بررسی مشخصات کوییک دنده ای R
بررسی مشخصات کوییک دنده ای R
بررسی مشخصات کوییک دنده ای R
بررسی مشخصات کوییک دنده ای R
بررسی مشخصات کوییک دنده ای R
بررسی مشخصات کوییک دنده ای R
بررسی مشخصات کوییک دنده ای R
بررسی مشخصات کوییک دنده ای R
بررسی مشخصات کوییک دنده ای R
بررسی مشخصات کوییک دنده ای R
بررسی مشخصات کوییک دنده ای R
بررسی مشخصات کوییک دنده ای R
بررسی مشخصات کوییک دنده ای R

حدود یکسال بعد از شروع تولید کوییک، و در روزهایی که پارس خودرو برای جبران خداحافظی شرکایش (رنو، برلیانس و کیا) به مونتاژ سه محصول سایپا، یعنی خانواده X100 (پراید)، خانواده Q200 (کوییک) و خانواده S200 (ساینا) روی آورده بود، ناگهان سایپا از آغاز تولید کوییک R در پارس خودرو خبر داد؛ هاچ‌بکی که با نام «کوییک دو رنگ» نیز شناخته میشود و از اوایل زمستان 98 نیز نخستین سری آن تحویل مشتریانش شد. کوییک R در واقع همان کوییک معمولی است ولی اندکی زیباتر! در بخش بیرونی خودرو، سه قسمت کوییک R حالا با یکدیگر همرنگ شده‌اند. اولین قسمت، سقف خودروست، دومین قسمت قاب آینه بغل و سومین قسمت نیز ناحیه داخلی مه‌شکن‌ها و همچنین ناحیه زیرین سپر جلوست. اما همین اتفاق ساده، در بخش داخلی کوییک R هم رخ داده؛ یعنی قاب دور دریچه‌های تهویه وسط، قاب دور سیستم پخش و بخشی از رودری‌ها نیز همرنگ شده اند. علی‌رغم این تغییرات ظاهری اما کوییک R در قسمت فنی، هیچ تغییری را تجربه نکرده و همان ویژگی‌های کوییک معمولی را دارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای کوییک دنده ای R

    • هزینه نگهداری
    • بازار دست‌دوم
  • معایب کوییک دنده ای R

    • کیفیت ساخت
    • عدم بهبود سیستم تعلیق نسبت به تیبا
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1398 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر M15 یورو4
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 87 اسب‌بخار
  • گشتاور 128 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (Q212)
  • طول 3989 میلی‌متر
  • عرض 1688 میلی‌متر
  • ارتفاع 1524 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2412 میلی‌متر
  • وزن 1065 کیلوگرم
  • حجم باک 41 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها بدون کامپیوتر سفری
92 دیدگاه

Majid58(393 روز پیش)

سلام من تازه خریدم مدل امسال هست درب صندوق عقب باز نمیشه کسی میدونه مشکلش چیه ممنون..

Catchy (359 روز پیش)

سلام آقا مجید جزو اپشناش هست صدای ضبط و زیاد کنی درست میشه 😂

Afsfin (255 روز پیش)

سلام نگران نباش چند بار گریس بزن و چندبار باز و بسته کن اگر خوب نشد ببر نمایندگی

Azizi69 (118 روز پیش)

ریموتو چند ثانیه نگه دار

Deli (112 روز پیش)

یکم روغن بزنید و پیچ نگهدارنده پایین رو کمی شل کنید تا بیاد بالا و گیر نکنه هنگام باز شدن

Hamideeza (76 روز پیش)

سلام دوست عزیز بعد یک مدت درست می شه

Farda(688 روز پیش)

ببخشید دوستانی که کوییک دارند میشه بفرمایند نرمی کلاچ و کیفیت ترمزهای این ماشین چطوره ؟ سپاس.

AhmadiMohammad (524 روز پیش)

سلام ترمزهاش عالین فقط دیسک چرخ هاش باید یه دور نمایندگی تعویض کنه چون همش تاب داره بعدش خوب میشه

HadiXrma (167 روز پیش)

کسی که از پراید سوار این ماشین شده بله ترمزش عالیه اما اصلا عملکرد استانداردی نداره! ترمز بسیار ضعیف و صفحه دیسک هم بشدت ضعیف کافیه یکم با فشار باهاش برخورد کنی سر 10 هزارتا میلرزونه و باید تعویض بشه 20 هزار تا هم عمر مفیدش هست. فرمون هم جز ابتدایی ترین نوع هیدرولیک هست و کورس دور کمی داره بطوری که حداقل یک دور از خودروهای ایران خودرو کمتر میچرخه.

Fd (123 روز پیش)

ترمزش خوبه. کلاچ را هم می توانید به سادگی با یک برند های کره ای موجود در بازار که کیفیت خوبی دارند عوض کنید.

Deli (112 روز پیش)

زیاد جالب نیست

Azizi69(118 روز پیش)

بابا دیگه با ۲۰۰ تومن چه ماشین صفری میتونین بخرین؟! کوییک در حد ماشین ۲۰۰ حتی ۲۵۰ میلیونی، شک نکنین بهترین گزینه است، چون تحویلش زیاده، بخاطر اون قیمتش از ۲۰۶ تیپ دو انقدر پایینه، اگه شش ماه تحویل ندن، مطمعنا قیمتش میرسه به ۲۰۶ ، دیگه اینجا ایرانه دوستان

mhdbagha(700 روز پیش)

سلام. یه سوال آیا اینجا کسی هست که روی کوییک لاستیک 205 انداخته باشه؟ میخواستم ببینم جواب میده یا گیر میکنه تو دست انداز. یه نفر گفت گیر میکنه من بین 195 و 205 به شک افتادم.

abbas0372736150 (587 روز پیش)

سلام من تیبا هاچبک دارم روش ۱۸۵ انداختم تعادلش تو پیش ها عالیه به گلگیر هم نمیخوره حتی وقتی ۵ نفر سوار میشن به نظرم ۱۸۵ برات بهتره چون ۱۹۵ میخوره به گلگیر شک نکن میخوره... ۱۸۵ بگیر راحت هم پهنه...هم تعادل خوبی تو پیچ ها با سرعت نسبتا بالاامدوارم کمکی کرده باشم

Ddvvffvfdghre12345678 (564 روز پیش)

مگه ۵ نفر تو تیبا جا میشن

AhmadiMohammad (524 روز پیش)

سلام من انداختم راضیم هم هندلینگ بالا رفته ظاهر قشنگی. هم به ماشین داده

HadiXrma (167 روز پیش)

سایز 205 مناسب رانا و 206 و 207 و پارس و اکثر ماشین ایران خودرو هست نه این ماشین های سایپا! اینا نهایتش 185 مناسب هست براشون. چون سیستم تعلیق بسیار حداقلی و ضعیفی دارن و توانایی تحمل این سایز رو ندارن و مطمئنا در کمترین بهانه به گیلگیر برخورد میکنن!

Fd (123 روز پیش)

می توانی با خط کش اندازه بگیری ببینی با لاستیک فعلی چقدر دیگه جاداری و آن را به اندازه ای تایر فعلی اضافه کنی . تو اینترنت برای اینکار ماشین حساب زیاد است که می توانید از آن استفاده کنید.

sadegh2722(538 روز پیش)

سلام. سعی میکنم تجربه خودم رو با مقایسه 206 تیچپ 5 بگم. این ماشین رو باید صفر بخرید و درست آبندی کنید یعنی تا 1000 کیلومتر اول دور موتور از 3000 بالاتر نره، تخته گاز نرید و این تفکر بسیار اشتباه که میگن تا گارانتی داره به ماشین گاز بده که مشکلاتش مشخص شه و ماشین وحشی بشه فقط دارید به اموال خودتون آسیب میزنید، طوری رانندگی کنید که نیاز به ترمز شدید نداشته باشید، اگه تاز رانندگی یاد گرفتید دائم پاتون رو کلاج نباشه مثل پشت چراغ قرمز، معکوس ممنوع (البته برای همه خودروهای ایرانی) و در مقایسه با 206 تیپ 5 که داشتم : فضای بیشتر سرنشینان، نرم بودن بیشتر سیستم تعلیق، صدای کمتر موتور، شتاب تقریباًً با 206 یکی، مصرف سوخت مشابه، صندوق عقب مشابه، عرض داشبورد کمتره که باعث افزایش فضای سرنشینان شده، عدم ترکم اجزای داخل موتور که باعث راحت تر تعویض کردن روغن و فیلترها میشه و دید خوبی برای چک قطعات داره، کیفیت قطعات با همه مدل های 1400 ایرانخودرو یکی می باشد یعنی کیفیت پایین نه بی کیفیت و فکر نکنید ایرانخودرو قطعات فرانسوی می بنده، نقاط کور راننده بسیار کمتره، صدای سیستم تهویه نسبت به 206 بالاتره، سیستم تهویه برقی و دستی که در 206 تیپ 5 اتوماتیک هستش، کیفیت سرمایش کولر با 206 تیپ 5 یکی بوده، ارتفاع سقف بیشتره که برای سرنشینان عقب خیلی بهتر و 3 نفر راحت تر نسبت به 206 هستند و فاصله با صندلی جلویی خیلی بیشتر، ارتفاع شاسی بیشتره که برای خیلی از خیابون ها و پارکینگ های غیره استاندارد بهتره، سیستم ترمز ABS و EBD و با تاخیر عملکرد تقریبا 2 ثانیه ای که خیلی زیاده مثل تمام محصولات ایرانخودرو، رینگ 14 آلومینیومی که در 206 رینگ 14 فولادی، دزدگیر مشابه 206 هستش یعنی به ضربه حساس نیست و فقط با بازشدن درب خودرو به هر وسیله ای بجز سوئیچ صدای بوق ماشین درمیاد، هردو سوئیچ دارای ریموت کنترل هستش که 206 فقط یک سوئیچ ریموت داره که اگه خراب بشه یا باتری تموم کنه با سوئیچ دوم خودرو روشن نمیشه، چراغ های جلو قابلیت تنظیم ارتفاع بصورت برقی، چراغ های عقب نئون هستش که زیبا تره، ظاهر ماشین بستگی با سلیقه شما داره و در آخر قیمت آزاد و کارخونه پایین تر از 206 تیپ 5 هستش

HadiXrma (167 روز پیش)

این اظهار نظرات بیشتر نشون دهنده این بود که 206 تیپ پنج شما جز پرکارترین کیلومتر ممکن رو داشته که از دست 10 نفر جدا شده رسیده دستتون اینطوری مقایسه کردید! وگرنه کم صدایی موتور TU5 تو ایران زبان زد همه هست. شتاب اولیه و ثانویه هم قابل مقایسه نیست! بیشتر شما باید با موتور TU3 مقایسه کنید این ماشین رو نه با TU5! اگه ماشین تی یو فایو که 206 یا رانا پلاس یا 207 باشه و مدل بالا باشه اونو برونید بعد سوار این بشید متوجه گشتاور پایین و قدرت موتور بسیار پایین موتور M15 کوییک میشید. کافیه ماشین رو بتازوندی بعد تو سربالایی نیش ترمز بزنی 40 تا سرعتت بیاد پایین دیگه سرعتت از جاش تکون نمیخوره و ماشین نمیکشه که برسه به حتی سرعت قبلی! مورد بعدی صدای وحشتناک موتور بدلیل طراحی قرون وسطی ای و 8 سوپاپ بودن اون هست که تو دور 2 و نیم انگار موتور میخواد از جاش در بیاد! و موقع کولر گرفتن تو اتوبان باید لاین سرعت رو برای خودروهای دیگه باز کنی چون بگدری ماشین غرش داره که دلت نمیاد زیاد فشار بیاری! در کل مقایسه کوییک پرایدی با 206 یا هر خودروی ایران خودرویی اشتباه هست مگر 206 تیپ دو با موتور TU3

Fd (123 روز پیش)

ممنون از توضیحات شما، مهمتر از همه میزان استهلاک موتور MH15 کمتر از موتورهای سری TU پژو است. از نظر راحتی با ۲۰۶ فرقی ندارد اما داخل کوییک زیباتر است و دارای آپشنهای بیشتر و بروزتر است. از نظر سیستم تعلیق و ترمز و فرمان تفاوت چندانی ندارند از نظر پایداری خودروی ۲۰۶ پایداری بسیار کمی دارد ( به لطف سبک سازیهایی که ایران خودرو برای کاهش قیمت آن انجام داده است و ضریب لیفت بالا به علت شکل بدنه آن) و در حال حاضر جای پراید را برای بیشترین آمار چپ کردن گرفته است. در مورد صدا و ارتعاش هم باید عرض کنم که ۲۰۶ های قدیمی تر که به صورت C.K.D وارد می شدند دارای وضعیت قابل قبولی بودند ولی از وقتی که تو ساخت موتور و سیستم تعلیق خودکفا شدیم واقعا صدای موتور ۲۰۶ زیاد شده که فکر کنم به خاطر مواد بی کیفیت و کیفیت پایین ریخته گری و ماشین کاری و تلرانسهای مربوطه است. این دو رنگ کردن سقف و داشبورد کوئیک زیبایی خاصی به آن داده است. فقط لطف کنید با هیچ ماشینی با سرعت نروید، سرعت عامل اصلی مرگ و معلولیت در تصادفات است، حتی تو فرانسه حداکثر سرعت مجا ز را به ۸۰ کیلومتر در ساعت کاهش داده اند. تو خارج سرعت بالا بزرگترین خلاف است و حتی باعث باطل شدن گواهینامه می شود.

hppld(712 روز پیش)

من با کوییک آر نود درصد مواقع تو جاده بودم تعجب میکنم که میگن کوییک آر فقط ماشین شهریه تو جاده 150 باهاش رفتم هیچ گونه مشکلی پیش نیومده بر خلاف 206 تیپ 2 که با سرعت 120 خودم وحشت میکردم.در مورد شهر هم که دیگه عالیه نسبت به قیمتش عالیه باور کنید

Deli (627 روز پیش)

درود بر همه من این ماشین رو تو حاده روندم. بر خلاف تیبا کاملاً تو جاده محکم و استیبل هست. راحت باهاش ۱۷۰ پر کردم من قبلا ای اف ۷ داشتم فک می کردم سمند تو جاده محکمه ولی بدون اقرار بگم این از سمند محکم تر بود. و حسن دیگرش اینه که فرمونش تو سرعت بالا قفل و سفت میشه. بر خلاف تبلیغات، کوییک ماشین خوبیه سنگین محکم استیبل

HadiXrma (167 روز پیش)

تند رفتن و پرکردن گاز تو مسیر راست ملاک بر بهتر بودن یک خودرو نیست تو مسیر درست و شرایط درست پرایدم بگازونی 170 تا پر میکنه و میره! اصل مهم کنترل پایداری در ری اکشن های لحظه ای و ترمز قرص و محکم در فاصله بسیار نزدیک و صدای موتور عادی که مغز راننده رو شل نکنه و شتاب ثانویه که تو سربالایی وقتی 30 40 تا سرعتت رو آوردی پایین راحت به همون سرعت و بالاترش برسی و نمیری و از این قبیل مثالها هست که کوییک با موتور ارتقا یافته پرایدیش هیچ بویی از اینها نبرده بنابراین راست میگن بدرد شهر میخوره چون سرعتت بالا نمیره و راحت به کارات میرسی!

Saman311(416 روز پیش)

سلام دوستان.اینشالله همیشه شاد و سلامت باشین از خدمتتون سوال داشتم که فرق بین کوییک آر و کوییک معمولی بغبر از دو رنگ بودن و رینگ المینیومی تفاوت دیگری دارن یا نه؟ ممنون میشم تجربه با نظرتونو بگین. مرسی از همگی

Amirhossein9574 (395 روز پیش)

مونتاژ کوییک ار با پارس خودرو هستش و تفاوتش با کوییک معمولی که سایپا میزنه خیلیه… سوار بشی متوجه میشی اینو چجوری سرهم کردن اونو چجوری!

heeeeel (395 روز پیش)

فکر کنم کوییک ار ضبطش بولوتوث داره

HadiXrma (167 روز پیش)

هیچ فرقی ندارن چه سایپا چه پارس خودرو، بنده بمدت دو ماه از هر دو استفاده کردم از نظر متریال کپی برابر اصل بودند و یک تامین کننده برای اجزای داخلی و خارجی جنس میزنه و مونتاژ تو دوتا کارخونه مجزا با همون بی دقتی ایرانی سر هم میشه. زیاد خودتونو درگیر اینا نکنید بستگی به تفاوت های بسیار کوچولو مثل دو رنگ بودن و... و سلیقتون یکی رو انتخاب کنید. اونی که یه زمانی پارس خودرو بخاطر کیفیتش از تندر و ساندرو معروف بود از پارس خودرو نبود از رنو بود که اونم جمع کرد رفت!

Hosseoni(180 روز پیش)

کوییک در حال حاضر در سایت سایپا بدون قرعه کشی امکان خرید با تحویل فوری ۳ ماهه داره

Mohammaddd(188 روز پیش)

سلام من تیبا ۹۹دارم ۴۰هزار کار کردداره بفروشم با پولش میتونم کوییک ثبت نام کنم بدون قرعه کشی به نظر دوستان ارزششو داره یانه

mohsen63ni(563 روز پیش)

باسلام؛ کسی از دوستان تجریه استفاده پژو پارس و کوییک آر رو داشته؟ من پژو پارس مدل ۹۳ دارم و میخوام با کوییک عوض کنم ، اگه کسی این تجربه رو داره لطفا نقاط قوت و نقات ضعف کوییک نسبت به پژو پارس رو بگه. ممنون

Afsfin (554 روز پیش)

سلام من هر دوتاشو دارم پژو پارس چیز دیگه ایه اگر پژو سوار باشه با این ماشینای سایپایی اذیت می شوی پژو خاصه و فرق داره

Tycjg (549 روز پیش)

پژو ۹۳ قدیمی شده‌ برو کوییک اتومات بخر خودم هم‌میخوام کوییک‌اتومات بخرم‌بعدش هم‌کوییک ایمنی بالا تری داره تعلیق بهتری داره خرج کمتری‌داره

sadegh2722 (538 روز پیش)

اگه ماشینت سالمه و فقط برای تنوع میخوای عوض کنی کار اشتباهی هستش گرچه مدل های 93،94 و 95 ایرانخودرو کیفیت خوبی نداره

1450 (523 روز پیش)

اگر پراید دهه هفتاد یا هشتاد سوار شده باشین که اکثر ایرانیا داشتن در همون حده وزن بیشتر کمی امکانات بیشتر مثل شیشه برقی و تهویه اتومات بهش اضافه شده با توجه به هاچ بک بودن خودرو فضای صندوق نصف پژو پارس ترمزاش جالب نیستن البته شاید شانس من بوده برخلاف ظاهرش خودرو اصلا اسپرتی نیست

Mdd (490 روز پیش)

پارس خوبه

Afsfin (255 روز پیش)

دوستانی که تجربه ی رانندگی با پارس را دارند تایید می کنند که سواری پارس با کوییک قابل مقایسه نیست .پارس بسیار نرم تر و خوش فرمان تر است . ترمز کمکی دارد و در شرایط نمناکی هوا راه می افتد فرمان دوحالته که در شهر نرم و در سرعت سفت می شود. فضای بزرگ اتاق و صندوق و ... اصلا قابل مقایسه با کوییک نیست. کوییک فقط آدم را به مقصد می رساند.ظاهرش معقول است ولی لذت رانندگی زیادی ندارد موتورش خوب اما تعلیقش نامطلوب است.هندلینگ ضعیفی هم دارد که البته فاصله ی چرخ هایش هم کم تر از پارس است.

Mohammad1389 (239 روز پیش)

سلام خدمت استادان بنده هر دو را داشتم و امیدوارم اطلاعات من مفید باشد 1(پژو پارس 93 قدیمی هست - تعلیق نرمی نداره _ امکانات رفاهی کمی داره) 2( کوییک نسبت به پژو امنیت کمتری داره _ ولی تعلیق بهتر بود _ امکاناتش بهتر بود)

Show More