بررسی مشخصات نیسان ایکس تریل
بررسی مشخصات نیسان ایکس تریل
بررسی مشخصات نیسان ایکس تریل
بررسی مشخصات نیسان ایکس تریل
بررسی مشخصات نیسان ایکس تریل

ایکس تریل به قدری خوب است که تعجب می‌کنیم چرا همه مردم دنیا آن را نمی‌خرند! یک ژاپنی اصیل، نامدار، پرقدرت، باکفیت و زیبا که سبک متفاوتی از شاسی‌بلندسواری را ارائه کرده است. تقریباً می‌توان ادعا کرد که ایکس‌تریل بی‌نقص است؛ چه از نظر مشخصات فنی و چه از نظر آپشن و تجهیزات؛ اما مشکل اصلی این نیسان را نباید در خود او جستجو کرد. ایکس‌تریل زیاد از حد به خودش مغرور شده بود و سودای به زیر کشیدن تخت پادشاهی هیوندای سانتافه را داشت. شاید همین موضوع بود که جهان نوین آریا را مجاب کرد تا در تابستان 97 به سراغ فیس‌لیفت ایکس‌تریل برود؛ همان خودرویی که حالا به‌عنوان مدل 2018 در بازار کشورمان حضور دارد. ایکس تریل نیوفیس مجهز به نسخه جدیدی از جلوپنجره‌های نیسان است که به V-Motion معروف شده. چراغ‌ها نیز تغییر کرده و هم به لنزهای چرخشی تجهیز شده و هم اینکه در حالت نوربالا نیز، زاویه دید وسیع‌تری را برای راننده روشن می‌کند. اضافه‌شدن زه کرومی برای رکاب‌های جانبی، طراحی مجدد رینگ‌ها و اضافه‌شدن 15 لیتری حجم محفظه بار (در مدل‌های 5 نفره) از دیگر ویژگی‌های ظاهری ایکس تریل 2018 است. اما بزرگترین تغییر در کابین این فیس لیفت را باید در فرمان جدیدش خلاصه کرد؛ فرمانی که همچون گذشته از نوع سه شاخه است ولی دیگر دایره‌ای نیست و اصطلاحا دی‌کات شده تا هم ظاهر اسپرت‌تری داشته باشد و هم ورود و خروج راننده را آسان‌تر کند. این فرمان، که دارای دکمه‌های کنترلی کاملا جدیدی است، سه ویژگی تازه هم دارد: اول اینکه به برای اولین‌بار به گرمکن مجهز شده. دوم اینکه ضخامت دور فرمان از 34 میلی‌متر به 37.5 میلی‌متر افزایش یافته. سوم اینکه قسمت مرکزی فرمان (محل ایربگ) کوچکتر شده و به همین دلیل، دید راننده به صفحه کیلومتر را 17% بهبود داده است. در بحث آپشن‌ها نیز، شرکت جهان نوین با دست پر آمده و آپشن‌های جدیدی را به ایکس تریل اضافه کرده که در مدل‌های قبل از این فیس‌لیفت، وجود نداشت. آپشن‌های جدید ایکس تریل 2018 عبارتند از: سنسور پارک جلو، گرمکن صندلی‌ عقب، گرمکن فرمان، سیستم پخش حرفه‌ای BOSE، رادار تابلوخوان، رادار تغییرلاین (LDW)، رادار پیشگیری تصادف جلو (FCW) به همراه سیستم تشخیص عابر پیاده، رادار پیشگیری تصادف در دنده عقب (RCTA)، سیستم ترمز اضطراری، اتوهلد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای نیسان ایکس تریل

    • کیفیت ساخت بالا
    • ایمنی
    • دوام فنی
    • تعلیق کارآمد
    • امکانات رفاهی
    • پلتفرم مشترک با کولیوس
    • بهبود آپشن‌ها نسبت به مدل 2017
  • معایب نیسان ایکس تریل

    • شتاب اولیه
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2018

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل 3 حالته هوشمند (2WD - Auto - Lock)
  • گیربکس 7 دنده CVT ایکس‌ترونیک
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 170 اسب‌بخار
  • گشتاور 233 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.8 ثانیه
  • سرعت 210 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم (T32) - فیس لیفت
  • طول 4640 میلی‌متر
  • عرض 1820 میلی‌متر
  • ارتفاع 1715 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2705 میلی‌متر
  • وزن 1637 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 225/60R18
  • چرخ عقب 225/60R18
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
  • سایر ویژگی‌ها کنترل هوشمند شاسی (ARC) - ترمز هوشمند انجین (AEB)
249 دیدگاه

Msalim52(249 روز پیش)

من هم ایکسل تریل ۲۰۱۶داشتم هم کولیوس ۲۰۱۸ و هم راوفور ۲۰۱۵ . ایکس تریل واقعا خیلی سره از اون دوتا. فقط تو ایران بورس نداره . که طبیعیه ماشین های خوب تو ایران اصولا بورس ندارن. الانم دنبالش هستم که راوفور را بدم و یه ایکس تریل ۲۰۱۸ بردارم.واقعا رانندگی ش لذت بخشه.

Fct1199 (207 روز پیش)

چرا اون وقت از کولئوس ۲۰۱۸ سرتره؟!!!!ا وقتی یک شرکت با یک پلتفرم تولیدش میکنه!!؟

amirsun (158 روز پیش)

دوست خوبم 1119 جان پلتفرم گلف 34 با آئودی تی تی مشترکه. پلتفرم لامبورگینی اوروس هم با یک شاسی بلند گلف مشترکه میتسوبیشی اوتلندر هم با پژو 4008 مشترکه پلتفرم مشترک معنیش هیچوقت این نیست که دو ماشین نسبت به هم نمیتونن برتری داشته باشن

485Amir(322 روز پیش)

بنظرتون میتونم با بودجه دو تومن نیسان ایکس تریل کارکرده ۲۰۱۸ بخرم؟ و اگر که میشه بنظرتون تو چه رنج کارکردی میفته و ایا با توجه به ماشینای صفر تو این رنج ارزش خرید داره؟ ممنون میشم جواب بدید .

amirabbas2929 (317 روز پیش)

گمون نکنم ۲۰۱۸ بتونی بگیری من کارکرده شم دیدم مدل ۲۰۱۷ خیلی راه نرفته تو این رنج قیمت انتخاب خیلی خوبیه الان قیمت ها خیلی ثابت نیست که بگیم کدوم شاسی بلند صفر از این ماشین بهتره

سعيد(1421 روز پیش)

من تابستان قصد خريد مدل ٢٠١٨ رو داشتم و رفتم تست درايو شعبه نياوران ، والله دو تا چيز اين ماشين تو ذوقم خورد يكي شتاب اوليه ضعيف كه اونم ناشي از گيربكس cvt كه جون ميكنه تا راه بيوفته دومي نداشتن سنسور جلو و عقب براي همچين ماشيني با اين ابعاد بزرگ

مرتضی هستم! (1421 روز پیش)

سعیدجان ارادت متاسفانه برخی از مدلای شرکتی، بصورت فابریک فاقد سنسور هستند. هرچند که آپشن مهمی نیس!

دست فرمون (1363 روز پیش)

1- سنسور داره (حتما دقت نکردین) 2- شتابش در محدوده 9 ثانیه هستش که از خیلی شاسی بلندای دیگه بهتره . البته شاسی بلندهای آلمانی در محدوده 6ثانیه هستن که پرشتاب ترن ولی در عوض خیلی مشکلات دیگه ای در شاسی بلندای آلمانی مجود داره که X trail هیچ کدومشون رو نداره

امير حسين (1348 روز پیش)

نيسان ايكس تريل شتاب ٨ ثانيه دارد و شتاب خوبي است

Dunga (1149 روز پیش)

ایکس تریل ۲۰۱۸ مگه ترمز اظطراری و رادار تصادف جلو و عقب و دوربین ۳۶۰ درجه نداره ؟ اگه داره نیاری به سنسور پیش و پا افتاده نداره

مرتضی هستم! (1148 روز پیش)

در جواب DUNGA: متاسفانه بعضی از مدلای 18 فاقد رادار و سنسور هستن. هرچند که تویه کاتالوگ نمایندگی قید شده که داره ولی واقعا همشون ندارن! واسه همینه که بعضی از دوستان دچار مشکل شدن

canopus (1067 روز پیش)

مجهز به رادار است و سنسور حذف شده در نمونه 2018

yusef (842 روز پیش)

داداش مسابقه فرمول يك كه نميخواي بري شتابش خيلي خوبه راجب سنسور اولا دوربين داره يعني ميبيني فاصله رو دوما دقت كني سنسورداره

Amrkh (839 روز پیش)

شتابش که از ماشین هایی مثل سانتافه و سورنتو که بهتره سنسور هم وقتی دوربین 360داره چه نیازی به سنسور هست؟!!!

farhangs (391 روز پیش)

٦ سيلندرهاي هيونداي و كيا را بگيريد كلاً نظرتون را عوض ميكنه.

Majid2(1295 روز پیش)

در مورد اینکه صدای بیرون بیش از حد وارد کابین میشه، این درسته؟

Alis (1294 روز پیش)

اصلا اینطور نیست من نزدیک یک سال دارم حالش ببر قبلا تویوتا رافور داشتم ایکس تریل بیشتر حال میده

سعيد (1235 روز پیش)

اره متاسفانه ضعف عايق بندي از مشكلات ساختاري ايكس تريل ميباشد

خودروکار (1235 روز پیش)

خیر ، این مورد صحت ندارد . چون دیروز ایکس تریل را برای بررسی این موضوع تا سرعت 183 کیلوتر بر ساعت تست کردم و نه تنها صدایی نبود بلکه به حدی خودرو آرام و متین حرکت میکرد که حس سرعت 110 کیلومتر را به من منتقل کرد .

درایور (1235 روز پیش)

این موضوع صحت نداره

__mAli (1010 روز پیش)

در جواب خودروکار واقعا صدای موتور زیاده تو ماشین و صندلی عقبم صدای جاده زیاده منم چند روز پیش 200 تا سرعت با این ماشین رفتم با مصرف 10.5 و هندلینگ جوری بود که کسیکه همراه من بود باور نمی کرد سرعت زیاده تا وقتی کیلومترو دید ولی صدای موتور واقعا زیاده

yusef (842 روز پیش)

تنها صدايي كه ابتدا با سوار شدن ايكس تريل حس ميكنيد صداي موتور دردور تند است و به نظرم بعد از آب بندي ماشين بعد از ٣٠هزار تا كاركرد ديگه اين صدا بگوشم نميرسه شايد حسم اشتباه ولي ازين مطمئنم كه الان ديگه صداي موتور در دور بالا رو متوجه نميشم و واقعا يك سري ميگن رانندگيش لذت نداره و يا شتاب اوليه نداره و غيره مخالفم باهاشون تو سربالايي جاده با ٥سرنشين هر چي گاز بدي ماشين بهت نه نميگه در كسري از ثانيه شتاب ميگيره

خودروکار (834 روز پیش)

در پاسخ به آقای" mAli" باید بگم که اصلا صدای موتور ایکس تریل برای داخل کابین آزار دهنده نیست و همانطور که دوست عزیزی با نام "دکتر شاسی" در پستی، توضیحی جالب و فنی دادن و با ارقام ثابت کردند که میزان آلودگی صوتی داخل ایکس تریل در حد استاندارده؛ من هم فکر کنم شاید میزان مطلوب صدا برای شما با استاندارد جهانی متفاوت باشه یا خودرو شما نیاز به بازدید فنی داشته باشه.

farhangs (391 روز پیش)

من با ix55 هيونداي ، با سرعت ٢٠٠ رفتم ، حس سرعت ١٠٠ ميداد. بدون صدا و بدون تكان و بسيار نرم . با قدرت زياد بدليل ٦ سيلندر بودن موتور خيلي نرم و راحت و گهواره وار. تعليق نرمي دارد و با موهاوي و لندكروزر قياس ميشود.

Mersedes(765 روز پیش)

ایکس تریل بهترین ماشین توی رده ی خودش هست. بعضی ها هم میگن راو 4. بله راو 4 هم ماشین خیلی خوبیه فقط یک مقدار آپشن هاش کمتره نسبت به رقبا. ازنظر ظاهری هم ایکس تریل و هم راو 4 خیلی خوبن. خلاصه توی این رده ماشین یا ایکس تریل یا راو4. اون دوام و کیفیت ساختی که توی ایکس تریل و راو 4 هست، توی سانتافه و اسپرتیج نیست.

farhangs (391 روز پیش)

البته هوندا CRV و BMW X3 و فرلكس تيگوان و ميتسوبيشي اوتلندر و هيونداي توسان جديد و كيا اسپورتيج جي تي لاين جديد را هم نفرموديد. كيا سورنتو جديد و سانتافه ٢٠١٧ و ... هم كه داستان ديگريست. و لكسوس RX350 ٢٠١٠ تا ٢٠١٢ و هيونداي وراكروز ix55 شركتي و كيا MOHAVE شركتي

maxout(784 روز پیش)

سلام دوستان من میخوام یک شاسی بلند بگیرم به نظرتون مابین این چندتا شاسی بلند کدومشون خوبن؟ نیسان ایکس تریل تویوتاRav4 کلیوس و اوتلندر و سانتافه البته‌ موهاوی و ix55 هم میتونم بخرم

به تو ربطی نداره (782 روز پیش)

سانتافه و موهاوی و ix55 بزار کنار ماشین فقط ژاپنی روافر بگیر یا ایکس تریل یا اگه هوندا crv تمیز پیدا کردی crv بگیر

Abdollah (781 روز پیش)

سلام دوست عزیز شما هرچی شاسی بلندو کراس اوور که تو این بازه قیمتی هست اوردی حداقل چندتاشو برحسب سلیقه شخصیت حذف کن. و در نهایت نظر من ایکس تریل میباشد بسیار نرم و اقتصادی و از نظر من زیبا البته طراحی داشبوردش تعریفی نداره.

SINA_SCANIA (779 روز پیش)

سلام دوست عزیز، موهاوی و وراکروز (ix55) رو اصلا نمیشه با ماشین های دیگه ای که فرمودی مقایسه کرد، حتی از لحاظ قیمتی هم بسیار با گزینه های دیگر تفاوت دارن، درمورد ماشین های دیگه بگم که همه ی این ماشین هایی که گفتی خوبن ، فقط باید ببینی کدوم بیشتر با اون چیزی که شما میخوای مطابقت داره، اگه ماشینی میخوای که چند سال ازش استفاده کنی کره ای ها یعنی سانتافه و سورنتو رو بزار کنار چون این ماشین ها نقاط قوتشون نسبت به ژاپنی های دیگه شاید فقط خوش فروش تر بودن ، لوازم ارزان تر ، و طراحی بهتر باشه ولاغیر، خلاصه اگه ماشین به دید سرمایه گزاری میخری (اگرچه الان 99/9 بازار ریزشیه و دیگه کسی روی ماشین سرمایه گزاری نمیکنه) کره ای ها انتخاب بهتری هستن، حالا بین ژاپنی ها و بر اساس اینکه میخوای چند سال از ماشینت بهره ببری باید ببینی استفادت چی هست از ماشین ، اگه ماشین برا مسافرت میخوای راوفور رو بیخیال شو چون سواری انچنان نرمی نداره و صندلیاش راحت نیست و البته اپشن خاصی هم نداره ، قابلیت افرود هم که اصلا نداره، ولی خدماتش عالیه ، عمر قطعات خیلی خوبه و صد البته که تویوتا مرگ نداره، خلاصه من راوفورو فقط برای استفاده شهری پیشنهاد میکنم، توی شهر فوقالعادست مصرفشم خوبه، اوتلندر برای سفر عالیه، ایمنی خوبی داره، همچنین از پس افرود های سبک هم برمیاد، سواری نرمی داره، هندلینگ خوبی داره، اپشن های کاربردی و خوب رو هم داره، شاید ظاهر خوبی نداشته باشه که سلیقه ایه و البته از حق نگذریم طراحی داشبوردشم یزره قدیمی میزنه و بازار خرید و فروش خوبی نداره و همچنین خدماتش هم زیاد جالب نیست، (اینم بگم قیمت اوتلندر به مراتب پایین تر از رقباشه) ، در اخر از نظر من برگ برنده برای ایکس تریله چون تقریبا همون اوتلندر با کیفیته با اپشن های بیشتر و لذت سواری بهتر ، اما توی افرود با کمی اختلاف اوتلندر جلوتره ، خلاصه ایکس تریل ماشین خیلی خوب و خانوادگی هست ، ممکنه یک سریا الان بگن با توجه به اینکه کولئوس هم فنیش عینا مثل ایکس تریله خب میریم کولئوس میگیرم چون اپشناشم بیشتره طراحیشم قشنگ تره خدماتش هم بهتره، اما باید بگم البته با احتزام خدمت رنو باز های عزیز بزرگترین ضعف کولیوس سواری خشکش هست که میشه با راوفور یکی دونستش و درنتیجه کولیوس هم برای استفاده شهری خوبه اما برا مسافرت اصلا ، شاید الان خیلی ها بگن نخیر ! کولئوس خیلی هم نرمه حرف نداره ، مسلما این عزیزان سواری ماشین های رقیب این ماشینو که بهترینشون ایکس تریل هست تجربه نکردن ... ولی در کل تکرار میکنم همه ی ماشین ها در نوع خودشون خوب هستند انشالله به طرفدارای برند خاصی برنخوره ببخشید که پیامم طولانی شد باز اگه سوالی بود بپرسید درخدمتتم موفق باشین

driver1 (629 روز پیش)

سلام وراكروز داشتم تو مسافت زياد كلافم ميكرد، بعد اون راو ٤ گرفتم و هنوز دارمش، خيلى اقتصادى هستش اگر ظاهر و بزك برات مهم نباشه عاليه، ولى خودم تو فكر تجربه ايكس تريل هستم و دارم از تجربيات دوستان استفاده ميكنم. در مجموع بين مواردى كه مد نظر دارى برو رو ژاپن ، شك نكن

farhangs (391 روز پیش)

جسارتاً وراكروز و موهاوي را اصلاً مقايسه با اينها نكن چون كلاس سايز بزرگتر و نرمتر هستند و با بندكروزر مقايسه ميشن و امكانات و قدرت و فضاي كابين و آپشن ها و نرمي خيلي زيادتري دارند . بنده وراكروز دارم و بسيار هم راضي ام امكانات كاملي هم داره و بي نقص و بينهايت قوي هست. دوستان ديگه من كه مثلاً راوفور ٢٠١٦ داشتند قرض كردم سوار شدم چند روز اصلا قابل مقايسه با وراكروز نبود از هيچ لحاظ. و خودش هم معترف بود كه اشتباه كرده توي خريدش. شما اول ببينيد قصدتون از سواري ماشين چي هست و نيازهاتون چي هست. من الان ١٢ ساله وراكروز شركتي دارم و هرگز مشكلي نداشته و درواقع شاسي بلند جنسيس وار براي اون سالهاست و با ماشينهاي ديگه ي هيونداي و كيا فرق داره لاكچري تر و باكيفيتتره . موتور و گريبكس و متريال و ... كاملاً با جنسيس يكسان هست. اصلاً هيچيشو نميشه با مثلاً راوفور و كولئوس و ... و حتي BMW X3 كه اون هم تست كردم ، مقايسه كرد. دقيق و با دقت بررسي كنيد. يكي از اقوام هم قصد خريد اوتلندر داشت (جديد) ولي هم اوتلندر هم وراكروز را تست كرد كلاً اوتلندر را گذاشت كنار و وراكروز را برداشت. باز هم ميگم : كلاس سايز و مقايسه وراكروز و موهاوي با لندكروزر هست و اينها SUVهاي بزرگ هستند نه متوسط و يا نه جمع و جور.

ALI S(417 روز پیش)

من تازه 2018 خریدم قبلا رافور داشتم نیسان ازهر لحاظ عالی هست مخصوصا صندلی و امکانات وسیستم صوتی خیلی خوبی داره کاش هرکسی دوست داشت بتونه بخره

Amirmosaffa(626 روز پیش)

نیسان ایکس تریل نسبت به لکسوس وزنش کمتره و بسیار بسیار نرمتر هست بهترین خودرو تو این رنج قیمت ایکس تریله ولی اگه میتونید بیشتر خرج کنید ولووcx90رو پیشنهاد میکنم وزنش بالای ۲ تن هست ابعادش بزرگتره درکل یه شاسی بلند بزرگه و قابل مقایسه با ایکس تریل نیست چون قیمتش خیلی بیشتره ولی پیشنهاد میکنم اگه میخواید شاسی بخرید به ولوو فکر کنید چون ماشین فضاییه موتورش وحشتناک قویه و سوپرشارژه گیربکس فوق العاده در کنار آپشن های متنوع

Daniw (492 روز پیش)

از اونور هم هزینه نگهداری ولوو خیلی بالاست،توی ایران فقط ماشین های تنفس طبیعی ارزش خرید دارن به نظرم

AREF1400 (421 روز پیش)

ولوو اصلا به درد ایران نمیخوره

11Ahmad(461 روز پیش)

دوستان این ماشن خیلی خوبه هر کی رانندگی راحت صندلی نرم لذت رانندگی می خواد توان خرید داره بهترین انتخابه اگر اپشن برات مهمه سمت این ماشین نرو خیلی اپشن نداره

Asgari62 (460 روز پیش)

دوست عزیز شما ایکس تریل دارید؟۲۰۱۸ بیشترارزش خریدداره؟اگرتجربه دراین زمینه داریدلطفاراهنمایی کنید

Nbi (434 روز پیش)

در پاسخ به جناب اصغری: بله سه سال است دارم و فقط سرویس هفت هزار.

Mohammad001(449 روز پیش)

سلام دوستان رنو کولیوس بهتره یا ایکس تریل؟ برای خرید راهنمایی کنید....

Nbi (434 روز پیش)

سلام وقتی شرکت رنو به نیسان ژاپن ملحق می شود تا به اعتبار آن، نجات یابد، پاسخ شما روشن است

Show More