بلافاصله بعد از اتمام تولید نسل اول (Z50) در نیسان و البته در خط تولید پارس‌خودرو، ژاپنی‌ها ویرایش جدید مورانو را در سال 2008 و در قالب نسل دوم به بازار جهانی فرستادند. از آنجایی که فروش این خودرو در کشورمان قابل قبول بود، هنوز یکسال از رونمایی نسل دومش نگذشته بود که طرف ایرانی، مونتاژ CKD آن را به‌عنوان مدل 2009 استارت زد. مورانوی جدید به لحاظ طراحی داخلی و بیرونی به معنی واقعی کلمه پیشرفت کرده بود؛ آن‌طور که انگار بین نسل دو و یک، نسل دیگری هم وجود داشته! مورانوی Z51 نه فقط به خاطر زبان بصری بلکه به واسطه آپشن‌ها و تجهیزاتش نیز با استقبال روبه‌رو شد. در اواخر عمر مورانوی نسل دو، کیا با عرضه موهاوی آن هم با دو پیشرانه مختلف، جای خالی این ژاپنی محبوب را به‌خوبی در بازار ایران پر کرد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • عملکرد فنی
    • فضای جادار کابین
    • محفظه بار بزرگ
    • شتابگیری ثانویه
    • کیفیت ساخت بالا
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • مصرف 17 لیتری در شهر
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2009 تا 2012
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل
  • گیربکس CVT ایکس‌ترونیک
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 3.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 256 اسب‌بخار
  • گشتاور 334 نیوتن‌متر
  • شتاب 8 ثانیه
  • سرعت 210 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (Z51)
  • طول 4835 میلی‌متر
  • عرض 1885 میلی‌متر
  • ارتفاع 1730 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2825 میلی‌متر
  • وزن 1858 کیلوگرم
  • حجم باک 82 لیتر
  • چرخ جلو 235/55R20
  • چرخ عقب 235/55R20
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

54 دیدگاه

Amir1010(59 روز پیش)

به نظرم با این پول میتونین وراکروز یا اسپورتچ یا سانتافه بخرید حتی کیا موهاوی به نظرم از این بهتره

Parsamofid13 (24 روز پیش)

😑😑😑😑😑از کی ماشین ژاپنی با کره ای مقایسه میشه مورانو کم استهلاک تر هست

mahdi2424(33 روز پیش)

باسلام من قبل از اینکه مورانو بخرم لندکروز اطاق۱۰۰فول ۲۰۰۷داشتم فروختم میخواستم پرادو بخرم یکی از دوستام پیشنهاد کرد با مورانو دوری بزن نخرش ولی موقعی که سوارش شدم یه دور باهاش زدم دیدم عجب ماشینیه خدایی تابحال پشت همچی ماشینی ننشستم فوق العاده پرشتاب و نرم انگار پشت یه ماشین کورسی نشستی اصلا قابل مقایسه با سانتافه یااسپورتیج یاتوسان نیست من یه ۲۰۰۹leکم کار گرفتم خدایی خیلیم ازش راضیم تو جاده کم نمیاری باهرچی دوست داری کل بنداز

Akbar360(88 روز پیش)

بابام یه ۲۰۱۲ش رو داشت سال ۹۶ فروخت راوفور خرید هنوز دلش پیش مورانو هست درست هم میگه راوفور یه خورده خشکه و صندلی های عقبش مثل این راحت نیست

Mohammad16(165 روز پیش)

باسلام خدمت دوستان دوستانی که از این ماشین استفاده کردن ایا این ماشین به درد افرود یا کویر میخوره یا نه ممنون از راهنمایی

Akbar360 (88 روز پیش)

نه برای افرود سبک خوبه ولی بدرد کویر و اینچیزا نمیخوره چون اگر گیربکسش خراب شد تعمیرش تو ایران کار حضرت فیله

حاج رضا(524 روز پیش)

درجواب اقا ناصر که فرمودن 90هزارکیلومتر بدون تعویض لنت رانندگی کردن باید بگم بادوام ترین لنت تولیدی مربوط به مرسدس هست با 50هزارکیلومتر چطور شما 90هزار رانندگی کردین خدایا خودت به ما ایرانیهای جوزده کمک کن

Sazad (444 روز پیش)

مصرف لنت بستگی به نوع رانندگی داره و تفاوت بسیاری بین مصرف لنت در جاده و داخل شهر و همچنین میزان نفرات داخل کابین داره ، اون کیلومتری که روی لنت نوشته میشه براساس میزان متوسط هر یک از اینهاست ، بنابراین امکان داره با خودرو ۹۰ هزارتا رانندگی کرد و هنوز لنت داشته باشه

Ali63shz (430 روز پیش)

مصرف لنت بستگي به نوع رانندگي داره من پژو پارس دارم ٢٣٠ هزار كيلومتر كاركرده و دوبار لنت عوض كردم تا اممروز و لنت هاي عقب هم فابريك كارخونه ست چون بيشتر اوقات توي جاده هستم و توي شهر هم زياد ترمز نمي گيرم و از دنده استفاده ميكنم

emperyiran (150 روز پیش)

من هم مورانو دارم و هم برلیانس . روی برلیانس لنت چینی انداختم الان حدود ۴۰ هزار تا رفتم تازه نصف شده. مصرف لنت بستگی به رانندگی داره و اینکه بیشتر توی شهر رانندگی کنی یا جاده. من اکثرا توی جاده میرم

Putf (141 روز پیش)

بعضی ها فقط در اتوبان ها رانندگی میکنن و مصرف لنت خیلی پایینی دارند ولی مصرف لاستیک بالا

احمد عاقلی(247 روز پیش)

بیشتر دوستان نظرات صحیح دارن و مثبت نظر دادن سال 88 مورانو 2008خریدم 70م پرادو 2درب 60م بود سانتافه سورنتو 52م بود لندکروز 90م بود حالا دراین سال مقایسه کنید مکانیک های ما بلد نبودن و تعمیرات همه اشتباه بلد نبودن الان قیمت مورانو و پرادو2008 باهم مقایسه کنید پرادو 2برابر ماشینهای برند تویوتا میتسوبیشی از هر نظر در برابر مورانو کم میارن شتاب8 ثانیه برای این غول پیکر بی نظیره شتاب ثانویه دیگه حرفی نداره من در شتاب ثانویه 8ماشینو گرفتم فقط مورانو و cvt

هلیرضا(652 روز پیش)

با سلام به همه دوستان عزیز و گرامی. من حدود ۶سال مورانو ۲۰۱۲ شرکتی داشتم که از صفر دست خودم بود.اما پارسال فروختم. اگه کسی از دوستان سوالی داره یا راهنمایی خواست میتونه بپرسه تا بدون جانب داری و بصورت بی طرف از تجربه رانندگی خودم براتون توضیح بدم.

Ramram (618 روز پیش)

چجوری باهاتون تماس بگیرم

هلیرضا (612 روز پیش)

Ram ram جان همینجا میتونید پرسید و جواب بگیرید

Arian taj (609 روز پیش)

سلام ؛ میخواستم بدانم هزینه نگهداریش حدود چقدر بود و اینکه به گفته دلالان و نمایشگاه داران این ماشین مشکل گیربکس پیدا خواهد کرد و هزینه نگهداری بالایی داره صحت داره ؟

Ali63shz (430 روز پیش)

من تويوتا راوفور ٢٠١٤ و ٢٠١٧ داشتم خيلذ راضي بودم ولي به دليل نياز مالي فروختم و پولش خرج شد الان پولم به خريد مورانو ميخوره از همون اول كه اين ماشين اومد برام جذاب بود فيط دو مورد فكرمو در گير كرده ١- شتيدم استهلاكش بالاست و ٢- بازار فروشش خوب نيس و بد مشتريه

ناصر (924 روز پیش)

با سلام. بنده قبلا مورانو 2012 داشتم به مدت 2 سال، بعد فروختم سانتافه خریدم به شدت پشیمونم، ماشین کم استهلاک و نرم و با کیفیت، حدود 90 هزار کیلومتر باهاش راه رفتم حتی لنت هم تعویض نکردم، ولی سانتافه که خریدم هر دو سه ماه تو نمایندگی هستم، هر روز یه جاش خراب میشه از کمک ماشین بگیر تا کاسه نمد و..... سواری افتضاح، اتاق پر سر و صدا، شتاب افتضاح، خدا نکنه تو جاده از 3 تا ماشین بخای پشت سر هم سبقت بگیری، به کشتنت نده خوبه، با مورانو از 5 ماشین پشت سر هم به راحتی میشه سبقت گرفت، خلاصه مورانو واقعا ماشین خوبیه.

حاج رضا (524 روز پیش)

سلام برادرجان تابحال هیچ خودروسازی نتونسته لنتی تولیدکنه که بیش از 40هزارکیلومتر کارکنه شما چطور 90هزارکیلومتر رانندگی کردید ولنت تعویض نکردین یقیین دارید که خودتون راننده بودین

Ali63shz (430 روز پیش)

مصرف لنت بستگي به رانندگي و مسير داره من خودم ٢٣٠ هز كيلومتر رفتم با ٢ بار تعويض لنت جلو و بدون تعويض لنت هاي عقب و توان ترمزگيري ماشينم تو معاينه فني استاندارد بود

Reza3007(874 روز پیش)

نقص گیربکس و موتور در برخی موارد باعث شده بازار دست دوم ضعیف داشته باشه دیگه همه چیز عالی

Mohammad mehrad (508 روز پیش)

دوست عزیز کدوم نقض چرا ما این نقص رو نداریم چرا تولیدکنندگان برتر خودرو دارند در سال ۲۰۲۰ از این نوع گیربکس استفاده میکنند،لطفا نظرات صادقانه بدهید بله هر ماشینی نیاز به مراقبت دارد و استفاده از وسایل و لوازم مصرفی با کیفیت دارد شما سر موقع سرویس های ماشین رو انجام بده و روغن گیربکس و موتور رو طبق توصیه تولید کننده ماشین سر موقع انجام بده ببین این ماشین رقیب پیدا خواهد کرد به هیچ عنوان

Sazad (444 روز پیش)

این نوع از گیربکس بدلیل راحتی ، بازدهی بیشتر و مصرف کمتر مورد استقبال اکثر کمپانی های معروف خودرو ساز دنیا قرار گرفته ، متاسفانه هنوز در کشور ، ما رفتار مناسب و فنی با گیربکس پیشرفته مورانو را بلد نیستیم . این گیربکس در کیلومتر مشخص نیاز به تعویض روغن مخصوص خودش ( نیسان ) رو داره ، خرابی گیربکس مورانو عمدتا به دو دلیله ، یک - عدم تعویض روغن در کیلومتر تعیین شده ( اکثر دارندگان تصور می کنند مثل سایر گیربکس ها فقط باید مواظب گیج باشند و روغن رو سرریز کنند و نیازی به تعویض نیست ) ۲- تعویض روغن با هر نوع روغن cvt توصیه شده توسط تعویض روغنی سر کوچه این دو مورد را اگر رعایت کنید حالا حالاها میتونید بدون هیچ خرابی از رانندگی با مورانو لذت ببرید .

امیر ارسلان نیما(873 روز پیش)

نیسان مورانو بسیار عالی هستش و پرستیژ عالی هم داره. نقطه ضعفش گیربکسش هست که روح و روان راننده رو به هم میریزه. یعنی این خودرو که بیش از 100 هزار کیلومتر کار کنه باید به فکر تعویض و یا سرویس اساسی باشیم. اصلا ارزش خرید نداره که بیش از 500 یا 600 میلیون پول بدیم برای 2012 یا 2013 بعدش این مشکلات رو به یدک بکشیم.

Mohammad mehrad (508 روز پیش)

دوست عزیز گیربکس فوق العاده هوشمند و هماهنگ مورانو که باعث شده خودروهای روز دنیا از این نوع گیربکس استفاده کنند شما ایراد میگیرید جای تعجب دارد در محدوده قیمت ۶۰۰ تا ۷۰۰ بی رقیب هست هر چند ارزش مورانو با این بازار در ایران بیشتر از این حرفهاست

Sazad (444 روز پیش)

این نوع از گیربکس بدلیل راحتی ، بازدهی بیشتر و مصرف کمتر مورد استقبال اکثر کمپانی های معروف خودرو ساز دنیا قرار گرفته ، متاسفانه هنوز در کشور ، ما رفتار مناسب و فنی با گیربکس پیشرفته مورانو را بلد نیستیم . این گیربکس در کیلومتر مشخص نیاز به تعویض روغن مخصوص خودش ( نیسان ) رو داره ، خرابی گیربکس مورانو عمدتا به دو دلیله ، یک - عدم تعویض روغن در کیلومتر تعیین شده ( اکثر دارندگان تصور می کنند مثل سایر گیربکس ها فقط باید مواظب گیج باشند و روغن رو سرریز کنند و نیازی به تعویض نیست ) ۲- تعویض روغن با هر نوع روغن cvt توصیه شده توسط تعویض روغنی سر کوچه این دو مورد را اگر رعایت کنید حالا حالاها میتونید بدون هیچ خرابی از رانندگی با مورانو لذت ببرید .

Show More