بررسی مشخصات پژو 301
بررسی مشخصات پژو 301
بررسی مشخصات پژو 301

در اواخر مرداد 1396 نمایندگی‌های ایران خودرو از پیش‌فروش پژو 301 خبر دادند؛ سدانی که برخلاف پژو 2008 در مدل‌ قبل از فیس‌لیفتش، به کشورمان آمده بود و با قیمت بسیار گزافی نسبت به رقیب مستقیمش (رنو سیمبل) به فروش می‌رسید. ضمن اینکه مشخصات فنی پژو 301 نیز چندان چشمگیر و جالب توجه نیست و از بسیاری جهات می‌توان آن را با سدان‌های بسیار ارزان‌تری نظیر پژو 206 صندوقدار یا رانا مقایسه کرد چرا که در واقع پلت‌فرم تمامی این محصولات با یکدیگر مشابه است. این فرانسوی در سال 2017 نخستین فیس‌لیفتش را تجربه کرد؛ فیس‌لیفتی که احتمال مونتاژ آن در ایران وجود دارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای پژو 301

    • فنربندی نرم
    • فضای جادار کابین
  • معایب پژو 301

    • واردات محدود
    • امکاناتی کمتر از رقبا
    • ارزش خرید کمتر از رقبای کره‌ای

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 2016 تا 2017

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر EC5
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 115 اسب‌بخار
  • گشتاور 150 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.1 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4442 میلی‌متر
  • عرض 1748 میلی‌متر
  • ارتفاع 1477 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2652 میلی‌متر
  • وزن 1190 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
26 دیدگاه

PEUCEOT

من ی پژو 301 مدل 2017 دارم خیلی هم راضیم، ی سوال دارم خودرو که روشن میکنی پروانه خنک کننده باید با دور کند روشن میشه یانه

editor

سلام یه سوال فرمان 301 برقی هست؟

CitroenXsara

بله و توی باما هم نوشته شده

mani123

قطعاتش پیدا میشه؟

Tonder

خیر زیاد پیدا نمی‌شود چون ماشین وارداتی فرانسه است

Mahan13

شدنی که میشه ولی خیلی کم هست شاید تو همه شهر ها نباشه

Mohammadparhamamri

دوستان مانیتور روش میشه نصب کرد؟

Mahan13

سلام احتمالا بله چون پلتفرم تارا هست و تارا هم مانیتور داره روش

DUESOUTH

بنده حدود 10 هزار تا با این ماشین رانندگی کردم و همچنین تجربه رانندگی با سراتو رو هم دارم. این ماشین از نظر کیفیت و نرمی و جاداری خیلی بهتر از سراتو مونتاژ. پژو 301 گیبرکس 6 سرعته نسل جدید داره (مشترک با 2008 و بعضی از مدل های DS) و esp داره که در سراتو وجود نداره و از طرفی پک کامل وارداتی و سرویس های دوره ای اون و لوازم مصرفی سرویس دوره ای اون خیلی بهتر و ارزان تر از سراتو پیدا میشه چون اشتراک زیادی با خودرو های ایرانخودرو داره و همچنین مصرف سوختش کمتر از سراتو آپشنال . اما سراتو آپشنال تنها برتری اون نسبت به 301 بعضی آپشن هایی مثل مانیتور و سانروف و همچنین اسب بخار بیشتر که از طرفی وزن بیشتر نسبت به 301 داره . در کل 301 ماشین خانوادگی خیلی خوبیه .

سیاوش اسدی

سراتو مونتاژ سایپا خودرو ده سال پیش کره است با کلی قطعات ایرانی، پژو ۳۰۱ ماشین روز فرانسه است و کاملا وارداتی.

farzadslr

موتور سراتو مگه اصن قابل قیاسه با اون!!! ؟ضمنا این دو خودرو در زمینه ی استهلاک اصلا باهم یکی نیستن و سراتو در دراز مدت واقعا دردسر کمتر و استهلاک پایین تری رو به صاحب ماشین تحمیل میکنه..... ضمنا شتاب خیلی بهتری هم داره

ashX

در پاسخ به farzadslr حق با شماست ماشین های برند پژو بعد مدتی دچار خرابی های ‌پیچیده ، زنجیره ای و نا تموم ، پر هزینه میشه

سیدمهدی فرهادی

پژو ۳۰۱ فقط با موتور ۱۱۵ اسبی در کشور ساخته میشه. نمونه های وارداتی هم همین موتور رو دارن. موتور ۱۶۵ اسبی فقط روی نمونه های مونتاژ ۲۰۰۸ و سیتروئن وجود داره که به گفته ایران خودرو و سایپا نزدیک ۹۰ درصد قطعات وارداتی مونتاژ و به ثبت نام کنندگان تحویل داده شده. اگر شما زنگ بزنی به این دو شرکت برنامه ثبت نام جدید ندارن. بعدش قراره ایران خودرو و سایپا مشترکا ۲۰۰۸ و ۳۰۱ رو با قطعات ایرانی و موتور ۱۱۵ اسبی تولید کنن. مثل تندر ۹۰.

Taqy54

پژو ۳۰۱ قابل مقایسه نیست با پژو ۲۰۰۸ پژو ۲۰۰۸ موتور thp 165 داره که موتور روز اروپاست با ۱۶۳ اسب بخار. این نه از لحاظ قیمت ، نه آپشن ، نه کلاس ، نه قیافه قابل مقایسه با پژ ۲۰۰۸ نیست.

ramtin

جناب امیرعلی بنده هم گفتم ممکنه از موتور THP165 استفاده بشه که خب شاید احتمالش 1% باشه. ضمنا اگر قرار بر استفاده موتور مذکور باشه چرا قیمتش بالای300 در بیاد؟؟ همین الان پژو2008 با داخلی سازی بسیار کم و کیفیت بالا، سیصد میلیون قیمتشه و اگر برای301 چنین اتفاقی بیوفته باید حدود 250 تا 270 در بیاد، چون داخلی سازی سایر قطعات، عملا نکته منفی در مقایسه با2008 هست. من یکی از کارمندان ایکاپ را پیدا کردم و البته ایشون نه نفی کردند و نه تایید. بنابراین درهرحال من حاضرم همین الان 250 واریز کنم برای 301 اگر باموتور165 اسبی تولید بشه. چراکه اصلا سراتوی سایپا را انهم با قیمت290 نمیتونم هضم کنم که حداقل 15میلیون هزینه دیسکی کردن ترمزهاش هم هست. امیدوارم حداقل بشکل بسیار محدود و سفارشی، چنین کاری انجام بشه.

ramtin

بله دوستان هم اشاره کردند و خبر 301 پریروز در سایتها اومد که در دو مدل دنده و اتومات قراره از سال آینده دست مشتری برسه. موتور هم ec5 که ارتقا یافته tu5 هست. در ابتدا مدل دنده گویا پیشفروش میشه. مدل اتومات هم گیربکس 6سرعته آیسین داره. آیا این گیربکس، همان گیربکس 301 های وارداتیه؟ اما یه نکته بسیار مهم: یکه زارع مدیر ایران خودرو گفتند ما در فاز اول میخواهیم خودرو301 با موتور ec5 تولید کنیم. منظور ایشون از فاز اول چیه؟! چرا اشاره کرده به ec5? یعنی در فازهای بعد ممکنه با موتور دیگر ارائه بشه؟ همانطور که من چندی پیش به نقل از یکی از دوستان، گفته بودم ممکنه موتور thp165 موجود روی 2008 هم در نسخه ای خاص روی 301 بیاد!

_امیرعلی

چنین تصوری کاملا اشتباه است جناب رامتین. همین الان اعلام شده قیمت کارخانه ۳۰۱ با موتور ارتقا یافته TU5 بالای ۲۰۰ میلیون خواهد بود. اگر موتور و گیربکس ۱۶۵ اسبی ۲۰۰۸ روی این خودرو گذاشته شود با توجه به اینکه موتور روز اروپاست و تکنولوژی ساختش در داخل نیست و در شرایط تحریم هم نخواهد آمد قیمت کارخانه ۳۰۱ بالای ۳۰۰ میلیون خواهد بود. چون تجهیزات موتور باید کامل وارد بشه. در ضمن شما اون مصاحبه رو با دقت نخوندید اونجا ذکر شده ۳۰۱ با موتور TU5 شصت درصد داخلی سازی شده و قصد داریم به زودی به هشتاد درصد برسانیم و این یعنی علاوه بر اینکه احتمال داره از موتورهایی که طراحی داخلی هست مثل EF7 استفاده بشه بقیه قطعات خودرو هم در داخل تولید بشه. باقی قطعات هم با توجه به قطع ارتباط پژو از طریق سازندگان چینی تامین خواهد شد. در مورد پژو ۲۰۰۸ هم که در آینده تولید خواهد شد تا زمانی که در شرایط تحریم هستیم همین موتور استفاده خواهد شد. و از امکانات داخلی و کشورهایی مثل چین باید استفاده کنیم. موتورهای ۱۶۵ اسبی فعلی قبل از تحریم وارد شده. و ایران‌خودرو قبل از قطع ارتباط با پژو تمام قطعات مشتریان ثبت نام شده را از طریق گمرک وارد کرده بود. لطفاً اطلاعات غیر مستند ارائه نفرمایید.

سیاوش محسنی

پژو ۳۰۱ از سال آینده با موتور ۲۰۶ تیپ ۵ با تغییراتی در پمپ روغن و توان ۱۱۳ اسب و گشتاور ۱۵۰ و ۸۰ درصد قطعات ایرانی تولید انبوه خواهد شد. احتمالا جایگزین خودروهایی مثل ۴۰۵ و ۲۰۶ خواهد شد.

Moh-mahdi

301 همه چیزش عالیه برای مصرف کننده شتاب و سرعت و چابکی متعارف و جادار برای خانواده و موتور و گیربکس درجه یک و کاملا هماهنگ و فرمان برقی فوق العاده نرم ولی به درد پوز دادن و کورس گذاشتن نمیخوره کلا جوان پسند نیست

Show More