• مشخصات فنی 1.7literturbo6at
  • مشخصات فنی 1.7literturbo6at
  • مشخصات فنی 1.7literturbo6at
  • مشخصات فنی 1.7literturbo6at
  • مشخصات فنی 1.7literturbo6at
  • مشخصات فنی 1.7literturbo6at

مشخصات فنی ری را 1.7 لیتر توربو 6 سرعته اتوماتیک سال 1403 - 1404

80 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
شرکت ایران خودرو، سه سال پس از تولید سدان ملی تارا (K132)، اولین کراس‌اور ملی‌اش را با پلتفرم تغییریافته پژوسیتروئن، در پاییز 1403 و با نام ری‌را (K125) به بازار کشورمان فرستاد. ری‌را، که با هزینه شش هزار میلیارد تومانی و طی مدت زمان 37 ماه به مرحله تولید تجاری رسید، نخستین خودروی تولید داخل است که برای آن، پلتفرم
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.6
امتیازهای پنج‌گانه
6/10 رانندگی و فنی
6/10 طراحی ظاهری
6/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

پلتفرم ملی IKP2
تکنولوژی خودروی متصل
صندوق عقب 410 لیتری
پیشرانه قدرتمند و چالاک
اولین کراس‌اور ملی ایران خودرو

نقاط ضعف

نداشتن دریچه تهویه عقب
کیفیت مونتاژ برخی ادوات کابین
ردیف عقب مناسب دو سرنشین
عدم تناسب طراحی نمای جلو و عقب

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1403 تا 1404

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتومات

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ (EF7PTC)

حجم موتور

1.7 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

160 اسب‌بخار

گشتاور

240 نیوتن‌متر

شتاب

10.4 ثانیه

سرعت

195 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

کراس‌اورجمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (K125)

طول

4334 میلی‌متر

عرض

1808 میلی‌متر

ارتفاع

1638 میلی‌متر

فاصله محوری

2590 میلی‌متر

وزن

1425 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

215/55R18

چرخ عقب

215/55R18

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی دو رنگ

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

4 حالته (نرمال - اکو - اسپرت - برفی)

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

هشداردهنده سرعت

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

اتوهلد

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

صفحه کیلومتر دیجیتال با نمایشگر 12 اینچی - آی‌کانکت - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

فرمان دی‌کات

مالتی مدیا

سیستم صوتی

9 اسپیکر

مانیتور

12 اینچ لمسی یکپارچه

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - Android Auto - CarPlay

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

صفحه کیلومتر دیجیتال با نمایشگر 12 اینچی - آی‌کانکت

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

4

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته برقی - تنظیم گودی کمر

صندلی سرنشین جلو

2 حالته برقی + 2 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

زیرآرنجی تاشو - تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم و پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی - شارژر وایرلس

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب - پاور ویندوز
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای ری را 1.7 لیتر توربو 6 سرعته اتوماتیک در بازار

فردا SX5

فردا SX5

مقایسه
هایما S5 6 سرعته اتوماتیک

هایما S5 6 سرعته اتوماتیک

مقایسه
ام وی ام X55 PRO IE اسپرت

ام وی ام X55 PRO IE اسپرت

مقایسه
بی ای سی X3 PRO 1.5 لیتر

بی ای سی X3 PRO 1.5 لیتر

مقایسه
دیدگاه کاربران
Navidh 1404/4/13
من پارسال برج ۶ یدونه نوشتم تاریخ تحویل هم ۳۰ اسفند بود الان که اواسط تیر ماه هستیم هنوز تحویل ندادن و تازه برج ۲ هم با اینکه تکمیل وجه کرده بودم سال قبل دوباره یه مبلغی ازم گرفتن اگه خدا بخواد و دوباره شرایط جنگی پیش نیاد شاید این ماه بهم بدنش که حتما اگه قرار باشه بفروشمش هم دلم میخواد یه تایمی سوارش شم توی نظرات که انگار کسی واقعا سوار نشده که بیاد تجربشو واقعی بگه از موتورو فنی بگیر تا سیستم صوتی و اپشنا حتما بعد سوار شدم میایم تجربمو واقعی میگم . اما من دو هفته پیش یه ماشین میخواستم واسه بابام بخرم که اول نظرمون تارا بود و شاهین چند روزی گشتم و انواع تارا رو سوار شدم سواری بدی نداشت توی ایرانی هام نرمتر و بیصدا تر بود اما به دلم نچسبید بعد رفتم سراغ شاهین که دیدم جز موتور همه تعریف میکنن یدونه ۵ هزار تا کار دنده ای سوار شدم یه دوری باهاش زدم و حالم بد شد اینقدر که این ماشین سواری مضخرفی داشت توی حتی دست اندازهای کوچیکم روی صندلی تکونت میداد صدای موتور انگار خوده پراید بود حتی بدتر خلاصه اومدم برگردم سمت همون تارا که یکی از دوستام گفت تو که ماشین دنده ای میخوای چرا ایکس ۲۲ پرو نمیگیری مدل دنده ای ۴سیلندر جدیده موتورش با اون ایکس ۲۲ قبلی کاملا فرق میکنه و کلا کیفیتش شدیدا بهتر شده حتی زنجیر تایمه و احتیاجی به تعویض تسمه تایم هم نداری صندلی هاش هم تغییر دادن که کلا جای پرو از مدل قبلی بیشتر شده هم داخل هم صندوق خلاصه گشتم یدونه ایکس ۲۲ پرو سفید مدل ۴۰۲ دنده ای پیدا کردم کم کار و با اینکه پدرم روی چینی موافق نبود خریدم واسش الان ۲ هفتس که داریمش و به شدت هم خودم هم پدرم از خریدی که کردیم راضی هستیم یه پیچ چرخش میرزه به تارا و شاهین بازم میگم مدل دنده ای که هم توربو نداره هم ۴ سیلندره جدیده با قبلیا فرق داره به شدت نرم و بیصدا به شدت کم مصرف با این بنزین اشغال زیر ۷ میسوزونه اتاق محکم جنس صندلی رودری و داشبورد اصلا کاری به تارا و شاهین نداره کولر عالی فرمون فوقالاده اپشن هاشم با اینکه چیز خاصی نداره از تارا و شاهین بیشتره شتاب و قدرت محشر خلاصه که خوشحالم اینو خریدم و ترسم هم زیاد شده که نکنه ریرا هم مثل تارا باشه وقتی تحویل بگیرم بخوره تو ذوقم اما اولش گفتم میفروشم یه چیزی میذارم روش یه النترا یا سوناتاyf یا توی این رنج کره ای میگیرم اما از ۲هفته پیش که x22 پرو گرفتم نظرم کاملا عوض شده و اگه ریرا خوب نباشه ۱۰۰ درصد چینی صفر میگیرم حالا یا فیدلیتی یا کی ام سی x5 یا بستیون t77 که اینو شدیدا دوسش دارم و یکی از دوستام یک ساله t77 رو سواره و عاشقش شده . چینی های جدید واقعا خوب شدن یعنی به جایی رسیدیم که میشه یا با کره ای مقایسه کرد یا اصلا یه مدل هاییشو با ژاپنی و اروپایی . شک نکنید ماشین های چینی داره هفته به هفته بهتر میشن و پیشرفت میکنن همین بستیون t77 با اینکه تو بازار جایی پیدا نکرد بخاطر همین دیدگاه مردم سر چینی من یه شمال باهاش رفتم لذت بردم وقتی توی صندوق کفیشو میزنی بالا و بدنه ماشینو میبینی اینقدر عایق بندی درست کردن چیزایی میبینی که قبلا روی تویوتا فقط میدیدی . خلاصه که امیدوارم ریرا فرق داشته باشه و حداقل در حده چینی های هم قیمت باشه
پاسخ
0
0
3
زودباور 1404/4/9
سلام من حدود ۶ ماهه خریدم بدترین ماشینی هست که تو عمرم دیدم یه فرغون به تمام معنا اینقدر مشکل داره که اینجا جا نمیشه بگم
پاسخ
1
5
2
Navidh 1404/4/13
داداش ۶ ماه نیست اومده به بازار چرا جو الکی میدی من خودم نوشتم پارسال هنوز تحویل نگرفتم که نظر قطعی بدم ولی کسایی که دارن تو خیابون باهاشون صحبت کردم به شدت راضی بودن در حدی که طرف میگفت من گیر پول بودم میخواستم وقتی تحویل گرفتم بفروشم اما وقتی اومد و سوارش شدم اینقدر خوب بود و به دلم نشست که طلاها زنمو فروختم اینو نگه داشتم
0
2
اساوجاقی 1404/4/7
من قبلا تقریبا تمام ماشینهای ایرانخودرو را سوار شدم به خاطر دسترسی راحت به نمایندگیها و آخرسر دنا توربو اتومات ۴۰۲ داشتم ، در سرعت بالای صد کیلومتر صدای کابین آزار دهنده بود و صدای نفوذ باد از دربها ، یکسال ونیم سوار شدم تاخیر در کم کردن دنهه که سیم کشی دور موتور عوض کردم ، خاموش شدن چراغ صحفه نمایش و عدم عملکرد چراغها و برخی امکانات برقی که با عوض کردن بی سی ام و بعد سیم کشی داشبور درست نشد ، قفل کردن فرمان که بعد یه سال مراجعه با بست سوکتهاش را محکم کردن ، خلاصه ردش کردم رفت، به توصیه دوستان تیگو۷ چری مدل ۴۰۲ گرفتم حدود دوماهی سه هزار تا رانندگی کردم هزاران برابر خودروهای ایرانی کیفیفت سواری ،امکانات ،متریال داخل کابین ش است ،سرویس روغن ده هزارتا تونمایندگی کلا یک میلیون تومان ۵لیتر وحدود۵۰۰هزارتومان هم فیلترهااست، نمایندگی هم جوابگو است در هر مراجعه ، عمرا دیگه ماشین ایرانخودرو و سایپا سواربشم ، نمایندگی مدیرانخودر شرف داره به نمایندگیهای سایپا ، پنج سال گارانتی ، سه سال منبعد گارانتی دارم تا ۱۵۰هزار کیلومتر ، اگر ارزشی به مال و جانتان میدهید و توانش را دارید خودرو خارجی بخرید و یا نشد همین چینیها ، هرکسی سوار نشده جواب نده و تعصب بیجا ممنوع
پاسخ
2
4
0
ناشناس 4 روز پیش
پس میشه از صحبتهای بسیار ارزشمند شما اینطور نتیجه گیری کرد که ماشین دو و نیم میلیاردی از ماشین یک میلیاردی کیفیت بیشتری داره. ممنون واقعا.
0
1
علیرضا80 1404/4/11
مقایسه جالبی بود. ولی شما این را لحاظ نکردی که قیمت تیگو 7 حداقل 2.5 برابر قیمت دنا توربو اتومات هست. کسی که نهایتا بودجش حدود 1 200 000 000 تومان هست، تقریبا میشه گفت بهترین گزینه موجود همون دنا توربو اتومات هست. شما اگه ماشین صفر کیلومتر هم قیمت با دنا سراغ داری که ازش بهتر باشه، معرفی کن
0
3
Dje9r83ifjfeieifj 1404/4/6
من اول می خواستم یه ریرا بخرم . من دنا پلاس دارم و می خواستم بفروشم ری را بخرم ولی یکی از دوستام خریده بعد ۲ روز فروخته چون اصلا کیفیت نداره. برای همین یک هفته پیش دنا رو فروختم و یک اف ام سی SX6 خریدم و خیلی راضی هستم چون جادار هست و از SX5 v بهتره.
پاسخ
1
3
0
Manihfz1389 1404/4/7
بنظرم آریزو ۵ فلت میخریدی بهتر بود👌
1
0
ویم 1404/4/4
من 6 ماهه دارم و تجربم از این شش ماه رو میگم . از نظر موتور گیربکس عالیه . تجربه 160 کیلومتر با کولر روشن و چهار سرنشین و صندوق پر رو داشتم در حالت نرمال نه اسپورت و در جاده و کسی به پام نمیرسید . اپشن کمک در سربالایی واقعا عالیه . دوربین 360 و نقطه کور واقعا عالی کار میکنن و خیلی کمک کننده هست . تاخیر ندیدم فقط وقتی به دور 3000 میرسه و میخواد توربو بیاد توی مدار تاخیر کمی داره . وقتی رانندگی تموم میشه و کمربند رو باز میکنی و درب راننده رو باز کنی خودش دنده رو میبره پی و ترمز پارک رو فعال میکنه که عالیه. بخوام از عیبهاش بگم از نظر نرم افزاری نیاز به اپدیت داره .گاهی اوقات صندوق میره در حالت دیفالت و تا نیمه باز میشه که باید بری از مانیتور درستش کنی و انگار بعد از هر بار استارت خودرو میره در حالت کارخانه و اپشن ها میرن در حالت دیفالت . اگه بروزرسانی اینها رو انجام بدن فکر کنم حل بشه . از نظر مصرف بنزین بستگی به رانندگی داره و بین 7 تا 10 مصرف داره . بنزین بین جاده زیاد زدم ولی به کیفیت بنزین زیاد حساسیت نداره و خبری از ناک نبود
پاسخ
0
0
2