در اواخر مرداد 1396 نمایندگی‌های ایران خودرو از پیش‌فروش پژو 301 خبر دادند؛ سدانی که برخلاف پژو 2008 در مدل‌ قبل از فیس‌لیفتش، به کشورمان آمده بود و با قیمت بسیار گزافی نسبت به رقیب مستقیمش (رنو سیمبل) به فروش می‌رسید. ضمن اینکه مشخصات فنی پژو 301 نیز چندان چشمگیر و جالب توجه نیست و از بسیاری جهات می‌توان آن را با سدان‌های بسیار ارزان‌تری نظیر پژو 206 صندوقدار یا رانا مقایسه کرد چرا که در واقع پلت‌فرم تمامی این محصولات با یکدیگر مشابه است. این فرانسوی در سال 2017 نخستین فیس‌لیفتش را تجربه کرد؛ فیس‌لیفتی که احتمال مونتاژ آن در ایران وجود دارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فنربندی نرم
    • فضای جادار کابین
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • امکاناتی کمتر از رقبا
    • ارزش خرید کمتر از رقبای کره‌ای
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016 تا 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر EC5
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 115 اسب‌بخار
  • گشتاور 150 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.1 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4442 میلی‌متر
  • عرض 1748 میلی‌متر
  • ارتفاع 1477 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2652 میلی‌متر
  • وزن 1190 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

21 دیدگاه

Mohammadparhamamri(72 روز پیش)

دوستان مانیتور روش میشه نصب کرد؟

Mahan84 (65 روز پیش)

سلام احتمالا بله چون پلتفرم تارا هست و تارا هم مانیتور داره روش

DUESOUTH(872 روز پیش)

بنده حدود 10 هزار تا با این ماشین رانندگی کردم و همچنین تجربه رانندگی با سراتو رو هم دارم. این ماشین از نظر کیفیت و نرمی و جاداری خیلی بهتر از سراتو مونتاژ. پژو 301 گیبرکس 6 سرعته نسل جدید داره (مشترک با 2008 و بعضی از مدل های DS) و esp داره که در سراتو وجود نداره و از طرفی پک کامل وارداتی و سرویس های دوره ای اون و لوازم مصرفی سرویس دوره ای اون خیلی بهتر و ارزان تر از سراتو پیدا میشه چون اشتراک زیادی با خودرو های ایرانخودرو داره و همچنین مصرف سوختش کمتر از سراتو آپشنال . اما سراتو آپشنال تنها برتری اون نسبت به 301 بعضی آپشن هایی مثل مانیتور و سانروف و همچنین اسب بخار بیشتر که از طرفی وزن بیشتر نسبت به 301 داره . در کل 301 ماشین خانوادگی خیلی خوبیه .

سیاوش اسدی (748 روز پیش)

سراتو مونتاژ سایپا خودرو ده سال پیش کره است با کلی قطعات ایرانی، پژو ۳۰۱ ماشین روز فرانسه است و کاملا وارداتی.

farzadslr (266 روز پیش)

موتور سراتو مگه اصن قابل قیاسه با اون!!! ؟ضمنا این دو خودرو در زمینه ی استهلاک اصلا باهم یکی نیستن و سراتو در دراز مدت واقعا دردسر کمتر و استهلاک پایین تری رو به صاحب ماشین تحمیل میکنه..... ضمنا شتاب خیلی بهتری هم داره

ashX (179 روز پیش)

در پاسخ به farzadslr حق با شماست ماشین های برند پژو بعد مدتی دچار خرابی های ‌پیچیده ، زنجیره ای و نا تموم ، پر هزینه میشه

mani123(253 روز پیش)

قطعاتش پیدا میشه؟

سیدمهدی فرهادی(744 روز پیش)

پژو ۳۰۱ فقط با موتور ۱۱۵ اسبی در کشور ساخته میشه. نمونه های وارداتی هم همین موتور رو دارن. موتور ۱۶۵ اسبی فقط روی نمونه های مونتاژ ۲۰۰۸ و سیتروئن وجود داره که به گفته ایران خودرو و سایپا نزدیک ۹۰ درصد قطعات وارداتی مونتاژ و به ثبت نام کنندگان تحویل داده شده. اگر شما زنگ بزنی به این دو شرکت برنامه ثبت نام جدید ندارن. بعدش قراره ایران خودرو و سایپا مشترکا ۲۰۰۸ و ۳۰۱ رو با قطعات ایرانی و موتور ۱۱۵ اسبی تولید کنن. مثل تندر ۹۰.

Taqy54 (292 روز پیش)

پژو ۳۰۱ قابل مقایسه نیست با پژو ۲۰۰۸ پژو ۲۰۰۸ موتور thp 165 داره که موتور روز اروپاست با ۱۶۳ اسب بخار. این نه از لحاظ قیمت ، نه آپشن ، نه کلاس ، نه قیافه قابل مقایسه با پژ ۲۰۰۸ نیست.

ramtin(731 روز پیش)

جناب امیرعلی بنده هم گفتم ممکنه از موتور THP165 استفاده بشه که خب شاید احتمالش 1% باشه. ضمنا اگر قرار بر استفاده موتور مذکور باشه چرا قیمتش بالای300 در بیاد؟؟ همین الان پژو2008 با داخلی سازی بسیار کم و کیفیت بالا، سیصد میلیون قیمتشه و اگر برای301 چنین اتفاقی بیوفته باید حدود 250 تا 270 در بیاد، چون داخلی سازی سایر قطعات، عملا نکته منفی در مقایسه با2008 هست. من یکی از کارمندان ایکاپ را پیدا کردم و البته ایشون نه نفی کردند و نه تایید. بنابراین درهرحال من حاضرم همین الان 250 واریز کنم برای 301 اگر باموتور165 اسبی تولید بشه. چراکه اصلا سراتوی سایپا را انهم با قیمت290 نمیتونم هضم کنم که حداقل 15میلیون هزینه دیسکی کردن ترمزهاش هم هست. امیدوارم حداقل بشکل بسیار محدود و سفارشی، چنین کاری انجام بشه.

ramtin(741 روز پیش)

بله دوستان هم اشاره کردند و خبر 301 پریروز در سایتها اومد که در دو مدل دنده و اتومات قراره از سال آینده دست مشتری برسه. موتور هم ec5 که ارتقا یافته tu5 هست. در ابتدا مدل دنده گویا پیشفروش میشه. مدل اتومات هم گیربکس 6سرعته آیسین داره. آیا این گیربکس، همان گیربکس 301 های وارداتیه؟ اما یه نکته بسیار مهم: یکه زارع مدیر ایران خودرو گفتند ما در فاز اول میخواهیم خودرو301 با موتور ec5 تولید کنیم. منظور ایشون از فاز اول چیه؟! چرا اشاره کرده به ec5? یعنی در فازهای بعد ممکنه با موتور دیگر ارائه بشه؟ همانطور که من چندی پیش به نقل از یکی از دوستان، گفته بودم ممکنه موتور thp165 موجود روی 2008 هم در نسخه ای خاص روی 301 بیاد!

_امیرعلی (736 روز پیش)

چنین تصوری کاملا اشتباه است جناب رامتین. همین الان اعلام شده قیمت کارخانه ۳۰۱ با موتور ارتقا یافته TU5 بالای ۲۰۰ میلیون خواهد بود. اگر موتور و گیربکس ۱۶۵ اسبی ۲۰۰۸ روی این خودرو گذاشته شود با توجه به اینکه موتور روز اروپاست و تکنولوژی ساختش در داخل نیست و در شرایط تحریم هم نخواهد آمد قیمت کارخانه ۳۰۱ بالای ۳۰۰ میلیون خواهد بود. چون تجهیزات موتور باید کامل وارد بشه. در ضمن شما اون مصاحبه رو با دقت نخوندید اونجا ذکر شده ۳۰۱ با موتور TU5 شصت درصد داخلی سازی شده و قصد داریم به زودی به هشتاد درصد برسانیم و این یعنی علاوه بر اینکه احتمال داره از موتورهایی که طراحی داخلی هست مثل EF7 استفاده بشه بقیه قطعات خودرو هم در داخل تولید بشه. باقی قطعات هم با توجه به قطع ارتباط پژو از طریق سازندگان چینی تامین خواهد شد. در مورد پژو ۲۰۰۸ هم که در آینده تولید خواهد شد تا زمانی که در شرایط تحریم هستیم همین موتور استفاده خواهد شد. و از امکانات داخلی و کشورهایی مثل چین باید استفاده کنیم. موتورهای ۱۶۵ اسبی فعلی قبل از تحریم وارد شده. و ایران‌خودرو قبل از قطع ارتباط با پژو تمام قطعات مشتریان ثبت نام شده را از طریق گمرک وارد کرده بود. لطفاً اطلاعات غیر مستند ارائه نفرمایید.

سیاوش محسنی(743 روز پیش)

پژو ۳۰۱ از سال آینده با موتور ۲۰۶ تیپ ۵ با تغییراتی در پمپ روغن و توان ۱۱۳ اسب و گشتاور ۱۵۰ و ۸۰ درصد قطعات ایرانی تولید انبوه خواهد شد. احتمالا جایگزین خودروهایی مثل ۴۰۵ و ۲۰۶ خواهد شد.

Moh-mahdi(746 روز پیش)

301 همه چیزش عالیه برای مصرف کننده شتاب و سرعت و چابکی متعارف و جادار برای خانواده و موتور و گیربکس درجه یک و کاملا هماهنگ و فرمان برقی فوق العاده نرم ولی به درد پوز دادن و کورس گذاشتن نمیخوره کلا جوان پسند نیست

ramtin(775 روز پیش)

جناب DUESOUTH‏ در مورد اون حرفم که گفتم وارداتیها 4 دنده هستند قبول دارم اشتباه کردم. من هم بشدت پیگیر اخبار 301 هستم. دنا پلاس اتومات که واقعا چیز بیخودی از آب در میاد! چون موتورش جالب نیست. پژو2008 هم واقعا از نظر موتوری عالیه ولی بهتره بهش بگیم هاچبک بزرگ نه کراس اور. اگر 301 با موتور 165 اسبی عرضه بشه (که فقط گویا در مدل فولش این امکان هست) با 300 میلیون هم تمایل به خرید دارم. وگرنه بین سدانها تنها 2 گزینه میمونه که مزدا3 و النترا مونتاژ هست که باز مشکل بودجه دارم! با توجه به اینکه این موتور thp165 در اکثر محصولات دانگ فنگ، موجوده مثل پژو308 و...، بنظرم شاید بتونن از چین وارد کنند. این موتور ضمنا بازنشسته شده و این هم یه دلیل میتونه باشه که بشه به کشور آوردش. چرا که نسخه بهینه این موتور در دو ورژن 180 و 225 اسبی تولید شده که در محصولات 2019 پژو قرار گرفته.

سیاوش اسدی (748 روز پیش)

موتور ۲۰۰۸ وارداتیه دوست عزیز. ایران‌خودرو اعلام کرده می خواد ۳۰۱ رو در داخل تولید کنه و بدون دخالت پژو، بنابراین موتور ۱۶۵ اسبی قطعا نخواهد بود. با توجه به اینکه ایران خودرو اعلام کرده پس از ۳۰۱ ، ۲۰۰۸ را هم در داخل تولید خواهد کرد قطعا روی ۲۰۰۸ ایران‌خودرو هم دیگر موتور ۱۶۵ اسبی نخواهد بود. همون اتفاقی که برای ۴۰۵ با موتور ۲۰۰۰ سی سی اومد برای پژو ۲۰۰۸ هم خواهد افتاد. همه دنبال مدلهای ۹۶؛ ۹۷ و ۹۸ خواهند بود.

ramtin(781 روز پیش)

جناب duesouth بنده اطلاعاتم در مورد این خودرو با توجه به مشورت با دو نفر از کارمندان ایکاپ که در گروه تلگرامی پژو2008 عضو هستند، از شما بیشتره. 301 در ابتدای امر میخواست با گیربکس 4سرعته و فیس قدیم بیاد که کنسل شد خوشبختانه. قرار بر ارائه این محصول با فیس جدید و گیربکس 6سرعته شد که موتور ec5 که همان tu5 ارتقا یافته است، در آن گویا قرار داره. اما چندی پیش، صحبت شد که ممکنه در تیپ فول این خودرو با موتور پژو2008 ارائه شود که خب هر کسی میفهمه که اگر با این موتور بیاد، قیمتش نزدیک پژو2008 میشه. بنده با قیمتش اصلا مشکل ندارم. چرا که سوار2008 شدم و بسیار عالی بود. پس اگر با موتور2008 بیاد و گیربکس 6سرعته و با داشتن سانروف، شما یک سدان سوار میشی نه پژو2008 که کراس اور ساب کامپکته. حتی اگر بشکل محدود تولید بشه، 250 تومن قیمتش باشه ارزش خرید داره.

DUESOUTH (777 روز پیش)

جناب بازم من حرف خودم تکرار می کنم و شما اطلاعات ناقصی داشتید و امیدوارم الان به روز شده باشه ، شما هم اگه یک بار دیگه کامنت خودتونو بخونید متوجه میشید منظور بنده چیه ((301 های وارداتی گیربکس خوبی نداشتند و 4 دنده بودند)) این عین جمله شماست که اشتباه، 301 های وارداتی همگی گیبرکس 6 سرعته داشتن . از بابت موضوع داخلی سازی این خودرو خبر اون رو چندین سایت به تازگی زدن و گفته هایی شده (چه از جانب موتور هایی که برای اون در نظر گرفتن و چه از جانب قیمت و جزییات دیگه) که هنوز معلوم نیست چه اتفاقی به طور قطع میفته(با چه کیفیتی و امکاناتی ) ، امیدوارم که بتونن این خودرو رو تولید کنند و قیمتی که براش گفته شده به گفته خود سایت باما قیمتی بین 250 تا 350 میلیون تومن ،ناگفته نماند قطعا همه ما ماشینی با موتور بهتر رو دوست داریم. امید به این که این ماشین با قیمت خوب و با مشخصات خوب تولید بشه تا مردم بتونن از اون خرید کنند و ازش لذت ببرن .موفق باشید

Show More