مشخصات فنی نیسان رونیز سال 1382 - 1389
سال
بارها درباره رابطه خوب و البته مقطعی بین پارسخودرو و نیسان ژاپن اشاره کردیم. ماحصل فصل جدید همکاری بین این دو شرکت ماکسیما، مورانو، پیکاپ، سرانزا و شاسیبلندی به اسم رونیز بود. خودرویی که برخلاف تصور خیلی زود تبدیل به شاسیبلند قشر ثروتمند جامعه شد. شاید به خاطر اسم آن و شاید به خاطر طراحیاش بود که اینچنین در جامعه
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
دوام فنی
دنده کمکی
توانایی آفرود
تعلیق خشک اما کارآمد
پیشرانه مشترک با نیسان پیکاپ (KA24DE)
نقاط ضعف
مصرف سوخت
عدم راحتی صندلی عقب
نداشتن ایربگ و ABS
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1382 تا 1389مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیلگیربکس
5 دنده دستی با دنده کمکیپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2.4 لیترعملکرد فنی
قدرت
150 اسببخارگشتاور
208 نیوتنمترشتاب
15.2 ثانیهسرعت
170 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
13 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند جمع و جورنوع شاسی
مستقلنسل (کد اتاق)
نسل اول نیسان پالادین (WD22) - فیس لیفتطول
4560 میلیمترعرض
1830 میلیمترارتفاع
1770 میلیمترفاصله محوری
2650 میلیمتروزن
1770 کیلوگرمحجم باک
60 لیترچرخ جلو
245/70R16چرخ عقب
245/70R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهای با تنظیم اتوماتسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکر - کاستمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
تنظیم دستیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 1403/8/21
حیف پول برای آفرود خوب این شد ماشین بااین قیمت
پاسخ
0
0
0
Mlt7331 1402/6/28
رونیز از تمام ماشینهای چینی که دارو وارد بازار میشه بهتره شما حسابکن یک رونیز داری که میخوا بری تو جاده با بهترین خودرو های داخل ساخت مقایسه کن الان پارس میزنن با ورق 75 صدم میلیمتر یک میلیمترهم نیست اونوقت بدون هر گونه انتظار اضافی از رونیز از خودرو های داخلی سرتره افرودش مه جای خودش من یکی دارم میندازم توجاده با سرعت مجاز اخم به ابرو نمیاره سانتافه 2011 داشتم کنار ساحل مثل خر تو گل گیر کرد فروختم یک رونیز خریدم یک ماکسیما با هردش تلفیقی حال میکنیم افردبا رونیز میریم جاده هم با ماسیما 90 اصلا حالا حالاها ماشینه
پاسخ
0
1
5
12456moli 1402/5/15
سلام با ١٢٠٠ سال ١٤٠٢ رونيز خريدن توصيه ميكنين؟
پاسخ
3
1
2
ناشناس 1402/8/26
خیر
1
0
Mohsen1987 1402/7/7
بله ، یه تمیز گیر بیاری ، عالیه ،از کم استهلاک ترین و بی دردسرترین دودیفرانسیل های بازار هست ، بهترین و مناسب ترین و ایده آل واسه طبیعت گردی هست.
0
3
Shahabsrn 1402/6/16
خیر
2
1
HOSSYNRIP 1400/6/19
سلام من خودم رونیز داشتم وموسو الان هم سرانزا مدل ۸۶ دارم
شما میگید موسو از رونیز بهتره از لحاظ همه چیز خیر موسو قدرت و هم امکانات بهتره ولی رونیز دوام بیشتری داره و موتور موسو خیلی قدیمی ما ۸۰ ۹۰ میلادی بوده موسو مصرف سوخت بیشتری داره ولی رونیز کمتره از لحاظ استهلاک رونیز خیلی کمتره و موسو استهلاک زیادی داره و امکانات موسو شاید بیشتر باشه ولی قدیمی هست و خیلی زیاد خراب میشه اگه کسانی که بخاطر خشکی و قدرت کمتره رونیز رو نمیخرند میتونه کمک فنر رونیز را عوض کنید و نرمی شبیه موسو میشه واز لحاظ قدرت هم میتونی توربو شارژ وصل کنی که خیلی قدرت زیادی داره و از موسو ۶ سیلند قوی تره میشه و حدود ۲۷۵ اسب و ۳۷۸ گشتاور داره حالا
به خاطر کم استهلاکی بودن رونیز کمتر خراب میشه و قدرت و سواری بهتری رو داشته باشد
پاسخ
0
0
6
Mhd8040 1400/4/14
هرکسی ی نظری داره. این ماشین در آفرود فوق العاده هستش نسبت به رقباش با این قیمت و قیمت رقباش.
پاسخ
1
1
4
King88 1400/5/5
درود
دیدگاهتون خوبه
ولی با این قیمتها ک پرت و پلا میگن ارزش خرید نداره
ب قول خودشون ک میگن آفرود نرفته تا ۶۰۰ هم میگن...
1
4