بررسی مشخصات راین R3
بررسی مشخصات راین R3
بررسی مشخصات راین R3

پس از چندین سال بی‌خبری از خودروسازان راین، ناگهان این شرکت در تابستان 1401 خبر داد که محصول جدیدش را به بازار ایران آورده است. این خودرو با اینکه در سال 2022 به کشورمان آمد اما واقعیت اینجاست که محصول سال 2014 بازار چین بوده و تولید آن در سال 2017 نیز در این کشور متوقف شده است. همین یک نکته کافی است تا آینده این خودرو را از همین حالا پیش‌بینی کنیم! اما محصولی که با نام راین R3 وارد بازار کشورمان شده، ساخت چانگان است و چینی‌ها آنرا با نام CX20 می‌شناختند. این خودرو ابتدا در مدل 2011 به بازار چین آمد و سپس در سال 2014 نیز شرکت چانگان، هم نخستین فیس‌لیفتش را معرفی نمود و هم اینکه برای اولین‌بار، روی آن موتور 1.4 لیتری قرار داد. اما متاسفانه خودرویی که توسط خودروسازان راین در کشورمان مونتاژ شده، هر چند از همان فیس‌لیفت سال 2014 است ولی موتورش، همان موتوری است که سال 2011 روی چانگان CX20 گذاشته بودند. عرضه خودرو R3 توسط خودروسازان راین، یکبار دیگر ثابت کرد که این شرکت هنوز از اشتباهات استراتژیک گذشته‌اش، درس خوبی نگرفته است!

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای راین R3

    • فضای جادار کابین
    • حداکثر شیب‌روی تا 40 درجه
  • معایب راین R3

    • عرضه محدود
    • پلتفرم و ظاهر قدیمی
    • تکنولوژی قدیمی پیشرانه
    • خدمات پس از فروش
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر (4A13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 90 اسب‌بخار
  • گشتاور 116 نیوتن‌متر
  • شتاب ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه ون کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 3970 میلی‌متر
  • عرض 1615 میلی‌متر
  • ارتفاع 1730 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2450 میلی‌متر
  • وزن 1060 کیلوگرم
  • حجم باک 41 لیتر
  • چرخ جلو 185/55R15
  • چرخ عقب 185/55R15
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
2 دیدگاه

KAKAPELS(90 روز پیش)

با سلام عرض ادب و احترام به کارکنان سایت باما و دوستان گرامی ببینید همه حرفهای شما قبول ولی به تاریخچه شرکت راین رو مرور کنید که از سال۱۳۸۱ تاسیس شد که فعلا مثل یک غنچه هست وقتی هسته درخت رو در داخل خاک بزاریم بعد از ۵ سال به مراقبت بیشتر تا ۱/۴ رشد میکنه من نه اینکار هستم و نه حمایت مالی از این شرکت میکنم ولی خودروسازان خصوصی بهتر از داخلی های دولتی هست آمار کشته ها و سرقت ها در خودروسازان دولتی اتفاق می افته که نا ایمن و بی کیفیت هستند همش خودروهای تکراری خسته نشدید والا توی کوچه ما همش خودروهای خارجی وجود داره که در تهران برای کارشناسی بگیم پژو سمند اینجور ماشین ها رو راه نمیدن بگی مزدا یا کیا یا هیوندا داریم راحت تحویل میگیرند والا توی محل که صحبت میکنیم بگیم ایرانی دعوا میشه با یکی از محله یکی از اقوام ما رانا پلاس سقف شیشه خریده می گفت بلاخره صاحب ماشین شدم بدشانس بود که از اولش ما گفتیم ایرانی نخر گوش نداد می گفت ماشین وطنم رو حمایت میکنم و هم بازار داره و هم توش پوله موقعه فروش و قطعات فراوان داره و تعمیرگاه داره کسی که گوش نداد همین بلای سرش میاد انگار شانس یار نبود یا متوجه موضوع نشده بود ایرانی به درد نمیخوره نیمه شب بوی عجیبی از پارکینگ میزد بالا که وقتی آمد پایین دید ماشین داره روغن میریزه کف پارکینگ ماشین خاموش بود نمی‌دونم چطوری روغن نشتی داشت خدا رو شکر خانه مسکونی نبود ویلایی شخصی بود که مال پدر خانمش بود با کرایه و رهن کمتر که بگم شماها شاخ در میارید سال ساخت ۱۳۹۱ ۱۰۰ میلیون رهن اجاره ۱/۵ تومان با متراژ ۳۳۵ متر در بهترین موقعیت شهر که کلی هم کاشی ها و کف رو عوض کرد با هزینه سنگین و ماشین رو با همون وضعیت فروخت اولش زنگ زد جرثقیل چون کارت طلایی داشت که به مراتب رسیدگی میکرد که با کارت ویژه هم قبول نکردند که یکی از کارمندان اونجا گفت به شرط اینکه ۳ت بدی برات امداد بفرستم چون امداد ما پول لازم هست چون ماشین رو قسطی خریده پول قسط هاش عقب افتاده ۳ت اول برای راننده بابت انتقال به شعب نمایندگی بعدش ۳ت دیگر هم بده با پول شما من برم تا کربلا بیام در مجموعه بشه ۶ت بعدش گفت من از کجا آوردم بعد از ۵۰ سال صاحب ماشین شدم با پول کارگری ولی به لطف اهالی محل کمک کردند تا هزینه انتقال ماشین رو پرداخت کنه وقتی برد گفت هزینه اش چقدر میشه یک نگاه کرد قبل از اینکه تعمیر یا عوض کنه گفت خیلی بالاست هی ازش اعتماد کردم چقدر میشه اولش می‌گفت بزار تعمیر کنم آخر بهت میگم از اول قیمت رو اعلام کن بعد جای دیگر تحقیق کنه بعد دوتا چهار تا کنه اون وقت نتیجه رو بگیره آخرش که حریف من نشد و کم آورد گفت حداقل ۱۵ت به بالا هست خود میکانیک و مدیر اونجا گفت اگر خارجی داشتی مانند پژو۴۰۷ میگفتم مجانی تعمیر یا عوض میکردیم و تا منزل رایگان حساب میکردیم حتی در نمایندگی شعب اونجا برگشتند گفتند ما این قطعه ها رو نداریم شرمنده حاجی جالبه خود کارخانه ای که ماشین رو ساخته قطعه لوازم یدکی نداره و خودروها رو با قیمت بالا می فروشه بیچاره پلاک اعزام به تعمیرگاه رو گرفت پلاک میکانیک قهوه ای رنگ مانند آخر قبول نکرد که تعمیر کنه گفت دیگر از ایران خودرو حمایت نمیکنم و نخواهم کرد از سایپا که گذشته تازه فهمیدم گول دلالان هست اون طرف به بنده زنگ زد که منم وسط سرکار بودم دلم براش سوخت همه چیز رو ول کردم این همه راه بکوبم توی این ترافیک که با خودم گفتم به خاطره رضای خدا اینکار رو کردم که گفتم بلاخره یک روزی بهم دیگر احتیاط داریم و خودم هم وارد بودم و هم سردر آوردم وقتی رسیدم تا منزل بردم ماشین هم ۱۳/۰۰۰ تا راه رفته بود هر ۳/۰۰۰ تا روغن سپاهان داخل موتورش می ریخت خود نمایندگی میبرد از ترس اینکه گارانتی باطل نشه میرفت نمایندگی موقع رفتن و خروج و تعطیل شدن شعب کارمندان اونجا گفتند لوازم نداریم پس گول نخورید ای کاش به جای خرید رانا میرفتی انتخاب روی گزینه شورلت کاپریس یا بنز دانشجویی می‌خریدی تصمیم خارق العاده ای گرفته بودی اونم بهترین جای شهر بود بهش گفتم حالا دیدی آخر عاقبت اینطوری شد گفت حوصله شکایت بازی رو ندارم بعدش با گریه گفت حاضرم یک جای خلوت برم یک فیلم بگیرم اشتراک گذاری در رسانه ها انجام دهم و ماشین رو آتیش بزنم تمام دارایی که من زحمت کشیدم از بین رفت گفت با کلی خسارت که اون رانا دیگر ارزش خرید نداره حالا تا ۹۰% اهالی محل جمع شدیم از سر خیابان تا ته خیابان که حدود ۲ کیلومتر میشه چون همه طرف رو میشناسند فقط ۱۰% مونده یا مهاجرت کردند که هماهنگ کردیم که تا وسط های فصل پاییز به حساب بزنند و چند نفر دیگر هم مسافرت رفتند گفتن طی یک هفته آینده میان سمت محله پرداخت می‌کنند که ایشان خیلی در محل کمک کرد هم در بنایی هم در برقکاری و تعمیرات کرایه خانه رو خودش میتواند در بیاره با ۶تا فرزند با این شرایط گرانی می‌گفت سوار ماشینی که خودم خریدم کلی خدا رو شکر کردم بعد از نیم قرن با این سن و سال بلاخره منم صاحب ماشین شدم از قدیم که نداشت به صورت همینطوری میدادند در حد چند روز استفاده کنه خودش تعریف میکرد که از قبل تا الان خیلی در این محله به من لطف کردند یک خاطره تعریف کرد یکی می‌گفت تا دو هفته بهت میدم استفاده کنی بعد از آن سالم تحویل بده به من آخرش همان سالم که داد بهت تحویل دادم با همان وضعیت بهش دادم و امانت بود ولی هرگز سند ماشین به نام من نبود که خودم به صورت دایم استفاده کنم چون تاکنون ماشین هیچ کس رو ضربه وارد و آسیبی نکرده بود فقط موقعه خرج مصرفی تماس می‌گرفت می گفت روغن یا لاستیک یا لوازم اینقدر شد با فاکتور تحویل میداد آدم درست و مطمئن هست قبلش بهش هم آموزش میدیم چه جور ماشینی هست که قلق رو یاد بگیره طرف میاد لکسوس RX350 رو به مدت ۶ ماه میده ولی وقتی مهلت تمام میشه و به صاحبش برمی گردونه صاحب لکسوس شاخ در میاره مگر میشه ۶ماه امانت بدون هیچ گونه ضربه وارد شده بشه درست مثل اولش تحویل داد حالا می‌خواهیم براش سرمایه ها رو جمع کنیم براش یک خودروی خوب بخریم که با تحقیق و مشاوره که اکثر بنگاه داران محل در کافی شاپ با خودروهای شخصی ۳۵ نفر جمع شدیم و صحبت کردیم و نظرات رو بررسی کردیم و نتیجه گرفتیم که بین جک j4 کرمان موتور با چانگان CX20 یا همان راین R3 یکی رو خریداری کنیم اصلا حرف در مورد خودروهای ایرانی رد بدل نشد خیلی عجیب بود انگار برند ایرانی رو از ذهن اینها پاک شده کافیه یکی بگه که جنگ میشه چون اینجا کسی ایرانی خریداری نمیکنه یا علی حق مانا باشید

CitroenXsara(90 روز پیش)

پس بالاخره کوییک چینی اومد 👍👍😂😂