• مشخصات فنی parstondar

مشخصات فنی رنو پارس تندر سال 1391 - 1398

102 دیدگاه
سال
پارس تندر نسخه ایرانیزه‌شده تندر 90 است که سال 1391 تولید آن در پارس خودرو آغاز شد. پارس تندر به لحاظ ویژگی‌های فنی، امکانات و حتی ابعاد و اندازه‌ها درست همانند تندر 90 تیپ E2 ایران خودروست و فقط ظاهر آن متفاوت شده؛ تغییر چراغ‌های عقب (که دو چراغه شدن دنده عقب را به همراه داشته)، تغییر درب صندوق، طراحی
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

بازار دست دوم
هزینه نگهداری
فضای جادار کابین
دوام فنی بهتر از رقبا
کیفیت ساخت بالاتر از تندر معمولی
استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)

نقاط ضعف

فرمان‌پذیری
کمبود امکانات رفاهی
تخلیه ناگهانی روغن جعبه‌دنده از گردگیر پلوس‌ها (در گیربکس قدیمی JH3)

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1391 تا 1398

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

105 اسب‌بخار

گشتاور

140 نیوتن‌متر

شتاب

10.2 ثانیه

سرعت

175 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4247 میلی‌متر

عرض

1740 میلی‌متر

ارتفاع

1534 میلی‌متر

فاصله محوری

2630 میلی‌متر

وزن

1100 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر - بلوتوث (مدل 97)

مانیتور

مانیتور لمسی (مدل 97)

نویگیشن

(مدل 97)

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

USB - CD - MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

6 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
mehdi 1403/1/7
بنده ۸ سال پارس تندر داشتن از در همین بین سمند و پژو و ساینا و روآ و الانم بسترن هم دارم،در بین ماشینهای ایرانی از لحاظ کیفیت حرف نداره فقط مشکل ظاهرش هست که اونم سلیقه ای هست،و لی در کل با همه خوبی هاش مدل ۹۸ ارزش ۸۵۰ تومن رو نداره،با این مبلغ میشه بسترن ۹۸ گرفت با آپشن بهتر و سواری به مراتب بهتر از ماشینهای تو این رنج قیمت.
پاسخ
0
0
0
Hnikr 1402/11/5
این ماشین در رنج قیمت خودش برای افرادی که صرفا دنبال کیفیت و ایمنی هستند مناسب ترین انتخاب هست. شتاب خوبی داره، مصرفش معقول هست و با یک نگهداری معمولی تا سال ها به جز مصرفی، هیچ هزینه ای ندارد.
پاسخ
0
0
1
Fhjhgfdfdf77 1402/9/8
دوستانی که از پارس تندر تعریف می‌کنند اگه جک اس۵ دنده ای سوارشن متوجه میشن شتاب یعنی چی، نرمی فرمان یعنی چی، تعادل در پیچها یعنی چی، قیافه جک اس۵ خیلی خیلی زیباتر از ساندرو استپ وی هست چه برسه به پارس تندر من ۴ سال ساندرو استپ وی سوارشدم ولی جک اس۵ دنده ای شتابش طوفانیه و حتی سانتافه و توسان هم شتاب جک اس۵ دنده ای رو نداره چه برسه به ال نود من خودم از ام وی ام و ایکس شصت وهایما خوشم نمیاد ولی جک اس۵ کیفیتشم قابل قبوله ومن جک اس۵ دنده رو بسیار با دوام تر از نسخه اتومات میبینم چون هزینه نگهداریش بالا نیست.
پاسخ
0
2
1
Lancelot 1401/4/29
دوستانی که پارس تندر مدل نیمه سال 96 ببعد دارن میتونن در خصوص گیربکس JHQ و کلاچ هیدرولیک راهنمایی کنن. ممنون
پاسخ
1
0
0
Mohamad2003 1402/5/10
کیفیت گیربکس خیلی خوبه تا الان 85 هزار کار هست همشم تو شهر استفاده شده بدون هیچ مشکلی کلاچ واقعا نرم بدون خرابی تا الان مصرف حدود زیر 9 میزنه کیفیت مانیتورشم بعد 6 سال عالی مونده فقط بدی این ماشین توی شتاب که 12 میزنه نسبت قبلی ها که 10 میزدن کلا تا الان باهاش سرعتی هم روندم اما بنظرم بدرد شهر میخوره دور موتور نهایت 3 هزار همزمان با شاهین و تارا اتومات که اصلا راه نمیرن هم میرونم میتونم بگم دوام این یه چی دیگست شاهین موتورش خیلی خنگ تر هست ارزش خرید دست دوم تمیز که آپشنال کنی بالاست حداقل از ایرانی جدیدا بهتره
0
2
Mohammad89 1400/11/1
سلام دوستان خود من پارس تندر دارم که خیلی ازش راضی هستم ، مثلا معیار من این بود که فنی ماشیت خوب باشه که خوب هست کیفیت مهم بود برام، موتور،مصرف سوخت،جمع وجور بودن، این ماشین یک ماشین اقتصادی هستش و نباید انتظار داشته باشیم که فول آپشن باشه در کل من از این ماشین راضی هستم، و اینکه بعضی ها میگن پژو پارس بخر یا پارس تندر این رو عرض کنم که به خودتون مربوط میشه اگه ماشینی میخواید که آپشن داشته باشه پژو پارس بخرید یا نه اگه میخواید فنیش خوب باشه کیفیت و.... اینا پارس تندر
پاسخ
0
0
4