مشخصات فنی ام وی ام 530 سال 1389 - 1395
سال
بعد از 110، اموی ام 530 (یا همان چری A5) دومین محصول چری بود که در مدیران خودرو مونتاژ شد. در مورد طراحی 530 جالب است بدانید که چینیها این خودرو را با الهام از نیسان ماکسیما نسل ششم (A34) طراحی کردهاند ولی در مقیاس کوچکتر! کابین 530 بهلطف قوس بیش از اندازه سقفش، فضای خوب و جاداری برای سرنشینان
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
فرمان نرم و تیز
راحتی صندلیها
فضای جادار کابین
نقاط ضعف
ضرایب دنده سبک
بلندبودن اهرم دنده
عایقبندی کابین (در دورهای بالا)
وضوح نامطلوب نمایشگر و صفحه کیلومتر در نور روز
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1389 تا 1395مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
139 اسببخارگشتاور
182 نیوتنمترشتاب
12.5 ثانیهسرعت
185 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4552 میلیمترعرض
1750 میلیمترارتفاع
1483 میلیمترفاصله محوری
2600 میلیمتروزن
1290 کیلوگرمحجم باک
52 لیترچرخ جلو
195/55R15چرخ عقب
195/55R15سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
4 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم کرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Amir2022 1403/5/31
530 که خریدید دو تا کار رو باید انجام بدید: 1. ریمپ کنید چون بدون ریمپ خیلی ریپ میزنه و گازش تاخیر داره 2 . کمک جلو رو حتما ماکسیمایی کنید ماشین دیگه نمیکوبه تو هیچ دست اندازی با هر سرعتی. کمک های خودش وقتی جفتی 4 تومن بود من ماکسیمایی خریدم 6 تومن تایوانی. نسخه زاپنی 10 بود ولی فرقی با تایوانی نداره از نظر سواری. کمک های غقب رو تویوتایی میندازن جفتی 4 بود. من ننداختم چون جلو مهمه 90 درصد مواقع
پاسخ
0
0
1
شاهین 1403/5/29
سلام من دو هفته س که لین ماشین رو خریدم، قبل این ماشین سورن پلاس داشتم، با توجه به قیمتش کیفیتش خیلی بالاست، فضای داخلی کابین که یه چیز کاملا متمایزه نسبت به محصولات داخلی و به جرات میگم هم رده کره ای ها هستش، هندلینگ ماشین تو پیچ ها عالیه، هر روز ۱۲۰ کیلومتر تو جاده کوهستانی میرم و میام، شتاب که حرف نداره ، صفحه کیلومتر رو به سختی میشه دید تو نور خورشید، صدای موتور که واقعا کم هستش حتی تو دور موتورهای بالا، اینجا نوشته که عایق بندی ضعیف تو سرعت بالا ولی باور کنید نسبت به هم قیمتهاش و خیلی قیمت بالاتر مثل دنا و سورن پلاس اصلا قابل مقایسه نیست که این ماشین خیلی بی سر و صدا هستش، شیشه ماشین رو که بدی بالا انگار از دنیای بیرون حذف میشی، کمک فنرهاش یه مقدار کوبش داره که فکر کنم بخاطر مستهلک بودنشه و باید تعویض بشه با توجه به مدلش که ۹۵ هستش، من قدم ۱۹۴ هستش و تو سواریهای ساخت داخل واقعا مشکل داشتم ولی تو این ماشین خیلی راحتم، دیدم خیلی عالیه با توجه به اینکه صندلی رو میدم عقب، در حالی که قبلا با سورن پلاس وقتی صندلی رو میدادم عقب یک چهارم دیدم تو پیچها از شیشه بغل بود ولی الان این مشکل رو ندارم، ماشین سنگین و با اطمینانی هستش و من توصیه میکنم به کسایی که بودجه شون در این حد هستش اصلا به خریدش شک نکنید، پشیمون نمیشید، قطعاتش هم تو همه جا هستش با قیمت مناسب در حد پژو و سمند و پارس و حتی ارزون تر از ۲۰۶ و ۲۰۷ ،
پاسخ
0
0
1
امینی 1403/5/18
جلوبندی برای وزن موتور ضعیفه
توی ر وز هم نمایشگرها را نمیشه دید
بعد ۵ سال تازه رفع عیب میشه وبعد سالها کار میکنه .
پاسخ
3
0
0
ناشناس 1403/7/5
امکان بهبود یا اصلاح یا تعویضش با نمونه های مشابه مثلا مدل ۵۵۰ نیست؟؟
0
0
ناشناس 1403/7/5
یعنی خود به خود رفع عیب میشه بعد از چندسال؟؟ یا چشم عادت میکنه؟؟
0
0
Amir2022 1403/5/30
جلو بندی ماشین ضعیف نیست مشکل از کمک های ماشینه. باید کمک ماکسیمایی بندازید مشکل حل میشه. جلوبندی ماشین با تانک برابری میکنه خیلی محکمه
0
1
666Alireza 1403/3/9
مثالش تو اين رنج قيمت و حتي دوبرابر قيمت هم نيست
راحت با متريال چرم عالي!موتورپرقدرت تنفس طبيعي، كولر بخاري عالي،هندلينگ بي نظير،امكانات درحد،فرمان كه ...
قيمت مفت
پاسخ
1
0
2
666Alireza 1403/5/25
واقعا تو اين قيمت ها رقيب نداره
0
0
Moyi 1403/3/1
سلام خسته نباشید یه سوال داشتم میخواستم ببینم بین ۵۳۰ و ۵۵۰ انچنان تغیری است که قیمت بیشتری بابت ۵۵۰ بدهیم یا نه
پاسخ
2
0
0
ALI0069 1403/3/31
کیفیت کابین داخلی در 530 بسیار بهتر از 550 است. ظاهر 550 برای سال 2010 و ظاهر 530 برای سال 2006 هست. کیفیت داخل کابین 530 در حد بنز و بی ام وی همرده است. کیفیت کابین 550 در حد خودرو های داخلی است. از نظر فنی هیچ فرقی ندارند
1
1
Hossini123 1403/3/6
باید گفت که دو خودرو ام وی ام ۵۵۰ و ۵۳۰ اساساً دارای ذاتی مشابه هستند و تفاوتهای جدی میان قابلیتهای عملکردی این دو خودرو مشاهده نمیشود. کابین جادار، شتاب معقول، هماهنگی منطقی میان جعبهدنده و پیشرانه، کیفیت و دوام فنی بهتر از رقیبان داخلی و کیفیت ساخت مناسب، ازجمله مزایای مشترک میان این دو مدل بهحساب میآید. دراینبین ام وی ام ۵۵۰ در ازای قیمت بالاتر، ظاهری امروزی و خوشایندتر را برای مالک خود به ارمغان میآورد که رضایتمندی بیشتر ایشان را هم به دنبال خواهد داشت. همچنین وجود جعبهدنده اتوماتیک، طراحی برتر کابین و لطافت بیشتر سواری مدل ۵۵۰ سبب میشود تا برخی مشتریان تمایل بیشتری به سمت آن داشته باشند
0
0