نسل دوم رنو کولیوس هرچند همان پیشرانه نسل سابقش را در سینه دارد اما با این حال یکی از مهم‌ترین محصولات تولید شده پس از ادغام رنو-نیسان است. رنو در این مدل، زبان طراحی جدید و جذابش را با پلت‌فرم فنی پرفروش نیسان ایکس‌تریل ترکیب کرده است و ماحصل آن، خودرویی است که از سال 2017 همزمان با عرضه جهانی به کشورمان نیز وارد شده و بسیار بیشتر از نسل قبلش، مورد توجه ایرانی‌ها قرار گرفته است. حال باید دید که در شرایط فعلی، مشتریان تا چه حد تمایل‌شان را به خریدن این کراس‌اور دو رگه فرانسوی-ژاپنی حفظ می‌کنند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • سیستم محرکه سه حالته
    • ابعادی بزرگ‌تر از نسل اول
    • پلتفرم مشترک با ایکس تریل
  • نقاط ضعف
    • عملکرد غیراسپرت جعبه‌دنده
    • پیشرانه مشترک با نسل اول
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2017 تا 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل 3 حالته
  • گیربکس CVT X-TRONIC
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 171 اسب‌بخار
  • گشتاور 233 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.8 ثانیه
  • سرعت 200 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم
  • طول 4673 میلی‌متر
  • عرض 1843 میلی‌متر
  • ارتفاع 1678 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2705 میلی‌متر
  • وزن 1607 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 225/60R18
  • چرخ عقب 225/60R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
  • سایر ویژگی‌ها نشانگر زمان تعویض دستی دنده در حالت ECO
326 دیدگاه

13461346(1084 روز پیش)

بين كيا اسپورتيج ٢٠١٧ و رنو كوليوس موندم لطفا راهنمايي كنيد

poornemat [email protected] (1073 روز پیش)

اگه گذرتون به نگین خودرو نخوره ، کلیوس ماشین خوبیه

محمد رضا (957 روز پیش)

شک نکن اسپوورتیج بهت قول میدم....... اسپورتیج از لحاظ زیبایی بیرونی و طرتحی داخلی خیلی سرتره و ماشین اسپورت تری هست و موتور قویتری داره من خودم با کلیوس دوستم درگ گذاشتم و خیلی جاموند .. اسپورتیج بخر پشیمون نمیشی

درایو (957 روز پیش)

هیچ کدومشون ، چون اسپرتج و کولیوس آنقدر تو حرکت تکون تکون میدن که استخوان های آدم هم نرم میشه

Amur (927 روز پیش)

کولئوس عالیه الکی پرفروش ترین شاستی ایران نشده

آکسور (855 روز پیش)

دوست عزیز، امسال سالگرد 120 سالگی شرکت رنو هست ولی کیا موتورز چی ؟ چند سال قدمت داره؟

R.N (658 روز پیش)

آقا اسپورتیج یه سگمنت از کولئوس پایین تره نمیشه اینا رو با هم مقایسه کرد.

Amirreza1362 (399 روز پیش)

اگه اینطوریه چون تویوتا از پژو قدمتش کمتره پس پژو بهتره!!

Amirreza1362 (399 روز پیش)

مطمئنی کولیوس پرفروشترین تو ایرانه؟؟؟؟ واکنش سانتافه به این حرف ( پس من پیازم ) 🤣🤣🤣🤣

محمد هاشمی (360 روز پیش)

کولیوس یکمی نرمتر از اسپرتیج هس

gh62 (355 روز پیش)

نظر amur صحیح است کولیوس سال ۲۰۱۷ وارد ایران شد و همون سال پر فروش ترین شاسی بلند ایران شد

rezaaaaa (329 روز پیش)

از اسپور تیج اطلاعی ندا رم ولی کولیوس رو داخل شهر عالیه خارج از شهر به هیچ عنوان

Fact (243 روز پیش)

کولیوس از هر لحاظ یه سرو گردن بالاتره مطمئن باش

alexroz (23 روز پیش)

بنظرم کلیوس بسیار خاص تر از اسپورتیج هست علی رغم اقبال عمومی به کیا و هیوندا کاش دو سال دیگه به رنو فرصت داده می شد در بازار ایران خیلی بهتر جا میوفتاد

1Ams (20 روز پیش)

alexroz عزیز رنو بازار جهانی رو خیلی وقته از دست داده همین کولیوس و تلیسمان رو به خاطر فروش پایین قراره از رده خارج کنه

Mojabi (17 روز پیش)

نیسان ایکس تریل ۲۰۱۸ از جفتشون سرتره، هرچند با کولیوس شاسی و موتور مشتذک دارن ولی نرمی نیسان یه چیز دیگست

AZAZAZAZAZ (8 روز پیش)

در جواب محمد رضا دوست عزیز رنو خیلی خوشگل تره از کیا البته قیافه ماشین به سلیقه خود ادم بستگی داره یه سری دوست دارن یه سری دوست ندارن

arianmask(246 روز پیش)

مقایسه رنو کولیوس با موتور ژاپنی نیسان با سانتافه کره کار اشتباهیه سانتافه خودرویی بشدت ضعیف از لحاظ شتاب (در حد پیکان) با مشکلات عدیدی موتوریه منجمله یاتاق ردن در کارکرد بالا ۵۰ هزار ضمنا هندلینگ رنو کولیوس در تست گوزن بسیار موفق و عالی طاهر شد. در صورتیکه سانتافه نتوسته این تست رد کنه

alexroz (23 روز پیش)

اگر ملاک آپشن هست که ماشینا چینی همه آپشن ها رو یکجا دارن

1Ams (20 روز پیش)

هم شتاب سانتافه gdi از کولیوس بهتره هم لذت رانندگیش بعد هم رنو فرانسه اصلا از چینی ها هم بدتر هستن هیچ جایی اسمشون نیست و داره ورشکست میشه شما فرانسه رو با کره مقایسه نکن کره تو بازار اروپا و امریکا با اینکه همه شرکت ها رشد منفی داشتن رشدشون مثبت بوده

پوریا توکلی(228 روز پیش)

سلام، خشكي و كوبش شديد در شهر، گيربكس خِنگ، هَنگ كردن مانيتور و نداشتن كولر و ... صداي زياد موتور هنگام شتابگيري مخصوصاً با كولر. (تجربه سوار شدن ٢ هفته)

مرتضی هستم! (227 روز پیش)

پوریا جان ارادت. مشکل R-Link رو بعضی از مالکان تلیسمان هم تجربه کردن متاسفانه. موقع هنگ کردن حدود 30 ثانیه دکمه پاور رو نگه دارید تا ری‌استارت بشه. احتمالا حل میشه مشکلتون. اما اگه بازم اتفاق افتاد به نمایندگی مراجعه کنید.

کوروش ر (207 روز پیش)

پوریا جان متاسفانه حرفهات رو تایید نمی کنم .من دو ساله کولئوس دارم . کوار خوبی داره مخصوصا وقتی از تهوبه autoاستفاده کنی ..مانیتور Rlinkرنو حرف نداره.....با کولر روشن هم در اوج تابستان در جادهای شمال میشه سبقت گرفت ..من با صدای موتور هنگام شتابگیری مشکلی نداشتم ..تو رده قیمتی خودش . نسبت به سانتافه رافور..سورنتو بهتره .از نظر هندلینگ .زیبایی و نرمی ..مصرف بنزین کمی داره ..کلا ماشین بی دردسری هست .از مکانیکها بپرس

MrzVahid (150 روز پیش)

پاسخ به پورياي عزيز: سواري كوليوس خيلي نرم و بي صداس. موتورش هم واقعا كم صداس حتي تو سرعت بالا و شتابگيري. عايق بندي كابين هم عاليه

1Ams (33 روز پیش)

دقیقا این مشکلات رو منم داشتم

alexroz (23 روز پیش)

پوریا جان خیلی با نظرت موافق نیستم دو سال مدل 2017 اش رو دارم باید دید در کلاس و قیمت خودش کدوم ماشین بهتری در بازار ایران وجود داره بنظرم در نوع خودش بهترین و خاص ترین و بروزترین هست فکرکنم چند مدت دیگه نظرت عوض بشه

Amirams(325 روز پیش)

سلام دوستان من اصلا قصد اینو ندارم که بگم سانتافه بهتره یا کولیوس ولی اینکه بعضی از دوستان میگن کولیوس پر اپشن تره اشتباهه اپشن هایی که سانتافه بیشتر از کولیوس داره این ها است(( ۱--رادار نقطه کور۲--رادار تصادف از جلو وعقب ۳--رادار بین خطوط۴--ترمز اضطراری۵--کروز هوشمند. که نیازی نیست موقعی که ماشین میاد جلوتون ترمز کنید و دوباره گاز دهید و کروز رو تنظیم کنید. خودش اتومات این کار رو میکنه ۶-auto hold که دکمش بالای ترمز دستی برقی هست که اتومات ترمز دستی رو میکشه و ازاد میکنه که تو ترفیک خیلی کارایی داره ۷--گرمکن فرمان ۸--پدل شیفتر ۹- -دوربین ۳۶۰ درجه که میزاره شما مویی پارک کنید ولی سنسور ۳۶۰ کولیوس این کارو نمیکنه ۱۰--کنترل کشش ۱۱--نور بالا اتومات ۱۲--کمربند ایمنی محدود کننده ۱۳--پرده های جانبی ۱۴--چراغ شور جلو ۱۵--دریچه هوا اتوماتیک ۱۶--تنظیم ارتفاع اتومات خودرو که تا چند سانت ارتفاع خودرو تغییر میکنه ۱۷--فرمان ۳ حالته ۱۸--حافظه صندلی ۱۹--صندوق هوشمند که وقتی کنارش بایستید باز میشود و موقعی که دستتان پر است نیازی نسیت پایتان را تکان دهید و تعادلتان به هم بخوره ۲۰--موقع دنده عقب اینه ها خودکار برای پارک تنظیم میشوند ۲۱--سقف پانورامای بزرگتر ۲۲--صندلی های عقب قابل تنظیم به صورت دستی ۲۳--رادار عبور خودرو از عقب

UmRir1643 (322 روز پیش)

این اپشن ها رو سانتافه ۶۴ اپشنه که بیشتر داره و گرنه شرکتیش خیلی از اینا رو نداره

UmRir1643 (322 روز پیش)

چراغ زیر ایینه و دستگیره هم یادت رفت بگی

Hhhhhhhhhhhhhhhh (286 روز پیش)

اینها رو که کلئوس هم داره !! شما مگه قرار نبود امکاناتی که کلئوس ندارد و سانتافه داره رو بگید ؟؟ اینا که همش شد مشترک . حالا یه دنده پشت فرمونه که اونم شما با سانتافه شتاب ۱۲ ثانیه میخوای چیکار کنی ؟؟؟ سانتافه گاز میدی بهش زجر میکشه . ⁦( ̄ヘ ̄;)⁩⁩ دنده پشت فرمونش الکیه . مثل بقیه آپشن ها .

Ams24699314 (283 روز پیش)

اقای Hhhhhhhhhhh سانتافه شتابش ۱۰.۵ هست اینو خودروبانک تست کرده ولی تو اصلن بنزین معمولی هم بزنی شتابش ۱۱.۵ هست اما کولیوس شتابش تو خارج با بنزین عالی و بقیه عوامل ۹.۵ هست که تو تستش تو خودروبانک گفته تو ایران ۱۱ تا ۱۲ ثانیه هست و گرنه سانتافه هم برو تست شتابش رو تو خارج با همین موتور زیر ۹ هست. سانتافه قدرت موتورش ۱۹۰ هست با گیربکس تیپ ترونیک ولی کولیوس ۱۷۷ با گیربکس کند cvt

UmRir1643 (283 روز پیش)

Hhhhhhhhhhhh جان شما یه بار از اول با دقت بخون بعد هر چی مشترک دیدی اونو بگو ما هم بدونیم من توقسمت مقایسه دیدم هیچ کدومو کولیوس نداره غیر از رادار بین خطوط که اونم فابریک غیرفعاله باید. ببریش خودت فعالش کنی در کل کولیوس از توسان سفارش چک که فول هست هم اپشناش کمتره

arianmask (280 روز پیش)

سانتافه شتابشم خیلی خیلی کمتر از نیوکلئوس هست، ضمنا کیفیت ساخت رنو کولئوس قابل قیاس با سانتافه کره نیست!

Mehrshad_31 (151 روز پیش)

سانتافه رو با کولیوس مقایسه نکن من هر دوی این دو ماشین رو داشتم. هم سانتافه هم کولیوس سانتافه واقعا ماشین کندی هست

1Ams (33 روز پیش)

واقعا سانتافه از کولیوس خیلی بهتره قابل قیاس نیستن ماشینی که داخل بازار جهانی فروش خوبی داره با رنو که داره ورشکست میشه خیلی فرق میکنه

1Ams(33 روز پیش)

دوستان دیروز یکی از تعمیرگاه های مخصوص گیربکس بودم میگفتن گیربکس تلیسمان و کولیوس ایراد اویل پمپ دارن و اویل پمپشون زود خراب میشه و باید کل گیربکس باز شه. درسته؟

1Ams(33 روز پیش)

سلام دوستان تجربه شخصی که از کولیوس داشتم این بود که سواری نرم تری رو نسبت به اسپورتیج sl و راو۴ داره اما نسبت سانتافه و سورنتو وقعا خشکه تو این مدتی که داشتم چند تا ایراد هم دیدم مثل هنگ کردن مانیتور باز و بسته نشدن آیینه ها و...یه نکته هم در مورد کولرش که واقعا ضعیفه ولی در مورد شتاب مثل بقیه هست ولی چون گیربکسش CVT هست احساس کندی میده به نظرم سورنتو و سانتافه گزینه های بهتری هستند البته گرونترن

Alirezako(124 روز پیش)

سلام گیربکس این ماشین بخاطر اینکه cvt هست تو سربالایی ها باشیب نسبتا زیاد یاتو جاده های کوهستانی که سربالایی زیاد دارن بهش فشار نمیاد و خراب بشه؟با ۵ نفر سرنشین و صندوق پر .لطفا کسایی که از cvtسردر میارن یا مالک این خودرو بودن و تجربه دارند جواب بدن

arianmask (121 روز پیش)

موتور و گیربکس رنو کولئوس همان موتور و گیربکس شرکت معظم نیسان ژاپن می باشد که از شتاب خوب ۹.۵ ثانیه برخوردار است که خیال مصرف کننده از بحث فنی و موتور کاملا راحت کرده.

Shayn (115 روز پیش)

ولی لذت معکوس را نمیتونی تجربه کنی. البته موتور بیشتر کار میکنه واست

AZAZAZAZAZ (80 روز پیش)

نه مشکلی میش نمیاد اما افرود سنگین و متوسط رو نباید بره چونکه اصلا برای افرود طراحی نشده سیستم چهار چرخ محرکش برای اینه که یه شاسی بلند متوسط رو به بالاست و هر ماشین شاسی بلندی اینو داره حتی اسپرتیج که اصلا نباید بره افرود حتی سبکش

farhad(1175 روز پیش)

سلام به همگی بنظر من کلیوس خودرویی بسیار جذاب ، کارا و مشتری پسنده در مقایسه با حتی راوفور هندلینگ و راحتی فوق العاده و قابل توجهی داره ، باید سوار بشید و مسافتهای طولانی طی کنید تا بتونید این شاسی بلند فرانسه - ژاپنی رو درک کنید ، کلیوس در رده لندکروز قرار میگیره و در ایران نسبت به قیمتش از سانتافه و ... خیلی مناسب تره . در سایر خودروهای وارداتی بعلت تنوع وارد کننده ها مخصوصا از کشورهای عربی باید مد نظرتون باشه که قطعات و آپشن های فیک و تقلبی بسیار شایع شده و در خرید ادم گیج میشه ، ولی مثلا کلیوس 2018 از نظر امکانات کامل و تفاوت خاصی با هم ندارن و با ضمانت 5 ساله نمایندگی های کاملا معتبر تحویل مشتری میشن و این باعث جلب نظر مشتری و استفاده کننده واقعی شده .

Koleos (1148 روز پیش)

عالی نظر دادی.

[email protected] (1110 روز پیش)

از لحاظ بازار دست دوم‌ و فروش واقعاً ماشینهای کره ای در رتبه اول هستند و تامین بازار فروش و تامین قطعات نگین خودرو که واقعاً خیلی بده خیلی بده. خودم یه تالیسمان داشتم که میگم واقعاً دریغ از تامین یک فیلتر بنزبن .. مهم خدمات پس از فروشه نه فروش کالا ... مثلاً چرا سامسونگ و ال جی خوب سر زبونهاست به خاطر کیفیت کالاشونه؟! اونجوری که هیتاچی و کنوود و تیاک و سونی و....بلکه به خاطر خدمات پس از فروشه که متاسفانه یا خوشبختانه فقط خودروهای کره ای هستند که با اطمینان خاطر از تامین قطعه و خدمات پس از فروش درست و واقعی داده میشند وگرنه تیگوان خیلی بهتر از کولئوس هستش و یا راو فور ..توی شتاب و راحتی. دوستان خواهشاً باتعصب صحبت نکنیم منطقی اونم‌ از نوع ایرونیش چون‌ اینجا با همه جای دنیا فرق نمیکنه. خواهشاً با منطق بازار ایران صحبت کنیم.

[email protected] (1066 روز پیش)

یه حرفت فقط قابل فهم نبود.. کلیوس در رده لندکروز؟! کولیوس کامپکت کراس اووره در رده راوفور تهش..لندکروزر اس یو وی فول سایز تعلیق مستقله و 60 ساله نظیر نداره تو دنیا!

Amur (927 روز پیش)

با لند مقایسه شه؟😂

Farid (917 روز پیش)

دوست من منظورتون از فرانسوی - ژاپنی همون فرانسوی - چینی هست دیگه.بعد انصافا لندکروز و کلیوس در یک کلاس هستند؟ممنونم!

MA.H (766 روز پیش)

اقای فرید و چند نفر دیه از دوستان...شماها که بجا ماشین بیشتر عقده دارین دلیل نمیشه که حرفاتون ملاک باشه...اگه کولئوس فرانسوی چینیه پس حتما ایکس تریل هم کلا چینیه اره!!!؟ خواهشا شما ها نظر ندین چون سکوت کنین خیلی خوشگل ترین...مردم وقت گذاشتن و اومدن اینجا تا براشون مفید باشه نه اینکه حرف یه سری افراد [...]رو بشنون...خیلی ممنونم!

Mo.g (605 روز پیش)

للللننندددکرروز ....چقدر تعصبی بسه دیگه کلیوس از اسپورتیج و سورنتو کم میاره چه برسه به لنکروز کلیوس مثل یه اسباب بازی چینی میمونه در برابر لندکروز

1483 (600 روز پیش)

در رده لندکروز قرار میگیره؟؟؟؟ بابا این حرفو نزن بهت میخندن مردم. لندکروز با اون عظمتش و شاسی بودنش کجا با یه فرانسوی که کراس اورر هست یه رده قرار میگیره .کولئوس با سانتافه مقایسه کن.. بهترین ماشین تو رنج کولئوس و سانتافه و توسان راوفور هست و بس

Amirreza1362 (240 روز پیش)

مقایسه کولیوس با لندکروز مثل مقایسه النترا و رولز رویسه ( از نظر کلاس بدنه )

Fact (237 روز پیش)

دوستانی که میگن این ماشین چینیه فلان بابا تروخدا حرف الکی نزنین. این ماشین از هر لحاظ عالیه درسته با لندکروز نمیشه دیگه مقایسش کرد ولی از هم رده های خودش مثل اسپورتیج جی تی لاین سانتافه راوفور و توسان خیلی سر تره

masoud52 (95 روز پیش)

عجب. فقط یک نگاهی به جوش ستون درها بیندازید تا کیفیتش بیاد دستتون

AZAZAZAZAZ (80 روز پیش)

عالی جواب دادید راوفور رو نمیدونم اما خیلی از سانتافه بهتره و سانتافه راه نمیره اصلا باید پیاده شی هولش بدی تا حرکت کنه و لندکروز هم یکم لشه و توش از اپشن خبری نیست موتور نسبتا قوی و توانایی افرودش بیشتره فقط

AZAZAZAZAZ (80 روز پیش)

در جواب mo.g لندکروز نصف اپشن های کلیوس رو نداره درسته قدرتش بیشتره اما کلیوس که برای افرود طراحی نشده و توی جاده بودم نه سورنتو تونست بگیره منو نه اسپورتیج هیچ کدوم نتونستن اپشن های اونا بیشتره ولی از نظر من کلیوس یه کلاس و جذابیت خاصی داره که من سانتافه میبینم هم اونو حس نمیکنم

Amir9950(83 روز پیش)

بنظرتون بازار دست دومش خوبه بخرم؟

arianmask(86 روز پیش)

مشکلات اصلی خودرو رنگ سفید صدفی در صورت تصادف قابلیت رنگ شدن پایین داره تامین قطعات خودروهای خارجی کلا پایین اومده یکم شتاب اولیه پایین صندلی کمی خشکه چیز خاصی ندیدم

Show More