نیسان ایکس تریل

سال

ایکس تریل به قدری خوب است که تعجب می‌کنیم چرا همه مردم دنیا آن را نمی‌خرند! یک ژاپنی اصیل، نامدار، پرقدرت، باکفیت و زیبا که با ظرفیت 7 نفره‌اش سبک متفاوتی از شاسی‌بلندسواری را ارائه کرده است. تقریباً می‌توان ادعا کرد که ایکس‌تریل بی‌نقص است؛ چه از نظر مشخصات فنی و چه از نظر آپشن و تجهیزات؛ اما مشکل اصلی این نیسان را نباید در خود او جستجو کرد. ایکس‌تریل زیاد از حد به خودش مغرور شده بود و سودای به زیر کشیدن تخت پادشاهی هیوندای سانتافه را داشت. شاید همین موضوع بود که جهان نوین آریا را مجاب کرد تا در تابستان 97 به سراغ فیس‌لیفت ایکس‌تریل برود؛ همان خودرویی که حالا به‌عنوان مدل 2018 در بازار کشورمان حضور دارد. ایکس تریل نیوفیس مجهز به نسخه جدیدی از جلوپنجره‌های نیسان است که به V-Motion معروف شده. چراغ‌ها نیز تغییر کرده و به لنزهای چرخشی تجهیز شده؛ در حالت نوربالا نیز چراغ‌ها، زاویه دید وسیع‌تری نسبت به قبل دارند. اضافه‌شدن زه کرومی برای رکاب‌های جانبی، طراحی مجدد رینگ‌ها و اضافه‌شدن 15 لیتری حجم محفظه بار (در مدل‌های 5 نفره) از دیگر ویژگی‌های ظاهری ایکس تریل 2018 است. اما بزرگترین تغییر در کابین این فیس لیفت را باید در فرمان جدیدش خلاصه کرد؛ فرمانی که همچون گذشته از نوع سه شاخه است ولی دیگر دایره‌ای نیست و اصطلاحا دی‌کات شده تا هم ظاهر اسپرت‌تری داشته باشد و هم ورود و خروج راننده را آسان‌تر کند. این فرمان، که دارای دکمه‌های کنترلی کاملا جدیدی است، سه ویژگی تازه هم دارد: اول اینکه به برای اولین‌بار به گرمکن مجهز شده. دوم اینکه ضخامت دور فرمان از 34 میلی‌متر به 37.5 میلی‌متر افزایش یافته. سوم اینکه قسمت مرکزی فرمان (محل ایربگ) کوچکتر شده و به همین دلیل دید راننده به صفحه کیلومتر را 17% بهبود داده است. در بحث آپشن‌ها نیز اضافه‌شدن ویژگی‌هایی مانند سنسورهای جلو، گرمکن صندلی‌های عقب، پخش حرفه‌ای BOSE، تابلوخوان، سیستم پیشگیری تصادف جلو (FCW) و عقب (RCTA) و ترمز اضطراری با امکان تشخیص عابر پیاده از مهم‌ترین برتری‌های ایکس تریل 2018 نسبت به مدل‌های قبل‌تر این ژاپنی است.

ادامه...