حدود یکسال بعد از شروع تولید کوییک، و در روزهایی که پارس خودرو برای جبران خداحافظی شرکایش (رنو، برلیانس و کیا) به مونتاژ سه محصول سایپا، یعنی خانواده X100 (پراید)، خانواده Q200 (کوییک) و خانواده S200 (ساینا) روی آورده بود، ناگهان سایپا از آغاز تولید کوییک R در پارس خودرو خبر داد؛ هاچ‌بکی که با نام «کوییک دو رنگ» نیز شناخته میشود و از اوایل زمستان 98 نیز نخستین سری آن تحویل مشتریانش شد. کوییک R در واقع همان کوییک معمولی است ولی اندکی زیباتر! در بخش بیرونی خودرو، سه قسمت کوییک R حالا با یکدیگر همرنگ شده‌اند. اولین قسمت، سقف خودروست، دومین قسمت قاب آینه بغل و سومین قسمت نیز ناحیه داخلی مه‌شکن‌ها و همچنین ناحیه زیرین سپر جلوست. اما همین اتفاق ساده، در بخش داخلی کوییک R هم رخ داده؛ یعنی قاب دور دریچه‌های تهویه وسط، قاب دور سیستم پخش و بخشی از رودری‌ها نیز همرنگ شده اند. علی‌رغم این تغییرات ظاهری اما کوییک R در قسمت فنی، هیچ تغییری را تجربه نکرده و همان ویژگی‌های کوییک معمولی را دارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • هزینه نگهداری
    • بازار دست‌دوم
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
    • عدم بهبود سیستم تعلیق نسبت به تیبا
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1398 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر M15 یورو4
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 87 اسب‌بخار
  • گشتاور 128 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (Q212)
  • طول 3989 میلی‌متر
  • عرض 1688 میلی‌متر
  • ارتفاع 1524 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2412 میلی‌متر
  • وزن 1065 کیلوگرم
  • حجم باک 41 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها بدون کامپیوتر سفری
65 دیدگاه

Amin6n(36 روز پیش)

خداییش من موندم وقتی خودشونم میگن موتور و همه چیش با تیبا یکیه چرا این اختلاف قیمت!!!!!؟؟؟؟؟ چرا باید پول یه پارس تیوفایو بیشتر بدم ولی ماشینی ک سوار میشم کیفیت پارس نداشته باشه؟؟؟!!!

Afsfin(38 روز پیش)

سلام وقتی استارت می زنی صدای موتور پراید می دهد به آدم برمی خورد ولی بعدش که راه می افتی یه چیز دیگه است.بدنه استحکامش خوبه و در حد خوبی راه می رود ۵ نفره دلت می خواهد بتازونی و کم نمی آورد صدای موتور توی اتاقش می آید ولی عادت می کنی فقط ای کاش این قدر قیمتش نبود .

Maziyar63(50 روز پیش)

من حدودا ۲۰ روزه که کوییک آر گرفتم ماشین خوبیه فقط کیفیت قطعاتش داخلیه اتاقش پایینه.مثل دستگیره هاش و ادوات برقیش در کل به قیمتش ارزش خرید داره. موتور و گیربکسش کاملا با هم مطابقت داره و شتاب خوبی به راننده القا میکنه ستون های کناریش دید رو کم میکنه و باید توی فرعی به اصلی بیشتر دقت کنین. بخاری و کولرش عالیه فقط صدای فن زیادی داره. صدای موتورشم توی دورهای بالا زیاده و حس خوبی به آدم نمیده... کیفیت رنگ ماشین های مونتاژی پارس خودرو به نسبت سایپا بهترهست.کوییک آر و کوییک اس رو فقط پارس خودرو مونتاژ میکنه و یه سری کوییک هم میزنه. کیفیت فوم صندلی هاش هم متاسفانه ضعیفه. باند های نسبتا خوبی داره. سیستم تعلیق نرم و راحتی هم داره.

mohsen63ni(139 روز پیش)

باسلام؛ کسی از دوستان تجریه استفاده پژو پارس و کوییک آر رو داشته؟ من پژو پارس مدل ۹۳ دارم و میخوام با کوییک عوض کنم ، اگه کسی این تجربه رو داره لطفا نقاط قوت و نقات ضعف کوییک نسبت به پژو پارس رو بگه. ممنون

Afsfin (131 روز پیش)

سلام من هر دوتاشو دارم پژو پارس چیز دیگه ایه اگر پژو سوار باشه با این ماشینای سایپایی اذیت می شوی پژو خاصه و فرق داره

Tycjg (125 روز پیش)

پژو ۹۳ قدیمی شده‌ برو کوییک اتومات بخر خودم هم‌میخوام کوییک‌اتومات بخرم‌بعدش هم‌کوییک ایمنی بالا تری داره تعلیق بهتری داره خرج کمتری‌داره

sadegh2722 (114 روز پیش)

اگه ماشینت سالمه و فقط برای تنوع میخوای عوض کنی کار اشتباهی هستش گرچه مدل های 93،94 و 95 ایرانخودرو کیفیت خوبی نداره

1450 (100 روز پیش)

اگر پراید دهه هفتاد یا هشتاد سوار شده باشین که اکثر ایرانیا داشتن در همون حده وزن بیشتر کمی امکانات بیشتر مثل شیشه برقی و تهویه اتومات بهش اضافه شده با توجه به هاچ بک بودن خودرو فضای صندوق نصف پژو پارس ترمزاش جالب نیستن البته شاید شانس من بوده برخلاف ظاهرش خودرو اصلا اسپرتی نیست

Mdd (67 روز پیش)

پارس خوبه

Moein9(289 روز پیش)

سلام وقت بخیر جا پای عقبش چجوریه مثل ۲۰۶ هست یا جادار تره

م.ص.ط.ف.ی. (287 روز پیش)

جادارتره

Tycjg (125 روز پیش)

جادار تر

Amirhossein9574 (74 روز پیش)

جای بیشتری داره

Ariannnnnnn(79 روز پیش)

سلام من یه کوییک r مدل ۱۴۰۰ خریدم بعد از ۲ هفته استفاده با ۴۰۰ کیلومتر کارکرد رادیاتور از ناحیه پایه نشتی پیدا کرد و حالا بخاطر این موضوع ماشین افتاده تو نمایندگی و امروز و فردا میکنن و میگن قطعه نیست

Farda(264 روز پیش)

ببخشید دوستانی که کوییک دارند میشه بفرمایند نرمی کلاچ و کیفیت ترمزهای این ماشین چطوره ؟ سپاس.

AhmadiMohammad (101 روز پیش)

سلام ترمزهاش عالین فقط دیسک چرخ هاش باید یه دور نمایندگی تعویض کنه چون همش تاب داره بعدش خوب میشه

mhdbagha(276 روز پیش)

سلام. یه سوال آیا اینجا کسی هست که روی کوییک لاستیک 205 انداخته باشه؟ میخواستم ببینم جواب میده یا گیر میکنه تو دست انداز. یه نفر گفت گیر میکنه من بین 195 و 205 به شک افتادم.

abbas0372736150 (164 روز پیش)

سلام من تیبا هاچبک دارم روش ۱۸۵ انداختم تعادلش تو پیش ها عالیه به گلگیر هم نمیخوره حتی وقتی ۵ نفر سوار میشن به نظرم ۱۸۵ برات بهتره چون ۱۹۵ میخوره به گلگیر شک نکن میخوره... ۱۸۵ بگیر راحت هم پهنه...هم تعادل خوبی تو پیچ ها با سرعت نسبتا بالاامدوارم کمکی کرده باشم

Ddvvffvfdghre12345678 (141 روز پیش)

مگه ۵ نفر تو تیبا جا میشن

AhmadiMohammad (101 روز پیش)

سلام من انداختم راضیم هم هندلینگ بالا رفته ظاهر قشنگی. هم به ماشین داده

sadegh2722(114 روز پیش)

سلام. سعی میکنم تجربه خودم رو با مقایسه 206 تیچپ 5 بگم. این ماشین رو باید صفر بخرید و درست آبندی کنید یعنی تا 1000 کیلومتر اول دور موتور از 3000 بالاتر نره، تخته گاز نرید و این تفکر بسیار اشتباه که میگن تا گارانتی داره به ماشین گاز بده که مشکلاتش مشخص شه و ماشین وحشی بشه فقط دارید به اموال خودتون آسیب میزنید، طوری رانندگی کنید که نیاز به ترمز شدید نداشته باشید، اگه تاز رانندگی یاد گرفتید دائم پاتون رو کلاج نباشه مثل پشت چراغ قرمز، معکوس ممنوع (البته برای همه خودروهای ایرانی) و در مقایسه با 206 تیپ 5 که داشتم : فضای بیشتر سرنشینان، نرم بودن بیشتر سیستم تعلیق، صدای کمتر موتور، شتاب تقریباًً با 206 یکی، مصرف سوخت مشابه، صندوق عقب مشابه، عرض داشبورد کمتره که باعث افزایش فضای سرنشینان شده، عدم ترکم اجزای داخل موتور که باعث راحت تر تعویض کردن روغن و فیلترها میشه و دید خوبی برای چک قطعات داره، کیفیت قطعات با همه مدل های 1400 ایرانخودرو یکی می باشد یعنی کیفیت پایین نه بی کیفیت و فکر نکنید ایرانخودرو قطعات فرانسوی می بنده، نقاط کور راننده بسیار کمتره، صدای سیستم تهویه نسبت به 206 بالاتره، سیستم تهویه برقی و دستی که در 206 تیپ 5 اتوماتیک هستش، کیفیت سرمایش کولر با 206 تیپ 5 یکی بوده، ارتفاع سقف بیشتره که برای سرنشینان عقب خیلی بهتر و 3 نفر راحت تر نسبت به 206 هستند و فاصله با صندلی جلویی خیلی بیشتر، ارتفاع شاسی بیشتره که برای خیلی از خیابون ها و پارکینگ های غیره استاندارد بهتره، سیستم ترمز ABS و EBD و با تاخیر عملکرد تقریبا 2 ثانیه ای که خیلی زیاده مثل تمام محصولات ایرانخودرو، رینگ 14 آلومینیومی که در 206 رینگ 14 فولادی، دزدگیر مشابه 206 هستش یعنی به ضربه حساس نیست و فقط با بازشدن درب خودرو به هر وسیله ای بجز سوئیچ صدای بوق ماشین درمیاد، هردو سوئیچ دارای ریموت کنترل هستش که 206 فقط یک سوئیچ ریموت داره که اگه خراب بشه یا باتری تموم کنه با سوئیچ دوم خودرو روشن نمیشه، چراغ های جلو قابلیت تنظیم ارتفاع بصورت برقی، چراغ های عقب نئون هستش که زیبا تره، ظاهر ماشین بستگی با سلیقه شما داره و در آخر قیمت آزاد و کارخونه پایین تر از 206 تیپ 5 هستش

Sinazzzzzz(125 روز پیش)

با سلام من یک کوییک ار 99 دارم و تا الان 5000 کیلومتر باهاش رفتم قبلش 206 تیپ 2 فرانسوی داشتم و با اینکه 10 سال کارکرده بود ولی هیچ کدوم از مشکل های این کوییک صفر رو برام نداشت! ماشین من تا الان یکبار دیسک ها به طور کامل عوض شدن ساعتش روز دوم سوخت پمپ بنزینش عوض شد و اتفاق هایی واسم افتاد که فکر نمیکنم هیچ ماشین صفری اینطوری باشه ولی خب خوبی های خودشم داره شیشه ها و اینه ها برقی هست کولر دیجیتال داره (البته صدای ماینر بیتکوین میده) و موتور و گیربکسش کمی بهتر از موتور tu3 هست درکل جوری که من فهمیدم تمامی کوییک ها شانسی هست و ممکن ماشین سالم یا ترکیده گیرتون بیوفته. واسه ماشین تو شهری بد نیست با قیمتی که داره ولی نباید انتظار ماشین با کیفیتی رو ازش داشت

Show More