نسل دوم رنو کولیوس هرچند همان پیشرانه نسل سابقش را در سینه دارد اما با این حال یکی از مهمترین محصولات تولید شده پس از ادغام رنو-نیسان است. رنو در این مدل، زبان طراحی جدید و جذابش را با پلتفرم فنی پرفروش نیسان ایکستریل ترکیب کرده است و ماحصل آن، خودرویی است که از سال 2017 همزمان با عرضه جهانی
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.4
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
کیفیت ساخت بالا
سیستم محرکه سه حالته
ابعادی بزرگتر از نسل اول
پلتفرم مشترک با ایکس تریل
نقاط ضعف
عملکرد غیراسپرت جعبهدنده
پیشرانه مشترک با نسل اول
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2017 تا 2018مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیل 3 حالتهگیربکس
CVT X-TRONICپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
171 اسببخارگشتاور
233 نیوتنمترشتاب
9.8 ثانیهسرعت
200 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دومطول
4673 میلیمترعرض
1843 میلیمترارتفاع
1678 میلیمترفاصله محوری
2705 میلیمتروزن
1607 کیلوگرمحجم باک
60 لیترچرخ جلو
225/60R18چرخ عقب
225/60R18سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
1 حالته (ECO)سایر ویژگیها
نشانگر زمان تعویض دستی دنده در حالت ECOسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
زنونسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
13 اسپیکر - سیستم پخش BOSE - تشخیص صدامانیتور
8.7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر دیجیتالی - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمانایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
تنظیم برقی - تنظیم گودی کمرصندلی سرنشین جلو
تنظیم برقیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
جلوماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مشکی یا قهوهای یا خاکستری روشنایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
1108 1404/2/8
مقایسه هر نوع خودروی چینی با کولیوس صرفا یک توهمه!
پاسخ
0
0
0
wolfir 1403/12/14
مدل ۲۰۲۴ این ماشین (که در سامانه جانبازان هستش)با مدل۲۰۱۸هیچ فرقی نداره تنها فرقش اینه که صفره
پاسخ
0
0
4
HAmidA2 1403/11/27
سلام خدمت همگی دوستان عزیز
گل سر سبد محصولات رنو همین کلیوس هست
واقعا با کیفیت و به روز هست
هم فیسش جدیده هم طراحیش- بسیار متریال باکیفیتی داره و آپشن های کاربردی داره
گیربکسش ضعفی نداره (مسلما از گیربکس ای تی ضعیف تره ) ولی موتور ژاپنی 2500 سی سی این کمبود رو پوشش میده و قدرت خوبی رو در رانندگی میتونید تجربه کنید.
تریم مشترکش با ایکس تریل باعث شده قطعاتش تو بازر زیاد باشه با قیمت مناسب و البته کیفیت ژاپنی
به جرات با پرستیژترین و لوکسترین تو رنج قیمت و مدل 2017 تو بازر ایران هست
وارداتی های جدید به خاطر نبود خدمات پس از فروش نمیشه فعلا روش حساب کرد
این ماشین ساخت اروپا با ذات ژاپن بی رقیبه
مصرف سوختش تو جاره شمال 6.7 بود که به تازگی خودم تجربه کردم و حساسیت به بنزین نداره
با هندلینگ بسیار بالا و نرمی تعلیق
کمکش رو عوض کردم در بهمن 403 با قیمت 6 میلیون با کیفیت ژاپن
به نظر من بهترینه
ارلینک با اپل کار میکنه و اصلا هنگی نداره بر خلاف نظر دوستان
پاسخ
0
1
2
دهقان 1403/7/13
سلام
من سالهاست شاسی کره ای و ژاپنی البته که اینایی که تو بازار ما هستن سوار میشم و اخیرا چینی
راجب این چینیها اصلا قابل قیاس نیستن
کره ای هم بعد از اونها
ژاپن و اروپا موردی باید بررسی شوند
البته که به هیچ برندی حساسیت خاصی ندارم
تو هیچ کدوم از این کارخونه ها نیز سهامی ندارم
پاسخ
0
0
0
Sezoon 1403/5/8
سلام خدا قوت، اخیرا حدود ۱۰۰ میلیون گیربکس cvt برای فلوئنس e4 هزینه کردم اونم به دلیل که ترموستات روی خنک کن گیربکس در هوای گرم جلوی عبور روغن را میگرفت و روغن داغ میشد و به گیربکس آسیب میزد ، وظیفه دونستم اطلاع رسانی کنم. یا علی
پاسخ
0
0
4