• مشخصات فنی koleos
  • مشخصات فنی koleos

مشخصات فنی رنو کولیوس سال 2014 - 2016

39 دیدگاه
سال
دومین فیس‌لیفت کولئوس در مدل 2014 و در شرایطی به ایران آمد که عرضه‌اش پارس خودرو بود، نه نگین خودرو. تغییرات مختصری که در ظاهر این خودرو اعمال شده، بیش از اندازه در ذهن خریدارانش، مثبت نشان می‌داد که باید این را گذاشت به حساب ضعف در طراحی نسخه‌های اولیه‌اش. مهم‌ترین تغییر این فیس‌لیفت را باید طراحی مجدد جلوپنجره بدانیم؛
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

فضای جادار کابین
ترمزهای مطمئن
داشتن زنجیرتایم
صندوق عقب با در دوتکه
پیشرانه مشترک با نسل دوم کولئوس
اضافه‌شدن نقطه کور (نسبت به فیس‌لیفت اول)

نقاط ضعف

واردات بسیار محدود
بازار ضعیف‌تر از رقبای کره‌ای
حذف برخی امکانات (نسبت به فیس‌لیفت اول)

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2014 تا 2016

مشخصات فنی

محور محرک

دو دیفرانسیل 3 حالته هوشمند

گیربکس

CVT

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

2.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

171 اسب‌بخار

گشتاور

226 نیوتن‌متر

شتاب

10.3 ثانیه

سرعت

185 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

9.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول - فیس لیفت دوم

طول

4521 میلی‌متر

عرض

1854 میلی‌متر

ارتفاع

1709 میلی‌متر

فاصله محوری

2690 میلی‌متر

وزن

1655 کیلوگرم

حجم باک

65 لیتر

چرخ جلو

225/55R18

چرخ عقب

225/55R18

سایر ویژگی‌ها

رینگ پنج شاخه دو رنگ

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

قفل دوبل (Dead-Lock)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

بای زنون

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

10 اسپیکر با آمپلی فایر - سیستم پخش BOSE - هندزفری

مانیتور

7 اینچی لمسی با کنترلر

نویگیشن

سفارشی

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MP3 - iPod - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم مشکی یا بژ یا طوسی - چرم اسپرت (سفارشی)

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم آلومینیومی یا مشکی - تریم چوب (سفارشی)

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
Mbult 1403/3/22
با قدردانی از باما بنده از اولین دارندگان نسل اول کولیوس هستم بعد از ۲۶۰ هزار کیلومتر هنوز حتی شمع و استارت و دینام و تسمه دینام فابریکه و باز نشده تسمه تایم هم که زنجیریه فقط لنت و تمیز کردن فیلتر پمپ بنزین داشته و واقعا بی آزار و بدون خرجه ضمنا زیر و بند بعد ۲۵۰ هزار تا تعمیر شد و فقط جنس اصلی که در نمایندگی به وفور موجوده بریزید زیرش نه ترکی بدرد نخور از نظر افرود حرف اول را بین کراس آورها داره بخاطر زاویه ورود و خروج عالی و سیستم ضد لغزش بسیار کارآمد و فاصله مناسب کف از زمین . همه قطعاتش هم موجوده از نظر نرمی و هندلینگ هم عالیه فقط گیربکس را بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر اگه صدای اضافه داد واشر گیری کنید تا فرار روغن نداشته باشه و صدا نکنه اونم با خرج ده پانزده میلیون. یک دو رگه فرانسوی ژاپنی جون سخت یا علی .
پاسخ
0
0
0
FarhoodR 1403/2/16
بادرود و سپاس از عوامل محترم باما در توضیحات نوشتید فاقد کنترل کشش در صورتی که کولیوس از کارآمدترین سیستم کنترل کشش را داشته که براحتی از پس مسیرهای ناهموار و شرایط سه لنگ بر میاید.
پاسخ
0
0
2
ناشناس 1402/8/17
سلام و ارادت من تقریبا دو ساله که یه کولیوس 2014 دارم و بدون هیچ گونه پیش داوری به هیچ عنوان با اسپرتیج و توسان قابل قیاس نیست نه این که اونا ماشینای خوبی نیستند بلکه این خودرو کمی به خاطر ظاهرش واقعا مورد کم لطفی ما ایرانی‌ها قرار گرفته این خودرو با راوفور و ایکس تریل باید مقایسه بشه چه از نظر فنی و چه از نظر دوام و آپشن ریزه کارهایی توی این ماشین هست که تا نداشته باشی متوجهش نمیشی دوست عزیزی که میگه توی سرعت 100 کیلومتر باید داد بزنی 100 درصد قول بهت میدم که سوار این خودرو نشدی وگرنه دقیقا برعکس حرفت رو میزدی
پاسخ
0
0
6
محمد امین پور 1402/7/7
سلام جهت اطلاع موتور این ماشین با موتور نیسان تیانا یکیه
پاسخ
2
5
0
mro 1402/7/22
موتورش با نیسان ایکس تریل یکیه
0
3
مهراب شاهرودی 1402/7/18
این موتورش چهار سیلندره. تینا ۶ سیلندره. این موتورش با ایکس تریل یکیه .
0
4
Mahdihnorg 1401/5/1
به نظرتون رنو کولیوس 2016بهتره یا رنو داستر seدو دیفرانسیل 2018 بین این دو موندم
پاسخ
1
0
0
محمد امین پور 1402/6/9
بدون شک کولیوس امکانات رفاهی بیشتر موتور قدرتمندتر و متریال باکیفیت داخل
0
5