«هاچ‌بک قدبلند» شاید بهترین توصیف برای ساندرو استپ‌وی باشد که از پاییز 1395 تولید آن در پارس خودرو آغاز شد. تغییرات ظاهری استپ‌وی (نسبت به ساندرو) هرچند مهم و کلیدی نیست، اما ظاهرش را تاحدودی بهتر و پویاتر کرده است. کاسه چراغ مشکی، اضافه‌شدن رکاب جانبی و سینی زیر سپر، سپر مشکی، زه پلاستیکی مشکی‌رنگ گلگیرها و وجود باربند، از مهم‌ترین تفاوت‌های استپ‌وی با برادر هاچ‌بکش است. در بخش فنی نیز استپ‌وی تنها در سه ویژگی متفاوت شده است؛ اول اینکه ارتفاع تعلیق آن افزایش یافته (فقط چندین سانتی‌متر)، دوم اینکه در مدل دنده‌ای از کلاچ هیدرولیک به‌جای کلاج سیمی استفاده شده و سوم اینکه فاصله تعویض دنده‌هایش، اندکی کوتاه‌تر است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • فضای جادار کابین
    • دوام فنی نسبت به رقبا
    • گیربکس دستی استاندارد JHQ
    • گیربکس اتومات مشترک با مگان
  • نقاط ضعف
    • امکاناتی کمتر از رقبا
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1395 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.5 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4024 میلی‌متر
  • عرض 1753 میلی‌متر
  • ارتفاع 1584 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2588 میلی‌متر
  • وزن 1193 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها دکمه ضدلغزش خودرو
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1395 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4024 میلی‌متر
  • عرض 1753 میلی‌متر
  • ارتفاع 1584 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2588 میلی‌متر
  • وزن 1193 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

231 دیدگاه

Mehdi159(8 روز پیش)

سلام دوستان وقت بخیر ممنون از نظرات کارشناسی و تخصصی شما؛ من می خوام استپ وی یا ساندرو دنده ای بخرم اما فقط یه مشکل دارم اونم اینه که می گن فضای صندوق کمه من قبلا پراید داشتم لطفا دوستان در خصوص فضای صندوق عقب منو راهنمایی کنید

سیراائون (8 روز پیش)

فضای صندوق عقب در حد خودش جاداره. اگه طاقچه عقب رو بلندتر کنید فضا بسیارهم جادارتر میشه. پشتی صندلی عقب رو میتونید بخوابانید. فضای عرض ماشین هم جاداره. فقط فاصله صندلی جلو با عقب (فضای پا مابین صندلی جلو تا عقب)یه کم کمتره . سعی کن استپ وی بخری و رنو ساندرو نخر.طراحی ظاهری رنو ساندرو یه خودرو هاچبک رو نشون میده ولی طراحی ظاهری ساندرو استپ وی یه خودرو نیمه شاسی بلند رو نشون میده. من قبلآ ساندرو معمولی داشتم و دوستام به ماشین من میگفتن ساندرو. ولی وقتی استپ وی سوار شدم اکثرا با واژه شاسی خطاب میکردن و مثلآ میپرسیدن شاسی رو چیکار کردی فروختی یا مونده. ولی به ساندرو کسی شاسی نمیگفت. کمک فنرهای عقب بلندتر،چراغ های جلو زیباتر، رکاب بغل زیبا،سپرهای عقب و جلو اسپرت،فلاپ گلگیرها ، دستگیره درب و آینه بغل(رنو داستر)که روی استپ وی نصب شده باعث شده طراحی ظاهری استپ وی زیبا به نظر برسه در صورتی که خداییش طراحی ظاهری ساندرو تحملش سخته.قیمت استپ وی دنده ای پنجاه میلیون گرونتر از ساندرو دنده ایه. البته ساندروهای ۹۶ به پایین گیربکسش هم قدیمیه ولی استپ وی ها حتی مدل ۹۵ هم گیربکسش پیشرفته است.

Mehdi159 (6 روز پیش)

ممنون از نظر شما در خصوص استپ وی بعد یه سوال دیگه اینکه استپ وی اتومات بخرم یا دنده ای

سیراائون (6 روز پیش)

دوست عزیز سلیقه ها با هم فرق داره. یه عده از تعویض کردن دنده خوششون نمیاد میگن زانوم درد میکنه یا معلولیت دارند و یا مثلآ مثل خانمها که میخوان رانندگیشون راحت باشه برای اونا خودرو اتومات بهتره. یه عده لذت رانندگی رو در تعویض دنده ميدونند. رانندگان پخته و با تجربه دوست دارن ماشین تو دستشون باشه(هنوز هم تو دنیا خودروهای لوکس داریم که با گیربکس دنده ای تولید میشن و طرفدارای خاص خودشو دارن).استپ وی های اتومات نسل اول ۴ دنده هستند ولی استپ وی های دنده ای نسل اول ۵ دنده هستندکه در نتیجه در شتاب و مصرف سوخت پایین،استپ وی دنده ای بهتر عمل میکنه. مثلآ یه عده مثل من براشون سخته که یه خودرو که یه دنده هم کمتر داره بخرن به علت اینکه اتوماته و چندین میلیون هم پول بیشتر بدن تازه استهلاکشم بیشترباشه (استهلاک اتومات از دنده ای بیشتره)خب چه کاریه ؟برای خرید خودرو اتومات هم پول بیشتر بدم هم یه دنده کمتر داشته باشه هم مصرف سوختش نسبت به دنده ای بیشتر باشه و هم استهلاک ماشین بیشتر باشه.پس خریداستپ وی دنده ای به صرفه است. جالب اینجاست در ترکیه و برخی کشورهای اروپایی رنو داستر و رنو کپچر هم با گیربکس دنده ای تولید شده که در ایران فقط با گیربکس اتومات موجوده. افراد حرفه ای و با تجربه موقع خرید یه خودرو اولویت انتخابو ا-برند خودرو۲-کلاس خودرو و۳-کیفیت خودرو ملاک قرار میدن ولی افراد خام و کم تجربه معمولآ اولویت انتخابو به آپشن خودرو و اتومات بودن خودرو میدن که بعد از یه مدت هم از تصمیمشون پشیمون میشند و متضرر.

Mir667(12 روز پیش)

سلام دوستان.من قصد خرید خودرو دارم.بین ساندرو استپ وی اتومات یا دنده ای و رنو سیمبل و جک j4 و بسترن b30 کدوم رو پیشنهاد میکنید؟ممنون میشم راهنماییم کنید.بنده مسافرت و مسیرهای طولانی زیاد میرم.میخوام یه ماشین راحت و کم دردسر و پرقدرت باشه.ممنون

وحید حیدرب (10 روز پیش)

شما پرسیدید از بین پنج گزینه کدوم بهتره. من جدا جدا برترین‌ها رو درهر بخش از بین این پنج گزینه اعلام می‌کنم.از لحاظ کیفیت در بین این پنج گزینه(رنو سیمبل)از لحاظ کابین و امکانات وآپشن(بسترن) از لحاظ هماهنگی موتور گیربکس ( استپ وی هم دنده ای وهم اتومات) از لحاظ برند بودن و اعتبار شرکت سازنده(استپ وی هم اتومات و هم دنده ای) از لحاظ طراحی ظاهری(استپ وی) از لحاظ توانایی آفرود(استپ وی دنده ای) از لحاظ توانمندی پیشرانه(استپ وی) از لحاظ اقتصادی بودن(استپ وی دنده ای) در آخر نمیشه یه نسخه رو برای همه پیچید چون علایق وسلایق انسانها باهم متفاوته.

Ciciia(14 روز پیش)

سلام . من بین ساندرو استپ وی دنده ای و دنا پلاس دنده ای و ۲۰۷ دستی میخوام یکیو بخرم . کدوم رو پیشنهاد میکنید ؟ لطفا راهنماییم‌کنید .

teylor (14 روز پیش)

بستگی به قدرت خریدتون داره قیمت استپ وی دنده ای از ۲۰۷ اتومات گرونتره وتقریبا با دناپلاس اتومات برابره. شما چطوری با ۲۰۷ دنده ای و دناپلاس توربو دنده ای مقایسش میکنید. استپ وی دنده ای یه خودروی اروپاییه و همین الان هم نسل اول این خودرو مدلهای کارکرده اش در ترکیه گرونتر از ایرانه و حتی در آگهی های فروش کشور آلمان مدل ۲۰۱۲ این خودرو فروخته میشه. ولی ۲۰۷ های ایران فرانسوی نیستند و دنا پلاس توربو هم مثل ۲۰۷ تلفیقی از قطعات چینی و ایرانیه ولی استپ وی دنده ای فرانسویه وکیفیت ساختش به مراتب بالاتر از ۲۰۷ و دنا توربو هست. در ضمن وقتی از ۲۰۷ ویا دنا پلاس توربو پیاده شی وسوار استپ وی بشی حس سواری یه نیمه شاسی بلند توانمند رو تجربه میکنی.

آلکس(32 روز پیش)

با توجه به قیمت ساندرو استپ وی در کشور آلمان و ترکیه قیمت این خودرو در ایران نسبت به وضعیت اقتصادی کشور ایران قیمتی منطقی بنظر میرسد.قیمت استپ وی در آلمان رو بررسی میکنیمStepway 2021 price in Germany به آگهی های فروش آنلاین سر بزنیم قیمت استپ وی با توجه به حجم موتور، نوع سوخت، نوع گیربکس و آپشنها، میزان کارکرد،مدل خودرو ، سلامت ظاهری و بدون رنگ بودن متفاوته.قیمت16300یورو برای یک استپ وی مدل2021 با گیربکس دنده ای در یک آگهی فروش ویا قیمت 16980یورو برای یک استپ وی مدل 2021 دنده دستی در آگهی بعدی مشاهده میشه.صفحات آگهی رو عوض میکنم تا ببینم از استپ وی های نسل اول که در ایران هست اینجا هم کسی آگهی کرده یا نه؟بله موجوده استپ وی۱۶۰۰سی سی مدل2012با کارکرد۲۰۸۰۰ کیلومتر .یعنی از سال ۲۰۱۲ تا الان میشه ۹سال که فقط ۲۰۸۰۰ کیلومتر راه رفته و کم کار کرده قیمت7980یورودر آگهی فروش کشور آلمان ثبت شده. بازم صفحات آگهی هارو عوض میکنم تا یه دونه ارزونترشو پیدا کنم. بله موجوده استپ وی مدل ۲۰۱۰ با کارکرد ۱۷۰۰۰۰ کیلومتر که خودرو ۱۱ سال از تولیدش گذشته و با قیمت 4000یورو آگهی شده. این قیمتا آگهی های برخی از مدل های فروشی استپ وی در آلمان بود ولی در ترکیه به مراتب قیمت‌ها گرونتر از آلمانه چون ارزش پول ترکیه پایین‌تره و باید در نظر داشته باشید که اگه یه خودرویی در آلمان ۱۶۰۰۰ یورو باشه اگه بخوایم به ایران وارد کنیم باتوجه به تعرفه گمرکی و هزینه واردات و مالیات و... قیمت به مراتب بالاتر میره. چون رشد اقتصادی و توسعه صنعت و ارزش پول ایران با آلمان قابل مقایسه نیست همانگونه که قیمت استپ وی کارکرده در ترکیه شاید دوبرابر آلمان باشه. پس انتظار نداشته باشید که ما در ایران ،خودرورو به قیمت آلمان بخریم. در کل قیمت استپ وی های موجود در ایران نمیشه گفت گرونه‌. ارزش پول کشور ایران پایینه.

A916231(452 روز پیش)

سلام ماشین خوبیه ولی اصلا گریبکس هماهنگی نداره صدای موتور خیلی و ماشین خیلی زور میزنه و بنظرم این موتور اصلا مناسب اتومات بودن نیست با اینکه ماشین کوچیکی هست ولی داخل ترافیک وحشتناک میسوزونه صندلی و کمکهای خشگی داره و مناسب مسیر طولانی نیست و خسته کنندس و همچنین ضعف آپشن زیادی داره که باید این مشگلات برطرف بشه که دیگه یه ماشین ایدآل بشه

Behrouz1983 (445 روز پیش)

واقعا میتونم بگم کلا نظر شمارو خوندم بنظرم اومد دارید راجب یه خودرو دیگه حرف میزنید رفتم ببینم پیج رو درست اومدم یا نه دوست عزیز این خودرو با وجود آپشن کمی که داره میدونید چرا هنوز طرفدار داره؟!چون گیربکس و موتورش در توان و هماهنگی در این سگمنت خودرو نسبت به رقبای هم قیمت زبانزد هست و از نظر سیستم فنر بندی یکی از بهترین خودروها تو سگمنت خودشه اتفاقا چند وقت پیش نمایندگی سایپا بودم برای خودرو برلیانس یکی از دوستان برای کنجکاوی پرسیدم سرویس اولیه های استپ وی به چه صورت گفتند سرویس اولیه استپ وی روی 9000 تا هست ویا 9 ماه هست واقعا تعجب کردم چون نمایندگی ها با این بازار کساد دنبال پول گرفتن برای سرویس های ادواری هستند ببینید چقدر این ماشین از نظر موتور و گیربکس خوبه و بهش اطمینان دارند که بجای هر 5000 هزار کیلومتر مثل برلیانس سایپا و حتی 206 ایران خودرو میگن هر 9000 تا بیارید چون اگر بگن زودتر بیارید خودشونو تابلو کردن همه میدونن این ماشین از نظر موتور و گیربکس یک سر و گردن بالاتر نسبت به رقبا هست و نیاز نداره زود زود بره نمایندگی،ضمنا این مورد هم بررسی بفرمایید این خودرو با وجود آپشنهای کمش دقیقا فقط بخاطر موتور و گیربکس و فنر بندیش خواهان زیاد داره و قیمتش میره بالا.

MEGAN (443 روز پیش)

جناب اصلا این حرف پارس خودرو رو قبول نکنید. اینا همه فیلمه. من 207 صندوقدار خریده بودم . ایران خودرو بهم گفت سر 10000 تا بیار سرویس اولیه. اما من به حرفش گوش نکردم . گفتم موتور ماشین چون تازه است براده اهن داره و باید روغنش عوض بشه. خلاصه زنگ زدم امداد خودرو اومد سرویس کرد ماشینم رو. حدود 4 ماه بعد واسه خاموش شدن چراغ کروزش رفتم نمایندگی. بهم گفت مشکل کروز کنترلت اینه که باید قطعه اش عوض شه و 3 میلیون هزینه شه. بعدش سریع بهم گفت :ببینم ماشینت رو سر 2000 کیلومتر یا 5 ماهسرویس کردی یا نه. بهش گفتم چطور. گفت اگر اینکارو نکردی گارانتی ماشینت باطله . گفتم چرا؟ گفتش خودت میدونی که این شرکتا همه جوره دنبال ابطال گارانتی هستن تا از شر هزینه دادن واسه ماشنا خلاص شه . یعنی شانس اوردم. بخدا اینکارو نکنید. بخشنامه وازت صنعت هستش . اینکارو بکنید یه مشکلی پیش بیاد واسه ماشینت دخلت میاد. هر ماشنیی صفری سر 2000 کیلومتر باید بره سرویس روغن اولیه. براده اان ها داخل موتور جلبک میبنده بعدا پدر موتور رو در میاره. قدیما تو دفترچه ها میگفتن سر 1000 کیلومتر باید ماشینا سرویس شه اما الان دنبال سو استفاده از مشتری هستن.

محسن م (439 روز پیش)

با عرض سلام خدمت دوستان،جناب Megan واقعیتش کاملا با نظر شما در مورد خوردروهای دیگه موافقم من خودم استپ وی رو که خریدم از سایپا سئوال کردم گفتند ساندرو و استپ وی هر دو سرویس اولیه ندارند و سرویس های ادواری اونها هم هر 10000 کارکرد یا 1 سال هست برای همین تو سایت امداد خودرو برای تعویض روغن آنلاین که همون امداد سایپا هست مشخصات ماشین و آدرس رو دادم و زمان معین کردم تا از این طریق روغن رو عوض کنم و صحبتهای سایپا هم جدی نگرفتم ماشین من حدود 2 هزار و پانصد تا کار کرده بود ولی نزدیک به 5 ماه بود تحویل گرفته بودم،از امداد سایپا بهم زنگ زدند و با تعجب پرسیدن خودرو شما مگه استپ وی نیست گفتم چرا گفتند استپ وی هر 10 هزار تا یا یک سال سرویسش هست و اصلا سرویس اولیه نداره و گفتند تو دفترچه هم نوشته شده ولی گفتند شما برا اینکه خیالت راحت باشه حداقل بگذار رو 9 هزار تا عوض کن خلاصه من هم رفتم دفترچه رو نگاه کردم فصل چهارم نوشته ساندرو و استپ وی سرویس اولیه ندارند و سرویس آنها هر 10000 کیلومتر ارکرد و یا یکسال هر کدام زودتر فرا برسد.در کل با حرف شما در مورد تعویض روغن و براده های ایجاد شده بخاطر صفر بودن ماشین کاملا موافقم ولی از نظر سرویس دوره ای هم سایپا هم امداد خودرو گفتند هر 10000 تا یا یکسال و در دفترچه هم همین ذکر شده با احتساب اینکه این دو خودرو سرویس اولیه ندارند هر چند خود من تصمیم دارم رو 5 یا 6 هزار بخاطر همین مساله براده و این چیزا روغن رو عوض کنم.

MEGAN (431 روز پیش)

سلام بر دوست عزیز محسن م . بزگروار من حالا سایپا و پارس خودرو رو فقط اطلاعات مربوط به 7 ساله پیشه که مگان گرفته بودم . بهم گفتن سر 1000 کیلومتر بیار سرویس حتما چون موتور ممکنه بخاطر براده رسوی کنه کاهش قدرت پیدا کنه. اما حالا همین امسال که 207 صندوقدار خریده بودم هم داخل دفترچه ذکر شده بود سر 10000 کیلومتر. هم خودم با ایران خودرو حرف زدم گفتش اینا موتور هاشون بروزه دیگه مثل مگان قدیمی نیست. به همین دلیل به حرفشون مشکوک شدم. چون موتور مگان 2000 بدون شک بروز تر از تمام محصولات ایران خودرو حتی از 2008 هستش. در نتیجه روغن شو عوض کردم. اما وقتی رفتم نمایندگی بابت مشکل کروز که بالا ذکر کردم بهم گفتن اگر تا 2000 سرویس کردی گارانتی داری اگه نکردی گارانتیت باطله. بهم گفتن بخشنامه جدید وزارت صنعت هستش. حالا سایپا رو نمیدونم که مثل ایران خودرو کلک یا سر ادمو کلاه میزاره یا نه. به خودت و همه پیشنهاد میکنم حتما از یه فرد اشنا داخل سایپا پرسجو کنید بعد مطمعن بشید. متاسفانه مقیمی مدیر عامل ایران خودرو که ایتقدر دم از رو راست بودن با مردم رو میزنه کلاهبردار درجه یک در اومده. و نزدیک بود سر منو کلاه بزاره و گارانتی مو باطل کنه و راحت 3 میلیون سر کروز کنترل منو تیغ بزنه

Hassan2020 (48 روز پیش)

تعادل بدی داره ماشین ۱۶۰ به بالا رو هواس

teylor (48 روز پیش)

آقای حسن شما حتمآ باید لاستیک۲۰۵ پهن خارجی بندازی اون موقع در پیچ های تند هیچ مشکلی پیش نمیاد کارخونه لاستیک ۱۸۵ ایرانی انداخته که باید تعویضش کنید. البته در ترکیه واسه این ماشینا رینگ ۱۶ نصب شده ولی پارس خودرو اشتباه بچه گانه ای انجام داده که رینگ ۱۵ و لاستیک ۱۸۵ بارز گذاشته که باید تعویض بشه. جلو پنجره پلاستیکی هم باید استیل نصب بشه تا جلو ماشین ظاهر جذابی داشته باشه. نمیدونم این کارشناسان پارس خودرو اون موقع مثلآ چه نقشی داشتند؟

teylor(54 روز پیش)

تو این دوره زمونه که خرید و نگهداری خودرو میتونه هزینه فراوانی برای مالک خودرو داشته باشه خودروهای گیربکس اتومات هم میتونه هزینه نگهداری خودرو رو به مراتب نسبت به خودرو دنده ای افزایش بده ودر خودروهایی مثل جک اس فایو اتومات هزینه نگهداری به مراتب بالاتر از جک اس فایو دنده ای باشه و حکایت هرچه بامش بیش برفش بیشتر باشه که هرچه خودرو پر آپشن باشه مصرف کننده شو بیشتر به خرج میندازه و در خودرویی مثل استپ وی که اتوماتش چهار دنده داره و دستیش پنج دنده و به عبارتی دستیش به صرفه تره تا اتوماتش چه استپ وی چه جک اس فایو در هر دو خودرو دستی به صرفه تره نمیدونم چرا برخی از این سایتهای قیمت گذاری جانب داری عجیبی از خودرو اتومات میکنند ویه اختلاف قیمتی در خودرو اتومات با خودرو دنده ای ثبت میکنند که هیچ جوری با عقل و منطق هم خوانی نداره

Tttt(137 روز پیش)

سلام لطفا جواب من رو بدین ممنون من می خواستم بدونم که بین ساندرو استپ وی اتوماتیک با ام وی ام x22 اتوماتیک کدوم بهتره ؟ ملاک های من هم کیفیت بالا، امکانات خوب ، خانوادگی باشه ، بازار دست دوم خوبی داشته باشه و راحت باشه و ایمن و قدرتش بالاباشه . انشاالله که همه ماشین داشته باشن و هیچ مشکلی برای ماشینشون به وجود نیاد آمین 🙏🙏🤲😊

مرتضی هستم! (137 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. بین این دو مورد، اگه کیفیت و ایمنی و بازار ملاکتون باشه، استپ وی گزینه بهتری هست. اما حتما هر دو رو تجربه کنید و بعد تصمیم بگیرید.

VahidReza (126 روز پیش)

امکانات این واقعا خوب نیست باز ایکس ۲۲ جادارتر هم هست برای خانواده و آپشن زیاد داره

Nima5555 (123 روز پیش)

یه سرچ بکن توی گوگل بنویس آف رود ساندرو ببین با استپ وی چه کارایی میشه کرد حتما میخریش داداش گلم

آلکس (121 روز پیش)

آفرود باور نکردنی با رنو ساندرو استپ وی دنده ای. بله درسته . فیلم وتست آفرودی که ترکیه ای ها با استپ وی دنده ای به نمایش گذاشتن تو گوگل موجوده ودوستان میتونند ببینند واز توانایی‌های این خودرو اطمینان حاصل نمایند. ترکیه ای ها عاشق استپ وی دنده ایند.بخصوص مدلهای قدیمی این خودرو که ۱۵۹۸ccهستند از نسخه های جدیدش قویترند چون مدلهای جدید با موتورهای ضعیف تر تولید میشند.والان درسال ۲۰۲۱ مدلهای ۲۰۱۱و ۲۰۱۲ این خودرو که موتورهای قویتری دارند بعد از گذشت ده سال از تولیدشون همچنان با قیمت‌های بالایی خرید وفروش میشند. این خودرو مناسبه افراد با تجربه و حرفه ایه که خودروهای بادوام وبا کیفیت و دوست دارندو افراد خام و کم تجربه که فقط به آپشن فکر می‌کنند بهتره که گزینه های دیگه رو انتخاب کنند.لازم به ذکره که این خودرو در ترکیه درسال ۲۰۲۱همچنان با گیربکس دنده دستی هم تولید میشه ولی موتورشونو دیگه ۱۴۶۱ تا ۸۹۸ccتولید میکنن وخبری از موتورهای ۱۵۹۸ccکه روی استپ وی های ایران که با همکاری رنو تولید شد نیست.موتورهای ۱۵۹۸استپ وی جزو قویترین موتورها در این محصولاته. آینه های بغل وطراحی سینه داشبورد و رودری استپ وی بر گرفته از برخی مدلهای رنو داستر هست که برروی استپ وی هم نصب شده.سیاست رنو درتولید این خودرو یک خودرو اقتصادی، کم استهلاک ، ایمن و بی دردسر است.

Tycjg (108 روز پیش)

X22داشتم به معنای واقعی ... و الکی سنگین!

mahf (100 روز پیش)

سلام دوست عزیز، برو یدونه ساندرو استپ وی بخر اون وقت میفهمی معنی ماشین یعنی چی، ببین اصلا به خطر فکر نکن چرا چون استحکامی داره تویوتا استحکامی داره هیوندا، mvm x22 فقط اپشن داره هیچی جاشم کمه نسبت به ساندرو استپ وی، برو ساندرو استپ وی بگیر کیف کن ماله خانواده است

Chr (74 روز پیش)

من تجربه x22 رو داشتم بد بود بدلیل 1صندلی ها خیلی بد بود و انگار روی سنگ نشستی 2 قدرت موتور کم ( درسته که استپ وی هم همین قدرت رو تولید میکنه اما چون x22 حدود 30 کیلو وزن بیشتر از استپ وی داره کشش کمتری داره و این کشش کم احساس میشه ) تازه من تجربه مدل دنده ایش رو داشتم چه برسه اتومات 3 تعلیق کمی خشک اما x22 آپشناش از استپ وی بیشتره ولی آفرودی که استپ وی میره رو در هیچ شرایط x22 نمیتونه بره ممنون از سایت باما

teylor (69 روز پیش)

دوست عزیز (ch r) : اولآحجم موتور ایکس بیست ودو ۱۵۰۰ هست ولی حجم موتور استپ وی ۱۶۰۰شما فرمودی هر دوتاشون موتورشون ۱۶۰۰ هست که اینگونه نیست. دومآ حجم موتور مهمه ولی از همه مهمتر برند موتور هست که ساخت کدوم کمپانی هست. وگرنه داشتیم موتورهایی با حجم ۱۸۰۰ لیفان ایکس شصت. ۱۷۰۰ ای اف سون. که هیچ کدوم نتونستن با موتور ۱۶۰۰ رنوk4mرقابت کنن پس اینگونه نیست که اگه یه خودرویی موتورش حجمش یالا باشه یعنی بهتره. کمپانی هایی مثل هیوندا و رنو حتی اگه موتور ۱۲۰۰ سی سی هم روی خودروشون نصب کنن از موتور کمپانی هایی مثل ام وی ام و لیفان و برلیانسو و جک بهتر عمل میکنن. به همین علته که افراد حرفه ایی موقع خرید خودرو اولویت انتخابشون برند خودروهست(شرکت سازنده)نه آپشن خودرو و زرق و برق خودرو.

11090naser (65 روز پیش)

قطعا ساندرو

saeeddd(202 روز پیش)

دوستان از نظر نفوذ صدای بیرون و موتور به کابین در چه وضعیته؟ صندلیهاش راحتن؟ برای مسافرت ماشین راحتیه؟

مگان۹۱ (177 روز پیش)

صندلی راننده گودی کمر داره اگر درست تنظیم شه اذیت میشی اما کمتر منتها برای سرنشین ها کاریش نمیشه کرد قطعا خسته میشن صدای موتور میاد تو کابین اما اصلا ازار دهنده نیست برای مسافرت مصرف سوختش زیاده

Sadra295 (146 روز پیش)

چون سوالاتتون مربوط به تجربه میشه، نمیتونم جواب بدم... فقط یه سوال از دوستمون دارم! شما بر چه اساسی میگی مصرفش زیاده!؟ ترکیبیش شده 7 لیتر! اصلا یه نفر تا آخر مسافرت تخته‌گاز بره باهاش با دنده مستقیم! پر پرش از این 7 تا میشه 10-11 تا خب! این کجاش زیاده!؟

nimaaaarst (135 روز پیش)

سلام دوست عزیز؛ من خودم ساندرو استپ‌وی دارم ولی احتمالاً معیار دوستمون و خود من برای اینکه میگیم «مصرف سوختش بالاست» مقایسه با رقبا و البته سابقۀ موتور کم‌مصرفِ K4Mه. البته با صحبتی که داشتم این بالارفتن مصرف تقصیر عمده‌ش بخاطر گیربکس اتوماتیک AT و البته قدیمیه مدل AL4 هست که خب حرارت زیادی تولید می‌کنه و مصرف رو خیلی زیاد بالا می‌بره (هرچند عوامل دیگه هم قطعاً وجود داره). در مورد جاده هم من در اتوبان زنجان-قزوین با سرعت بین 100 تا 110، در بهترین حالت میانگین 6.8L/100km رو داشتم که خب نسبت به رقبای مستقیمش مثل برلیانس در جاده عددی بالاست (البته شاید زمان بگذره یکم بهتر بشه و این مقایسۀ کامل بین خودروی فرانسوی و چینی نیست! صرفاً یه دادۀ آماری دربارۀ مصرف سوختشه نه چیز دیگه). در اینکه این خودرو نسبت به رقباش کیفیت و دوام خیلی بالایی داره اصلاً شکی نیست، ولی خب یه ضعفی که داره مصرفِ «به‌نسبت» بالاشه...

asMOHAMMAD (125 روز پیش)

سلام خدمت دوستان من تجربه ی رانندگی دارم با این ماشین را دارم برای سفر خوبه ولی شتاب خیلی کندی را داره من این ماشین رو برای کسانی که از شتاب یا از سرعت لذت می برند توصیه نمی کنم و یک مرد عاقل و بالغ خانواده دار اگر دنبال یک ماشین جمع و جور باشه پیشنهاد می کنم و در ضمن آفرود این ماشین باور نکردنیه

mahf (100 روز پیش)

سلام دوست عزیز، ببین موتورش عالی هست امکانات خوبی داره ولی آپشن نداره ولی در عوضش چیز هایی داره که جای اپشن را پر میکنه، مثل استحکام زیبایی بیرونی، مصرف کم، موتور خیلی قوی در سر بالایی و...... داره، صندلی های راحتی داره نمیدونم یدونه دوستمون میگه بده، دوستمون فکر میکنه که اینا کاناپه است که روشون بخابه داداش اینا صندلی است و راحت است، بخاطر همین برو خودت هم بشین و امتحان کن، خسته‌ نباشید

tahamy(215 روز پیش)

سلام وقت بخیر من دنبال ی ماشین با کیفیت خانوادگی هستم بنظرتون از قیافه و ظاهر استپ وی خوشم اومده بنظرتون تو شرایط فعلی بخرم یا مدل دیگه ای پیشنهاد میدین دوستان؟ ممنون

وحید حیدرب (209 روز پیش)

با پول استپ وی نمیشه خودرویی با کیفیت تر از استپ وی خرید چون در این رنج قیمتی استپ وی فرانسوی بهترینه. یه نیم شاسی زیبا که اگه لاستیک ۲۰۵ بندازی وجلو پنجره استیلشو هم نصب کنی قیافش زیباتر هم میشه.یه عده دنده ایشو دوست دارن یه عده اتومات. هرکسی سلیقش فرق داره .در کل خودرویی دوست داشتنی و امتحان پس داده ست . اگه بخوای خودرویی بهتر از استپ وی بخری باید پول بیشتری خرج کنی ولی با این پول گزینه ای که کیفیت ساخت بالایی داشته باشه نداریم

ssfree (167 روز پیش)

داداش برلیانس کراس موتور بزرگ بگیر عشق میکنی مزایا: موتور و شتاب عالی وجود زنجیر تایم کروز کنترل،مانیتور،لاستیک پهن و... گیربکس عالی و نرم مهم تر از همه فرمان برقی ظاهر بروز معایب: جیر جیر صندلی صدای زیاد در کابین(بخاطر وجود زنجیر تایم) مزایا ساندرو: دوام(نه اینکه برلیانس دوام نداره) معایب: وجود قطعات پلاستیک خشک کابین عدم وجود اپشن فرمان نیمه هیدرولیک گیربکس خنگ و قدیمی تَقه گیربکس به هنگام تعویض دنده در حالت تیپ ترونیک شتاب کم ظاهر قدیمی عدم ارائه نسل جدید عدم وجود اینه تاشو(اگر هم بخواین نصب کنین کامپیوتر قاطی میکنه) کلام اخر: برلیانس با قیمت کمتر گزینه ی بهتریه با تشکر از عوامل گل سایت باما

MEGAN (166 روز پیش)

تنها مزایا استپ وی رو دوام زدید. حرفی از ایمنی و سواری و بازار دست دوم چرا نزدید؟

Mohammadparhamamri (158 روز پیش)

رنو سیمبل یه تحقیق بکن

85mohamad (148 روز پیش)

سواریش بشدت خشکه . من نپسندیدم

Sadra295 (146 روز پیش)

ساندرو استپ‌وی، یه نسخه یکم خوشگل‌تر شده و یکم مرتفع‌تر ساندروی معمولیه. توی دنیای ماشین، کمتر کسی پیدا میشه که کلارکسون و می و هموند رو نشناسه؛ بین ماشینای اقتصادی هم انتخاب اونا داچیا ساندرو، فورد فیستا و وولکس‌واگن آپ! بوده. بین اینا هم فقط ساندرو در ایران هست و خوشبختانه از نظر قطعات و مکانیک کاربلد هم به حد کفایت تامینه! دیگه چی از این بهتر!؟ منتها اینا همه درصورتین که با نداشتن آپشن و سواری یکم خشک (بیشتر جنبه اسپورت داره) مشکلی نداشته باشین. ساندروی دستی رو به شدت توصیه میکنم؛ استپ‌وی دستی رو (به خاطر نداشتن تجربه و اطلاعات کافی) با شدت کمتری توصیه میکنم. یه بار از نزدیک ماشینو ببین و برون قبل خرید

amirmahdi1386(194 روز پیش)

سلام دوستان محترم از نظر شما ازبین ساندرو و استپ وی کدوم از نظر قیمت بهتر هست؟

Moo (191 روز پیش)

سلام خب از نظر قیمت ساندرو بهتر است ولی از لحاظ زیبایی استپ وی خیلی بهتر از معمولی است استپ وی نیم شاسی هست ولی ساندرو هاچ بکه

teylor (191 روز پیش)

در ابتدا ساندرو تولید میشد و در ادامه که تولید استپ وی آغاز شد چون به عنوان خودرویی که کلاس بالاتری نسبت به ساندرو داشت تولید محصول آغازشد قیمت استپ وی دنده ای تقریبآ هم قیمت با ساندرو اتومات ازسوی سازندگان خارجی تعیین شد جون طراحی یه خودوی هاچبک به طراحی یه خودروشاسی بلند البته از نوع کوچک ارتقا یافته بود.تفاوت ساندرو با استپ وی تفاوت زشتی ها وزیبایی هاست به گونه ای که قیافه ساده ساندرو شاید بعد از دوسه سال تحملش دیگه سخت باشه چون ظاهرش کاملآ قدیمیه.سپرهای جلو وعقب ساده ساندرو ،رکاب بغل واقعآ ضایع،دستگیره درب زشت ،آینه های ساده، چراغ جلو ساده و...باعث شده ساندرو از لحاظ قیافه نمره پایینی کسب کنه وشاید یه عده مثل من حتی اتوماتهای ساندرو روهم نخرند چون طراحی ظاهریش یه خودروی قدیمیو نشون میده واستپ وی دنده ای رو ترجیح بدن تا اینکه ساندرو اتومات بخرند. ولی استپ وی خودروییه که اگه یه کم بهش برسی و جلو پنجره یکدست استیل نصب کنی وحتی رینگ ۱۶ ولاستیک۲۰۵ هم بندازی حس سواری یه خودرو شاسی رو میتونی باهاش تجربه کنی. ولی ساندرو رو هرچقدر هم دست کاری کنی نمیتونی استپ وی کنی چون طراحی این خودرو برای یه خودرو هاچبکه و کمک فنرهای عقب ساندرو هم برای یه خودرو هاچبک تولید شده. یه عده فکر میکنن اگه یه برچسب استپ وی رو رو درب ساندرو بچسبونن و پلاستیک مشکی به سپرها اضافه کنن ساندرو میشه استپ وی ولی اینگونه نیست واتفاقآ کسانی که ساندرورو دستکاری میکنن از دور معلومه که این خودرو استپ وی نیست چون این کار ازسوی سازندگان با تبحر بالایی صورت گرفته واگه به همین سادگی میشد ساندرو رو استپ وی کرد روی کارت ماشین برند ساندرو استپ وی نوشته نمیشد و مینوشتن ساندرو پس تفاوتهایی این دو خودرو باهم دارن که اختلاف قیمتشون هم به این دلیله.

Show More