ایکس تریل به قدری خوب است که تعجب می‌کنیم چرا همه مردم دنیا آن را نمی‌خرند! یک ژاپنی اصیل، نامدار، پرقدرت، باکفیت و زیبا که سبک متفاوتی از شاسی‌بلندسواری را ارائه کرده است. تقریباً می‌توان ادعا کرد که ایکس‌تریل بی‌نقص است؛ چه از نظر مشخصات فنی و چه از نظر آپشن و تجهیزات؛ اما مشکل اصلی این نیسان را نباید در خود او جستجو کرد. ایکس‌تریل زیاد از حد به خودش مغرور شده بود و سودای به زیر کشیدن تخت پادشاهی هیوندای سانتافه را داشت. شاید همین موضوع بود که جهان نوین آریا را مجاب کرد تا در تابستان 97 به سراغ فیس‌لیفت ایکس‌تریل برود؛ همان خودرویی که حالا به‌عنوان مدل 2018 در بازار کشورمان حضور دارد. ایکس تریل نیوفیس مجهز به نسخه جدیدی از جلوپنجره‌های نیسان است که به V-Motion معروف شده. چراغ‌ها نیز تغییر کرده و هم به لنزهای چرخشی تجهیز شده و هم اینکه در حالت نوربالا نیز، زاویه دید وسیع‌تری را برای راننده روشن می‌کند. اضافه‌شدن زه کرومی برای رکاب‌های جانبی، طراحی مجدد رینگ‌ها و اضافه‌شدن 15 لیتری حجم محفظه بار (در مدل‌های 5 نفره) از دیگر ویژگی‌های ظاهری ایکس تریل 2018 است. اما بزرگترین تغییر در کابین این فیس لیفت را باید در فرمان جدیدش خلاصه کرد؛ فرمانی که همچون گذشته از نوع سه شاخه است ولی دیگر دایره‌ای نیست و اصطلاحا دی‌کات شده تا هم ظاهر اسپرت‌تری داشته باشد و هم ورود و خروج راننده را آسان‌تر کند. این فرمان، که دارای دکمه‌های کنترلی کاملا جدیدی است، سه ویژگی تازه هم دارد: اول اینکه به برای اولین‌بار به گرمکن مجهز شده. دوم اینکه ضخامت دور فرمان از 34 میلی‌متر به 37.5 میلی‌متر افزایش یافته. سوم اینکه قسمت مرکزی فرمان (محل ایربگ) کوچکتر شده و به همین دلیل، دید راننده به صفحه کیلومتر را 17% بهبود داده است. در بحث آپشن‌ها نیز، شرکت جهان نوین با دست پر آمده و آپشن‌های جدیدی را به ایکس تریل اضافه کرده که در مدل‌های قبل از این فیس‌لیفت، وجود نداشت. آپشن‌های جدید ایکس تریل 2018 عبارتند از: سنسور پارک جلو، گرمکن صندلی‌ عقب، گرمکن فرمان، سیستم پخش حرفه‌ای BOSE، رادار تابلوخوان، رادار تغییرلاین (LDW)، رادار پیشگیری تصادف جلو (FCW) به همراه سیستم تشخیص عابر پیاده، رادار پیشگیری تصادف در دنده عقب (RCTA)، سیستم ترمز اضطراری، اتوهلد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • ایمنی
    • دوام فنی
    • تعلیق کارآمد
    • امکانات رفاهی
    • پلتفرم مشترک با کولیوس
    • بهبود آپشن‌ها نسبت به مدل 2017
  • نقاط ضعف
    • شتاب اولیه
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل 3 حالته هوشمند (2WD - Auto - Lock)
  • گیربکس 7 دنده CVT ایکس‌ترونیک
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 170 اسب‌بخار
  • گشتاور 233 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.8 ثانیه
  • سرعت 210 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم (T32) - فیس لیفت
  • طول 4640 میلی‌متر
  • عرض 1820 میلی‌متر
  • ارتفاع 1715 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2705 میلی‌متر
  • وزن 1637 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 225/60R18
  • چرخ عقب 225/60R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
  • سایر ویژگی‌ها کنترل هوشمند شاسی (ARC) - ترمز هوشمند انجین (AEB)

222 دیدگاه

Armin21(8 روز پیش)

آیا برای مسافرت بیرون شهر نیسان بهتر است یا پاجرو ۲۰۱۰

arianmask(66 روز پیش)

این و رنو کولیوس ۱۰۰٪ یکی هستن چه موتوری چه پلتفرم فقط موندم چرا این ۲۰۰ میلیون گرونتره!

Ehsanabedi13841384 (57 روز پیش)

بله فقط من یک سوالی داشتم بین ایکس تریل و کولیوس کدوم رو انتخاب میکنید؟

VahidReza (52 روز پیش)

چون نمایندگی نگین خودرو رنو در ایران بسیار رفتار بدی با مشتری دارن بنده چند ماه کولئوس داشتم یعنی خدا نکنه به یه مشکل بیافته که مشکلت رو حل نمیکنن که هیچ کلی با فحش و بدرفتاری میندازنت بیرون یه بار درمورد عایق کابین سوال پرسیدم کم کم بحث عوض شد و درمورد عملکرد گیربکسش گفتم طرف با فحش گفت همین که راه میره غنیمته یعنی کاش پراید داشتم ولی اینطوری مورد فحاشی قرار نمیگرفتم انقدر بی ادب هستن که منو با حراست تهدید کردن

مرتضی هستم! (52 روز پیش)

جناب Mister : متاسفم که این اتفاق واستون افتاده. اما مشکلات یه نمایندگی رو نمیشه به کل مجموعه نگین خودرو یا تمام نمایندگی های این شرکت، نسبت داد. در غیر اینصورت به مدرک و سند نیاز داریم. اگر مشکلی براتون پیش اومده میشه با نمایندگی مرکزی درمیون بزارید. یا اگه اوناهم ترتیب اثر ندادن، میتونین از طریق شرکت بازرسی کیفیت، مشکلاتتون رو پیگیری کنید.

1483 (47 روز پیش)

رنو کولیوس به گرد پای ایکس تریل تو کاغذ هم نمیرسه حتی رو کاغذ، هندلینگ سر پیچ های ایکس تریل و زیبایش، آپشن های خوب، ایمنیش ، اینارو رو کاغذم بیاری میبینی که کولئوس رو باید با سانتافه توسان ای اس ایکس، اوتلندر مقایسه کرد..بعد از ایکس تریل راوفور و بعدم اوتلندر

1483 (47 روز پیش)

ایکس تریل الان ۲۷۰۰ هست کجا کولئوس ۲۰۰ تومن ارزون تره، کولئوس ۱۹۰۰

Lnh (16 روز پیش)

سلام دوست عزیز چون کلا بازار ماشین های ژاپنی تا فرانسوی خیلی داغ تره

Amirmosaffa(70 روز پیش)

نیسان ایکس تریل نسبت به لکسوس وزنش کمتره و بسیار بسیار نرمتر هست بهترین خودرو تو این رنج قیمت ایکس تریله ولی اگه میتونید بیشتر خرج کنید ولووcx90رو پیشنهاد میکنم وزنش بالای ۲ تن هست ابعادش بزرگتره درکل یه شاسی بلند بزرگه و قابل مقایسه با ایکس تریل نیست چون قیمتش خیلی بیشتره ولی پیشنهاد میکنم اگه میخواید شاسی بخرید به ولوو فکر کنید چون ماشین فضاییه موتورش وحشتناک قویه و سوپرشارژه گیربکس فوق العاده در کنار آپشن های متنوع

maxout(229 روز پیش)

سلام دوستان من میخوام یک شاسی بلند بگیرم به نظرتون مابین این چندتا شاسی بلند کدومشون خوبن؟ نیسان ایکس تریل تویوتاRav4 کلیوس و اوتلندر و سانتافه البته‌ موهاوی و ix55 هم میتونم بخرم

به تو ربطی نداره (226 روز پیش)

سانتافه و موهاوی و ix55 بزار کنار ماشین فقط ژاپنی روافر بگیر یا ایکس تریل یا اگه هوندا crv تمیز پیدا کردی crv بگیر

Abdollah (226 روز پیش)

سلام دوست عزیز شما هرچی شاسی بلندو کراس اوور که تو این بازه قیمتی هست اوردی حداقل چندتاشو برحسب سلیقه شخصیت حذف کن. و در نهایت نظر من ایکس تریل میباشد بسیار نرم و اقتصادی و از نظر من زیبا البته طراحی داشبوردش تعریفی نداره.

SINA_SCANIA (223 روز پیش)

سلام دوست عزیز، موهاوی و وراکروز (ix55) رو اصلا نمیشه با ماشین های دیگه ای که فرمودی مقایسه کرد، حتی از لحاظ قیمتی هم بسیار با گزینه های دیگر تفاوت دارن، درمورد ماشین های دیگه بگم که همه ی این ماشین هایی که گفتی خوبن ، فقط باید ببینی کدوم بیشتر با اون چیزی که شما میخوای مطابقت داره، اگه ماشینی میخوای که چند سال ازش استفاده کنی کره ای ها یعنی سانتافه و سورنتو رو بزار کنار چون این ماشین ها نقاط قوتشون نسبت به ژاپنی های دیگه شاید فقط خوش فروش تر بودن ، لوازم ارزان تر ، و طراحی بهتر باشه ولاغیر، خلاصه اگه ماشین به دید سرمایه گزاری میخری (اگرچه الان 99/9 بازار ریزشیه و دیگه کسی روی ماشین سرمایه گزاری نمیکنه) کره ای ها انتخاب بهتری هستن، حالا بین ژاپنی ها و بر اساس اینکه میخوای چند سال از ماشینت بهره ببری باید ببینی استفادت چی هست از ماشین ، اگه ماشین برا مسافرت میخوای راوفور رو بیخیال شو چون سواری انچنان نرمی نداره و صندلیاش راحت نیست و البته اپشن خاصی هم نداره ، قابلیت افرود هم که اصلا نداره، ولی خدماتش عالیه ، عمر قطعات خیلی خوبه و صد البته که تویوتا مرگ نداره، خلاصه من راوفورو فقط برای استفاده شهری پیشنهاد میکنم، توی شهر فوقالعادست مصرفشم خوبه، اوتلندر برای سفر عالیه، ایمنی خوبی داره، همچنین از پس افرود های سبک هم برمیاد، سواری نرمی داره، هندلینگ خوبی داره، اپشن های کاربردی و خوب رو هم داره، شاید ظاهر خوبی نداشته باشه که سلیقه ایه و البته از حق نگذریم طراحی داشبوردشم یزره قدیمی میزنه و بازار خرید و فروش خوبی نداره و همچنین خدماتش هم زیاد جالب نیست، (اینم بگم قیمت اوتلندر به مراتب پایین تر از رقباشه) ، در اخر از نظر من برگ برنده برای ایکس تریله چون تقریبا همون اوتلندر با کیفیته با اپشن های بیشتر و لذت سواری بهتر ، اما توی افرود با کمی اختلاف اوتلندر جلوتره ، خلاصه ایکس تریل ماشین خیلی خوب و خانوادگی هست ، ممکنه یک سریا الان بگن با توجه به اینکه کولئوس هم فنیش عینا مثل ایکس تریله خب میریم کولئوس میگیرم چون اپشناشم بیشتره طراحیشم قشنگ تره خدماتش هم بهتره، اما باید بگم البته با احتزام خدمت رنو باز های عزیز بزرگترین ضعف کولیوس سواری خشکش هست که میشه با راوفور یکی دونستش و درنتیجه کولیوس هم برای استفاده شهری خوبه اما برا مسافرت اصلا ، شاید الان خیلی ها بگن نخیر ! کولئوس خیلی هم نرمه حرف نداره ، مسلما این عزیزان سواری ماشین های رقیب این ماشینو که بهترینشون ایکس تریل هست تجربه نکردن ... ولی در کل تکرار میکنم همه ی ماشین ها در نوع خودشون خوب هستند انشالله به طرفدارای برند خاصی برنخوره ببخشید که پیامم طولانی شد باز اگه سوالی بود بپرسید درخدمتتم موفق باشین

driver1 (73 روز پیش)

سلام وراكروز داشتم تو مسافت زياد كلافم ميكرد، بعد اون راو ٤ گرفتم و هنوز دارمش، خيلى اقتصادى هستش اگر ظاهر و بزك برات مهم نباشه عاليه، ولى خودم تو فكر تجربه ايكس تريل هستم و دارم از تجربيات دوستان استفاده ميكنم. در مجموع بين مواردى كه مد نظر دارى برو رو ژاپن ، شك نكن

most99(75 روز پیش)

دوستان ایکس تریل از نظر قطعات(یدکی و بدنه) و خدمات چجوریه؟؟؟؟؟

Alirezaaaa(120 روز پیش)

این ماشین واقعا از همه نظر بینظره. تو شتاب و قدرت که تو رده خودش تکه. تو سربالایی مثل جاده کفی شتاب داره و خیلی نرم و عالیه. هندلینگ عالی و.....

ادلانته (79 روز پیش)

دوست عزیز معیار شتاب تو مقایسه با خودروهای دیگه میشه نظر داد شما فیلم درگ رکستونg4رو ببین با یک موتور gdiتوربو همه خودروهای برند موجود بازار رو پشت سر گذاشته تو اون مقایسه اصلا ایکس تریل رو نیاوردن به نظرتون چرا....

Frahaniiii(282 روز پیش)

سلام بنده قصد خرید ایکستریل دارم بنظر شما بدرد افرود میخوره و میتونه از هر مانعی عبور کنه

YAlireza (273 روز پیش)

ببین این ماشین برای افرود ساخته نشده ولی میشه باهاش افرود نیمه سنگین رفت و اگه راننده کار بلدی باشی راضیت میکنه در افرود های نیمه سنگین

ahmadrezzzza (233 روز پیش)

همونطور که اقا علیرضا گفتن برای افرود طراحی نشده و توی افرود نیمه سنگین هم نباید به گیربگس این مدل ماشین فشار زیادی اورد چون بصورت الکترونیکی این قفل دیفرانسیل انجام میشه و فشار میاد به ماشین

Mersedes (128 روز پیش)

با سلام دوست عزیز بله تا حدی میتونه آفرود سبک رو طی بکنه. ولی من به شما توصیه میکنم که این ماشین رو برای آفرود استفاده نکنید و برای این کار میتوانید پرادو رو انتخاب کنید. ایکس تریل به علت کم ارتفاع بودن جلوی ماشین نمیتونه از هر مانعی عبور کنه.

ادلانته (79 روز پیش)

سلام دوست عزیز اگر یه ماشین افرودر حرفه ای میخوایی فقط رکستونg4 .پیشنهاد میکنم تستش کن واقعا معرکس و تمام امکانات و تجهیزات واسه یه افرودر حرفه ایی رو داره منکه ازش راضیم .تستش کن

mARMI(116 روز پیش)

درود خدمات پس از فروش نیسان ایک تریل چطوره؟ اگر ممکنه در چند بند مهمترین مزایا و معایب ایکس تریل رو نام ببرید. سپاس از دوستان

Nbi (102 روز پیش)

جهان نوین آریا سه بار رایگان سرویس رو انجام میده. با یک هزینه کم، خودشون همه کارهای سرویس رو تو پارکینگ منزل انجام دادند. شما فقط رانندگی کنید بقیه اش با خودشون. مزایاش کیفیت ماشین، قدرتش، فول آپشن و نرمی اما عیبش اینه که رکاب نداره، دکمه های بالابرها لایت ندارند.

Amiri (92 روز پیش)

خدمات دقیق و با قیمت مناسب و مصوب هم در نمایندگی مرکزی و سایر نمایندگی ها و هم در محل انجام می شود. بسیار ساده و راحت.

arianmask(145 روز پیش)

این فرقی با کولیوس نداره البته نمی دونم این از روی کولیوس ساختن یا کولیوس از روی این!

Ehsanabedi13841384 (125 روز پیش)

سلام دوست عزیز چون رنو و نیسان با هم همکاری مشترک انجام میدن بخاطر همین دو شرکت یک ماشین از یک پلتفرم ساختن که هم کولیوس خوبه هم ایکس تریل

Vaghefi (94 روز پیش)

از لحاظ نرمی سواری واقعا ایکس تریل یک سرو گردن بالاتر است

Mahdi9749(122 روز پیش)

دوستانی که دارن این دکمهٔ گرمکن صندلی های عقب کجاست؟! اصلا داره یا باما اشتباهی نوشته؟!

Djv (118 روز پیش)

گرمکن که داره ولی جاش که مهم نیست یا بغل دکمه شیشه بالابره یا بغل دریچه های کولر عقب.

مرتضی هستم! (117 روز پیش)

دکمه گرمکن صندلی عقب تویه کنسول وسط و در سمت راست دکمه چرخشی واسه تنظیم دیفرانسیل قرار داره.

Vaghefi (94 روز پیش)

گرمکن صندلی عقب فقط در مدل ۲۰۱۸ موجود هست،زیر کنسول وسط هم برای صندلی جلو هم صندلی عقب

Show More