


بعد از 110، اموی ام 530 (یا همان چری A5) دومین محصول چری بود که در مدیران خودرو مونتاژ شد. در مورد طراحی 530 جالب است بدانید که چینیها این خودرو را با الهام از نیسان ماکسیما نسل ششم (A34) طراحی کردهاند ولی در مقیاس کوچکتر! کابین 530 بهلطف قوس بیش از اندازه سقفش، فضای خوب و جاداری برای سرنشینان فراهم کرده، صندلیهایش نیز بزرگ و راحتند ولی بدن سرنشینان را در پیچ و خم جاده نگه نمیدارند. تعلیق 530 را باید نرم توصیف کرد تا حدی که بعضی مالکانش دست به تعویض کمکهای آن با نمونههای اسپرتتر (خشکتر) میزنند. اگر با طراحی آن کنار میآیید، با کمبود برخی قطعاتش میسازید و جعبهدنده اقتصادیاش برایتان آزاردهنده نیست، مطمئن باشید که 530 چیزی کمتر از رقبای ایرانیاش ندارد.
ادامه...
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای ام وی ام 530
- فرمان نرم و تیز
- راحتی صندلیها
- فضای جادار کابین
-
معایب ام وی ام 530
- ضرایب دنده سبک
- بلندبودن اهرم دنده
- عایقبندی کابین (در دورهای بالا)
- وضوح نامطلوب نمایشگر و صفحه کیلومتر در نور روز
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 1389 تا 1395
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 5 دنده دستی
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 139 اسببخار
- گشتاور 182 نیوتنمتر
- شتاب 12.5 ثانیه
- سرعت 185 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 4552 میلیمتر
- عرض 1750 میلیمتر
- ارتفاع 1483 میلیمتر
- فاصله محوری 2600 میلیمتر
- وزن 1290 کیلوگرم
- حجم باک 52 لیتر
- چرخ جلو 195/55R15
- چرخ عقب 195/55R15
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر
-
مانیتور
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی USB - MP3
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات
-
کول باکس
- صندلی راننده 4 حالته دستی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم کرم
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
خودروهای مشابه
-
گریت وال C30
1395
-
ام جی 350
2014
-
برلیانس H230
1395
نام
شماره تلفن
ایمیل
Hjjjjjjj
بزارید یک چیزی رو بهتون بگم . ام وی ام 530 نظر هایی که خودنم در موردش، پر قدرت ، وحشی ، ادم جرعت نداره گاز بده!، کیفیت بالا،کشش فوق العاده،با کولر کم نمیاره ، مصرف سوخت پایین، جاده که داره هیچ ماشینی هم رده خودش نداره . از ماشین های ایرانی بهتره اصلا هرچی شما بگید بعد اونوقت موتور 2000 با قدرت139 اسب بخار یعنی اندازه یه زانتیا 2000 چطور من با405 معمولی 100 اسب بخاری این ماشین تو رولینگ درگ درجا و دور بالا زدمش پس از اینجا متوجه بشین ماشین چینی 139 اسب بخاری یک ایرانی100 اسب بخاری رو نمی تونه بگیره پس موتورش ... مصرف سوختش هم7 بیشتر هستش دوستان قضاوت با خودتون سوارش هم شدم اونقدر هم قدرت نداره و شتاب نداره
Mohammadam
یه ۵۳۰ سالم امکان نداره از ۴۰۵ جا بمونه. شک نکن. اون حتما مشکل داشته. ماشین خود من کاتالیزورش ریخته بود راه نمیرفت. پراید هم برام شیر میشد. با یه ماشین رو زدن نباید فک کنی که همشون همینه.
Amir1400
درگ دو تا ماشین یکسان رو انجام بدید حتما خواهید دید یکیش بر دیگری برتری داره!!! اصلا اینا ملاک نیست . من با پراید و 530 درگ کردم برابر رفتن ولی کولر روشن کنی پراید میمیره... سر بالایی وایمیسته... سنگین باشه راه نمیره... گاز رو باید تا ته فشار بدی ولی 530 سر بالایی و پایینی حالیش نیست کولر روشن و خاموش ماشین پر و خالی حالیش نیست هر وقت اشاره کنی سر بالایی یا پایینی 200 به بالا رو پر میکنه با نیش گاز... مصرفشم 100 تا 8 تا با کولر رونشن داخل شهر خودم این هفته تست کردم... در ضمن باید ریمپ کنید تا 139 اسبش فعال شه
Mmm123
شما با ۴۰۵ می تونی حتی بنز رو هم بگیری البته بنز خاموش😂 مگه همه چیز ماشین قدرت و سرعت؟! من ۴۰۵ داشتم پدرمو از پس خراب میشد دراورد.بعدش گل خریدم اصلا یادم رفت ماشین هروقت باید ببری سرویس.مجموع خرجی که برای یه ۴۰۵ صفر کردم قشنگ سه برابر کل خرجی بود که برای گل مدل ۸۴ با دویست و پنجاه کارکرد کردم بود.
Ali003
با یه درگ که نتیجه نمیگرین . کشش 530 مخصوصا تو سربالایی از ماشین های ایرانی بیشتر با اینکه سنگین هستش من سه سال دارمش راضی راضی ام فقط اسمش بد رفته هرکی خرید راضیه فرمونش خیلی نرمه زانتیارو هم درسته قورت میده فقط کمی رسیدگی میخواد
Rasool57
جناب hjjjjjj احتمالا اون ۵۳۰ که سوار شدی خراب بوده!! در ضمن شما وزن ماشین و ایمنی بدنه رو هم باید در نظر بگیری. همه چی به شتاب نیست که. واقعا عجیبه که بعضیا فقط به شتاب اهمیت میدن و امنیت و جون خودشون و سرنشین های ماشین براشون مهم نیست. فقط صندلی راحت و کابین لوکس ۵۳۰ میارزه به همه خودروهای همرده داخلی
armin50
از لحاظ شتاب تو کورس جیلی امگرند ۷ برنده میشه یا ام وی ام ۵۳۰
ALI0069
نهایت مصرف سوختی که بتونید با این ماشین با کولر روشن و تماما تو شهری و ماشین ریمپ شده و پرگاز برید، صدی 13 تا میتونید بزنید... کمترین که بتونید بزنید صدی 7 الی 7.5 خارج شهر. طبیعی رانندگی کنید نصف شهر و نصف جاده صدی 9 میانگینشه
BARDIYA123
اگر میخوای مصرف ماشین بیاد پایین بهت پیشنهاد میکنم سوپر بزنی زیاد تفاوت قیمت با معمولی نداره و هر 3 الی 4 ماهی روش مکمل اکتان بریزید فقط مخصوص اونم خارجی ایرانی به درد نمیخوره حتی مفت و مجانی اصلا ارزش ندارد و هم پولت رو انداحتی بیرون و هم ماشین خراب میشه تقویت هم به ماشین آسیب وارد میکنه به جای تقویت یک توربو شارژ دستی درجه 1 جنس خوب بندازی البته بستگی به نوع بودجه طرف داره چقدر میخواد هزینه کنه و قدرتش بالا میره و بقیه پشت سرت نگاه میکنند ولی سعی کنید حالت استاندارد خودش باشه چون اینطوری سیستم کامپیوتر بهم میخوره و کلی خسارت باید پرداخت کنی البته سوپر تا حدی مصرف رو پایین میاره که خودم داخل شهر با صدی10/5 و بیرون شهر صدی6/5 هست که روی اطلاعت کیلومتر شمار نشون میده از طریق اون چندین بار آزمایش کردم با رانندگی نرمال و طبیعی و کلی بخوام بگم میانگین مصرفش رو اگر تقریبی حساب کنیم که با محاسبات صدی7/7 الی 7/8 یا حتی پایین تر هم آمده بود صدی7/3 الی صدی7/2 و برای سرویس دوره ای از طریق دفترچه راهنمای مصرفی ماشین نگاه کنید و سعی کنید روغنهای اصل بریزید مانند کاسترول و ادینول و توتال روغن گیربکس هم بستگی به شرایط بازار داره جه نوع روغن خارجی وجود دارد حتما بهترینها رو بریزید و یک عمر راحت هستی باز متوجه نمیشم چرا تولیدش متوقف شده ماشین بسیار خوبی هست که رانندگی باهاش محشر هست ولی در مقایسه با زانتیا الان بقیه میگن چینی کجا فرانسوی کجا بازم ارزش خرید داره که اصلا اینکار درست نیست با داخلی مقایسه میکنید امیدوارم دوباره احیا بشه با تشکر از سایت و دوستان خوب گرامی
ALI0069
این ماشین مشکل تاخیر گاز داره تا 2 ثانیه بعد گاز میخوره و یهو گاز میدی خفه میکنه. فقط با ریمپ حل میشه ولی بعد ریمپ سواری ماشین نرم عالی میشه
Reza12
سلام لطفا کسایی که از این ماشین استفاده میکنن بگن مصرف سوختش چقدره از من میانگین جاده و داخل شهر صدی ده مصرف میکنه آیا ماشین مشکلی داره یا نه مصرفش همینقدره
Amir2022
صدی حداقل 7 و حداکثر 13... مونده چقدر گاز بدید و چجوری رانندگی کنید...
Amir2022
تو شهر 12 و خارج شهر 9 در نظر بگیر... کمتر بیشتر بستگی داره چجور بری... کم گاز بری خب خیلی کمتر میشه. مثلا گاز دادی سرعت گرفت خلاص کنی ول کنی تا اخر خیابون بره... اینجوری مصرفت خیلی میاد پایین هر ماشینی باشه همینه رییس
hamidd
سلام من چند ساله این ماشین رو دارم و مدلش هم 91 هست ... تو بدترین حالت 8 لیتر و معمولی 7 لیتر تو اتوبان هم اگر خوب رانندگی کنید 6 لیتر ، مصرفش واقعا جزو مزایای این ماشینه
Amir2022
داخل شهری ماشین ریمپ شده و پر گاز رفتم شد صدی 10.7 تو 270 کیلومتر
ALI0069
وقتی سوییچ رو میچرخونید 6 تا بوق آزاردهنده میزنه... اون 6 تا بوق کمربند ایمنی هست!!! از زیر صندلی فیشش رو قطع کنید دیگه نمیزنه و فقط بوق های ضروری رو میزنه!!!
Amir2022
فرمان ماشین های چینی الکتروهیدرولیک هست که با فرمون ماشین ایرانی فرق داره. یعنی ماشین ایرانی هیدرولیک مکانیکیه که سفت تره ولی چینی هیدرولیک برقیه که بسیار نرم و خوشدسته با توجه به وزن ماشین هاش در حدی که ام اوی ام 110 با ناخن میچرخه فرمونش حتی مدل های خیلی قدیمیش
ALI0069
از ماشینای رنگی نترسید ماشین سفید 70 درصد زیباییش رو از دست میده... من رنگ ابی متالیک گرفتم زشتی نمای پشت و جلو رو کامل از بین برده
Ali003
رنگ سیاهش هم کم پیدا هست هم فوق العاده هستش ابهت و بزرگیش رو به رخ میکشه
Amir2022
رنگ مشکی فرعونیه :)
Amir2022
ماشین من ریمپ شده ست و صفحه کلاجشم اصل چری انداختم (برند والئو) دادم یکی سوار شد که پژو پارس 1800 صفر داشت... گفت دو برابر پژو پارس قدرت و سرعت و شتاب داره... ترمزشم سفت تره از پارس صفر ولی تو سرعت و سرپایینی و در هر شرایطی نگه میداره... سیخ نمیشه و سر نمیخوره و نگه میداره... به سرپایینی و پر بودن سرنشین کاری نداره ترمزش در هر شرایطی طبیعی رفتار میکنه ولی پراید صفر داشتم ترمز عالی بود ولی تو سرعت یا سرپایینی بالای 80 تا سرعت دیگه عملکردش طبیعی نبود... ماشین ایرانی همینه... ماشین ایرانی از شهر نباید خارج بشن و باید زیر 90 تا باهاشون رانندگی کرد
Siamak85
سلام و عرض ادب عزیزان کسی میدونه گپ شمع (فیلر) شمع برای ام وی ام 530 چقدر باید باشه؟شمع سوزنی ایریدیوم خریدم گپش 1 هست نمیدونم گپش رو باید چند بزارم. ممنونم
Amir1400
مصرف سوخت صد در صد در شهر فصل زمستان بدون کولر صدی دوازده و نیم... البته ماشین بیشتر وقتا روشن بوده تا گرم بشه