ماشین حتی با اینکه آخرین مدلش 94 یا 95 هست از صفر ماشین ایرانی بهتره، درسته؟

ALIyerEdon (2 روز پیش)

قطعاتش فک و فراوون هست... پولش رو جور کن همه چیزش پیدا میشه. قیمت قطعاتشم یه ذره گرونتر از پراید و یه ذره ارزونتر از سمند و پژو هست ولی عمر قطعاتش زیاده. تعمیر کارشم همه میتونن تعمیر کنن تو همه شهرا هست مگر شهرای کوچیک که من خبر ندارم... حتی دیجی کالا قطعاتش رو داره ولی اصلی نیستند عموما. باید از نمایندگی اصل رو بخرید یه ذره گرونتره

seyedmohammad(3 روز پیش)

سلام دوستان گرامی.بنده بین 530 و 620 موندم و نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم.دوستانی که تجربه ای در این زمینه دارند ممنون میشم نظرشونو بگن.تشکر

ALIyerEdon (2 روز پیش)

دو تاشم سوار شو ببین کدوم خوبه... لیفان فکر کنم صدای موتورش زیاده تو کابین... قطعات ام وی ام هم به دلیل بیشتر بودن نمایندگی بیشتر باید باشه

samen22(9 روز پیش)

با سلام بنده چند روزی هست بعد از بررسی چندین ماشین ام وی ام ۵۳۰ گرفتم مدل ۹۲ میخواستم ببینم آیا ماشین خوبی هست بعصیها نا امید میکنن که چرا خریدم میگن قطعش پیدا نمیشه خرجش بالاست آیا اینچنین هست راهنماییم کنید ممنون میشم

Hajahmad53 (4 روز پیش)

همین الان برو دیجی کالا هر قطعه ای رو خواستی سفارش بده.. رادیات خوبه.

ALIyerEdon (2 روز پیش)

این ماشین ایرانی حساب میشه همه جنساش ایرانیش هست و در نمایندگی اصلیشم هست که اصلی حتما بخر یه ذره گرونتر وی کارکرد خیلی بیشتر و بی نقض تر... ماشینای مدیران خودرو عین ایران خودرو هست هم تعمیرکارش زیاده هم خرجش کمتر از سمند و پژو هست

Siamak85(14 روز پیش)

با سلام و احترام قصد دارم 530 بخرم اما از نظر قطعه و مکانیک شک دارم،و بین انتخاب این ماشین و ریو و مزدا 323 مردد هستم، و اصلا دوست ندارم پولم رو بابت تیبا و ساینا و ...بدم، در ضمن شیراز زندگی میکنم،لطفا عزیزان با اطلاع راهنمایی کنند. باتشکر

ALIyerEdon (12 روز پیش)

این ماشین دقیقا عین سمند و پژو هست از نظر مکانیک و تامین قطعات... یعنی تو مغازه ها اجناسش هست ایرانی یا وارداتی و جنس اصلی هم تو نمایندگی هست با قیمت سی یا چهل درصد گرونتر ولی کیفیت ده برابر بیشتر... همه چیزش گیر میاد نهایت از تهران سفارش میدن چند روزه میاد... به ماشین ایرانی اصلا فکر نکن کلا فراموش کن باید خیلی سال پیش مردم فراموش میکردن... مشکل زشت بودن یا ساده بودن چراغاش هم تو رنگ سفیده فقط. ماشین های رنگیش این مشکل رو ندارن و نوار های استیلش به شدت ماشین رو زیبا جلوه میده که تو سفید دیده نمیشن... از نظر سواری هم ماشین به شدت سنگین هست و چاله چوله نشون نمیده زیاد و تو جاده تو پیچ سرنشینان رو اینور و اونور نمیکنه!!! به همین دلیل شتاب اولیه اش شاید با پژو یکی باشه ولی وقتی تو سربالایی یا سرعت بالای 120 باشید با کولر روشن و سرنشین فول دیگه میفهمید قدرت این ماشین چیه... فقط ماشین دست دوم میخری تمیزش رو بخر ماشینی که از نظر موتور و گیربکس و اتاق مشکل داشته باشه هزینش به قیمتش نمیخوره مگر اینکه الان (مهر 1400) به 70 میلیون بخری ولی تمیزش مدل 93 تا 170 ارزش داره (پراید الان 140 هست)... بقیه چیزا رو میشه نو کرد با ده تومن

ALIyerEdon(32 روز پیش)

مشکل ریپ زدن با تعویض 4 شمع اصلی و تعویض دسته موتور جلو و عقب حل شد تا 90 درصد

ALIyerEdon(36 روز پیش)

تحجریات من تو نو کردن یه ماشین دست دوم: یه ماشین میخرید که مثلا 20 تومن تخفیف میگیرید یعنی زیر قیمت فروش و این 20 تومن رو خرج این چیزا میکنید: 1. اول کاتالیست رو عوض میکنید2. بعد شمع و لازم شد وایر 3. یعد لنت ها رو هر چاتشم 4. بعد لاستیک هرچاتشم مارک خارجی چینی نرم و بی صدا 5. لازم شد دیسک و صفحه کلاج6. زه بقل رو میکنید و خودشم کارواش میشورید و با لاک یا قلم خش گیر خشگیی میکنید و واکس و پولیش میزنید... حالا یه ماشین دارید عین نو ولی با قیمت خیلی پایینتر و هم قیمت تیبا ولی خیلی بهتر و با کلاستر...

ALIyerEdon (33 روز پیش)

جنسهاش رو صددرصد از نمایندگی بخرید. مثلا کیت صفحه کلاج کامل رو خریدم 2800 ولی غیر اصلش تو بازار 1600 بود. ولی در عمل اون اصلیه 100 هزار کیلومتر کار میکنه یا بیشتر ولی غیر اصل رو خدا میدونه. کیت کلاج رو که عوض کردم ماشین به شدت نرم و بی صدا شد و دیگه به موتور فشار نمیاد. با گاز کمتر سرعت بیشتری میره که تو هیچ ماشین ایرانی فکر نکنم باشه. لاستیک خارجی چینی ارزون بخرید هرگز ایرانی نخرید. به شدت نرم و بیصدا هست تو جاده. لنت چینی گرونترینش رو بخرید 700 تومن با دستمزد هرچار تاش. ترمزاش الان لمسی شده. شیشه هاش رو با یه شیشه شوی لکه بر تازهد اومده از سرکه و جوش شیرین ساخته شده میکنه عین اولش حتی نو تر از اولش.کمکای خودش خوبه الکی میگن زیادی نرمه. همین نرمیش لذت بخشتر کرده رانندگیش رو. بعضیا خرابه زیادی نرمه باید تعویض شه. خلاصه کلام وسایل اصلی بندازی با 30 درصد قیمت بیشتر تا چند برابر عمر بیشتری داره ماشینای چینی. به این راحتیا خراب نمیشن.

ALIyerEdon(36 روز پیش)

این ماشین زه بقل داشته باشه مقداری قدیمی و زشت میشه... زشتی نمای عقبشم تو رنگ سفیده بقیه رنگا کاملا باکلاسه از عقب و عین بنزه یا بهتر .داشبوردش عین آزرا 2007 هست

ALIyerEdon(36 روز پیش)

خوبی این ماشین اینه دیگه ایرانی محسوب میشه و بازار خرید و فروشش خوبه... قطعاتشم هم غیر اصلی داره با سمند و پژو یکیه قیمتش هم میتونید از نمایندگی اصلی بخرید 30 درصد گرونتر ولی کیفیت چند برابر بهتر... همه جا هم تعمیر کارش هست و تعمیرش ساده تر از ماشین ایرانیه چون همه چیزش مرتب و اصولی طراحی شده... میتونید یه دست دوم بخرید مثلا 120 تومن و همه چیزش رو با 20 تومن نو کنید مثل کاتالیست،لاستیک،شمع،رادیاتور،لنت و کلاج و از یه ماشین صفر و نرم و بیصدا با بالاترین کیفیت نسبت به ایرانی لذت ببرید... ماشین دست دوم اگه اتاقش بی صدا باشه و تصادفی نباشه و موتور گیربکسش سالم باشه بقیه چیزاش رو میشه ردیف کرد... البته موتور و گیربکس و اتاقم میشه ردیف کرد ولی باید موقع خرید پولش رو کم کنید مثلا 20 برای موتور و 10-20 برای گیربکس... اتاق رو هم 2 تومن میگیرن بیصدا میکنن تو شهر تهران

ALIyerEdon(41 روز پیش)

نفوذ صدا در دور های بالا اشتباهه ماشین صدا نداره با کاتالیست نو... کلا ماشین دور 3 به بعد باید دنده عوض شه مگر سربالایی و تحت فشار... میخواید با یه دنده برید یه نواخت باید دور موتور رو رو 3 نگه دارید و بیشتر از اون باید دنده بعدی بزنید... قانون همه ماشیناست وگرنه صدا میدن... میخواید مصرف بنزین رو بدونید اینه روشش: بنزین ماشین رو پر کنید و کیلومتر شمار رو صفر کنید. دفعه بعدی رفتید بازم بنزین رو پر کنید و مقدار لیتر بنزینی که زدید رو ضربدر 100 کنید و تقسیم بر مسافت طی شده کنید... عموما با کولر روشن و پرگاز و پرشتاب رفتن ماشین های چینی 7-13 هستند ترکیبی البته دنده ای هاشون رو میگم من

Show More