نسل دوم رنو کولیوس هرچند همان پیشرانه نسل سابقش را در سینه دارد اما با این حال یکی از مهم‌ترین محصولات تولید شده پس از ادغام رنو-نیسان است. رنو در این مدل، زبان طراحی جدید و جذابش را با پلت‌فرم فنی پرفروش نیسان ایکس‌تریل ترکیب کرده است و ماحصل آن، خودرویی است که از سال 2017 همزمان با عرضه جهانی به کشورمان نیز وارد شده و بسیار بیشتر از نسل قبلش، مورد توجه ایرانی‌ها قرار گرفته است. حال باید دید که در شرایط فعلی، مشتریان تا چه حد تمایل‌شان را به خریدن این کراس‌اور دو رگه فرانسوی-ژاپنی حفظ می‌کنند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • سیستم محرکه سه حالته
    • ابعادی بزرگ‌تر از نسل اول
    • پلتفرم مشترک با ایکس تریل
  • نقاط ضعف
    • عملکرد غیراسپرت جعبه‌دنده
    • پیشرانه مشترک با نسل اول
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2017 تا 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل 3 حالته
  • گیربکس CVT X-TRONIC
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 171 اسب‌بخار
  • گشتاور 233 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.8 ثانیه
  • سرعت 200 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم
  • طول 4673 میلی‌متر
  • عرض 1843 میلی‌متر
  • ارتفاع 1678 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2705 میلی‌متر
  • وزن 1607 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 225/60R18
  • چرخ عقب 225/60R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
  • سایر ویژگی‌ها نشانگر زمان تعویض دستی دنده در حالت ECO

298 دیدگاه

Shayn(7 روز پیش)

سلام این ماشین سیستم مالتی مدیا ضعیفی داشت. اما میخوام بدونم راسته که میگن بعد چند هزار تا کارکرد موتورش دچار آسیب و ایراد میشه؟

1Ams (5 روز پیش)

سلام کولیوس به خاطر مونتاژ ضعیفی که داره اونم به خاط اینکه تو سامسونگ مونتاژ شده ایرادات برقی و مونتاژی زیادی داره مثل هنگ کرپن مانیتور باز و بسته نشدن آیینه ها و... کولرش هم ضعیفه به خاطر اینکه سفارش سازی نشده مثل خودروهای ژاپنی و کره ای چون تنها بازاری که محصولات رنو دارن خود فرانسه هست گیربکسش هم cvt هست که کلا شتابش تعطیله اما از لحاظ موتوری موتورش واقعا با کیفیت ولی گیربکسشو نمیدونم چون دیروز یه کولیوس تو تعمیرگاه دیدم گیربکسش مشکل داشت بازش کرده بودن تسمش بریده بود اویل پمپ موتورش رو هم داشتن میشستن

arianmask(8 روز پیش)

فروشنده های رنو کولیوس یکماه پیش در همین‌سایت باما بالای ۲۸۰ عدد بود امروز به کمتر ۱۴۰ عدد رسیده!

1Ams (5 روز پیش)

خب این به خاطر نواسانت بازاره که وقتی ارزون میشه همه میخوان بفروشن وقتی گرون همه منصرف میشن

arianmask(6 روز پیش)

سیستم صوتی bose شناخته روی رنو کولئوس فعاله، موتور نیسان ژاپن عمری کار می کنه! اطلاعات موثق و غیر مغرضانه برای کاربر بسیار مفیدتر است

arianmask(27 روز پیش)

در طراحی سیستم تعلیق ، شاسی ، اتصالات و ... رنو کولیوس 2017 همه چیز به گونه ای شکل گرفته است که با هم هماهنگ هستند و به بهترین شکل ساخته شده اند و بالاترین سطح هندلینگ ، لذت سواری ، مانور پذیری و نرمی و... را برای کولئوس جدید به وجود آورده اند به طوری که در پیچ ها ، جاده ها ، نا همواری ها و ... اطمینان راننده را جلب میکند و بالاترین سطح لذت رانندگی را به راننده میدهد .

arianmask(27 روز پیش)

این بار 10 دلیل به شما مخاطبین عزیز خواهیم گفت که چرا در خرید رنو کولیوس جدید شک نکنیم: 1. رنو کولیوس 2017 از زبان طراحی جدید رنو استفاده میکند که باعث شده است ظاهر کولئوس جدید بسیار شکیل و قدرتمند باشد و در عین حال هم در هر رده سنی باشید رنو کولیوس 2017 را میپسندید . جوانان و کسانی که طراحی اسپرت را ترجیح میدهند کاملا رنو کولیوس جدید را مورد پسند قرار میدهند و میانسال ها هم جذب طراحی شیک رنو کولیوس 2017 میگردند. 2. کابین رنو کولئوس 2017 را از هر جهت که بررسی نمایید یک خودرو کامل ، لوکس ، فول آپشن و جذاب است و در آن امکانات رفاهی متنوع ، ارگونومی خوب ، کنترل کامل بر روی تجهیزات ، سطح آپشن زیاد و طراحی بسیار چشم گیر و هر آنچه که یک شاسی بلند خوب نیاز دارد را میتوانید پیدا کنید که همه اینها در کنار هم با توجه به قیمت عالی رنو کولیوس 2017 یک ویژگی بسیار عالی میباشد . 3. در طراحی سیستم تعلیق ، شاسی ، اتصالات و ... رنو کولیوس 2017 همه چیز به گونه ای شکل گرفته است که با هم هماهنگ هستند و به بهترین شکل ساخته شده اند و بالاترین سطح هندلینگ ، لذت سواری ، مانور پذیری و... را برای کولئوس جدید به وجود آورده اند به طوری که در پیچ ها ، جاده ها ، نا همواری ها و ... اطمینان راننده را جلب میکند و بالاترین سطح لذت رانندگی را به راننده میدهد . 4. پیشرانه پیشرفته 5 لیتری رنو کولیوس جدید که 2488 سی سی حجم دقیق آن است 169 اسب بخار قدرت و 224- نیوتن متر گشتور تولید میکند که برای کاربری رنو کولیوس 2017 بسیار مناسب عمل میکند و رضایت کامل شما را جلب مینماید و در شرایط مختلف بهترین کشش و بالاترین راندمان را در اختیار شما قرار میدهد و علاوه بر این مصرف سوخت کاملا مناسبی دارد که باعث میشود تا از هر جهت که به رنو کولئوس جدید مینگرید به آن علاقه مند شوید و به مهندسی و تکنولوژی پیشرفته این خودرو بیشتر ایمان بیاورید . 5. گیربکس رنو کولئوس جدید همانند نسل پیشین کولیوس از نوع CVT و شیفت ترونیک است که عملکرد عالی و بی نقصی را ارائه میدهد که به همراه سیستم انتقال قدرت AWD پیشرفته که کنترل همه شرایط انتقال را بر عهده دارد در هر شرایط بهترین انتقال قدرت را انجام میدهد و در انواع شرایط مختلف جاده هم به راحتی از عهده هدایت این فرانسوی قدرتمند به بهترین شکل بر میاید و در انواع سطوح رنو کولیوس جدید پیروز از میدان خارج میشود . 6. سیستم صوتی رنو کولیوس جدید از برند معروف و با کیفیت BOSE انتخاب شده است که کیفیت صدایی بسیار شفاف و عالی دارد و در همه نقاط کولئوس 2017 میتوانید موزیک دلخواهتان را به بهترین شکل ممکن گوش کنید و از قرار گرفتن درون کابین کولیوس جدید نهایت لذت را ببرید .

arianmask(27 روز پیش)

رنو کولیوس 2017 دارای کیفیت بالای مواد بکار رفته در داخل خود است و از چرم و پلاستیک با کیفیت بالا بهرمند است.پانل ابزار نیمه دیجیتال، و یک صفحه نمایش لمسی بزرگ در مرکز آن به همراه برخی از تجملات اضافی دلیلی است که این خودرو در بازار بالاتر از خودروی نیسان X-TRAIL قرار گیرد . نورپردازی LED داخلی ، صندلی های چرمی با کیفیت مطلوب به همراه گرمکن صندلی ، داشبورد کشیده شده و سقف پانارومیک از ویژگی های طراحی داخلی رنو کولیوس 2017 است. در تمامی مدل‌های رنو کولیوس 2017 از پیشرانه‌ای مشترک با نیسان X-Trailاستفاده شده است؛ این پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲.۵ لیتری توانایی تولید ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۶ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این نیرو توسط جعبه دنده‌ی ضریب متغیر از نوع (CVT) که مورد بازنگری قرار گرفته است، به چرخ‌ها ارسال می‌شود. از جمله آپشن ها و امکانات تعبیه شده در رنو کولیوس 2017می توان به موارد زیر اشاره کرد : استارت دکمه ای KEY LESS ، نور پردازی داخل کابین ، صندلی های عقب با قابلیت تاشو ، چراغ های LED جلو مجهز به سنسور تاریکی هوا به همراه چراغ های LED روز روشن ، مجهز به سیستم تهویه هوای دوگانه ، دریچه هوای تهویه عقب ، آینه دید عقب مجهز به سیستم ضد نور خیره کننده ، سانروف پانارومیک ، سیستم گرم کن و سیستم تهویه صندلی ها در ردیف جلو ، سیستم باز کن درب عقب به صورت خودکار و سنسوریک ، صفحه نمایش 7 ( یا 8.7 ) اینچی لمسی و تمام رنگی چند کاره ( مولتی مدیا ، مسیر یاب ، مدیریت شرایط خودرو ) ، سیستم صوتی پیشرفته و قدرتمند از نوع Bose با 12 اسپیکر ، ساب ووفر ، آمپلی فایر دیجیتال و قابلیت اتصال با بلوتوث و پورت USB ، رینگ های 18 اینچی آلیاژ آلومینیوم ، دستگیره ها و تریم خارجی شیشه ها از نوع کرومی ، آنتن بال کوسه ای رنو کولیوس 2017 توانسته 5 ستاره ایمنی را از سازمان های معتبر جهانی همچون ANCAP استرالیا دریافت نماید. از جمله ویژگی های امنیتی رنو کولیوس 2017 می توان موارد زیر را نام برد : کیسه هوای راننده و سرنشین جلو ، کیسه هوای پرده در جلو و عقب ، کیسه هوای لگن و قفسه سینه برای راننده و سرنشین جلو ، سیستم ضد قفل ترمز ها ABS ، سیستم نیروی ترمز الکترونیکی EBD ، سیستم ترمز کمکی سطوح شیب دار HSA ، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) ، کمک ترمز اضطراری (EBA) ، ترمز پارک الکترونیکی

پوریا توکلی(53 روز پیش)

سلام، خشكي و كوبش شديد در شهر، گيربكس خِنگ، هَنگ كردن مانيتور و نداشتن كولر و ... صداي زياد موتور هنگام شتابگيري مخصوصاً با كولر. (تجربه سوار شدن ٢ هفته)

مرتضی هستم! (53 روز پیش)

پوریا جان ارادت. مشکل R-Link رو بعضی از مالکان تلیسمان هم تجربه کردن متاسفانه. موقع هنگ کردن حدود 30 ثانیه دکمه پاور رو نگه دارید تا ری‌استارت بشه. احتمالا حل میشه مشکلتون. اما اگه بازم اتفاق افتاد به نمایندگی مراجعه کنید.

کوروش ر (32 روز پیش)

پوریا جان متاسفانه حرفهات رو تایید نمی کنم .من دو ساله کولئوس دارم . کوار خوبی داره مخصوصا وقتی از تهوبه autoاستفاده کنی ..مانیتور Rlinkرنو حرف نداره.....با کولر روشن هم در اوج تابستان در جادهای شمال میشه سبقت گرفت ..من با صدای موتور هنگام شتابگیری مشکلی نداشتم ..تو رده قیمتی خودش . نسبت به سانتافه رافور..سورنتو بهتره .از نظر هندلینگ .زیبایی و نرمی ..مصرف بنزین کمی داره ..کلا ماشین بی دردسری هست .از مکانیکها بپرس

AmirG(165 روز پیش)

تو رنج کولیوس ماشین دیگه ای هست که سر تر از کولیوس باشه ؟

Mobinjafari (162 روز پیش)

از لحاظ امتیاز مجلات ، خیر . کولئوس بین رقباش البته توی ایران بالاتربن امتیاز رو داره اما ایکس تریل که خیلی چیزاش با کولئوس یکی هست ، اپشن های بیشتر و کاربردی تری داره . از نظر من بورگوارد هم سر تره اما خب نظر شخصیه

Mohsen947 (160 روز پیش)

سلام. ایکس تریل با این خودرو رقابت تنگاتنگی داره

rezaaaaa (155 روز پیش)

کلیوس به غیر از ظاهر زیبا و فریبنده و چندتا اپشن به درد نخور حرفی برای گفتن نداره... گیربکس cvt توی جاده خیلی کسل کننده هست برای شهر خوبه..اگر قدری بخواهیدهیحانی توی جاده رانندگی کنیداصلا پاسخگو نبست اینکه نور پردازی داخل خودرو تغییر کنه اپشن مهمی نیست ولی دوربین 360 خیلی واجب تره که نداره.. و نقطه کورش هم توی اینه هست که در روز دیده نمیشه و خطا زیاد داره الارم هم نمیده . بین کولیوس و ایکس تریل 2018 با توجه به اینکه هر دوتاشو داشته ام بدون هیچ تعصبی ایکس تریل بسیار بالاتر از کولیوس هست چه از لحاظ اپشن و چه کیفیت هرچند ایکَس تریل هم در ‌شتاب تفاوت انچنانی با کولیوس ندارد

Special (63 روز پیش)

خیب تو این رنج از کولیوس سر تر پیدا نمیشه

Special (51 روز پیش)

سر تر از کولیوس نیس تو این رنج

arianmask(53 روز پیش)

رنو کولئوس جز نرمترین و کم صدا ترین شاسی بلندهای ایرانه، این داخل بررسی خودروها که توسط چند سایت معتبر انجام شده و نظر شخصی دخیل نیست می تونید ببینید.

arianmask(54 روز پیش)

فروشنده واقعی نیو کولئوس بشدت کم شده علتش می تونه عدم واردات خودروهای باکیفیت باشه.

Show More