


بلافاصله بعد از اتمام تولید نسل اول (Z50) در نیسان و البته در خط تولید پارسخودرو، ژاپنیها ویرایش جدید مورانو را در سال 2008 و در قالب نسل دوم به بازار جهانی فرستادند. از آنجایی که فروش این خودرو در کشورمان قابل قبول بود، هنوز یکسال از رونمایی نسل دومش نگذشته بود که طرف ایرانی، مونتاژ CKD آن را بهعنوان مدل 2009 استارت زد. مورانوی جدید به لحاظ طراحی داخلی و بیرونی به معنی واقعی کلمه پیشرفت کرده بود؛ آنطور که انگار بین نسل دو و یک، نسل دیگری هم وجود داشته! مورانوی Z51 نه فقط به خاطر زبان بصری بلکه به واسطه آپشنها و تجهیزاتش نیز با استقبال روبهرو شد. در اواخر عمر مورانوی نسل دو، کیا با عرضه موهاوی آن هم با دو پیشرانه مختلف، جای خالی این ژاپنی محبوب را بهخوبی در بازار ایران پر کرد.
ادامه...
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای نیسان مورانو
- عملکرد فنی
- فضای جادار کابین
- محفظه بار بزرگ
- شتابگیری ثانویه
- کیفیت ساخت بالا
-
معایب نیسان مورانو
- واردات محدود
- مصرف 17 لیتری در شهر
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 2009 تا 2012
مشخصات فنی
- محور محرک دو دیفرانسیل
- گیربکس CVT ایکسترونیک
- پیشرانه 6 سیلندر
- حجم موتور 3.5 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 256 اسببخار
- گشتاور 334 نیوتنمتر
- شتاب 8 ثانیه
- سرعت 210 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 10.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه شاسی بلند متوسط
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل دوم (Z51)
- طول 4835 میلیمتر
- عرض 1885 میلیمتر
- ارتفاع 1730 میلیمتر
- فاصله محوری 2825 میلیمتر
- وزن 1858 کیلوگرم
- حجم باک 82 لیتر
- چرخ جلو 235/55R20
- چرخ عقب 235/55R20
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو بای زنون
- سایر ویژگی روشنایی چراغ خوشآمدگویی - نورپردازی داخلی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
- سایر ویژگی فرمان مموری
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 9 اسپیکر - سیستم پخش BOSE - هندزفری - چنجر 6 تایی - هدست وایرلس (سفارشی)
- مانیتور 7 اینچی - مانیتور 9 اینچی ردیف عقب (سفارشی)
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - iPod - AUX
- سایر ویژگی مالتی مدیا قطبنما (سفارشی)
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده 8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری - ایزی سیت (عقبرفتن صندلی هنگام ورود/خروج)
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته برقی
- ویژگی صندلی عقب تنظیم برقی - تاشو دوتکه
- گرمکن صندلی جلو - عقب
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم مشکی یا کرم
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تریم چوب - سوییچ هوشمند - تنظیم برقی پدال
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه دودی عقب - مموری آینه
خودروهای مشابه
-
هیوندای وراکروز (ix55)
2012
-
کیا سورنتو
2012
-
سانگ یانگ رکستون
2012
نام
شماره تلفن
ایمیل
Kavez
در خرید این ماشین شک نکنید.قیمت مناسب و قدرت بی نظیر و جادار. درمورد گیربکسش هم فقط کافیه روغن گیربکس اصلی نیسان موتور بریزید و خنک کننده داشته باشه تمام
هلیرضا
با سلام به همه دوستان عزیز و گرامی. من حدود ۶سال مورانو ۲۰۱۲ شرکتی داشتم که از صفر دست خودم بود.اما پارسال فروختم. اگه کسی از دوستان سوالی داره یا راهنمایی خواست میتونه بپرسه تا بدون جانب داری و بصورت بی طرف از تجربه رانندگی خودم براتون توضیح بدم.
Ramram
چجوری باهاتون تماس بگیرم
هلیرضا
Ram ram جان همینجا میتونید پرسید و جواب بگیرید
Arian taj
سلام ؛ میخواستم بدانم هزینه نگهداریش حدود چقدر بود و اینکه به گفته دلالان و نمایشگاه داران این ماشین مشکل گیربکس پیدا خواهد کرد و هزینه نگهداری بالایی داره صحت داره ؟
Ali63shz
من تويوتا راوفور ٢٠١٤ و ٢٠١٧ داشتم خيلذ راضي بودم ولي به دليل نياز مالي فروختم و پولش خرج شد الان پولم به خريد مورانو ميخوره از همون اول كه اين ماشين اومد برام جذاب بود فيط دو مورد فكرمو در گير كرده ١- شتيدم استهلاكش بالاست و ٢- بازار فروشش خوب نيس و بد مشتريه
حمید نظامی
دنبال خریدش هستم،اذیت نمیکنه؟ممنونم
Kkeyhan
سلام بنده میخوام مورانو 2012 بخرم. قبلش سانتافه 2015 سفارش اروپا داشتم بسیار راضی بودم. به خاطر مسائل مالی فروختم. حالا میخوام مورانو 2012 بخرم لطفا راهنمایی کنید. با تشکر
CitroenXsara
قدرت بالا، دو دیفرانسیل و ۶ سیلندر بودنش به cvt قطعا بده 😂😂
احمد عاقلی
بیشتر دوستان نظرات صحیح دارن و مثبت نظر دادن سال 88 مورانو 2008خریدم 70م پرادو 2درب 60م بود سانتافه سورنتو 52م بود لندکروز 90م بود حالا دراین سال مقایسه کنید مکانیک های ما بلد نبودن و تعمیرات همه اشتباه بلد نبودن الان قیمت مورانو و پرادو2008 باهم مقایسه کنید پرادو 2برابر ماشینهای برند تویوتا میتسوبیشی از هر نظر در برابر مورانو کم میارن شتاب8 ثانیه برای این غول پیکر بی نظیره شتاب ثانویه دیگه حرفی نداره من در شتاب ثانویه 8ماشینو گرفتم فقط مورانو و cvt
farbodimaaniipour
دقیقا موافقم نمیدونم کار دلال کیه انقد ماشین به این خوبی رو بد جلوه میدن اصلا قابل قیاس با سانتافه نیست
امیر ارسلان نیما
نیسان مورانو بسیار عالی هستش و پرستیژ عالی هم داره. نقطه ضعفش گیربکسش هست که روح و روان راننده رو به هم میریزه. یعنی این خودرو که بیش از 100 هزار کیلومتر کار کنه باید به فکر تعویض و یا سرویس اساسی باشیم. اصلا ارزش خرید نداره که بیش از 500 یا 600 میلیون پول بدیم برای 2012 یا 2013 بعدش این مشکلات رو به یدک بکشیم.
Mohammad mehrad
دوست عزیز گیربکس فوق العاده هوشمند و هماهنگ مورانو که باعث شده خودروهای روز دنیا از این نوع گیربکس استفاده کنند شما ایراد میگیرید جای تعجب دارد در محدوده قیمت ۶۰۰ تا ۷۰۰ بی رقیب هست هر چند ارزش مورانو با این بازار در ایران بیشتر از این حرفهاست
Sazad
این نوع از گیربکس بدلیل راحتی ، بازدهی بیشتر و مصرف کمتر مورد استقبال اکثر کمپانی های معروف خودرو ساز دنیا قرار گرفته ، متاسفانه هنوز در کشور ، ما رفتار مناسب و فنی با گیربکس پیشرفته مورانو را بلد نیستیم . این گیربکس در کیلومتر مشخص نیاز به تعویض روغن مخصوص خودش ( نیسان ) رو داره ، خرابی گیربکس مورانو عمدتا به دو دلیله ، یک - عدم تعویض روغن در کیلومتر تعیین شده ( اکثر دارندگان تصور می کنند مثل سایر گیربکس ها فقط باید مواظب گیج باشند و روغن رو سرریز کنند و نیازی به تعویض نیست ) ۲- تعویض روغن با هر نوع روغن cvt توصیه شده توسط تعویض روغنی سر کوچه این دو مورد را اگر رعایت کنید حالا حالاها میتونید بدون هیچ خرابی از رانندگی با مورانو لذت ببرید .
OmidJozan
من الان ۵ ساله مورانو ۲۰۰۹ دارم ۲۸۰ هزارم باهاش رانندگی کردم هنوز مشگل چه از لحاظ موتوری و گیریبکسی نداشتم . اگه گیریبکس cvt مشگل داشت تو سال ۲۰۲۲ رو ماشین های روز نمیذاشتند . هر چیزی رسیدگی میخواد .
ناصر
با سلام. بنده قبلا مورانو 2012 داشتم به مدت 2 سال، بعد فروختم سانتافه خریدم به شدت پشیمونم، ماشین کم استهلاک و نرم و با کیفیت، حدود 90 هزار کیلومتر باهاش راه رفتم حتی لنت هم تعویض نکردم، ولی سانتافه که خریدم هر دو سه ماه تو نمایندگی هستم، هر روز یه جاش خراب میشه از کمک ماشین بگیر تا کاسه نمد و..... سواری افتضاح، اتاق پر سر و صدا، شتاب افتضاح، خدا نکنه تو جاده از 3 تا ماشین بخای پشت سر هم سبقت بگیری، به کشتنت نده خوبه، با مورانو از 5 ماشین پشت سر هم به راحتی میشه سبقت گرفت، خلاصه مورانو واقعا ماشین خوبیه.
حاج رضا
سلام برادرجان تابحال هیچ خودروسازی نتونسته لنتی تولیدکنه که بیش از 40هزارکیلومتر کارکنه شما چطور 90هزارکیلومتر رانندگی کردید ولنت تعویض نکردین یقیین دارید که خودتون راننده بودین
Ali63shz
مصرف لنت بستگي به رانندگي و مسير داره من خودم ٢٣٠ هز كيلومتر رفتم با ٢ بار تعويض لنت جلو و بدون تعويض لنت هاي عقب و توان ترمزگيري ماشينم تو معاينه فني استاندارد بود
Aghaee
سلام عزیزم احتمالا سانتافه شما ۲۴۰۰بوده شما اگر پشت سانتافه ۲۰۱۱بشینی مورانو فراموشت میشه چون موتورش ۳۵۰۰ هست سانتافه اما مورانو هم خیلی ماشینه خوبیه
N. F.
اگه اینطور که دوستان میگن مورانو ماشین خوبیه پس چرا انقدر قیمتش حتی از وراکروز کره ای هم ارزونتره؟ ژاپنی از هم رده کره ای ارزونتر؟؟!!
Hameddd
در خصوص قطعه بله همه چیز راحت و فراوون گیر میاد(البته شهر های بزرگ شهر های دیگه هم حتی بعضا میبینید با اینکه موجوده چون خرید از تهران به صرفه تر هس از تهران میگیرن ارسال میشه)قطعات هم نو اصلی و ژاپنی با کیفیت و تایوانی و چینی گیر میاد در خصوص چیزای مصرفی و استوک هم که خیلی فراوان هس و گزینه به صرفه اس در واقع و از جهت قطعه مشکل نخواهید داشت. از جهت اینکه چرا ارزون هم هس دقت کنید بازار ایران بازار آمریکا نیس که بگید عقلایی باشه!خیلی ماشین های خوب مثه آکورد و سیویک و پریوس و سوبارو و… هم تو بازار ما ارزون هس.و بر عکس خیلی از ماشین هایی که ضعف های زیادی دارن مثه سانتافه گرون.بازار ما حرف اول و آخرو خدمات و تبلیغات و بازار دست دوم میزنه و این ماشین کلا تو ایران به خوبی ارائه نشد به بازار و بازار دست دوم جذابی نداره به همین دلیل قیمت پیدا نکرده.نمونه های ماشین های خوب که بازار خوبی ندارن در ایران کم نیست
N. F.
قطعاتش راحت گیر میاد؟
Amir1010
به نظرم با این پول میتونین وراکروز یا اسپورتچ یا سانتافه بخرید حتی کیا موهاوی به نظرم از این بهتره
Parsamofid13
😑😑😑😑😑از کی ماشین ژاپنی با کره ای مقایسه میشه مورانو کم استهلاک تر هست
Ahamidi
کسانی مورانو را با کرهایها نقایسه میکنند که ماشین ژاپنی سوار نشدند. مورانو اصلا قابل مبایسه با ماشینهای کرهای نیست. شتاب، قدرت فوق العاده، نرمی و راحتیو ....
mahdi2424
باسلام من قبل از اینکه مورانو بخرم لندکروز اطاق۱۰۰فول ۲۰۰۷داشتم فروختم میخواستم پرادو بخرم یکی از دوستام پیشنهاد کرد با مورانو دوری بزن نخرش ولی موقعی که سوارش شدم یه دور باهاش زدم دیدم عجب ماشینیه خدایی تابحال پشت همچی ماشینی ننشستم فوق العاده پرشتاب و نرم انگار پشت یه ماشین کورسی نشستی اصلا قابل مقایسه با سانتافه یااسپورتیج یاتوسان نیست من یه ۲۰۰۹leکم کار گرفتم خدایی خیلیم ازش راضیم تو جاده کم نمیاری باهرچی دوست داری کل بنداز