شرکت ایران خودرو، سه سال پس از تولید سدان ملی تارا (K132)، اولین کراساور ملیاش را با پلتفرم تغییریافته پژوسیتروئن، در پاییز 1403 و با نام ریرا (K125) به بازار کشورمان فرستاد. ریرا، که با هزینه شش هزار میلیارد تومانی و طی مدت زمان 37 ماه به مرحله تولید تجاری رسید، نخستین خودروی تولید داخل است که برای آن، پلتفرم
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
پلتفرم ملی IKP2
تکنولوژی خودروی متصل
صندوق عقب 410 لیتری
پیشرانه قدرتمند و چالاک
اولین کراساور ملی ایران خودرو
نقاط ضعف
نداشتن دریچه تهویه عقب
کیفیت مونتاژ برخی ادوات کابین
ردیف عقب مناسب دو سرنشین
عدم تناسب طراحی نمای جلو و عقب
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1403 تا 1404مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (EF7PTC)حجم موتور
1.7 لیترعملکرد فنی
قدرت
160 اسببخارگشتاور
240 نیوتنمترشتاب
10.4 ثانیهسرعت
195 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.4 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
کراساورجمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (K125)طول
4334 میلیمترعرض
1808 میلیمترارتفاع
1638 میلیمترفاصله محوری
2590 میلیمتروزن
1425 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
215/55R18چرخ عقب
215/55R18سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومی دو رنگسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
4 حالته (نرمال - اکو - اسپرت - برفی)سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
هشداردهنده سرعتسیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
صفحه کیلومتر دیجیتال با نمایشگر 12 اینچی - آیکانکت - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - تنظیم ارتفاع نور چراغ جلوفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
9 اسپیکرمانیتور
12 اینچ لمسی یکپارچهنویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - Android Auto - CarPlayسایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر دیجیتال با نمایشگر 12 اینچی - آیکانکتایمنی کابین
مجموع ایربگها
4ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقی - تنظیم گودی کمرصندلی سرنشین جلو
2 حالته برقی + 2 حالته دستیویژگی صندلی عقب
زیرآرنجی تاشو - تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم و پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکی - شارژر وایرلسآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - پاور ویندوز درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
علیین 1404/2/3
واقعا ماشین خوبیه
دو ماهه ک سوارم
قبلا جک و هایما داشتم
هر ماشینی تو رنج خودش مقایسه کنید چ از لحاظ قیمتی و از چ از لحاظ کلاس ماشین
وقتی چینی های بی سرته ک هیچ گارانتی خوبی ندارن 1700 ب بالا هستن
ری را با کلی آپشن و گارانتی خوب، قیمتش چرا کمتر باشه، تجربه ثابت کرده ماشین های ایران خودرو افت قیمت کمی دارن و سریع نقد میشن اما چینی ها اینطور نیستن
با این قیمت تنها ماشینی ک می تونید با این آپشن ها سوار بشین همین ری را
بله کمی هایی داره ولی نباید کل ماشین زیز سوال بره و من مطمئنم شدیدا تو بازار ایران جا می افته
دوستان مد نظرشون باسه موتور ef7 موتوری هست ک ساخت مشترک آلمان و ایران بوده و سالیان اول تولیدش جز 5 موتور برتر دنیا شده
پس اینقدر الکی تو سر موتور ef7 نزنید
پاسخ
2
4
2
حرفحساب 1404/2/5
ماشین خوبیه؟؟؟اینکه کلیپ هاش اومده بیرون خیلی بی کیفیته همه چیزش از جاش در اومده داغون شده
1
2
SamOne 1404/2/3
اخه این چه تبلیغیه اتفاقا برعکس ماشین چینی بی نام و نشان همین ری را هست. رفتند قطعات و قسمتها را اسمبل چین کردند به اسم ایرانی میدند به شما. ماشینهای چینی بازار خیلی هم پر امکانات و لوکس و مرغوب هستند.
1
3
محمدین 1404/1/22
تحول در صنعت خودرو سازی ایران بود این محصول به عنوان کسی که توسان دارم از سواریش لذت بردم ماشین دومم دناس ولی این خیلی بهتره ۴ سال پیش تارا اومد ته آپشنی که داشت مانیتور کوچولوش بود سوار جک و لاماری هم شدم اختلاف زیادی با لاماری نداره و از جک بهتره واقعا بیایم یه بار حمایت کنیم مطمئنم اگه ماشین مال هیوندای یا کیا بود بالای ۳.۵ میلیارد قیمت گذاری میشد داخل ایران الان وارداتیای جدیدو سوار بشین متوجه میشین مردم ما برند پرستن هرچند من خودم توسان دارم عالیه چون وارداتیای قبلا خوب بودن
پاسخ
1
8
4
Mohamadrezaei دیروز
باشه فهمیدیم شما توسان داری . آخه موتور ef7 که تاب و تحمل سمند و دنا نداره و با کمترین فشار شاتون میزنه زیر این قورباغه گنده چه بازدهی میتونه داشته باشه
0
0
علیرضا44 1404/1/19
من با خوش شانسی توی لاتاری بزرگ ایرانخودرو برنده شدم و با کش و قوس فراوان و اندکی تاخیر روز اخر سال 1403 تحویل گرفتم. صادقانه بگم با حرفای بدی که بخصوص سایت بیتران پشتش میزد تو این فکر بودم که بفروشم ولی تا خونه که اومدم نظرم عوض شد. واقعا ماشین نرم و راحتی هست و امکانات خوب و کاربردی داره. من ایکس 55 سوار شدم ولی ریرا خیلی از اون سر تر و نرم تر هست. نسبت به چینی های دیگه نظری ندارم ولی واقعا توی این هزار کیلومتری که با ریرا رفتم از توقعم بهتر بوده. البته مصرف بنزینش بیشتر از اعلام کارخانه هست و. ولی پا روی گاز بزاری سریع میره بالای ۱۰۰. اپشن ها واقعا خوب و کاربردی هستن و در حالت اسپرت واقعا تند میره. باید سوارش بشی تا بفهمی چی میگم. خواهش، میکنم تولید خودمون رو دست کم نگیرید. من که افتخار میکنم ریرا سوار میشم. تو خیابون هم برای مردم جاذبه داره و نگاهش میکنن
پاسخ
0
4
6
محمدسامبختیاری 1404/1/19
سلام دوستان اینجا قراره خودروی ملی رو با رقباش مقایسه کنم با پول ۱۴۰۳ ری را میشه جک s5 140۲ هایما s7 140۰ و s5 1403 ، تیگو ۷ ۱۴۰۰ و همچنین x55 ۱۴۰۳
خرید که اینجا میخوام مقایسه ش کنم
از نظر موتوری ۳ خودروی ری را ، جک s5 , هایما s7
از رقبا سرترن از نظر توان s5 با اختلاف اندکی از دوتای دیگه بهتره اما از اونجایی که موتور efp ری را قطعاتش بیشتر پیدا میشه در یک لول قرار میگیرن
طراحی-از نظر طراحی اگر ابعاد بزرگ واستون مهمه هایوا s7 گزینه بهتریه اما اگر خودروی بروز میخوایم ری را و تیگو ۷ از طراحی جدید تری بهره میبرن جک s5 هم طراحی مطلوبی داره ایکس ۵۵ از جلو خوبه اما طراحی پشت و بغل خیلی مبتدیه در کل این بخش سلیقه اییه
امکانات -اگه امکانات براتون مهمه ری را از رقبا بهتره بعد از اون x55 و بعد با اختلاف زیادی تیگو ۷ اما اگه امکانات واستون مهمه سراغ هایما و جک نرید
گیربکس- از نظر گیربکس هایما s7 گزینه بهتریه و بعد از اون ری را و بعد هایما s5 و تیگو ۷ و x55 و در آخر جک چرا که عمر مفید و دوام گیربکسش اصلا خوب نیست و ممکنه بعد چند وقت گیربکسش خراب بشه و حدود ۲۰۰ تومنه خرج برداره محصولات مدیران خودرو هم گیربکسشون بعد یه مدت ممکنه به سر و صدا بیوفته و زیاد خوب نیستن
در آینده- اگه بخوایم آینده رو در نظر بگیریم ری را گزینه بهتریه چون واسه ایرانخودرو هستش و شرکت هایما هم
از ایران امسال رفته و محصولات مدیران خودرو هم زیاد پشتیبانی نمیشن نسبت به ایرانخودرو
درکل من به عنوان یک بی طرف بنظرم توی رنج قیمتی خودش از رقبا با اختلاف کمی بهتره چون هم میتونید با این قیمت ماشین صفر بگیرید هم طراحی به روزی داره
شما هم نظرتونو زیر کامنتم بنویسید چک میکنم
پاسخ
0
1
4
علیبدنبالخودروملی 1404/1/13
شش هزار میلیارد تومن خیلی هست این خودرو از روی چند تا خودرو دیگه سرهم شده واز صفر طراحی نشده ک شش همت خرجش شده باشه
پاسخ
0
1
3