بررسی مشخصات رنو کولیوس
بررسی مشخصات رنو کولیوس
بررسی مشخصات رنو کولیوس

نسل دوم رنو کولیوس هرچند همان پیشرانه نسل سابقش را در سینه دارد اما با این حال یکی از مهم‌ترین محصولات تولید شده پس از ادغام رنو-نیسان است. رنو در این مدل، زبان طراحی جدید و جذابش را با پلت‌فرم فنی پرفروش نیسان ایکس‌تریل ترکیب کرده است و ماحصل آن، خودرویی است که از سال 2017 همزمان با عرضه جهانی به کشورمان نیز وارد شده و بسیار بیشتر از نسل قبلش، مورد توجه ایرانی‌ها قرار گرفته است. حال باید دید که در شرایط فعلی، مشتریان تا چه حد تمایل‌شان را به خریدن این کراس‌اور دو رگه فرانسوی-ژاپنی حفظ می‌کنند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای رنو کولیوس

    • کیفیت ساخت بالا
    • سیستم محرکه سه حالته
    • ابعادی بزرگ‌تر از نسل اول
    • پلتفرم مشترک با ایکس تریل
  • معایب رنو کولیوس

    • عملکرد غیراسپرت جعبه‌دنده
    • پیشرانه مشترک با نسل اول
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2017 تا 2018

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل 3 حالته
  • گیربکس CVT X-TRONIC
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 171 اسب‌بخار
  • گشتاور 233 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.8 ثانیه
  • سرعت 200 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم
  • طول 4673 میلی‌متر
  • عرض 1843 میلی‌متر
  • ارتفاع 1678 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2705 میلی‌متر
  • وزن 1607 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 225/60R18
  • چرخ عقب 225/60R18
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
  • سایر ویژگی‌ها نشانگر زمان تعویض دستی دنده در حالت ECO
346 دیدگاه

13461346(1293 روز پیش)

بين كيا اسپورتيج ٢٠١٧ و رنو كوليوس موندم لطفا راهنمايي كنيد

poornemat 1356@yahoo.com (1281 روز پیش)

اگه گذرتون به نگین خودرو نخوره ، کلیوس ماشین خوبیه

محمد رضا (1166 روز پیش)

شک نکن اسپوورتیج بهت قول میدم....... اسپورتیج از لحاظ زیبایی بیرونی و طرتحی داخلی خیلی سرتره و ماشین اسپورت تری هست و موتور قویتری داره من خودم با کلیوس دوستم درگ گذاشتم و خیلی جاموند .. اسپورتیج بخر پشیمون نمیشی

درایو (1166 روز پیش)

هیچ کدومشون ، چون اسپرتج و کولیوس آنقدر تو حرکت تکون تکون میدن که استخوان های آدم هم نرم میشه

Amur (1136 روز پیش)

کولئوس عالیه الکی پرفروش ترین شاستی ایران نشده

آکسور (1064 روز پیش)

دوست عزیز، امسال سالگرد 120 سالگی شرکت رنو هست ولی کیا موتورز چی ؟ چند سال قدمت داره؟

R.N (867 روز پیش)

آقا اسپورتیج یه سگمنت از کولئوس پایین تره نمیشه اینا رو با هم مقایسه کرد.

Amirreza1362 (608 روز پیش)

اگه اینطوریه چون تویوتا از پژو قدمتش کمتره پس پژو بهتره!!

Amirreza1362 (608 روز پیش)

مطمئنی کولیوس پرفروشترین تو ایرانه؟؟؟؟ واکنش سانتافه به این حرف ( پس من پیازم ) 🤣🤣🤣🤣

محمد هاشمی (569 روز پیش)

کولیوس یکمی نرمتر از اسپرتیج هس

gh62 (564 روز پیش)

نظر amur صحیح است کولیوس سال ۲۰۱۷ وارد ایران شد و همون سال پر فروش ترین شاسی بلند ایران شد

rezaaaaa (538 روز پیش)

از اسپور تیج اطلاعی ندا رم ولی کولیوس رو داخل شهر عالیه خارج از شهر به هیچ عنوان

Fact (452 روز پیش)

کولیوس از هر لحاظ یه سرو گردن بالاتره مطمئن باش

alexroz (232 روز پیش)

بنظرم کلیوس بسیار خاص تر از اسپورتیج هست علی رغم اقبال عمومی به کیا و هیوندا کاش دو سال دیگه به رنو فرصت داده می شد در بازار ایران خیلی بهتر جا میوفتاد

1Ams (229 روز پیش)

alexroz عزیز رنو بازار جهانی رو خیلی وقته از دست داده همین کولیوس و تلیسمان رو به خاطر فروش پایین قراره از رده خارج کنه

Mojabi (225 روز پیش)

نیسان ایکس تریل ۲۰۱۸ از جفتشون سرتره، هرچند با کولیوس شاسی و موتور مشتذک دارن ولی نرمی نیسان یه چیز دیگست

V8V8V8 (217 روز پیش)

در جواب محمد رضا دوست عزیز رنو خیلی خوشگل تره از کیا البته قیافه ماشین به سلیقه خود ادم بستگی داره یه سری دوست دارن یه سری دوست ندارن

Osiejxiejshxjkwkn (177 روز پیش)

فقط راوفور البته اگه پولت میرسه

rinan (19 روز پیش)

بستگی به خودت داره، اسپورتیج رو اصلا توصیه نمیکنم خیلی خشکه، اولش شاید خوشت بیاد ولی توی دراز مدت از خشکیش خسته میشی. کولیوس خیلی نرمه از هیوندا هم نرم تره

arianmask(166 روز پیش)

اکثر خودروهای رنو مستهلک شدن با اعلام توافق شاهد واردات خودروهای مدل ۲۰۲۲ خواهیم بود.

rinan (19 روز پیش)

خیلی به این قضیه دلخوش نباشید ظاهرا خودروهای زیر 10 هزار دلار فقط وارد میشن که شامل هیچ خودروی به درد بخوری نمیشه

Wrdbt(533 روز پیش)

سلام دوستان من اصلا قصد اینو ندارم که بگم سانتافه بهتره یا کولیوس ولی اینکه بعضی از دوستان میگن کولیوس پر اپشن تره اشتباهه اپشن هایی که سانتافه بیشتر از کولیوس داره این ها است(( ۱--رادار نقطه کور۲--رادار تصادف از جلو وعقب ۳--رادار بین خطوط۴--ترمز اضطراری۵--کروز هوشمند. که نیازی نیست موقعی که ماشین میاد جلوتون ترمز کنید و دوباره گاز دهید و کروز رو تنظیم کنید. خودش اتومات این کار رو میکنه ۶-auto hold که دکمش بالای ترمز دستی برقی هست که اتومات ترمز دستی رو میکشه و ازاد میکنه که تو ترفیک خیلی کارایی داره ۷--گرمکن فرمان ۸--پدل شیفتر ۹- -دوربین ۳۶۰ درجه که میزاره شما مویی پارک کنید ولی سنسور ۳۶۰ کولیوس این کارو نمیکنه ۱۰--کنترل کشش ۱۱--نور بالا اتومات ۱۲--کمربند ایمنی محدود کننده ۱۳--پرده های جانبی ۱۴--چراغ شور جلو ۱۵--دریچه هوا اتوماتیک ۱۶--تنظیم ارتفاع اتومات خودرو که تا چند سانت ارتفاع خودرو تغییر میکنه ۱۷--فرمان ۳ حالته ۱۸--حافظه صندلی ۱۹--صندوق هوشمند که وقتی کنارش بایستید باز میشود و موقعی که دستتان پر است نیازی نسیت پایتان را تکان دهید و تعادلتان به هم بخوره ۲۰--موقع دنده عقب اینه ها خودکار برای پارک تنظیم میشوند ۲۱--سقف پانورامای بزرگتر ۲۲--صندلی های عقب قابل تنظیم به صورت دستی ۲۳--رادار عبور خودرو از عقب

UmRir1643 (531 روز پیش)

این اپشن ها رو سانتافه ۶۴ اپشنه که بیشتر داره و گرنه شرکتیش خیلی از اینا رو نداره

UmRir1643 (531 روز پیش)

چراغ زیر ایینه و دستگیره هم یادت رفت بگی

Hhhhhhhhhhhhhhhh (495 روز پیش)

اینها رو که کلئوس هم داره !! شما مگه قرار نبود امکاناتی که کلئوس ندارد و سانتافه داره رو بگید ؟؟ اینا که همش شد مشترک . حالا یه دنده پشت فرمونه که اونم شما با سانتافه شتاب ۱۲ ثانیه میخوای چیکار کنی ؟؟؟ سانتافه گاز میدی بهش زجر میکشه . ⁦( ̄ヘ ̄;)⁩⁩ دنده پشت فرمونش الکیه . مثل بقیه آپشن ها .

Ams24699314 (492 روز پیش)

اقای Hhhhhhhhhhh سانتافه شتابش ۱۰.۵ هست اینو خودروبانک تست کرده ولی تو اصلن بنزین معمولی هم بزنی شتابش ۱۱.۵ هست اما کولیوس شتابش تو خارج با بنزین عالی و بقیه عوامل ۹.۵ هست که تو تستش تو خودروبانک گفته تو ایران ۱۱ تا ۱۲ ثانیه هست و گرنه سانتافه هم برو تست شتابش رو تو خارج با همین موتور زیر ۹ هست. سانتافه قدرت موتورش ۱۹۰ هست با گیربکس تیپ ترونیک ولی کولیوس ۱۷۷ با گیربکس کند cvt

UmRir1643 (492 روز پیش)

Hhhhhhhhhhhh جان شما یه بار از اول با دقت بخون بعد هر چی مشترک دیدی اونو بگو ما هم بدونیم من توقسمت مقایسه دیدم هیچ کدومو کولیوس نداره غیر از رادار بین خطوط که اونم فابریک غیرفعاله باید. ببریش خودت فعالش کنی در کل کولیوس از توسان سفارش چک که فول هست هم اپشناش کمتره

arianmask (489 روز پیش)

سانتافه شتابشم خیلی خیلی کمتر از نیوکلئوس هست، ضمنا کیفیت ساخت رنو کولئوس قابل قیاس با سانتافه کره نیست!

Mehrshad_31 (360 روز پیش)

سانتافه رو با کولیوس مقایسه نکن من هر دوی این دو ماشین رو داشتم. هم سانتافه هم کولیوس سانتافه واقعا ماشین کندی هست

1Ams (242 روز پیش)

واقعا سانتافه از کولیوس خیلی بهتره قابل قیاس نیستن ماشینی که داخل بازار جهانی فروش خوبی داره با رنو که داره ورشکست میشه خیلی فرق میکنه

Gdghffhffggd (192 روز پیش)

بله موافقم سانتافه هم خوشگل تره هم اپشنال تر تازه اقتصادی ترم هست کلاس بیشتری هم داره

Osiejxiejshxjkwkn (177 روز پیش)

Ams24699314 اگه حرف شتاب که برین کنار راوفور بیاد چون کولیوس باما زده براش ۹.۸ اما راوفور ۹.۷ تازه فولاش حالت رانندگی اسپرت داره به ۹ ثانیه هم میرسه

Wrdbt (164 روز پیش)

راوفور رو بنداز دور ۳ میلیارد پول ماشین بدی بعد دنا ازت اپشن بیشتر داشته باشه

Mostafa60 (44 روز پیش)

ماشین کره ای سرطان اذیت میکنه باز فرانسوی یه اصالت داره

mahf(92 روز پیش)

سلام، کولیوس واقعا ماشین خوبی هست هم از لحاظ شتاب هم از لحاظ قیافه هم از لحاظ آپشن، اون دوستانی که میگن سانتافه بهتره، هیچ خودشون سانتافه دارن؟ یا به کولیوس هیچ سوار شدن؟ پدر من داره 4 سال خریده هنوز هم که هست داره میرونه اصلا تا حالا اذیتی هم نکرده، چند بار خودم روندم از لحاظ شتاب هم واقعا عالیه و ترمز هاش خیلی قوی هستن از لحاظ قیافه خیلی خیلی خوبه چون ادم وقتی از بیرون میبینه نگاهش میمونه روی ماشین، سال 2015 سانتافه خریده بودیم برای پدرم اصلا خوب نبود صفر خریده بودیم ماشین اذیت کنی هست چند سال رد شد ماشبن صداش بیشتر شد خرج باز میکرد. ولی این کولیوس اصلا اینطوری نیست از 2018 تا الان یک ریال خرج بر نداشته اما تنها مشکلی که داره هر بار که میزنی باید 100 تومن بدی به مکمل بریزی تو حلقش که راحت بره. خسته نباشید.

1Ams(199 روز پیش)

به دوستانی که قصد خرید کولیوس رو دارند پیشنهاد میکنم عبارت ((تعمیر گیربکس کولیوس)) رو در گوگل سرچ کنند

NIMA666 (191 روز پیش)

میشه منظورتون رو واضح تر بگین

1Ams (190 روز پیش)

نیما جان موتور گیربکس کولیوس دقیقا با نیسان ایکس تریل یکی هست و متاسفانه گیربکس های cvt نیسان خیلی زود به مشکل میخورن و این گیربکس دقیقا از لحاظ ساختار با مورانو یکیه و ایراد اصلی در شیر برقی و اویل پمپ گیربکس هست پیشنهاد میکنم پیج کتی گیربکس و گیربکس گنجی رو ببینید

Osiejxiejshxjkwkn (177 روز پیش)

عالی بود😂😂😂

Mohammad001(188 روز پیش)

سلام بین کولیوس راو ۴ و ایکس تریل کدوم خرید بهتریه؟

Ams24699314 (187 روز پیش)

هیچکدوم سانتافه یا سورنتو یا اسپورتیج ۲۰۱۸ بگیر

arianmask(455 روز پیش)

مقایسه رنو کولیوس با موتور ژاپنی نیسان با سانتافه کره کار اشتباهیه سانتافه خودرویی بشدت ضعیف از لحاظ شتاب (در حد پیکان) با مشکلات عدیدی موتوریه منجمله یاتاق ردن در کارکرد بالا ۵۰ هزار ضمنا هندلینگ رنو کولیوس در تست گوزن بسیار موفق و عالی طاهر شد. در صورتیکه سانتافه نتوسته این تست رد کنه

alexroz (232 روز پیش)

اگر ملاک آپشن هست که ماشینا چینی همه آپشن ها رو یکجا دارن

1Ams (229 روز پیش)

هم شتاب سانتافه gdi از کولیوس بهتره هم لذت رانندگیش بعد هم رنو فرانسه اصلا از چینی ها هم بدتر هستن هیچ جایی اسمشون نیست و داره ورشکست میشه شما فرانسه رو با کره مقایسه نکن کره تو بازار اروپا و امریکا با اینکه همه شرکت ها رشد منفی داشتن رشدشون مثبت بوده

Gdghffhffggd (192 روز پیش)

موافقم کولیوس بهتره

Fhgsghdx(199 روز پیش)

سلام به نظر شما رنو کولیوس بگیرم یا تیگو ۸ پرو؟ اگه ماشین دیگه تا بوجه ۲ میلیارد می‌شناسید بگید

1Ams (197 روز پیش)

واقعا داری جدی میگی؟چجوری کیفیت کولیوس و سانتافه و سورنتو و راو۴ و اوتلندر رو با یه ماشین چینی که تو نمونه هایی که برای تست گذاشتن هنوز ۱۰۰۰ تا نرفتن چراغ چکش روشن شده و با وجود صفر بودن کلی سر و صدا ازش میاد مقایسه میکنی؟

ssfree (193 روز پیش)

سلام توسان نیو فس هم انتخاب خوبی هس

Gdghffhffggd (192 روز پیش)

یا رنو کولیوس بگیر یا راو فور

پوریا توکلی(437 روز پیش)

سلام، خشكي و كوبش شديد در شهر، گيربكس خِنگ، هَنگ كردن مانيتور و نداشتن كولر و ... صداي زياد موتور هنگام شتابگيري مخصوصاً با كولر. (تجربه سوار شدن ٢ هفته)

مرتضی هستم! (436 روز پیش)

پوریا جان ارادت. مشکل R-Link رو بعضی از مالکان تلیسمان هم تجربه کردن متاسفانه. موقع هنگ کردن حدود 30 ثانیه دکمه پاور رو نگه دارید تا ری‌استارت بشه. احتمالا حل میشه مشکلتون. اما اگه بازم اتفاق افتاد به نمایندگی مراجعه کنید.

کوروش ر (415 روز پیش)

پوریا جان متاسفانه حرفهات رو تایید نمی کنم .من دو ساله کولئوس دارم . کوار خوبی داره مخصوصا وقتی از تهوبه autoاستفاده کنی ..مانیتور Rlinkرنو حرف نداره.....با کولر روشن هم در اوج تابستان در جادهای شمال میشه سبقت گرفت ..من با صدای موتور هنگام شتابگیری مشکلی نداشتم ..تو رده قیمتی خودش . نسبت به سانتافه رافور..سورنتو بهتره .از نظر هندلینگ .زیبایی و نرمی ..مصرف بنزین کمی داره ..کلا ماشین بی دردسری هست .از مکانیکها بپرس

MrzVahid (359 روز پیش)

پاسخ به پورياي عزيز: سواري كوليوس خيلي نرم و بي صداس. موتورش هم واقعا كم صداس حتي تو سرعت بالا و شتابگيري. عايق بندي كابين هم عاليه

1Ams (242 روز پیش)

دقیقا این مشکلات رو منم داشتم

alexroz (232 روز پیش)

پوریا جان خیلی با نظرت موافق نیستم دو سال مدل 2017 اش رو دارم باید دید در کلاس و قیمت خودش کدوم ماشین بهتری در بازار ایران وجود داره بنظرم در نوع خودش بهترین و خاص ترین و بروزترین هست فکرکنم چند مدت دیگه نظرت عوض بشه

1Ams(242 روز پیش)

دوستان دیروز یکی از تعمیرگاه های مخصوص گیربکس بودم میگفتن گیربکس تلیسمان و کولیوس ایراد اویل پمپ دارن و اویل پمپشون زود خراب میشه و باید کل گیربکس باز شه. درسته؟

Show More