بلافاصله بعد از اتمام تولید نسل اول (Z50) در نیسان و البته در خط تولید پارس‌خودرو، ژاپنی‌ها ویرایش جدید مورانو را در سال 2008 و در قالب نسل دوم به بازار جهانی فرستادند. از آنجایی که فروش این خودرو در کشورمان قابل قبول بود، هنوز یکسال از رونمایی نسل دومش نگذشته بود که طرف ایرانی، مونتاژ CKD آن را به‌عنوان مدل 2009 استارت زد. مورانوی جدید به لحاظ طراحی داخلی و بیرونی به معنی واقعی کلمه پیشرفت کرده بود؛ آن‌طور که انگار بین نسل دو و یک، نسل دیگری هم وجود داشته! مورانوی Z51 نه فقط به خاطر زبان بصری بلکه به واسطه آپشن‌ها و تجهیزاتش نیز با استقبال روبه‌رو شد. در اواخر عمر مورانوی نسل دو، کیا با عرضه موهاوی آن هم با دو پیشرانه مختلف، جای خالی این ژاپنی محبوب را به‌خوبی در بازار ایران پر کرد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • عملکرد فنی
    • فضای جادار کابین
    • محفظه بار بزرگ
    • شتابگیری ثانویه
    • کیفیت ساخت بالا
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • مصرف 17 لیتری در شهر
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2009 تا 2012
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل
  • گیربکس CVT ایکس‌ترونیک
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 3.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 256 اسب‌بخار
  • گشتاور 334 نیوتن‌متر
  • شتاب 8 ثانیه
  • سرعت 210 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (Z51)
  • طول 4835 میلی‌متر
  • عرض 1885 میلی‌متر
  • ارتفاع 1730 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2825 میلی‌متر
  • وزن 1858 کیلوگرم
  • حجم باک 82 لیتر
  • چرخ جلو 235/55R20
  • چرخ عقب 235/55R20
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

59 دیدگاه

هلیرضا(739 روز پیش)

با سلام به همه دوستان عزیز و گرامی. من حدود ۶سال مورانو ۲۰۱۲ شرکتی داشتم که از صفر دست خودم بود.اما پارسال فروختم. اگه کسی از دوستان سوالی داره یا راهنمایی خواست میتونه بپرسه تا بدون جانب داری و بصورت بی طرف از تجربه رانندگی خودم براتون توضیح بدم.

Ramram (706 روز پیش)

چجوری باهاتون تماس بگیرم

هلیرضا (700 روز پیش)

Ram ram جان همینجا میتونید پرسید و جواب بگیرید

Arian taj (697 روز پیش)

سلام ؛ میخواستم بدانم هزینه نگهداریش حدود چقدر بود و اینکه به گفته دلالان و نمایشگاه داران این ماشین مشکل گیربکس پیدا خواهد کرد و هزینه نگهداری بالایی داره صحت داره ؟

Ali63shz (517 روز پیش)

من تويوتا راوفور ٢٠١٤ و ٢٠١٧ داشتم خيلذ راضي بودم ولي به دليل نياز مالي فروختم و پولش خرج شد الان پولم به خريد مورانو ميخوره از همون اول كه اين ماشين اومد برام جذاب بود فيط دو مورد فكرمو در گير كرده ١- شتيدم استهلاكش بالاست و ٢- بازار فروشش خوب نيس و بد مشتريه

حمید نظامی (41 روز پیش)

دنبال خریدش هستم،اذیت نمیکنه؟ممنونم

N. F.(69 روز پیش)

اگه اینطور که دوستان میگن مورانو‌ ماشین خوبیه پس چرا انقدر قیمتش حتی از وراکروز کره ای هم ارزونتره؟ ژاپنی از هم رده‌ کره ای ارزونتر؟؟!!

Hameddd (68 روز پیش)

در خصوص قطعه بله همه چیز راحت و فراوون گیر میاد(البته شهر های بزرگ شهر های دیگه هم حتی بعضا میبینید با اینکه موجوده چون خرید از تهران به صرفه تر هس از تهران میگیرن ارسال میشه)قطعات هم نو اصلی و ژاپنی با کیفیت و تایوانی و چینی گیر میاد در خصوص چیزای مصرفی و استوک هم که خیلی فراوان هس و گزینه به صرفه اس در واقع و از جهت قطعه مشکل نخواهید داشت. از جهت اینکه چرا ارزون هم هس دقت کنید بازار ایران بازار آمریکا نیس که بگید عقلایی باشه!خیلی ماشین های خوب مثه آکورد و سیویک و پریوس و سوبارو و… هم تو بازار ما ارزون هس.و بر عکس خیلی از ماشین هایی که ضعف های زیادی دارن مثه سانتافه گرون.بازار ما حرف اول و آخرو خدمات و تبلیغات و بازار دست دوم میزنه و این ماشین کلا تو ایران به خوبی ارائه نشد به بازار و بازار دست دوم جذابی نداره به همین دلیل قیمت پیدا نکرده.نمونه های ماشین های خوب که بازار خوبی ندارن در ایران کم نیست

N. F.(69 روز پیش)

قطعاتش راحت گیر میاد؟

Amir1010(147 روز پیش)

به نظرم با این پول میتونین وراکروز یا اسپورتچ یا سانتافه بخرید حتی کیا موهاوی به نظرم از این بهتره

Parsamofid13 (111 روز پیش)

😑😑😑😑😑از کی ماشین ژاپنی با کره ای مقایسه میشه مورانو کم استهلاک تر هست

Ahamidi (79 روز پیش)

کسانی مورانو را با کره‌ای‌ها نقایسه میکنند که ماشین ژاپنی سوار نشدند. مورانو اصلا قابل مبایسه با ماشینهای کره‌ای نیست. شتاب، قدرت فوق العاده، نرمی و راحتیو ....

mahdi2424(120 روز پیش)

باسلام من قبل از اینکه مورانو بخرم لندکروز اطاق۱۰۰فول ۲۰۰۷داشتم فروختم میخواستم پرادو بخرم یکی از دوستام پیشنهاد کرد با مورانو دوری بزن نخرش ولی موقعی که سوارش شدم یه دور باهاش زدم دیدم عجب ماشینیه خدایی تابحال پشت همچی ماشینی ننشستم فوق العاده پرشتاب و نرم انگار پشت یه ماشین کورسی نشستی اصلا قابل مقایسه با سانتافه یااسپورتیج یاتوسان نیست من یه ۲۰۰۹leکم کار گرفتم خدایی خیلیم ازش راضیم تو جاده کم نمیاری باهرچی دوست داری کل بنداز

Akbar360(176 روز پیش)

بابام یه ۲۰۱۲ش رو داشت سال ۹۶ فروخت راوفور خرید هنوز دلش پیش مورانو هست درست هم میگه راوفور یه خورده خشکه و صندلی های عقبش مثل این راحت نیست

Mohammad16(253 روز پیش)

باسلام خدمت دوستان دوستانی که از این ماشین استفاده کردن ایا این ماشین به درد افرود یا کویر میخوره یا نه ممنون از راهنمایی

Akbar360 (176 روز پیش)

نه برای افرود سبک خوبه ولی بدرد کویر و اینچیزا نمیخوره چون اگر گیربکسش خراب شد تعمیرش تو ایران کار حضرت فیله

حاج رضا(611 روز پیش)

درجواب اقا ناصر که فرمودن 90هزارکیلومتر بدون تعویض لنت رانندگی کردن باید بگم بادوام ترین لنت تولیدی مربوط به مرسدس هست با 50هزارکیلومتر چطور شما 90هزار رانندگی کردین خدایا خودت به ما ایرانیهای جوزده کمک کن

Sazad (532 روز پیش)

مصرف لنت بستگی به نوع رانندگی داره و تفاوت بسیاری بین مصرف لنت در جاده و داخل شهر و همچنین میزان نفرات داخل کابین داره ، اون کیلومتری که روی لنت نوشته میشه براساس میزان متوسط هر یک از اینهاست ، بنابراین امکان داره با خودرو ۹۰ هزارتا رانندگی کرد و هنوز لنت داشته باشه

Ali63shz (517 روز پیش)

مصرف لنت بستگي به نوع رانندگي داره من پژو پارس دارم ٢٣٠ هزار كيلومتر كاركرده و دوبار لنت عوض كردم تا اممروز و لنت هاي عقب هم فابريك كارخونه ست چون بيشتر اوقات توي جاده هستم و توي شهر هم زياد ترمز نمي گيرم و از دنده استفاده ميكنم

emperyiran (238 روز پیش)

من هم مورانو دارم و هم برلیانس . روی برلیانس لنت چینی انداختم الان حدود ۴۰ هزار تا رفتم تازه نصف شده. مصرف لنت بستگی به رانندگی داره و اینکه بیشتر توی شهر رانندگی کنی یا جاده. من اکثرا توی جاده میرم

Putf (229 روز پیش)

بعضی ها فقط در اتوبان ها رانندگی میکنن و مصرف لنت خیلی پایینی دارند ولی مصرف لاستیک بالا

احمد عاقلی(334 روز پیش)

بیشتر دوستان نظرات صحیح دارن و مثبت نظر دادن سال 88 مورانو 2008خریدم 70م پرادو 2درب 60م بود سانتافه سورنتو 52م بود لندکروز 90م بود حالا دراین سال مقایسه کنید مکانیک های ما بلد نبودن و تعمیرات همه اشتباه بلد نبودن الان قیمت مورانو و پرادو2008 باهم مقایسه کنید پرادو 2برابر ماشینهای برند تویوتا میتسوبیشی از هر نظر در برابر مورانو کم میارن شتاب8 ثانیه برای این غول پیکر بی نظیره شتاب ثانویه دیگه حرفی نداره من در شتاب ثانویه 8ماشینو گرفتم فقط مورانو و cvt

ناصر (1012 روز پیش)

با سلام. بنده قبلا مورانو 2012 داشتم به مدت 2 سال، بعد فروختم سانتافه خریدم به شدت پشیمونم، ماشین کم استهلاک و نرم و با کیفیت، حدود 90 هزار کیلومتر باهاش راه رفتم حتی لنت هم تعویض نکردم، ولی سانتافه که خریدم هر دو سه ماه تو نمایندگی هستم، هر روز یه جاش خراب میشه از کمک ماشین بگیر تا کاسه نمد و..... سواری افتضاح، اتاق پر سر و صدا، شتاب افتضاح، خدا نکنه تو جاده از 3 تا ماشین بخای پشت سر هم سبقت بگیری، به کشتنت نده خوبه، با مورانو از 5 ماشین پشت سر هم به راحتی میشه سبقت گرفت، خلاصه مورانو واقعا ماشین خوبیه.

حاج رضا (611 روز پیش)

سلام برادرجان تابحال هیچ خودروسازی نتونسته لنتی تولیدکنه که بیش از 40هزارکیلومتر کارکنه شما چطور 90هزارکیلومتر رانندگی کردید ولنت تعویض نکردین یقیین دارید که خودتون راننده بودین

Ali63shz (517 روز پیش)

مصرف لنت بستگي به رانندگي و مسير داره من خودم ٢٣٠ هز كيلومتر رفتم با ٢ بار تعويض لنت جلو و بدون تعويض لنت هاي عقب و توان ترمزگيري ماشينم تو معاينه فني استاندارد بود

Show More