



پارسخودرو چیزی حدود یک دهه با نخستین ویرایش نیسان پیکاپ ادامه داد تا اینکه با اوجگیری برخی انتقادات نسبت به طراحی قدیمی و آپشنهای پیش پا افتاده، مجبور به عرضه نسخه فیسلیفت این خودرو شد و نهایتا نیوپیکاپ در سال 1390 پا به خیابانها گذاشت. پیشرانه نسخه جدید بهینهسازی شده بود. این همان قبلی بود که روی شاسیبلند سرانزا نیز نصب شده بود. یادتان باشد که این وانت پیکاپ یکی از اولین قربانیان اجبار خودروسازان به نصب کاتالیزور و کنیستر سوخت و اگزوز بود. قربانی به این جهت که اضافهشدن این قطعات، اندکی نفس پیشرانه را میگرفت. نیوپیکاپ در زمینه فنربندی نیز تغییرات مثبتی را اعمال کرده بود. البته علیرغم عرضه نسخه فیسلیفت، این نیسان بازهم نتوانست موفقیت ویژهای در بازار کشورمان کسب کند. معروف است که میگویند ادارات دولتی، مشتری همیشگی نیوپیکاپ هستند.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای نیسان پیکاپ دو کابین
- دنده کمکی
- تعلیق خشک اما کارآمد
- بهبود آلایندگی
- داشبورد و فرمان جدید
- اضافهشدن ایربگ و ABS (نسبت به قبل فیسلیفت)
-
معایب نیسان پیکاپ دو کابین
- عایقبندی کابین
- مصرف 15 لیتری در شهر
- چیدمان ادوات کنسول
- موقعیت نامناسب دنده کمکی
- راحتی صندلیهای عقب
- کاهش قدرت و گشتاور (نسبت به قبل فیسلیفت)
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1390 تا 1392
مشخصات فنی
- محور محرک دو دیفرانسیل
- گیربکس 5 دنده دستی با دنده کمکی
- پیشرانه 4 سیلندر یورو4
- حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 133 اسببخار
- گشتاور 197 نیوتنمتر
- شتاب 14.3 ثانیه
- سرعت 160 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 13 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه پیکاپ متوسط
- نوع شاسی مستقل
- نسل (کد اتاق) نسل اول (D22) - فیس لیفت
- طول 5095 میلیمتر
- عرض 1820 میلیمتر
- ارتفاع 1710 میلیمتر
- فاصله محوری 2950 میلیمتر
- وزن 1716 کیلوگرم
- حجم باک 60 لیتر
- چرخ جلو 205R16
- چرخ عقب 205R16
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز ترمز عقب کاسهای با تنظیم اتومات
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی سیستم پخش کاست
-
مانیتور
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
-
قابلیت پشتیبانی
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه دستی
-
کول باکس
- صندلی راننده تنظیم دستی
- صندلی سرنشین جلو تنظیم دستی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی پارچه
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
-
ایسوزو دی مکس
1394
-
فوتون تونلند
1393
-
نیسان پیکاپ دو کابین
1393
Mohsen1987(473 روز پیش)
به پولی که برای خریدش هزینه میکنی عالیه ، به نسبت قیمتش در برابر رقبا. از خیلی از چینی های صفر بازار هم بهتر هست. تعمیر و نگهداری آسان و لوازم یدکی ارزان تر و فراوان تر از رقبا.
Mohammadahmadi(881 روز پیش)
خداییش از ۹۰ دارمش یدونست عالی هیچ خرجی برام نداشته تنها رقیبش هایلوکشه
Sinakey10(1218 روز پیش)
لطفا نظر خودتون بدین بخرم یا ن؟
Taha991 (1003 روز پیش)
اگه صفرشو گیر اوردین حتما بخرین از همه لحاظ اوکیه
Mohammadahmadi (881 روز پیش)
اگه صفرشو پیدا کردی شک نکن طلاست
Nasermirzae(881 روز پیش)
غیر هایلوکس هیچ وانتی در برابرش حرفی برا گفتن نداره عالی
رضا اسحاقی(885 روز پیش)
یک عمر ماشینه برای افرود که فوق العادست فقط روغن بنزین
S.m.mousavi(980 روز پیش)
به نسبت قیمتش تنها ماشینیه که رشد قیمتیه آنچنانی نکرده و از نظر کارایی واقعا یکی از کم خرج ترین و ایدهآل ترین خودرو دو دف موجود در بازاره
رضا اسحاقی(1139 روز پیش)
من که واقعا ازش راضیم خیلی از این چینی های مونتاژی سرتره حیف که دیگه تولید نمیشه فیلم های افرودش تو آپارات پیشنهاد میکنم ببینید
۲۰۲۰(1410 روز پیش)
به نسبت فاصله قیمتش با هایلوکس خیلی هم عالیه