پارس تندر نسخه ایرانیزهشده تندر 90 است که سال 1391 تولید آن در پارس خودرو آغاز شد. پارس تندر به لحاظ ویژگیهای فنی، امکانات و حتی ابعاد و اندازهها درست همانند تندر 90 تیپ E2 ایران خودروست و فقط ظاهر آن متفاوت شده؛ تغییر چراغهای عقب (که دو چراغه شدن دنده عقب را به همراه داشته)، تغییر درب صندوق، طراحی
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 4
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
بازار دست دوم
هزینه نگهداری
فضای جادار کابین
دوام فنی بهتر از رقبا
کیفیت ساخت بالاتر از تندر معمولی
استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
نقاط ضعف
فرمانپذیری
کمبود امکانات رفاهی
تخلیه ناگهانی روغن جعبهدنده از گردگیر پلوسها (در گیربکس قدیمی JH3)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1391 تا 1398مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
105 اسببخارگشتاور
140 نیوتنمترشتاب
10.2 ثانیهسرعت
175 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4247 میلیمترعرض
1740 میلیمترارتفاع
1534 میلیمترفاصله محوری
2630 میلیمتروزن
1100 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکر - بلوتوث (مدل 97)مانیتور
مانیتور لمسی (مدل 97)نویگیشن
(مدل 97)هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
6 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
خطرناک 1404/1/1
سلام
بنده ۱۵ سالمه و ریا نباشه نمره ۹۸ مدرک فنی حرفه ای دارم پس یه آدم رومخی پیدا نشه بگه بچه ای و هیچی نمیدونی
با اختلاف کم خرج ترین ماشین و بهترین موتور رو داره
اما خب قبول دارم رسما سوار فرغونی
ما یه مدل ۹۷ داریم با اینکه خودم خیلی اذیتش کردم
اما هیچ چیزیش رو به جز مصرفی ها عوض نکردیم
البته چون ارتفاعش بالاست و تعلیق عقبش آشغاله خیلی راحت چپ می کنه
اگه ارتفاعش رو بیارید پایین و تیونش کنید خصوصا توربو به نظر من حتی ELX هم میگیره
با تشکر
بای
پاسخ
0
0
0
Ali8reza 1403/11/20
دوستان به نظرتون آیا این نظر درسته که مدل های 98 پارس تندر به دلیل تحریم ها و عدم همکاری شرکت رنو ، نتونستند به مردم ال نود تحویل بدن و برای همین مردم شکایت کردن و اینا هرچی قطعه ته انباری داشتند و نداشتند به اصطلاح خوروندند برای همین مولتی مدیا هم نداره مدل 98؟ ایا از نظر کیفیت مدل 98 با بقیه فرق میکنه یا نه؟
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1403/11/23
بعد از سال 96- 97 کیفیت این ماشین کمی پایین امده بود ولی باز ماشین خوبیه
0
1
mehdi 1403/1/7
بنده ۸ سال پارس تندر داشتن از در همین بین سمند و پژو و ساینا و روآ و الانم بسترن هم دارم،در بین ماشینهای ایرانی از لحاظ کیفیت حرف نداره فقط مشکل ظاهرش هست که اونم سلیقه ای هست،و لی در کل با همه خوبی هاش مدل ۹۸ ارزش ۸۵۰ تومن رو نداره،با این مبلغ میشه
بسترن ۹۸ گرفت با آپشن بهتر و سواری به مراتب بهتر از ماشینهای تو این رنج قیمت.
پاسخ
0
0
1
Hnikr 1402/11/5
این ماشین در رنج قیمت خودش برای افرادی که صرفا دنبال کیفیت و ایمنی هستند مناسب ترین انتخاب هست. شتاب خوبی داره، مصرفش معقول هست و با یک نگهداری معمولی تا سال ها به جز مصرفی، هیچ هزینه ای ندارد.
پاسخ
0
0
2
Fhjhgfdfdf77 1402/9/8
دوستانی که از پارس تندر تعریف میکنند اگه جک اس۵ دنده ای سوارشن متوجه میشن شتاب یعنی چی، نرمی فرمان یعنی چی، تعادل در پیچها یعنی چی، قیافه جک اس۵ خیلی خیلی زیباتر از ساندرو استپ وی هست چه برسه به پارس تندر من ۴ سال ساندرو استپ وی سوارشدم ولی جک اس۵ دنده ای شتابش طوفانیه و حتی سانتافه و توسان هم شتاب جک اس۵ دنده ای رو نداره چه برسه به ال نود من خودم از ام وی ام و ایکس شصت وهایما خوشم نمیاد ولی جک اس۵ کیفیتشم قابل قبوله ومن جک اس۵ دنده رو بسیار با دوام تر از نسخه اتومات میبینم چون هزینه نگهداریش بالا نیست.
پاسخ
1
2
1
ParsTondarSavar 1403/12/1
سلام. خب الان جک S5 که میلیاردی قیمتشه چه ربطی پارس تندر ۸۰۰میلیونی داره؟
0
0