


نسل دوم رنو کولیوس هرچند همان پیشرانه نسل سابقش را در سینه دارد اما با این حال یکی از مهمترین محصولات تولید شده پس از ادغام رنو-نیسان است. رنو در این مدل، زبان طراحی جدید و جذابش را با پلتفرم فنی پرفروش نیسان ایکستریل ترکیب کرده است و ماحصل آن، خودرویی است که از سال 2017 همزمان با عرضه جهانی به کشورمان نیز وارد شده و بسیار بیشتر از نسل قبلش، مورد توجه ایرانیها قرار گرفته است. حال باید دید که در شرایط فعلی، مشتریان تا چه حد تمایلشان را به خریدن این کراساور دو رگه فرانسوی-ژاپنی حفظ میکنند.
ادامه...
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای رنو کولیوس
- کیفیت ساخت بالا
- سیستم محرکه سه حالته
- ابعادی بزرگتر از نسل اول
- پلتفرم مشترک با ایکس تریل
-
معایب رنو کولیوس
- عملکرد غیراسپرت جعبهدنده
- پیشرانه مشترک با نسل اول
قیمت
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 2017 تا 2018
مشخصات فنی
- محور محرک دو دیفرانسیل 3 حالته
- گیربکس CVT X-TRONIC
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 2.5 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 171 اسببخار
- گشتاور 233 نیوتنمتر
- شتاب 9.8 ثانیه
- سرعت 200 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه شاسی بلند متوسط
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل دوم
- طول 4673 میلیمتر
- عرض 1843 میلیمتر
- ارتفاع 1678 میلیمتر
- فاصله محوری 2705 میلیمتر
- وزن 1607 کیلوگرم
- حجم باک 60 لیتر
- چرخ جلو 225/60R18
- چرخ عقب 225/60R18
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
- حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
- سایر ویژگیها نشانگر زمان تعویض دستی دنده در حالت ECO
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو زنون
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 13 اسپیکر - سیستم پخش BOSE - تشخیص صدا
- مانیتور 8.7 اینچی لمسی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - AUX
- سایر ویژگی مالتی مدیا صفحه کیلومتر دیجیتالی - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده تنظیم برقی - تنظیم گودی کمر
- صندلی سرنشین جلو تنظیم برقی
-
ویژگی صندلی عقب
- گرمکن صندلی جلو
- سردکن صندلی جلو
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم مشکی یا قهوهای یا خاکستری روشن
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تریم مشکی
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
خودروهای مشابه
-
بورگوارد BX7
2018
-
فولکس تیگوان
2018
-
نیسان ایکس تریل
2017
نام
شماره تلفن
ایمیل
Shahrampishbin
عده ای از دوستان نمیدونم چرا فقط دوست دارن یه چیزی بگن کسی که کلیوس داره یا داشته میدونه در مقایسه با هم لول وهم رده ها جز بهتریناست بویژه نرمی کلیوس اصلا سانتافه رو در حد کولیوس نمیشه آورد کسی که ساعتها در جاده با هردو رانندگی کرده میدونه چی میگم و این به معنی این نیست سانتافه بده نه ماشین خوبیه اما راحتی کولیوس رو نداره و شتاب کولیوس در مقابل سانتافه در حدی بیشتر هست که به راحتی میشه فهمید سانتافه خیلی کنده دیدم یکی نوشته کولیوس داخل شهر خوبه جاده بدرد نمیخوره کاملا معلوم این آدم اصلا سوار ماشین شاسی بلند نشده یه چیز کلی شنیده داره میگه که اصلا ربطی به این شاسی بلندها نداره اون در مورد ماسینهای مثل پرادو که برا افرود هستن صدق میکنه نه کولیوس که نرمی یه سواری رو داره
13461346
بين كيا اسپورتيج ٢٠١٧ و رنو كوليوس موندم لطفا راهنمايي كنيد
poornemat 1356@yahoo.com
اگه گذرتون به نگین خودرو نخوره ، کلیوس ماشین خوبیه
محمد رضا
شک نکن اسپوورتیج بهت قول میدم....... اسپورتیج از لحاظ زیبایی بیرونی و طرتحی داخلی خیلی سرتره و ماشین اسپورت تری هست و موتور قویتری داره من خودم با کلیوس دوستم درگ گذاشتم و خیلی جاموند .. اسپورتیج بخر پشیمون نمیشی
درایو
هیچ کدومشون ، چون اسپرتج و کولیوس آنقدر تو حرکت تکون تکون میدن که استخوان های آدم هم نرم میشه
Amur
کولئوس عالیه الکی پرفروش ترین شاستی ایران نشده
آکسور
دوست عزیز، امسال سالگرد 120 سالگی شرکت رنو هست ولی کیا موتورز چی ؟ چند سال قدمت داره؟
R.N
آقا اسپورتیج یه سگمنت از کولئوس پایین تره نمیشه اینا رو با هم مقایسه کرد.
Amirreza1362
اگه اینطوریه چون تویوتا از پژو قدمتش کمتره پس پژو بهتره!!
Amirreza1362
مطمئنی کولیوس پرفروشترین تو ایرانه؟؟؟؟ واکنش سانتافه به این حرف ( پس من پیازم ) 🤣🤣🤣🤣
محمد هاشمی
کولیوس یکمی نرمتر از اسپرتیج هس
gh62
نظر amur صحیح است کولیوس سال ۲۰۱۷ وارد ایران شد و همون سال پر فروش ترین شاسی بلند ایران شد
rezaaaaa
از اسپور تیج اطلاعی ندا رم ولی کولیوس رو داخل شهر عالیه خارج از شهر به هیچ عنوان
Fact
کولیوس از هر لحاظ یه سرو گردن بالاتره مطمئن باش
alexroz
بنظرم کلیوس بسیار خاص تر از اسپورتیج هست علی رغم اقبال عمومی به کیا و هیوندا کاش دو سال دیگه به رنو فرصت داده می شد در بازار ایران خیلی بهتر جا میوفتاد
1Ams
alexroz عزیز رنو بازار جهانی رو خیلی وقته از دست داده همین کولیوس و تلیسمان رو به خاطر فروش پایین قراره از رده خارج کنه
Mojabi
نیسان ایکس تریل ۲۰۱۸ از جفتشون سرتره، هرچند با کولیوس شاسی و موتور مشتذک دارن ولی نرمی نیسان یه چیز دیگست
V8V8V8
در جواب محمد رضا دوست عزیز رنو خیلی خوشگل تره از کیا البته قیافه ماشین به سلیقه خود ادم بستگی داره یه سری دوست دارن یه سری دوست ندارن
Osiejxiejshxjkwkn
فقط راوفور البته اگه پولت میرسه
rinan
بستگی به خودت داره، اسپورتیج رو اصلا توصیه نمیکنم خیلی خشکه، اولش شاید خوشت بیاد ولی توی دراز مدت از خشکیش خسته میشی. کولیوس خیلی نرمه از هیوندا هم نرم تره
arianmask
اکثر خودروهای رنو مستهلک شدن با اعلام توافق شاهد واردات خودروهای مدل ۲۰۲۲ خواهیم بود.
rinan
خیلی به این قضیه دلخوش نباشید ظاهرا خودروهای زیر 10 هزار دلار فقط وارد میشن که شامل هیچ خودروی به درد بخوری نمیشه
Wrdbt
سلام دوستان من اصلا قصد اینو ندارم که بگم سانتافه بهتره یا کولیوس ولی اینکه بعضی از دوستان میگن کولیوس پر اپشن تره اشتباهه اپشن هایی که سانتافه بیشتر از کولیوس داره این ها است(( ۱--رادار نقطه کور۲--رادار تصادف از جلو وعقب ۳--رادار بین خطوط۴--ترمز اضطراری۵--کروز هوشمند. که نیازی نیست موقعی که ماشین میاد جلوتون ترمز کنید و دوباره گاز دهید و کروز رو تنظیم کنید. خودش اتومات این کار رو میکنه ۶-auto hold که دکمش بالای ترمز دستی برقی هست که اتومات ترمز دستی رو میکشه و ازاد میکنه که تو ترفیک خیلی کارایی داره ۷--گرمکن فرمان ۸--پدل شیفتر ۹- -دوربین ۳۶۰ درجه که میزاره شما مویی پارک کنید ولی سنسور ۳۶۰ کولیوس این کارو نمیکنه ۱۰--کنترل کشش ۱۱--نور بالا اتومات ۱۲--کمربند ایمنی محدود کننده ۱۳--پرده های جانبی ۱۴--چراغ شور جلو ۱۵--دریچه هوا اتوماتیک ۱۶--تنظیم ارتفاع اتومات خودرو که تا چند سانت ارتفاع خودرو تغییر میکنه ۱۷--فرمان ۳ حالته ۱۸--حافظه صندلی ۱۹--صندوق هوشمند که وقتی کنارش بایستید باز میشود و موقعی که دستتان پر است نیازی نسیت پایتان را تکان دهید و تعادلتان به هم بخوره ۲۰--موقع دنده عقب اینه ها خودکار برای پارک تنظیم میشوند ۲۱--سقف پانورامای بزرگتر ۲۲--صندلی های عقب قابل تنظیم به صورت دستی ۲۳--رادار عبور خودرو از عقب
UmRir1643
این اپشن ها رو سانتافه ۶۴ اپشنه که بیشتر داره و گرنه شرکتیش خیلی از اینا رو نداره
UmRir1643
چراغ زیر ایینه و دستگیره هم یادت رفت بگی
Hhhhhhhhhhhhhhhh
اینها رو که کلئوس هم داره !! شما مگه قرار نبود امکاناتی که کلئوس ندارد و سانتافه داره رو بگید ؟؟ اینا که همش شد مشترک . حالا یه دنده پشت فرمونه که اونم شما با سانتافه شتاب ۱۲ ثانیه میخوای چیکار کنی ؟؟؟ سانتافه گاز میدی بهش زجر میکشه . ( ̄ヘ ̄;) دنده پشت فرمونش الکیه . مثل بقیه آپشن ها .
Ams24699314
اقای Hhhhhhhhhhh سانتافه شتابش ۱۰.۵ هست اینو خودروبانک تست کرده ولی تو اصلن بنزین معمولی هم بزنی شتابش ۱۱.۵ هست اما کولیوس شتابش تو خارج با بنزین عالی و بقیه عوامل ۹.۵ هست که تو تستش تو خودروبانک گفته تو ایران ۱۱ تا ۱۲ ثانیه هست و گرنه سانتافه هم برو تست شتابش رو تو خارج با همین موتور زیر ۹ هست. سانتافه قدرت موتورش ۱۹۰ هست با گیربکس تیپ ترونیک ولی کولیوس ۱۷۷ با گیربکس کند cvt
UmRir1643
Hhhhhhhhhhhh جان شما یه بار از اول با دقت بخون بعد هر چی مشترک دیدی اونو بگو ما هم بدونیم من توقسمت مقایسه دیدم هیچ کدومو کولیوس نداره غیر از رادار بین خطوط که اونم فابریک غیرفعاله باید. ببریش خودت فعالش کنی در کل کولیوس از توسان سفارش چک که فول هست هم اپشناش کمتره
arianmask
سانتافه شتابشم خیلی خیلی کمتر از نیوکلئوس هست، ضمنا کیفیت ساخت رنو کولئوس قابل قیاس با سانتافه کره نیست!
Mehrshad_31
سانتافه رو با کولیوس مقایسه نکن من هر دوی این دو ماشین رو داشتم. هم سانتافه هم کولیوس سانتافه واقعا ماشین کندی هست
1Ams
واقعا سانتافه از کولیوس خیلی بهتره قابل قیاس نیستن ماشینی که داخل بازار جهانی فروش خوبی داره با رنو که داره ورشکست میشه خیلی فرق میکنه
Gdghffhffggd
بله موافقم سانتافه هم خوشگل تره هم اپشنال تر تازه اقتصادی ترم هست کلاس بیشتری هم داره
Osiejxiejshxjkwkn
Ams24699314 اگه حرف شتاب که برین کنار راوفور بیاد چون کولیوس باما زده براش ۹.۸ اما راوفور ۹.۷ تازه فولاش حالت رانندگی اسپرت داره به ۹ ثانیه هم میرسه
Wrdbt
راوفور رو بنداز دور ۳ میلیارد پول ماشین بدی بعد دنا ازت اپشن بیشتر داشته باشه
Mostafa60
ماشین کره ای سرطان اذیت میکنه باز فرانسوی یه اصالت داره
mahf
سلام، کولیوس واقعا ماشین خوبی هست هم از لحاظ شتاب هم از لحاظ قیافه هم از لحاظ آپشن، اون دوستانی که میگن سانتافه بهتره، هیچ خودشون سانتافه دارن؟ یا به کولیوس هیچ سوار شدن؟ پدر من داره 4 سال خریده هنوز هم که هست داره میرونه اصلا تا حالا اذیتی هم نکرده، چند بار خودم روندم از لحاظ شتاب هم واقعا عالیه و ترمز هاش خیلی قوی هستن از لحاظ قیافه خیلی خیلی خوبه چون ادم وقتی از بیرون میبینه نگاهش میمونه روی ماشین، سال 2015 سانتافه خریده بودیم برای پدرم اصلا خوب نبود صفر خریده بودیم ماشین اذیت کنی هست چند سال رد شد ماشبن صداش بیشتر شد خرج باز میکرد. ولی این کولیوس اصلا اینطوری نیست از 2018 تا الان یک ریال خرج بر نداشته اما تنها مشکلی که داره هر بار که میزنی باید 100 تومن بدی به مکمل بریزی تو حلقش که راحت بره. خسته نباشید.
1Ams
به دوستانی که قصد خرید کولیوس رو دارند پیشنهاد میکنم عبارت ((تعمیر گیربکس کولیوس)) رو در گوگل سرچ کنند
NIMA666
میشه منظورتون رو واضح تر بگین
1Ams
نیما جان موتور گیربکس کولیوس دقیقا با نیسان ایکس تریل یکی هست و متاسفانه گیربکس های cvt نیسان خیلی زود به مشکل میخورن و این گیربکس دقیقا از لحاظ ساختار با مورانو یکیه و ایراد اصلی در شیر برقی و اویل پمپ گیربکس هست پیشنهاد میکنم پیج کتی گیربکس و گیربکس گنجی رو ببینید
Osiejxiejshxjkwkn
عالی بود😂😂😂
Mohammad001
سلام بین کولیوس راو ۴ و ایکس تریل کدوم خرید بهتریه؟
Ams24699314
هیچکدوم سانتافه یا سورنتو یا اسپورتیج ۲۰۱۸ بگیر
arianmask
مقایسه رنو کولیوس با موتور ژاپنی نیسان با سانتافه کره کار اشتباهیه سانتافه خودرویی بشدت ضعیف از لحاظ شتاب (در حد پیکان) با مشکلات عدیدی موتوریه منجمله یاتاق ردن در کارکرد بالا ۵۰ هزار ضمنا هندلینگ رنو کولیوس در تست گوزن بسیار موفق و عالی طاهر شد. در صورتیکه سانتافه نتوسته این تست رد کنه
alexroz
اگر ملاک آپشن هست که ماشینا چینی همه آپشن ها رو یکجا دارن
1Ams
هم شتاب سانتافه gdi از کولیوس بهتره هم لذت رانندگیش بعد هم رنو فرانسه اصلا از چینی ها هم بدتر هستن هیچ جایی اسمشون نیست و داره ورشکست میشه شما فرانسه رو با کره مقایسه نکن کره تو بازار اروپا و امریکا با اینکه همه شرکت ها رشد منفی داشتن رشدشون مثبت بوده
Gdghffhffggd
موافقم کولیوس بهتره
Fhgsghdx
سلام به نظر شما رنو کولیوس بگیرم یا تیگو ۸ پرو؟ اگه ماشین دیگه تا بوجه ۲ میلیارد میشناسید بگید
1Ams
واقعا داری جدی میگی؟چجوری کیفیت کولیوس و سانتافه و سورنتو و راو۴ و اوتلندر رو با یه ماشین چینی که تو نمونه هایی که برای تست گذاشتن هنوز ۱۰۰۰ تا نرفتن چراغ چکش روشن شده و با وجود صفر بودن کلی سر و صدا ازش میاد مقایسه میکنی؟
ssfree
سلام توسان نیو فس هم انتخاب خوبی هس
Gdghffhffggd
یا رنو کولیوس بگیر یا راو فور
پوریا توکلی
سلام، خشكي و كوبش شديد در شهر، گيربكس خِنگ، هَنگ كردن مانيتور و نداشتن كولر و ... صداي زياد موتور هنگام شتابگيري مخصوصاً با كولر. (تجربه سوار شدن ٢ هفته)
مرتضی هستم!
پوریا جان ارادت. مشکل R-Link رو بعضی از مالکان تلیسمان هم تجربه کردن متاسفانه. موقع هنگ کردن حدود 30 ثانیه دکمه پاور رو نگه دارید تا ریاستارت بشه. احتمالا حل میشه مشکلتون. اما اگه بازم اتفاق افتاد به نمایندگی مراجعه کنید.
کوروش ر
پوریا جان متاسفانه حرفهات رو تایید نمی کنم .من دو ساله کولئوس دارم . کوار خوبی داره مخصوصا وقتی از تهوبه autoاستفاده کنی ..مانیتور Rlinkرنو حرف نداره.....با کولر روشن هم در اوج تابستان در جادهای شمال میشه سبقت گرفت ..من با صدای موتور هنگام شتابگیری مشکلی نداشتم ..تو رده قیمتی خودش . نسبت به سانتافه رافور..سورنتو بهتره .از نظر هندلینگ .زیبایی و نرمی ..مصرف بنزین کمی داره ..کلا ماشین بی دردسری هست .از مکانیکها بپرس
MrzVahid
پاسخ به پورياي عزيز: سواري كوليوس خيلي نرم و بي صداس. موتورش هم واقعا كم صداس حتي تو سرعت بالا و شتابگيري. عايق بندي كابين هم عاليه
1Ams
دقیقا این مشکلات رو منم داشتم
alexroz
پوریا جان خیلی با نظرت موافق نیستم دو سال مدل 2017 اش رو دارم باید دید در کلاس و قیمت خودش کدوم ماشین بهتری در بازار ایران وجود داره بنظرم در نوع خودش بهترین و خاص ترین و بروزترین هست فکرکنم چند مدت دیگه نظرت عوض بشه