پورشه ماکان

دیدگاه
سال

پورشه را می‌توان یکی از بازندگان بزرگ وضع قانون منع واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی دانست؛ قانونی که در سال 2014 اجرایی شد. در آن زمان، تمامی محصولات این خودروساز، پیشرانه‌های حجیم 6 یا 8 سیلندر داشتند و مشمول این قانون بودند. اما پس از معرفی ماکان با پیشرانه 2.0 لیتری توربو در سال 2014، شانس بازگشت این برند به کشورمان فراهم شد و در نهایت از اواخر سال 2015 شاهد ورود اولین سری ماکان به کشورمان بودیم. ماکان را می‌توان تنها کراس‌اور جمع و جور ایران دانست که از بالاترین سطح تجمل، عملکرد و راحتی کابین برخوردار است. ماکان با انبوهی از آپشن‌ها متنوع به بازار ایران قدم گذاشته و به همین دلیل باید در نسخه‌های فولش، چندین آپشن مهم را چک کنید مثل چراغ‌های هوشمند تمام LED که پورشه به آنها PDLS PLUS میگوید، سیستم صوتی Burmester، صندلی 18 حالته برقی، سقف جیر، پنج گرمکن (جلو+عقب+فرمان)، چهار رادار (جلو+کروز هوشمند+تغییرلاین+نقطه کور)، رینگ 21 اینچ و کرنوگراف داشبورد. نکته بسیار مهم‌تر اینکه مدل‌های فول ماکان، اصطلاحا به 9 کلید معروفند چراکه در کنسول مرکزی آنها و درست در پایین اهرم دنده، 9 کلید مختلف دارند که عبارتند از: دکمه‌های اسپرت و اسپرت پلاس (برای تنظیم همزمان حساسیت فرمان، پدال گاز، گیربکس و تعلیق)، دکمه تعلیق هوشمند یا PASM (با سه حالت کامفورت+اسپرت+اسپرت پلاس)، دکمه تنظیم ارتفاع (کاهش ارتفاع تعلیق به میزان 10 میلیمتر)، دکمه کنترل پایداری (ESP)، دکمه آفرود (برای مسیرهای شنی، برفی و یخی)، دکمه ماندن در لاین (کنترل فرمان خودرو برای ماندن بین دولاین)، دکمه اگزوز اسپرت، دکمه استارت استاپ انجین (خاموش کردن انجین در حالت توقف برای کاهش مصرف سوخت).

ادامه...