• مشخصات فنی roniz
  • مشخصات فنی roniz

مشخصات فنی نیسان رونیز سال 1382 - 1389

74 دیدگاه
سال
بارها درباره رابطه خوب و البته مقطعی بین پارس‌خودرو و نیسان ژاپن اشاره کردیم. ماحصل فصل جدید همکاری بین این دو شرکت ماکسیما، مورانو، پیکاپ، سرانزا و شاسی‌بلندی به اسم رونیز بود. خودرویی که برخلاف تصور خیلی زود تبدیل به شاسی‌بلند قشر ثروتمند جامعه شد. شاید به خاطر اسم آن و شاید به خاطر طراحی‌اش بود که این‌چنین در جامعه
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

دوام فنی
دنده کمکی
توانایی آفرود
تعلیق خشک اما کارآمد
پیشرانه مشترک با نیسان پیکاپ (KA24DE)

نقاط ضعف

مصرف سوخت
عدم راحتی صندلی‌ عقب
نداشتن ایربگ و ABS

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1382 تا 1389

مشخصات فنی

محور محرک

دو دیفرانسیل

گیربکس

5 دنده دستی با دنده کمکی

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

2.4 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

150 اسب‌بخار

گشتاور

208 نیوتن‌متر

شتاب

15.2 ثانیه

سرعت

170 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

13 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور

نوع شاسی

مستقل

نسل (کد اتاق)

نسل اول نیسان پالادین (WD22) - فیس لیفت

طول

4560 میلی‌متر

عرض

1830 میلی‌متر

ارتفاع

1770 میلی‌متر

فاصله محوری

2650 میلی‌متر

وزن

1770 کیلوگرم

حجم باک

60 لیتر

چرخ جلو

245/70R16

چرخ عقب

245/70R16

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای با تنظیم اتومات

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر - کاست

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

تنظیم دستی

صندلی سرنشین جلو

تنظیم دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
Mlt7331 1402/6/28
رونیز از تمام ماشینهای چینی که دارو وارد بازار میشه بهتره شما حسابکن یک رونیز داری که میخوا بری تو جاده با بهترین خودرو های داخل ساخت مقایسه کن الان پارس میزنن با ورق 75 صدم میلیمتر یک میلیمترهم نیست اونوقت بدون هر گونه انتظار اضافی از رونیز از خودرو های داخلی سرتره افرودش مه جای خودش من یکی دارم میندازم توجاده با سرعت مجاز اخم به ابرو نمیاره سانتافه 2011 داشتم کنار ساحل مثل خر تو گل گیر کرد فروختم یک رونیز خریدم یک ماکسیما با هردش تلفیقی حال میکنیم افردبا رونیز میریم جاده هم با ماسیما 90 اصلا حالا حالاها ماشینه
پاسخ
0
1
2
12456moli 1402/5/15
سلام با ١٢٠٠ سال ١٤٠٢ رونيز خريدن توصيه ميكنين؟
پاسخ
3
1
1
ناشناس 1402/8/26
خیر
0
0
Mohsen1987 1402/7/7
بله ، یه تمیز گیر بیاری ، عالیه ،از کم استهلاک ترین و بی دردسرترین دودیفرانسیل های بازار هست ، بهترین و مناسب ترین و ایده آل واسه طبیعت گردی هست.
0
0
Shahabsrn 1402/6/16
خیر
0
0
HOSSYNRIP 1400/6/19
سلام من خودم رونیز داشتم وموسو الان هم سرانزا مدل ۸۶ دارم شما میگید موسو از رونیز بهتره از لحاظ همه چیز خیر موسو قدرت و هم امکانات بهتره ولی رونیز دوام بیشتری داره و موتور موسو خیلی قدیمی ما ۸۰ ۹۰ میلادی بوده موسو مصرف سوخت بیشتری داره ولی رونیز کمتره از لحاظ استهلاک رونیز خیلی کمتره و موسو استهلاک زیادی داره و امکانات موسو شاید بیشتر باشه ولی قدیمی هست و خیلی زیاد خراب میشه اگه کسانی که بخاطر خشکی و قدرت کمتره رونیز رو نمی‌خرند میتونه کمک فنر رونیز را عوض کنید و نرمی شبیه موسو میشه واز لحاظ قدرت هم میتونی توربو شارژ وصل کنی که خیلی قدرت زیادی داره و از موسو ۶ سیلند قوی تره میشه و حدود ۲۷۵ اسب و ۳۷۸ گشتاور داره حالا به خاطر کم استهلاکی بودن رونیز کمتر خراب میشه و قدرت و سواری بهتری رو داشته باشد
پاسخ
0
0
5
Mhd8040 1400/4/14
هرکسی ی نظری داره. این ماشین در آفرود فوق العاده هستش نسبت به رقباش با این قیمت و قیمت رقباش.
پاسخ
1
1
2
King88 1400/5/5
درود دیدگاهتون خوبه ولی با این قیمت‌ها ک پرت و پلا میگن ارزش خرید نداره ب قول خودشون ک میگن آفرود نرفته تا ۶۰۰ هم میگن...
0
3
Ehsanabedi13841384 1400/4/3
من پدرم رونیز داشت . بسیار این ماشین ابهت داشت یعنی جوری بود که انگار جاده مال راننده س و ردیف دوم صندلی بلند بود و هر کی می نشست احساس کلافگی نداشت و همه جا قابل رویت بود قیافه زیبایی داشت البته اگر الان امکاناتش کم هست درستع ولی چون اون زمان زیاد به چشم نمی آمد البته ایراداتی داشت که فروخت شتابش کم بود عقب ماشین خشک بود یعنی جوری بود که کسی که ردیف عقب می‌نشست از راننده گله گی میکرد😂 ولی خب بار میزدی صندوق عقب ماشین نرم میشد و مصرف بالا که باعث شد دو بار تو اتوبان بمونیم یعنی جوری شد که دوگانه سوز lpg کردیم😂😂😂 البته اون زمان که رونیز رو خریدیم سال ۸۸ بود زیاد اینترنت نبود که تحقیق کنیم ولی خب خاطره های خوبی برای ما به جا گذاشت
پاسخ
0
1
4